
Najnowszy film reżysera Libanu nagrodzonego Złotym Lwem w Wenecji.
Nagrodzona Srebrnym Lwem na 74. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji koprodukcja niemiecko-francusko-izraelska według scenariusza reżysera z polskim paszportem Samuela Maoza.
Pewnego dnia zwyczajne izraelskie małżeństwo, Michael i Daphna Feldmannowie zostają zdruzgotani niespodziewaną wiadomością. U progu ich domu pojawiają się żandarmi i informują o śmierci ich syna Jonathana podczas służby na niemal opustoszałym posterunku wojskowym.
Z biegiem czasu Michael staje się coraz bardziej sfrustrowany niekończącymi się wizytami całej armii krewnych i biurokratów składających nieszczere kondolencje.
Podczas gdy jego żona przeżywa żałobę w ciszy i spokoju, Michael wpada w spiralę gniewu, który przybiera coraz bardziej absurdalne rozmiary – analogicznie do surrealistycznych doświadczeń wojennych jego syna...
W głównej roli występuje znakomity aktor izraelski Lior Aszkenazi, gwiazda doskonale znanej również w Polsce czarnej komedii Duże złe wilki, jednego z ulubionych filmów Quentina Tarantino.
Prasa o filmie:
Tegoroczne dzieło Maoza jest kolejnym świadectwem jego reżyserskiej maestrii. Dawid Myśliwiec, Film.org.pl
Prawie idealny, bogaty w znaczenia, najlepszy film pokazany w weneckim konkursie. Radek Folta, Film jak sen
Śmiałe kino modernistyczne w swoim najbardziej dojmującym wydaniu. Deborah Young, Hollywood Reporter
Wspaniały film, który jest tak bogaty tematycznie, wizualnie, muzycznie i emocjonalnie, że jeden seans nie wystarczy, aby wchłonąć wszystko, co ma do zaoferowania. Hannah Brown, Jerusalem Post
Odważny i niezwykle kreatywny portret rodziny w rozkładzie. John Bleasdale, CineVue