Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Gladiator II
Laputa – podniebny zamek
Prawdziwy ból
Veni Vidi Vici
Anora
Prawdziwy ból
Imago
Rodzina w kinie: Szkarłatny pilot + warsztaty ayatori i origami
Anora
Simona Kossak
Anora
Simona Kossak
Naturalna dzikość serca
Anora
Veni Vidi Vici
Anora
Ars Cameralis: Ich noce
Gladiator II
Japońskie krótkie metraże dla dzieci + angielskie warsztaty ayatori i origami
Veni Vidi Vici
Prawdziwy ból
Simona Kossak
Ars Cameralis: Naga prawda
Anora
Anora
Simona Kossak
Ars Cameralis: Filadelfijska opowieść
Anora
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro + warsztaty języka japońskiego
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru + warsztaty kamishibai
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Konklawe
Simona Kossak
Anora
Gladiator II
Anora
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Dobre uczynki + familijne spotkania arteterapeutyczne
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Gladiator II
Prawdziwy ból
Gladiator II
Simona Kossak
Konklawe
Anora
Konklawe
Złote gody: Rozmowa
Simona Kossak
PORA DLA SENIORA: Simona Kossak
Anora
Gladiator II
KF AMBASADA: O-bi, O-ba. Koniec cywilizacji
Veni Vidi Vici
Gladiator II
Rok z kinem Azji: Żegnaj moja konkubino
Historia na ekranie: Pianista
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk
Filmowe popołudnie dla dzieci: Rok smoka
Minghun | pokaz z udziałem Jana P. Matuszyńskiego i Marcina Dorocińskiego
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Minghun
Lekcje filmowe: Buntownik bez powodu
Rok z kinem Azji: Zarządca Sansho
KF AMBASADA: Milczenie owiec
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Czy radość może rosnąć jak grzyby po deszczu? + FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZNE
Historia na ekranie: Żeby nie było śladów
Miasto nauki. Tydzień człowieka: Człowiek z żelaza
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
„Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów” z prelekcją tolkienistów
Rok z kinem Azji: Siedmiu samurajów
MODOWY KLUB FILMOWY: Panowie w cylindrach
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Ikaria XB1
Ikarie XB-1
Ikaria XB1
reż. Jindřich Polák, Czechosłowacja 1963, 81 min
na podstawie powieści „Obłok Magellana” Stanisława Lema
W zeszłym roku na Węgrzech powstała ekranizacja jednej z najgłośniejszych powieści polskiego mistrza science fiction – „Głos Pana”. Film György’a Pálfi (twórcy znanego polskiemu widzowi filmu „Swobodne opadanie”, zdobywcy 3 nagród w Karlowych Warach) nie jest wyjątkiem, na kinowy ekran prozę Polaka przenosili już Andriej Tarkowski, Steven Soderbergh, Ari Folman i inni, głównie niemieccy i rosyjscy twórcy. W ojczyźnie i za granicą na podstawie Lema powstały obok filmów słuchowiska radiowe, animacje, spektakle, seriale, eksperymentalne eseje wizualne, a nawet kilka oper. W cyklu Lem mniej znany postanowiliśmy przybliżyć kilka z tych utworów celowo pomijając te najbardziej znane ekranizacje, w tym „Kongres futurologiczny”, „Przekładańca” i każde z trzech (sic!) „Solaris”.
Jako pierwsze zaprezentujemy czechosłowacką „Ikarię XB1”, opartą na powieści „Obłok Magellana” Lema z 1955 roku (choć nie podpisanego w napisach końcowych), film doczekał się również dystrybucji wersji anglojęzycznej jako „Voyage to the End of Universe”. Statek kosmiczny przewożący kolonistów na nową planetę, napotyka na swej drodze liczne problemy: najpierw spotkanie z opuszczonym obcym statkiem kosmicznym, później awaria komputerów na pokładzie i konflikt załogi z pasażerami statku...
Spotkanie 9. w ramach wydarzenia Czeska zima. Przegląd z okazji 60-lecia Kin Studyjnych w Polsce. Przegląd trwa od listopada 2019 do lutego 2020, przed większością filmów odbędą się spotkania, prelekcje lub dyskusje. Wszystkie filmy w ramach przeglądu zostaną zaprezentowane w wersjach z cyfrowo odrestaurowanym obrazem i dźwiękiem.