Ostatni wiking
Lot nad kukułczym gniazdem
Bugonia
Być kochaną
Ostatni wiking
Być kochaną
Dom dobry
Rok z kinem Azji: Left-Handed Girl. To była ręka… diabła! | PRZEDPREMIERA
Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Dom dobry
Okean Elzy: Stormwatch
Uciekinier
Ostatni wiking
Być kochaną
Skarbek i tajemnica magicznego sreberka
Rodzina w kinie: Kicia Kocia ma braciszka + WARSZTATY
Dom dobry
Bugonia
Ostatni wiking
Być kochaną
Bugonia
Ostatni wiking
Franz Kafka
Okean Elzy: Stormwatch
Yuku i magiczny kwiat
Uciekinier
Bugonia
Być kochaną
Ostatni wiking
Dom dobry
Ostatni wiking
Być kochaną
Uciekinier
Uciekinier
Kicia Kocia ma braciszka
Przegląd filmów z domowych archiwów z komentarzem autorów
Okean Elzy: Stormwatch
Głos Hind Rajab | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt 3 + warsztaty botaniczne
Dźwięki miłości PRZEDPREMIERA | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Uciekinier
Okean Elzy: Stormwatch
Dom dobry
Uciekinier
Szkoła magicznych zwierząt 3
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Paciorki jednego różańca
Duch (Poltergeist) | Premiera książki „Tajemne życie przedmiotów” Karoliny Kostyry
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Mój piękny syn + prelekcja
Franz Kafka
Dom dobry
Kurosawa. Siedmiu samurajów
Uciekinier
Bugonia
TEATR W KINIE: Present Laughter
Być kochaną
Franz Kafka
PRZEDPREMIERA: Sny o miłości
Bugonia
Dom dobry
Ostatni wiking
Filmowe popołudnie dla dzieci: Baczne oczka
Faust | wg Gounoda [sezon 2025]
Uciekinier
Być kochaną
Dom dobry
Uciekinier
„Łowca androidów” na Wielkim Pięknym Ekranie
Dom dobry
Być kochaną
Dom dobry
Bugonia
Kurosawa. Tron we krwi + prelekcja
Być kochaną
Dom dobry
Uciekinier
Bugonia
Historia na ekranie: Zgoda
Franz Kafka
Bugonia
Funny Games + prelekcja
Dom dobry
SKOCZ DO KINA 2025 – Festiwal filmów rowerowych
Dom dobry
Uciekinier
Rok z kinem Azji: Przyczajony tygrys, ukryty smok | Home Movie Day
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ruszamy w góry
„8 i ½” | Europejski Dzień Kina Artystycznego
Dom dobry
„Casablanca” na Wielkim Pięknym Ekranie
Uciekinier
Dom dobry
Kurosawa. Rashomon | Klub Filmowy Ambasada
PORA DLA SENIORA: Ministranci
Rok z kinem Azji: Angel’s Egg
Najlepsze z najgorszych: PTAKODEMIA 3: MORSKI ORZEŁ
Czyściec
Filmowe popołudnie dla dzieci: Kosmos
Nowa fala & Do utraty tchu | Podwójny pokaz specjalny
Historia na ekranie: Titina
Kurosawa. Ran | Klub Filmowy Ambasada
Filmowe powtórki do matury: Potop Redivivus (1974)
TEATR W KINIE: Profesja pani Warren
André Rieu. Wesołych Świąt!
Giselle | wg Adama [sezon 2025]
Kurosawa. Dersu Uzała
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Comedy Queen + prelekcja
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Oldboy
André Rieu. Wesołych Świąt!
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowy Sylwester w Kinie Kosmos 2025/26
Dziadek do orzechów | wg Czajkowskiego [sezon 2025]
André Rieu. Wesołych Świąt!
Filmowe powtórki do matury: Wesele
André Rieu. Wesołych Świąt!
Historia na ekranie: Gdzie jest Anne Frank
Historia na ekranie: Good bye, Lenin!
Filmowe powtórki do matury: Chłopi (2023)
Historia na ekranie: Fritzi. Przyjaźń bez granic
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Geniusz
Genius
„GENIUSZ” w reżyserii Michaela Grandage to historia skomplikowanej relacji słynnego amerykańskiego pisarza Thomasa Wolfe’a i jego wydawcy, Maksa Perkinsa, który odkrył dla świata takich literackich gigantów jak F. Scott Fitzgerald i Ernest Hemingway. W rolach głównych – gwiazdy: Colin Firth, Jude Law, Guy Pearce oraz Nicole Kidman. „Genius” powstał na podstawie nagrodzonej prestiżową The National Book Award biografii autorstwa Scotta Berga pt. „Max Perkins: Editor of Genius”.
…Zderzenie dwóch niezwykłych osobowości, bardzo różnych, a jednocześnie silnie na siebie oddziałujących. Kiedy pierwsza powieść Thomasa Wolfe’a trafiła do rąk Maksa Perkinsa, ten był już jednym z najbardziej uznanych wydawców swoich czasów. Opanowany i raczej introwertyczny Perkins był szczególnie dumny ze swojego literackiego odkrycia, choć Wolfe, ze swoim nieokiełznanym talentem i trudną do opanowania osobowością, nie ułatwiał mu życia. Niekonwencjonalna przyjaźń, jaka ich połączyła, odmieniła życie każdego z nich na zawsze...
John Logan, autor scenariusza do „GENIUSZA”, podkreśla, że intensywność relacji Perkinsa i Wolfe'a wynikała z ogromnych różnic w ich charakterach. „Nie sądzę, by dało się znaleźć dwóch bardziej odmiennych od siebie mężczyzn niż Max Perkins i Thomas Wolfe”, mówi Logan. „Max był nieco sztywnym i konserwatywnym, aczkolwiek zawsze eleganckim nowojorczykiem; wydawcą literackim, który zawsze nosił krawat, zarówno dosłownie, jak i w przenośni. Thomas Wolfe był natomiast pełnym pasji facetem z Karoliny Północnej, krewkim szaleńcem z ogromnym apetytem na życie.
„Max Perkins potrzebował Thomasa Wolfe'a tak samo, jak Thomas Wolfe potrzebował Maksa Perkinsa”, dopowiada Berg, autor biografii Perkinsa. „Kimże byliby bez siebie? Kimże byłby taki wydawca jak Perkins bez kogoś pokroju Thomasa Wolfe'a?”
W opowieści o przyjaźni Perkinsa i Wolfe'a niezwykle ważne są relacje obu mężczyzn z ukochanymi kobietami. „Nie chciałem wpaść w pułapkę pisania scenariusza o dwóch facetach pracujących nad książkami jednego z nich. Pragnąłem wykreować za pomocą słów wiarygodny świat, w którym bohaterowie mogliby naturalnie egzystować”, wyznaje Logan. „Prawda jest taka, że ich przyjaźń sprawiła, że odseparowali się od swoich codziennych światów, więc oczywistym było dla mnie osadzenie ich poczynań w społecznym kontekście”. Laura Linney zauważa, że w latach 20. i 30. XX wieku sytuacja kobiet wyglądała diametralnie inaczej niż obecnie. Grana przez nią Louise była utalentowaną pisarką, ale nie miała z tego powodu łatwo w życiu. „Nie był to zawód, z którym kojarzono kobiety”, wyjaśnia aktorka. „Max odnosił ogromne sukcesy i rodzina wiele dla niego znaczyła. Uwielbiał spędzać z nimi czas, ale robił jednocześnie wszystko, żeby świat osobisty trzymać z dala od świata zawodowego. To na jej barkach spoczywała odpowiedzialność za utrzymywanie ogniska domowego”.
ZWIASTUN
20 lat starań o film
„Geniusz” stanowi kulminację niemal dwudziestoletnich starań scenarzysty Johna Logana, by przenieść historię Maxwella Perkinsa na ekran kinowy. „Od momentu, gdy po raz pierwszy przeczytałem książkę A. Scotta Berga, wiedziałem, że muszę opowiedzieć o tym człowieku”, wspomina Logan. Scenarzysta zauważył także w tej historii potencjał na uniwersalny traktat o wszelkich rodzajach kreatywnych relacji międzyludzkich. „Będąc pisarzem, doskonale rozumiałem wszystkie aspekty tej opowieści. Fascynuje mnie motyw reagowania na niespodziewany sukces oraz radzenia sobie z tym, w jaki sposób tenże sukces zmienia człowieka oraz naznacza jego relacje z innymi”, mówi Logan.