Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
PORA DLA SENIORA: Klub cudownych kobiet
Pora Dla Seniora
Callas w Operze Paryskiej (1958)
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
To właśnie miłość. 20 rocznica
Wydarzenia specjalne
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
To właśnie miłość. 20 rocznica
Wydarzenia specjalne
Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Akademia Pana Kleksa. PRZEDPREMIERA!
Wydarzenia specjalne
PORA DLA SENIORA: Vika!
Pora Dla Seniora
Akademia Pana Kleksa. PRZEDPREMIERA!
Wydarzenia specjalne
2001. Odyseja kosmiczna | finał Roku z science fiction
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Filmowe popołudnie dla dzieci: Niedziela z Bolkiem i Lolkiem
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
2024. ROK Z KINEM AZJI. PRZEDPREMIERA: Chłopiec i czapla
2024. ROK Z KINEM AZJI
2024. ROK Z KINEM AZJI. PRZEDPREMIERA: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Orfeusz w piekle [J. Offenbach] retransmisja operetki | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Turandot [G. Puccini] retransmisja opery | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Śpiąca królewna [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Gra cieni
Mil-jeong

Kim Jee-Woon jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych koreańskich reżyserów. Uznanie na świecie zdobył dzięki nowatorskiemu podejściu do kina gatunkowego. Jego najnowsza „GRA CIENI” była południowokoreańskim kandydatem do Oscara 2017.
…Lata 20-te XX wieku, Korea znajduje się pod japońską okupacją. Lee Jung-chool, były członek koreańskiego ruchu oporu, a teraz oficer japońskiej policji, otrzymuje specjalną misję zinfiltrowania ruchu walczącego o niepodległość Korei. Policjant poznaje się z Kim Woo-Jinem, handlarzem dziełami sztuki, który w rzeczywistości jest lokalnym przywódcą ruchu oporu. Choć obaj mężczyźni znają swoją prawdziwą tożsamość i intencje, podejmują ryzykowną grę. Gdy członkowie ruch oporu wyruszają do Szanghaju, żeby zdobyć materiały wybuchowe, które mają zamiar podłożyć w siedzibie japońskiego rządu w Seulu, Lee Jung-Chool i japoński oficer Hashimoto wyruszają za nimi w pościg. Nagle okazuje się, że informację o planowanych działaniach wyciekają z obu stron, ale nikt nie ma pojęcia kim są informatorzy...
EKSPLIKACJA REŻYSERSKA:
Wszystko zaczęło się od zauroczenia filmami szpiegowskimi. Jestem zafascynowany postaciami szpiegów i podwójnych agentów, którzy otoczeni przez wrogów, ze swoją podwójną tożsamością, muszą ciągle grać. Jest bardzo wiele filmowych arcydzieł, które pokazują Zachód podczas Zimnej Wojny. Zdałem sobie sprawę z faktu, że Korea, której historia współczesna nie jest wcale mniej dramatyczna niż krajów zachodnich, może posłużyć jako pretekst do stworzenia filmu szpiegowskiego. GRA CIENI jest ekranizacją prawdziwej historii. W 1923 roku japoński policjant Hwan Ok podłożył ładunki wybuchowe w głównej kwaterze japońskiej policji. Był to jeden z najważniejszych momentów w koreańskiej walce o niepodległość. Używając elementów charakterystycznych dla kina szpiegowskiego, chciałem pokazać skrytą nienawiść oraz porozumienie, które stały za operacją przetransportowania materiałów wybuchowych z Szanghaju do Seulu oraz wysiłek Koreańczyków w japońskiej policji, żeby temu zapobiec.
Chciałem przedstawić obraz ludzi balansujących na linie pomiędzy wsparciem ruchu oporu, a konsekwencjami opowiedzenia się po jednej ze stron. Próbowałem uchwycić zarówno atmosferę tamtych czasów jak i sposób, w jaki te wydarzenia odbiły się na życiu ludzi. (…) Moim celem było przenieść na film emocje, które poczułem dowiadując się o losach tych, którzy walczyli o niepodległość, ducha tych, którzy utracili swój kraj. Mam nadzieję, że widzom spodoba się ta historia.
GŁOSY PRASY
Zachwycający. Działy techniczne są doskonałe pod każdym względem. Scenografia jest ambitna i niesamowicie przyjemna, szczególnie w scenie, która dzieje się w pociągu. Aktorzy Song Kang-ho and Gong Yoo dają swoim postaciom dostojność oraz wielką siłę. Fionnuala Halligan Screen Daily
Podobnie jak w „Ujrzałem diabła”, scenariusz to gra w kotka i myszkę, gdzie widz nie może przewidzieć tego, co się wydarzy. Ignatiy Vishnevetsky The A.V. Club