Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Simona Kossak
Gladiator II
Laputa – podniebny zamek
Prawdziwy ból
Veni Vidi Vici
Anora
Prawdziwy ból
Imago
Rodzina w kinie: Szkarłatny pilot + warsztaty ayatori i origami
Anora
Simona Kossak
Anora
Simona Kossak
Naturalna dzikość serca
Anora
Veni Vidi Vici
Anora
Ars Cameralis: Ich noce
Gladiator II
Japońskie krótkie metraże dla dzieci + angielskie warsztaty ayatori i origami
Veni Vidi Vici
Prawdziwy ból
Simona Kossak
Ars Cameralis: Naga prawda
Anora
Anora
Simona Kossak
Ars Cameralis: Filadelfijska opowieść
Anora
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro + warsztaty języka japońskiego
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru + warsztaty kamishibai
Anora
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Konklawe
Simona Kossak
Anora
Gladiator II
Anora
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Dobre uczynki + familijne spotkania arteterapeutyczne
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Gladiator II
Prawdziwy ból
Gladiator II
Simona Kossak
Konklawe
Anora
Konklawe
Złote gody: Rozmowa
Simona Kossak
PORA DLA SENIORA: Simona Kossak
Anora
Gladiator II
KF AMBASADA: O-bi, O-ba. Koniec cywilizacji
Veni Vidi Vici
Gladiator II
Rok z kinem Azji: Żegnaj moja konkubino
Historia na ekranie: Pianista
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk
Filmowe popołudnie dla dzieci: Rok smoka
Minghun | pokaz z udziałem Jana P. Matuszyńskiego i Marcina Dorocińskiego
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Minghun
Lekcje filmowe: Buntownik bez powodu
Rok z kinem Azji: Zarządca Sansho
KF AMBASADA: Milczenie owiec
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Czy radość może rosnąć jak grzyby po deszczu? + FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZNE
Historia na ekranie: Żeby nie było śladów
Miasto nauki. Tydzień człowieka: Człowiek z żelaza
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
„Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów” z prelekcją tolkienistów
Rok z kinem Azji: Siedmiu samurajów
MODOWY KLUB FILMOWY: Panowie w cylindrach
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Giulietta i duchy
Giulietta degli spiriti
Rok z Federico Fellinim
20.01 – 10.12.2020
……………………………
Autorzy biografii Federico Felliniego od zawsze mieli kłopot z wiarygodnością opowieści włoskiego Mistrza o własnym życiu. Rozliczne wersje życiorysu obrosły w legendę, powtarzane anegdoty istnieją niezależnie od faktów. Jedno jest pewne – jeden z największych wizjonerów w dziejach kina przyszedł na świat 20 stycznia 1920 roku w Rimini. Z okazji setnej rocznicy urodzin reżysera Kino Kosmos przygotowało całoroczną retrospektywę jego twórczości, począwszy od „Białego szejka” (1952), drugiego pełnometrażowego filmu w jego dorobku, po „Miasto kobiet” (1980).
Jego nazwisko jest symbolem kina autorskiego, pełnego fantazji, metaforycznych znaczeń i obrazów wielkiej urody, które zapadają widzom w pamięć. Fellini udowadnia, że wyobraźnia nie ma granic, a technikę filmową można podporządkować wysnutym z rozlicznych inspiracji osobistym wizjom. Jest uważany za reżysera wszech czasów, który wywarł wielki wpływ na całe pokolenia twórców filmowych. Jego filmy zajmują czołowe miejsca w rankingach arcydzieł sztuki filmowej, choćby tych opracowanych przez redakcje „Cahiers du cinéma” czy „Sight&Sound”. Jego filmy w otrzymały w sumie 12 nominacji do Oscara, zdobywając aż 4 statuetki w kategorii „najlepszy film nieanglojęzyczny” (za „La stradę”, „Noce Cabirii”, „Osiem i pół” i „Amarcord”). W 1993 roku nagrodzono go Honorowym Oscarem za całokształt twórczości.
Fellini zaludnia swoje filmy rozbitkami życiowymi, wędrownymi artystami, wałkoniami i różnej maści uwodzicielami. Czyni bohaterami oszustów, prostytutki, a miejscem akcji często prowincjonalne miasteczka lub peryferie stolicy. Rola sztuki i artysty to powtarzający się motyw jego twórczości, a większość jego filmów ma silny rys autotematyczny i autobiograficzny. Jest niezrównanym obserwatorem włoskiej ulicy i jej mieszkańców, a jednocześnie błyskotliwym recenzentem współczesnej kultury i odkrywcą ludzkiej duszy.
……………………………
3.09 | czwartek | 18.30
Giulietta i duchy
Francja, Włochy, RFN 1965, 137 min
wyst. Giulietta Masina, Sandra Milo, Valentina Cortese, José Luis de Villalonga
Artystyczna analiza sytuacji społecznej włoskiej kobiety. Giulietta, niezadowolona ze swojego życia, zaniedbywana przez męża, pełna lęków, zaczyna uczestniczyć w seansach spirytystycznych. Wkrótce zaczynają prześladować ją tajemnicze wizje, dzięki którym kobieta zaczyna skupiać się na sobie i swoich emocjach. Fellini po raz pierwszy w pełnym metrażu wykorzystuje tu taśmę barwną, za pomocą kolorów i muzyki tworząc sugestywną, surrealistyczną przestrzeń świata wewnętrznego bohaterki, zaludnianego przez duchy przeszłości.