Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
W pokoju obok
Crossing
Agent szczęścia
Crossing
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Agent szczęścia
Pod skórą
Crossing
Rodzina w kinie: Wielka przygoda Niny
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
PRZEDPREMIERA: Flow
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Agent szczęścia
Crossing
W pokoju obok
Crossing
Agent szczęścia
Crossing
Agent szczęścia
W pokoju obok
Sztuka pięknego życia
Agent szczęścia
Crossing
Rodzina w kinie: Smok Diplodok
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
Rodzina w kinie: Solan i Ludwik – Misja Księżyc + warsztaty
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
PRZEDPREMIERA: Babygirl
Filmowe popołudnie dla dzieci: Czary-mary
W pokoju obok
PRZEDPREMIERA: The Brutalist
Sztuka pięknego życia
Here. Poza czasem
W pokoju obok
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
Here. Poza czasem
PRZEDPREMIERA: Kiedy nadchodzi jesień
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
To nie mój film + prelekcja
Agent szczęścia
Nienawiść
PRZEDPREMIERA: The Brutalist
Nienawiść
Filmowe popołudnie dla dzieci: Sportowe życie
Nienawiść
PRZEDPREMIERA: Dziewczyna z Igłą
Lekcje filmowe: Obcy. Ósmy pasażer Nostromo (wersja reżyserska)
PORA DLA SENIORA: Moje ulubione ciasto
Filmowe powtórki do matury: 1984
Rok z kinem Azji: Tetsuo: Człowiek z żelaza
Filmowe popołudnie dla dzieci: Magiczne krainy + Hobbit po śląsku dla dzieci
Najlepsze z najgorszych: ROBOT MONSTER
PRZEDPREMIERA: Maria Callas
Filmowe popołudnie dla dzieci: Urodziny kina
KF AMBASADA: Omen
PORA DLA SENIORA: Kiedy nadchodzi jesień
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Geniusz
Genius
„GENIUSZ” w reżyserii Michaela Grandage to historia skomplikowanej relacji słynnego amerykańskiego pisarza Thomasa Wolfe’a i jego wydawcy, Maksa Perkinsa, który odkrył dla świata takich literackich gigantów jak F. Scott Fitzgerald i Ernest Hemingway. W rolach głównych – gwiazdy: Colin Firth, Jude Law, Guy Pearce oraz Nicole Kidman. „Genius” powstał na podstawie nagrodzonej prestiżową The National Book Award biografii autorstwa Scotta Berga pt. „Max Perkins: Editor of Genius”.
…Zderzenie dwóch niezwykłych osobowości, bardzo różnych, a jednocześnie silnie na siebie oddziałujących. Kiedy pierwsza powieść Thomasa Wolfe’a trafiła do rąk Maksa Perkinsa, ten był już jednym z najbardziej uznanych wydawców swoich czasów. Opanowany i raczej introwertyczny Perkins był szczególnie dumny ze swojego literackiego odkrycia, choć Wolfe, ze swoim nieokiełznanym talentem i trudną do opanowania osobowością, nie ułatwiał mu życia. Niekonwencjonalna przyjaźń, jaka ich połączyła, odmieniła życie każdego z nich na zawsze...
John Logan, autor scenariusza do „GENIUSZA”, podkreśla, że intensywność relacji Perkinsa i Wolfe'a wynikała z ogromnych różnic w ich charakterach. „Nie sądzę, by dało się znaleźć dwóch bardziej odmiennych od siebie mężczyzn niż Max Perkins i Thomas Wolfe”, mówi Logan. „Max był nieco sztywnym i konserwatywnym, aczkolwiek zawsze eleganckim nowojorczykiem; wydawcą literackim, który zawsze nosił krawat, zarówno dosłownie, jak i w przenośni. Thomas Wolfe był natomiast pełnym pasji facetem z Karoliny Północnej, krewkim szaleńcem z ogromnym apetytem na życie.
„Max Perkins potrzebował Thomasa Wolfe'a tak samo, jak Thomas Wolfe potrzebował Maksa Perkinsa”, dopowiada Berg, autor biografii Perkinsa. „Kimże byliby bez siebie? Kimże byłby taki wydawca jak Perkins bez kogoś pokroju Thomasa Wolfe'a?”
W opowieści o przyjaźni Perkinsa i Wolfe'a niezwykle ważne są relacje obu mężczyzn z ukochanymi kobietami. „Nie chciałem wpaść w pułapkę pisania scenariusza o dwóch facetach pracujących nad książkami jednego z nich. Pragnąłem wykreować za pomocą słów wiarygodny świat, w którym bohaterowie mogliby naturalnie egzystować”, wyznaje Logan. „Prawda jest taka, że ich przyjaźń sprawiła, że odseparowali się od swoich codziennych światów, więc oczywistym było dla mnie osadzenie ich poczynań w społecznym kontekście”. Laura Linney zauważa, że w latach 20. i 30. XX wieku sytuacja kobiet wyglądała diametralnie inaczej niż obecnie. Grana przez nią Louise była utalentowaną pisarką, ale nie miała z tego powodu łatwo w życiu. „Nie był to zawód, z którym kojarzono kobiety”, wyjaśnia aktorka. „Max odnosił ogromne sukcesy i rodzina wiele dla niego znaczyła. Uwielbiał spędzać z nimi czas, ale robił jednocześnie wszystko, żeby świat osobisty trzymać z dala od świata zawodowego. To na jej barkach spoczywała odpowiedzialność za utrzymywanie ogniska domowego”.
ZWIASTUN
20 lat starań o film
„Geniusz” stanowi kulminację niemal dwudziestoletnich starań scenarzysty Johna Logana, by przenieść historię Maxwella Perkinsa na ekran kinowy. „Od momentu, gdy po raz pierwszy przeczytałem książkę A. Scotta Berga, wiedziałem, że muszę opowiedzieć o tym człowieku”, wspomina Logan. Scenarzysta zauważył także w tej historii potencjał na uniwersalny traktat o wszelkich rodzajach kreatywnych relacji międzyludzkich. „Będąc pisarzem, doskonale rozumiałem wszystkie aspekty tej opowieści. Fascynuje mnie motyw reagowania na niespodziewany sukces oraz radzenia sobie z tym, w jaki sposób tenże sukces zmienia człowieka oraz naznacza jego relacje z innymi”, mówi Logan.