UPS...

W wybranym dniu brak seansów w tej sali.

Jurassic Park

USA, 1993
science fiction, akcji, przygodowy
Steven Spielberg
Michael Crichton, David Koepp
Universal Pictures, Amblin Entertainment
Sam Neill, Laura Dern, Jeff Goldblum, Richard Attenborough, Joseph Mazzello, BD Wong, Samuel L. Jackson
28.12 | CZW | 18.00
Park Jurajski, reż. Steven Spielberg | USA | 1993 | 127 min

John Hammond, ekscentryczny milioner, stworzył na wyspie Nublar niezwykły rezerwat. Jego atrakcją są przywołane do życia po stu milionach lat dinozaury. Ale aby Park Jurajski mógł przyjąć turystów, grupa fachowców musi potwierdzić, że jest miejscem całkowicie bezpiecznym. Niestety, brak pokory wobec natury musi zostać ukarany. Wyprawa naukowców do rezerwatu przeradza się w krwawy koszmar...

Film rozpoczął zupełnie nową erę w historii specjalnych efektów komputerowych: długie sekwencje pełne ruchomych modeli 3D reagujących z prawdziwą scenografią i aktorami do dziś wyznaczają standardy pracy zespołów CGI. Konsultantem efektów specjalnych (Dinosaur consultant) przy filmie był Phil Tippett, guru animatroniki, którego film „Szalony bóg” prezentowaliśmy w styczniu 2023 roku na zakończenie Roku z kinem grozy i jako zapowiedź Roku z kinem science fiction.

o cyklu 2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION:
W kolejnej odsłonie cyklu proponujemy nowe odczytania i zaskakujące wyprawy na antypody kina science fiction. Pokażemy filmy, które przetwarzają poetykę gatunku: nawiązując do niej formalnie lub treściowo, czerpią z bogatego filmowego uniwersum motywów, wątków, efektów i tradycji kina fantastycznonaukowego. Zobaczymy efekty filmowych fascynacji kinem science-fiction takich twórców jak Jean-Luc Godard i Ed Wood. Poznamy czeskie kino sf – w wersji czarnej komedii i adaptacji literatury. Wreszcie – zaprosimy na wyjątkowy pokaz klasyki gatunku – kultowej drugiej części„ Terminatora”… po śląsku. Pokazom towarzyszyć będą spotkania z filmoznawcami, kulturoznawcami i ekspertami zajmującymi się szeroko rozumianym fenomenem gatunku science fiction w kinie, nauce i w kulturze.