Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Gladiator II
Gladiator II
Gladiator II
Anora
Anora
Ars Cameralis: Ich noce
Ars Cameralis: Naga prawda
Ars Cameralis: Filadelfijska opowieść
Megalopolis
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Kraina tajemnic
Rodzina w kinie: Laputa – podniebny zamek
Dahomej
JOHN WICK 10th Anniversary
Laputa – podniebny zamek
Dahomej
Megalopolis
Megalopolis
KF AMBASADA: Siedmiu samurajów
JOHN WICK 10th Anniversary
Megalopolis
PRZEDPREMIERA: Konklawe
Rok z kinem Azji: Oldboy
Dahomej
PO ZACHODZIE SŁOŃCA: Megalopolis
Laputa – podniebny zamek
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024] [G. Puccini] opera | sezon 2024-25
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Las wyciszy nas
Rodzina w kinie: Szkarłatny pilot
Dahomej
Złote Gody: Ziemia obiecana
Rok z kinem Azji: Godzilla
Pora dla seniora: Konklawe
Maryja. Matka ludzkości
MODOWY KLUB FILMOWY: Gilda
Złote gody: Teksańska masakra piłą mechaniczną
Gladiator II
PRZEDPREMIERA: Simona Kossak
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
Gladiator II
Gladiator II
Złote Gody: Emmanuelle
PRZEDPREMIERA: Simona Kossak
Rok z kinem Azji: Wschód księżyca
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
Anora
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Anora
Anora
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Złote gody: Rozmowa
Rok z kinem Azji: Żegnaj moja konkubino
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk
Pokaz specjalny: Minghun
Lekcje filmowe: Buntownik bez powodu
Rok z kinem Azji: Zarządca Sansho
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Giulietta i duchy
Giulietta degli spiriti
Rok z Federico Fellinim
20.01 – 10.12.2020
……………………………
Autorzy biografii Federico Felliniego od zawsze mieli kłopot z wiarygodnością opowieści włoskiego Mistrza o własnym życiu. Rozliczne wersje życiorysu obrosły w legendę, powtarzane anegdoty istnieją niezależnie od faktów. Jedno jest pewne – jeden z największych wizjonerów w dziejach kina przyszedł na świat 20 stycznia 1920 roku w Rimini. Z okazji setnej rocznicy urodzin reżysera Kino Kosmos przygotowało całoroczną retrospektywę jego twórczości, począwszy od „Białego szejka” (1952), drugiego pełnometrażowego filmu w jego dorobku, po „Miasto kobiet” (1980).
Jego nazwisko jest symbolem kina autorskiego, pełnego fantazji, metaforycznych znaczeń i obrazów wielkiej urody, które zapadają widzom w pamięć. Fellini udowadnia, że wyobraźnia nie ma granic, a technikę filmową można podporządkować wysnutym z rozlicznych inspiracji osobistym wizjom. Jest uważany za reżysera wszech czasów, który wywarł wielki wpływ na całe pokolenia twórców filmowych. Jego filmy zajmują czołowe miejsca w rankingach arcydzieł sztuki filmowej, choćby tych opracowanych przez redakcje „Cahiers du cinéma” czy „Sight&Sound”. Jego filmy w otrzymały w sumie 12 nominacji do Oscara, zdobywając aż 4 statuetki w kategorii „najlepszy film nieanglojęzyczny” (za „La stradę”, „Noce Cabirii”, „Osiem i pół” i „Amarcord”). W 1993 roku nagrodzono go Honorowym Oscarem za całokształt twórczości.
Fellini zaludnia swoje filmy rozbitkami życiowymi, wędrownymi artystami, wałkoniami i różnej maści uwodzicielami. Czyni bohaterami oszustów, prostytutki, a miejscem akcji często prowincjonalne miasteczka lub peryferie stolicy. Rola sztuki i artysty to powtarzający się motyw jego twórczości, a większość jego filmów ma silny rys autotematyczny i autobiograficzny. Jest niezrównanym obserwatorem włoskiej ulicy i jej mieszkańców, a jednocześnie błyskotliwym recenzentem współczesnej kultury i odkrywcą ludzkiej duszy.
……………………………
3.09 | czwartek | 18.30
Giulietta i duchy
Francja, Włochy, RFN 1965, 137 min
wyst. Giulietta Masina, Sandra Milo, Valentina Cortese, José Luis de Villalonga
Artystyczna analiza sytuacji społecznej włoskiej kobiety. Giulietta, niezadowolona ze swojego życia, zaniedbywana przez męża, pełna lęków, zaczyna uczestniczyć w seansach spirytystycznych. Wkrótce zaczynają prześladować ją tajemnicze wizje, dzięki którym kobieta zaczyna skupiać się na sobie i swoich emocjach. Fellini po raz pierwszy w pełnym metrażu wykorzystuje tu taśmę barwną, za pomocą kolorów i muzyki tworząc sugestywną, surrealistyczną przestrzeń świata wewnętrznego bohaterki, zaludnianego przez duchy przeszłości.