Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Laputa – podniebny zamek
Prawdziwy ból
Veni Vidi Vici
Anora
Prawdziwy ból
Imago
Rodzina w kinie: Szkarłatny pilot + warsztaty ayatori i origami
Anora
Simona Kossak
Anora
Simona Kossak
Naturalna dzikość serca
Anora
Veni Vidi Vici
Anora
Ars Cameralis: Ich noce
Gladiator II
Japońskie krótkie metraże dla dzieci + angielskie warsztaty ayatori i origami
Veni Vidi Vici
Prawdziwy ból
Simona Kossak
Ars Cameralis: Naga prawda
Anora
Anora
Simona Kossak
Ars Cameralis: Filadelfijska opowieść
Anora
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro + warsztaty języka japońskiego
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru + warsztaty kamishibai
Konklawe
Simona Kossak
Anora
Gladiator II
Anora
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Dobre uczynki + familijne spotkania arteterapeutyczne
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Gladiator II
Prawdziwy ból
Gladiator II
Simona Kossak
Konklawe
Anora
Konklawe
Złote gody: Rozmowa
Simona Kossak
PORA DLA SENIORA: Simona Kossak
Anora
Gladiator II
KF AMBASADA: O-bi, O-ba. Koniec cywilizacji
Veni Vidi Vici
Gladiator II
Rok z kinem Azji: Żegnaj moja konkubino
Historia na ekranie: Pianista
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk
Filmowe popołudnie dla dzieci: Rok smoka
Minghun | pokaz z udziałem Jana P. Matuszyńskiego i Marcina Dorocińskiego
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Minghun
Lekcje filmowe: Buntownik bez powodu
Rok z kinem Azji: Zarządca Sansho
KF AMBASADA: Milczenie owiec
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Czy radość może rosnąć jak grzyby po deszczu? + FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZNE
Historia na ekranie: Żeby nie było śladów
Miasto nauki. Tydzień człowieka: Człowiek z żelaza
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
„Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów” z prelekcją tolkienistów
Rok z kinem Azji: Siedmiu samurajów
MODOWY KLUB FILMOWY: Panowie w cylindrach
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
opera Ambroise'a Thomasa
Na żywo z Paryskiej Opery Narodowej
30 marca 2023 • czwartek • 19:10
Krzysztof Warlikowski, jeden z najlepszych polskich reżyserów teatralnych, od lat z sukcesem współpracuje z Operą Paryską. Jego ostatnia inscenizacja – „Don Carlos” Verdiego – zyskała wyjątkowe uznanie paryskiej publiczności, co nie zawsze jest takie oczywiste w przypadku tego, wciąż budzącego kontrowersje wśród melomanów, artysty.
Tym razem zmierzy się z operową wersją „Hamleta” Williama Szekspira. Jej autorem jest Ambroise Thomas, XIX-wieczny francuski kompozytor, który napisał też operę „Sen nocy letniej”. Co ciekawe, „Hamlet” Thomasa nie kończy się tak, jak tragedia słynnego stratfordczyka: główny bohater nie ginie, ale obejmuje tron Danii. Kostiumy i scenografię do tej premierowej inscenizacji przygotuje Małgorzata Szczęśniak, stała współpracowniczka polskiego reżysera. Duńskiego księcia Hamleta zaśpiewa francuski baryton Ludovic Tézier, a Ofelią będzie amerykańska sopranistka Lisette Oropesa. Oboje na co dzień współpracują nie tylko z Opéra national de Paris, ale też z nowojorską The Metropolitan Opera i mediolańską Teatro alla Scala. Spektakl poprowadzi Thomas Hengelbrock, niemiecki muzykolog, skrzypek i dyrygent.
obsada:
Lisette Oropesa, Ludovic Tézier, Jean Teitgen, Frédéric Caton
dyryguje: Thomas Hengelbrock
reżyseria: Krzysztof Warlikowski
Polskie napisy. Spektakl trwa około 3 godzin i 20 minut (+ przerwa 40 min)
PROGRAM TRANSMISJI NA ŻYWO
19:10-19:30 zapowiedź, wywiady
19:30 - 21:40 część I (2 godz. 10 min)
21:40 - 22:20 przerwa (40 min)
22:20 - 23:15 część II (55 min)
--------------------------------------
350 lat nowoczesnej tradycji
Paryska Opera Narodowa należy – obok mediolańskiej La Scali, nowojorskiej The Metropolitan Opera i londyńskiej Covent Garden – do ścisłej czołówki najlepszych teatrów operowych na świecie. Jej dodatkowym atutem jest, posiadający wielowiekową tradycję i własny styl, niezwykle utalentowany zespół baletowy. Ten pierwszy teatr Francji od ponad 350 lat wyznacza drogę europejskiej sztuce operowej i baletowej. To na jego deskach wystawiał swoje dzieła Jean-Baptiste Lully, francuski kompozytor włoskiego pochodzenia, operowy kapelmistrz na dworze Ludwika XIV. W Operze Paryskiej odbyła się zakończona skandalem prapremiera „Don Carlosa” Verdiego. Dziś Paryska Opera Narodowa gra w dwóch teatrach: w eklektycznym Palais Garnier i w nowoczesnej Opéra Bastille. Ma swoim repertuarze kilkadziesiąt tytułów. Występowały tu i występują największe gwiazdy, z legendarną Marią Callas na czele. Teatr ten od kilkunastu lat prowadzi transmisje swoich przedstawień do kin. Do obecnego sezonu kinowych seansów dołączył spektakle z innych najważniejszych światowych scen, między innymi z Wiedeńskiej Opery Państwowej i z Opery Narodowej w Amsterdamie.