Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
LEKCJE FILMOWE: Warhol
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
PORA DLA SENIORA: Mężczyzna imieniem Otto
Pora Dla Seniora
Kilof zamiast karabinu
Wydarzenia specjalne
12.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piraci | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
19.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali przyjaciele + KĄCIK CZYTELNICZY | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Tosca [G. Puccini] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Georges Méliès: zestaw filmów | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
150. KF Ambasada: Lot nad kukułczym gniazdem | GOŚĆ SPECJALNY: Grażyna Torbicka
Klub Filmowy Ambasada
Skandalista Larry Flynt
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Komuna
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Mechaniczna pomarańcza
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Future Shorts: Dances With Camera

Dances with Camera to program międzynarodowych filmów krótkometrażowych, których wspólnym językiem jest taniec, ruch oraz szeroko pojęta fizyczna ekspresja. Pod nazwą Dances with Camera kryje się także prestiżowy konkurs, który już od trzech lat odbywa się w ramach Short Waves Festival, prezentując wyselekcjonowane filmy tańca z całego świata.
Film tańca, screendance, videodance – to nie tylko taniec tworzony dla kamery, to artystyczna forma, w której splatają się różne gatunki filmu, sztuk wizualnych i mediów, formy tradycyjne i eksperymentalne; fabularne opowieści i całkowicie abstrakcyjne obrazy.
W zestawie znalazły się produkcje wyróżniane i nagradzane na międzynarodowych festiwalach filmowych, m.in. Cinedans Festival Amsterdam, POOL Internationales Tanz Film Festival, San Francisco Dance Film Festival, InterFilm Festival Berlin, Leeds Interantional Film Festival, Screenmotion Festival London.
PROGRAM:
TACTUM - żywioły tańca / reż. Krzysztof Stasiak / Polska / 2014 / 28 min.
Według Ajurwedy nasze życie to taniec trzech sił nadających koloryt naszej egzystencji. „Zielona“ Kapha to połączenie żywiołów wody i ziemi. „Czerwona“ Pitta to połączenie żywiołów ognia i wody. „Błękitna“ Wata to połączenie żywiołów powietrza i eteru. Film „Tactum - żywioly tańca“ to zderzenie pierwiastka męskiego i żeńskiego poprzez tęsknotę do prostych prawd i reguł zachodzących w przyrodzie.
Approaching the Puddle / reż. Sebastian Gimmel / Niemcy / 2015 / 8 min.
Osobliwa kobieta, ubrana jak na deszczową pogodę, poznaje otoczenie na pustym parkingu.Tańczy wokół kałuż jak w dziecięcej zabawie, dryfuje w kierunku fantastycznego wewnętrznego świata, rozwiązuje zagadki magicznego miejsca, a jej kalosze ożywają.
Off Ground / reż. Boudewijn Koole, Jakop Ahlbom / Holandia / 2013 / 12 min.
Jasnoszary pokój. Szczupła kobieta około 50-tki i 12-letni chłopiec. Złączeni razem jak ogniwa łańcucha zmieniają pozycje w jednostajnym rytmie. Jeden stale przepływający ruch. Nigdy nie tracą kontaktu. Gra matki i jej dziecka. Swego rodzaju tango. Odgłos stóp. Oddech. Lekkie uśmiechy. Dopóki niespodziewanie ręce kobiety nie rozłączą się.
Su misura / reż. Augenblick / Włochy / 2014 / 2 min.
Krawiec, jego żona, dzień jak każdy inny. Przychodzi ona. Nagle błąd, spojrzenie... jeszcze jedno słowo i dotknięcie łokcia. Rytmiczne gesty zmieniają się w taniec. Miara na strój przybiera formę ruchu, skrojonego z krawiecką dokładnością. Krótki przebłysk pożądania jest jak szpilka. To efekt krótkiej choreografii, tańca pamięci.
Gone / reż. Helena Jónsdóttir, Vera Sölvadottir / Islandia / 2015 / 16 min.
Kto żyje twoim życiem, gdy ciebie tam nie ma? Mężczyzna w średnim wieku odwiedza Gljufrasteinn, dom noblisty - pisarza Halldóra Laxnessa i jego żony. Pod nieobecność pary spędza tam dzień. Dom zauważa intruza i obserwuje go bardzo uważnie. Zegar tyka niecierpliwie, obrazy na ścianie śledzą go wzrokiem, mówi do niego radio.
Kontakt / reż. Jana Magdalena Keuchel, Holger Reissig / Niemcy / 2015 / 8 min.
Pozornie proste doświadczenie, dzielone z obcymi, rozbudza głęboko skrywaną potrzebę.
Chest / reż. Nønne Mai Svalholm / Dania / 2013 / 9 min.
CHEST to opowieść o intymnej relacji między kobietą a mężczyzną. Tancerze zderzają się piersiami, tańcząc przez cały czas trwania filmu. Powtarzające się zderzenia symbolizują nie tylko ich emocje, lecz również złożone relacje w społeczności pod silnymi wpływami kulturowymi i religijnymi. CHEST był kręcony na dachu budynku w centrum Kairu w kwietniu 2013 roku. Przypomina o tym gaz unoszący się nad centrum po zamieszkach.
Beating / reż. Kari Sulc / Czechy / 2014 / 6 min.
Praca kamery i montaż wydobywają nie tylko piękno intencjonalnego ruchu, lecz także nadspodziewanie archaiczny, rytualny wymiar zwyczajnej sesji treningowej.
Family Honour (Secrets) / reż. Omari Carter / Wielka Brytania / 2015 / 8 min.
Spoken Movement Dance Company przedstawia “Family Honour (Secrets)” – dzieło przeniesione z teatru do filmu we współpracy z The Motion Dance Collective, będące refleksją nad tabu. Popełnione przeciw tradycji.
WannaBe / reż. Jessica Taylor / USA / 2014 / 7 min.
Adaptacja choreografii solowej stworzonej przez Jessicę Taylor, dyrektora artystycznego DAMAGEDANCE. Solo gra z konfliktem „kobiecości” i „męskości”, obnażając oczekiwania budowane przez genderową tożsamość. Solo jest stworzone do wykonywania zamiennie przez tancerza i tancerkę. Sposób w jaki widz utożsamia się z bohaterami filmu, niezależnie od swojej płci, przyciągnął uwagę Taylor.
Łączny czas: 103 min.

Georges Méliès: zestaw filmów | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski

26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+

Skandalista Larry Flynt
