Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Środa
Jutro
Czwartek
07.02
Piątek
08.02
Sobota
09.02
Niedziela
10.02
Poniedziałek
11.02
Wtorek
12.02
Środa
13.02
Czwartek
14.02
Piątek
15.02
Sobota
16.02
Niedziela
17.02
Poniedziałek
18.02
Wtorek
19.02
Środa
21.02
Piątek
22.02
Sobota
23.02
Niedziela
24.02
Poniedziałek
25.02
Wtorek
26.02
Środa
28.02
Piątek
01.03
Sobota
02.03
Niedziela
04.03
Wtorek
06.03
Czwartek
07.03
Piątek
08.03
Sobota
09.03
Niedziela
25.03
Wtorek
29.03
Sobota
04.04
Piątek
10.04
Czwartek
15.04
Wtorek
26.04
Sobota
09.05
Piątek
06.06
Piątek
sala
Solaris
16:00
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
20:20
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
10:20
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
12:00
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
14:20
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
16:30
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
18:15
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
reż.
Rich Peppiatt
Irlandia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
14:10
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
16:30
Bilet
Grand Tour
reż.
Miguel Gomes
Portugalia/ Włochy/ Francja/ Niemcy/ Japonia/ Chiny 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
129 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
11:40
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
13:15
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
15:50
Bilet
Nienawiść
reż.
Mathieu Kassovitz
Francja 1995
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
96 min.
format:
2D NAP
17:40
Bilet
Grand Tour
reż.
Miguel Gomes
Portugalia/ Włochy/ Francja/ Niemcy/ Japonia/ Chiny 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
129 min.
format:
2D NAP
20:05
Bilet
Kubi
reż.
Takeshi Kitano
Japonia 2023
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
131 min.
format:
2D NAP
12:35
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
14:15
Bilet
Prawdziwy ból
reż.
Jesse Eisenberg
USA, Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
90 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Emma Odważna (dubbing)
reż.
Leo Lewis Liao
USA
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
79 min.
format:
2D DUB
17:40
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
14:30
Bilet
Grand Tour
reż.
Miguel Gomes
Portugalia/ Włochy/ Francja/ Niemcy/ Japonia/ Chiny 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
129 min.
format:
2D NAP
16:50
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
18:30
Bilet
Prawdziwy ból
reż.
Jesse Eisenberg
USA, Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
90 min.
format:
2D NAP
20:15
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
15:50
Bilet
Kubi
reż.
Takeshi Kitano
Japonia 2023
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
131 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
14:10
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
16:30
Bilet
Grand Tour
reż.
Miguel Gomes
Portugalia/ Włochy/ Francja/ Niemcy/ Japonia/ Chiny 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
129 min.
format:
2D NAP
18:55
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
14:10
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
16:40
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ Zjednoczone Emiraty Arabskie/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
13:15
Bilet
Kicia Kocia w przedszkolu
reż.
Marta Stróżycka
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
42 min.
format:
2D DUB
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Basia. Radzę sobie! + warsztaty
reż.
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
52 min.
format:
2D DUB
12:45
Bilet
Fantastyczny Angelo
reż.
Alexis Ducord, Vincent Paronnaud
Francja / Luksemburg
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
12:45
Bilet
Kicia Kocia w przedszkolu
reż.
Marta Stróżycka
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
42 min.
format:
2D DUB
13:30
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
18:00
Bilet
Nosferatu
reż.
Robert Eggers
USA, Czechy
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
13:00
Bilet
Zima Mamy Mu
reż.
Christian Ryltenius
Szwecja
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
67 min.
format:
2D DUB
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty
reż.
Alexis Ducord, Vincent Paronnaud
Francja / Luksemburg
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D DUB
12:30
Bilet
Kicia Kocia w przedszkolu
reż.
Marta Stróżycka
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
42 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
12:30
Bilet
Fantastyczny Angelo
reż.
Alexis Ducord, Vincent Paronnaud
Francja / Luksemburg
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D DUB
14:10
Bilet
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia 1988
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
86 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
14:15
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
reż.
Juan Jesús García Galocha
Hiszpania
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
93 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Jak zostałam perliczką
reż.
Rungano Nyoni
Zambia, Wielka Brytania, Irlandia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
95 min.
format:
2D NAP
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
14:45
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
16:50
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
20:40
Bilet
Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
10:00
Bilet
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
reż.
Waldemar Szarek
Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
113 min.
format:
2D
14:45
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
16:50
Bilet
Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
14:30
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
16:10
Bilet
Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ Zjednoczone Emiraty Arabskie/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
18:30
Bilet
Hamlet [sezon 2025]
reż.
Lyndsey Turner
Wielka Brytania 2015
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
220 min.
format:
polskie
12:00
Bilet
„Brutalista” w samo południe
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
Prawdziwy ból
reż.
Jesse Eisenberg
USA, Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
90 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ Zjednoczone Emiraty Arabskie/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
20:20
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
12:20
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Królowe i królewny
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
16:20
Bilet
Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ Zjednoczone Emiraty Arabskie/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
19:30
Bilet
Nocny Kochanek: Urwany film. Pokaz + spotkanie
reż.
Maciek Karbowski
Polska
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
45 min.
14:15
Bilet
Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ Zjednoczone Emiraty Arabskie/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
16:30
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
15:30
Bilet
Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ Zjednoczone Emiraty Arabskie/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
reż.
James Cameron
USA/Wielka Brytania 1986
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
154 min.
format:
2D NAP
11:00
Bilet
Walentynkowa Pora dla Seniora: Piętro wyżej
reż.
Leon Trystan
Polska 1937
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
14:25
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
17:00
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
18:40
Bilet
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
reż.
Artem Hryhoryan
Ukraina 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
93 min.
format:
2D
20:30
Bilet
Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ Zjednoczone Emiraty Arabskie/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
13:55
Bilet
Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ Zjednoczone Emiraty Arabskie/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
16:10
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
18:30
Bilet
Rok z kinem Azji: Pieta
reż.
Ki-duk Kim
Korea Południowa 2012
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
104 min.
format:
2D NAP
20:50
Bilet
Prawdziwy ból
reż.
Jesse Eisenberg
USA, Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
90 min.
format:
2D NAP
10:00
Bilet
Kompletnie nieznany + prelekcja
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
20:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
reż.
Jacques Audiard
Francja/ USA/ Meksyk 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dalekie podróże
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
19:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Queer + prelekcja
reż.
Luca Guadagnino
USA/Włochy 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
137 min.
10:00
Bilet
Zima Mamy Mu + warsztaty
reż.
Christian Ryltenius
Szwecja
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
67 min.
format:
2D DUB
18:40
Bilet
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
reż.
Artem Hryhoryan
Ukraina 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
93 min.
format:
2D
10:00
Bilet
Kina i Yuk + warsztaty
reż.
Guillaume Maidatchevsky
Francja / Kanada / Włochy
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
88 min.
format:
2D LEKT
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Mulholland Drive
reż.
David Lynch
Francja/USA 2001
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
146 min.
format:
2D NAP
10:00
Bilet
Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
reż.
Juan Jesús García Galocha
Hiszpania
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
83 min.
format:
2D DUB
16:00
Bilet
Nosferatu
reż.
Robert Eggers
USA, Czechy
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Najlepsze z najgorszych: Manos – ręce przeznaczenia
reż.
Harold P. Warren
USA 1966
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
70 min.
format:
2D NAP
15:30
Bilet
Nosferatu
reż.
Robert Eggers
USA, Czechy
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
reż.
Jacques Audiard
Francja/ USA/ Meksyk 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
Nosferatu
reż.
Robert Eggers
USA, Czechy
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
13:00
Bilet
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
reż.
Artem Hryhoryan
Ukraina 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
93 min.
format:
2D
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ahoj, przygodo!
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
10:00
Bilet
Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
reż.
Rémi Durin, Arnaud Demuynck
Belgia, Francja
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
65 min.
format:
2D DUB
18:00
Bilet
Rok z kinem Azji: Zombie Express
reż.
Sang-ho Yeon
Korea Południowa 2016
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
118 min.
format:
2D NAP
18:40
Bilet
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
reż.
Artem Hryhoryan
Ukraina 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
93 min.
format:
2D
20:15
Bilet
SIEDEM. 30-lecie filmu.
reż.
David Fincher
USA 1995
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
127 min.
format:
2D NAP
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Na Dzikim Zachodzie
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
20:30
Bilet
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
reż.
Artem Hryhoryan
Ukraina 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
93 min.
format:
2D
18:15
Bilet
Rok z kinem Azji: Oldboy
reż.
Chan-wook Park
Korea Południowa, 2003
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
120 min.
format:
2D NAP
10:00
Bilet
Filmowe powtórki do matury: Lalka
reż.
Wojciech Jerzy Has
Polska , 1968
kategoria wiekowa:
12+.
czas trwania:
151 min.
18:30
Bilet
Najlepsze z najgorszych: SZYBCIEJ, KOTECZKU! ZABIJ! ZABIJ!
reż.
Russ Meyer
USA 1965
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
83 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Fleabag [sezon 2025]
reż.
Tony Gretch-Smith, Vicky Jones
Wielka Brytania 2019
czas trwania:
81 min.
format:
polskie
20:20
Bilet
BOSKA PRZEDPREMIERA: Bogini Partenope
reż.
Paolo Sorrentino
Włochy / Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
137 min.
format:
2D NAP
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Gorączka
reż.
Michael Mann
USA 1995
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
170 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
reż.
Jacques Rivette
Francja 1991
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
238 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
reż.
Max Webster
Wielka Brytania 2024
czas trwania:
165 min.
format:
polskie
10:00
Bilet
Filmowe powtórki do matury: Wesele
reż.
Andrzej Wajda
Polska 1973
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
102 min.
format:
2D
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
reż.
Sergio Leone
Włochy / Hiszpania / RFN 1966
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
165 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
reż.
Richard Lester
Wielka Brytania 1964
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
87 min.
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Film „Gabinet doktora Caligari” + SPOTKANIE AUTORSKIE z Urszulą Biel
Das Cabinet des Dr. Caligari
Kraj, rok:
Republika Weimarska, 1920
Reżyseria:
Wolf Junger
Dyrygent:
Susanna Gartmayer, Tamara Wilhelm
Producent:
Decla-Bioscop AG
Obsada:
Julius Tandler, prof. Moll, prof. Spitzy, Oskar Frankl, Dr Rubeska
Czas trwania:
76 min.
Format:
kie.
Wydarzenie archiwalne
Opis
SPOTKANIA Z AUTORKĄ Urszulą Biel wokół książki „Kultura filmowa prowincji górnośląskiej. Kina, właściciele, widzowie”:
Kino Bałtyk w Raciborzu - 8 czerwca, godz. 20:00
Kino Kosmos w Katowicach - 23 czerwca, godz. 18:00
********************
Spotkaniu z autorką będzie towarzyszył pokaz fragmentów filmu pt. „Higiena małżeńska” (reż. Wolf Junger, Austria 1922) oraz pokaz filmu „Gabinet doktora Caligari” (reż. Robert Wiene, Niemcy 1920, 71 min)
– HIGIENA MAŁŻEŃSKA (Hygiene der Ehe) Austria 1922
reż. Wolf Junger, wyst. Julius Tandler, prof. Moll, prof. Spitzy, Oskar Frankl, Dr Rubeska.
Film edukacyjny (Aufklärungsfilm), który ujawnia więcej o okresie, w którym powstał niż wiele dokumentów pisanych. Opiera się na ideach wiedeńskiego eksperta ds. zdrowia, Juliusa Tandlera, związanych z powołaniem ośrodka poradnictwa małżeńskiego. Jego założeniem było, że kluczem do szczęśliwego małżeństwa jest zdrowie partnerów, a także odpowiednie wychowanie przedmałżeńskie. Film przenosi widzów w lata dwudzieste, kiedy teorie eugeniczne znalazły podatny grunt, jak pokażą przyszłe wydarzenia polityczne. Do zilustrowania tematu wykorzystano specjalnie opracowane animacje. Film pokazywano publiczności w ramach szeroko zakrojonego programu edukacji zdrowotnej w latach dwudziestych XX wieku.
- GABINET DOKTORA CALIGARII (Das Cabinet des Dr. Caligari)
reż. Robert Wiene, Niemcy 1920, 71 min
Czołowy przedstawiciel ekspresjonizmu, film, z którego filmowcy czerpią wzorce po dziś dzień. To także klasyczny film grozy. Alan przychodzi do gabinetu tajemniczego doktora Caligari, gdzie wróż Cesare przepowiada, iż Alan pożyje jeszcze tylko do zmroku. Faktycznie, mężczyzna zostaje zamordowany a wróżbita staje się głównym podejrzanym. Cesare ucieka przed pragnącym go zlinczować tłumem, ale w końcu umiera z wyczerpania. Sprawę w swoje ręce postanawia wziąć Francis, przyjaciel Alana, który domyśla się, iż za całą sprawą stoi tajemniczy doktor Caligari. Historia szalonego zbrodniarza, tytułowego dr Caligari, który zmusza swego pacjenta – somnambulika do popełniania ohydnych mordów, rozgrywa się na tle fantasmagorycznych, odrealnionych dekoracji, mających obrazować zwichniętą psychikę bohaterów. Film dzięki temu wyróżnia się intensywnym, pełnym fantasmagorii nastrojem, przypominającym senne koszmary i urojenia chorego człowieka. Jest utrzymany zarówno w tradycji niemieckiej literatury romantycznej i współgra z pełną niepokoju atmosferą pogrążonej w kryzysie Republiki Weimarskiej.
********************
Urszula Biel: „Kultura filmowa prowincji górnośląskiej. Kina, właściciele, widzowie”, Poznań 2020
O książce
Książka stanowi kontynuację pierwszej monografii autorki, dotyczącej kinematografii województwa śląskiego w latach 1918-1939. Obszarem obecnych badań stała się prowincja górnośląska, czyli część regionu, jaka przypadła Niemcom po I wojnie światowej. Pracę oparto na szerokich kwerendach archiwalnych.
Na tle kontekstów historycznych (Niemiec, Górnego Śląska, kinematografii weimarskiej, hitlerowskiej, a także europejskiej i światowej) przyglądamy się lokalnej dynamice rozwoju omawianej dziedziny. W jej głównym polu widzenia są tutejsze kina, ich właściciele oraz menadżerowie. Równie ważne okazały się zachowania publiczności, będącej ważnym ogniwem zachodzących zmian.
W dotychczasowych badaniach nad historią Górnego Śląska dominowała kategoria relacji polsko-niemieckich. Nie zapominając o nich, autorka daje prymat fenomenowi kultury popularnej. W omawianym okresie jej najważniejszą gałęzią stał się film, który przeobraził lokalne społeczności, zdemokratyzował ich sposób uczestnictwa w kulturze oraz urównouprawnił formy spędzania wolnego czasu.
O autorce
Urszula Biel – autorka dwóch monografii poświęconych historii kina na Górnym Śląsku (“Śląskie kina między wojnami, czyli przyjemność upolityczniona”, Katowice 2002, “Kultura filmowa prowincji górnośląskiej. Kina, właściciele, widzowie”, Poznań 2020) oraz licznych tekstów z zakresu tematyki rozpowszechniania i dystrybucji filmów w okresie lat 20. i 30. w publikacjach zbiorowych polskich i zagranicznych.
Ponadto animatorka kultury filmowej, prowadzi kino studyjne Amok w Gliwicach, uhonorowane nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii “Kino” (2012) oraz “Edukacja filmowa” (2017). Laureatka nagrody Prezydenta m. Gliwice w dziedzinie kultury (1999). Od 2016 roku prezes Śląskiego Towarzystwa Filmowego.
Ze wstępu
Obserwacji życia filmowego województwa śląskiego towarzyszyła refleksja, czy podział jednolitego do 1918 roku obszaru pomiędzy dwa wrogie państwa, równie mocno wpłynął na tereny Opolszczyzny. Czy jej kinematografia, pozostając częścią silnej kinematografii niemieckiej, rozwijała się bardziej swobodnie, zgodnie ze specyfiką swojej dziedziny? Czy też musiała ulegać presji ideologicznej, jakiej doświadczali właściciele kin Katowic i okolic, choć z inaczej rozłożonymi akcentami nacisku, podyktowanymi chociażby przez zmiany ustrojowe, jakie nastąpiły w Niemczech po 1918 i 1933 roku?
Dokładna analiza materiałów pozwoliła ustalić topografię kin, a także zapytać o ich właścicieli, publiczność i repertuar. Równolegle wyłoniły się kolejne zagadnienia: jakie filmy pokazywano na tutejszych ekranach i czy były cenzurowane? Jak kształtowała się obecność produkcji niemieckich, amerykańskich i polskich w programach kin? Czy istniała jakakolwiek wynikająca z panującej wówczas sytuacji społeczno-politycznej segregacja publiczności? Jaki był stosunek lokalnej administracji oraz rozmaitych instytucji, takich jak partie polityczne, organizacje społeczne, edukacyjne czy też kościelne do filmu? Jaką pozycję zajmowała nowa branża w regionalnym przemyśle, kulturze, biznesie? Skąd rekrutowali się jej menadżerowie i pracownicy?
Wiemy, jakie były reakcje znanych aktorów lub reżyserów na decyzje Josepha Goebbelsa, podczas gdy niewiele osób zastanawiało się nad zachowaniami właścicieli kin czy lokalnej publiczności. Czy dostosowali się do nazistowskich rygorów bez oporu? W jaki sposób narzucone dyrektywy wpłynęły na ekonomikę ich małych interesów. Jaka była reakcja widzów na zmiany repertuarowe, jakie niewątpliwie wtedy nastąpiły? Czy chętnie oglądali filmy propagandowe zamiast rozrywkowych? Jak wyglądała sytuacja polskiej publiczności w prowincji górnośląskiej? Czy w ogóle miała szansę oglądać swoje narodowe filmy? Czy wreszcie unikatowy status Górnego Śląska nadał odmienny kształt tutejszej kinematografii w porównaniu z innymi prowincjami Trzeciej Rzeszy?
Na rynku lokalnym zawsze ciekawie jest obserwować zmagania wielkich z małymi. W Niemczech tym wielkim była Ufa, największy ówczesny europejski koncern medialny, który odważnie podejmował konfrontację z kompaniami hollywoodzkimi. W kraju Ufa zbudowała sieć kin własnych, dostarczając im najlepszy repertuar. Jak zachowywały się w tej sytuacji pozostałe kina niezależne? Czy obrana strategia okazała się skuteczna w zmaganiach z potężnym konkurentem?
W przypadku Górnego Śląska interesującym wątkiem badawczym okazał się status osób narodowości żydowskiej, która w wielu krajach chętnie wiązała się z branżą filmową. Aryjskie przepisy wprowadzone w Trzeciej Rzeszy zrujnowały znakomite kariery wielu artystów. Górnośląscy Żydzi próbowali znaleźć dla siebie azyl w przepisach Konwencji Genewskiej, chroniącej prawa mniejszości. Czy uratowało to niektórych właścicieli przed utratą kin?
Książka stara się odpowiedzieć na powyższe pytania. Obserwujemy, jak mieszkańcy tej peryferyjnej prowincji Niemiec w rozwijającej się dynamicznie dziedzinie zobaczyli swoją szansę na nietuzinkową wtedy ścieżkę zawodową i możliwość pomnożenia kapitału. Podobnie jak dla widzów, kino stało się ich oknem na zmieniający się świat.
Fragment recenzji
Urszula Biel, co uważam za wyjątkowo cenną cechę (…), podchodzi do każdego ustalenia źródłowego, każdego znaleziska, nieznanego detalu z precyzją paleontologia, ale i entuzjazmem odkrywcy. Po prostu czuje się, śledząc karty rozprawy, ogromną satysfakcję z rozpoznawania spraw i poznawania ludzi, którzy przed stu laty tworzyli zręby kinematografii tego kulturowego pogranicza. “Kultura filmowa prowincji górnośląskiej…” przenosi bowiem czytelnika w świat niemieckiej części Górnego Śląska, (…) akcentując transnarodowy charakter rekonstruowanego mikrokosmosu. (…) Lokalne i regionalne walory tekstu nie budzą wątpliwości. Także historyk środkowoeuropejskiej kultury, poszukujący szerszych znaczeń nie powinien być zawiedziony.
Ponadto czytanie rozprawy jest, dzięki umiejętnościom narracyjnym autorki, po prostu przyjemne, co w przypadku rozpraw naukowych bynajmniej nie stanowi normy.
dr hab. Mariusz Guzek, prof. uczelni
Instytut Nauk o Kulturze | Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Książkę wydano w serii: „Niemcy – Media – Kultura”, pod patronatem Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy’ego Brandta Uniwersytetu Wrocławskiego.
Seria „Niemcy – Media – Kultura” poświęcona jest szeroko pojętej problematyce niemcoznawczej w perspektywie kulturowo zorientowanej wiedzy o mediach. Ukazują się w niej zarówno monografie autorskie, prace zbiorowe, antologie, jak i wydania krytyczne źródeł, poświęcone różnym aspektom kultury audiowizualnej niemieckiego obszaru językowego (w tym zwłaszcza filmowej i nowomedialnej) oraz relacjom polsko-niemieckim w tym zakresie.
Kolegium redakcyjne serii tworzą: Stefan Bednarek, Andrzej Dębski, Andrzej Gwóźdź – przewodniczący, Martin Loiperdinger, Krzysztof Ruchniewicz, Izabela Surynt, Marek Zybura.
Kino Bałtyk w Raciborzu - 8 czerwca, godz. 20:00
Kino Kosmos w Katowicach - 23 czerwca, godz. 18:00
********************
Spotkaniu z autorką będzie towarzyszył pokaz fragmentów filmu pt. „Higiena małżeńska” (reż. Wolf Junger, Austria 1922) oraz pokaz filmu „Gabinet doktora Caligari” (reż. Robert Wiene, Niemcy 1920, 71 min)
– HIGIENA MAŁŻEŃSKA (Hygiene der Ehe) Austria 1922
reż. Wolf Junger, wyst. Julius Tandler, prof. Moll, prof. Spitzy, Oskar Frankl, Dr Rubeska.
Film edukacyjny (Aufklärungsfilm), który ujawnia więcej o okresie, w którym powstał niż wiele dokumentów pisanych. Opiera się na ideach wiedeńskiego eksperta ds. zdrowia, Juliusa Tandlera, związanych z powołaniem ośrodka poradnictwa małżeńskiego. Jego założeniem było, że kluczem do szczęśliwego małżeństwa jest zdrowie partnerów, a także odpowiednie wychowanie przedmałżeńskie. Film przenosi widzów w lata dwudzieste, kiedy teorie eugeniczne znalazły podatny grunt, jak pokażą przyszłe wydarzenia polityczne. Do zilustrowania tematu wykorzystano specjalnie opracowane animacje. Film pokazywano publiczności w ramach szeroko zakrojonego programu edukacji zdrowotnej w latach dwudziestych XX wieku.
- GABINET DOKTORA CALIGARII (Das Cabinet des Dr. Caligari)
reż. Robert Wiene, Niemcy 1920, 71 min
Czołowy przedstawiciel ekspresjonizmu, film, z którego filmowcy czerpią wzorce po dziś dzień. To także klasyczny film grozy. Alan przychodzi do gabinetu tajemniczego doktora Caligari, gdzie wróż Cesare przepowiada, iż Alan pożyje jeszcze tylko do zmroku. Faktycznie, mężczyzna zostaje zamordowany a wróżbita staje się głównym podejrzanym. Cesare ucieka przed pragnącym go zlinczować tłumem, ale w końcu umiera z wyczerpania. Sprawę w swoje ręce postanawia wziąć Francis, przyjaciel Alana, który domyśla się, iż za całą sprawą stoi tajemniczy doktor Caligari. Historia szalonego zbrodniarza, tytułowego dr Caligari, który zmusza swego pacjenta – somnambulika do popełniania ohydnych mordów, rozgrywa się na tle fantasmagorycznych, odrealnionych dekoracji, mających obrazować zwichniętą psychikę bohaterów. Film dzięki temu wyróżnia się intensywnym, pełnym fantasmagorii nastrojem, przypominającym senne koszmary i urojenia chorego człowieka. Jest utrzymany zarówno w tradycji niemieckiej literatury romantycznej i współgra z pełną niepokoju atmosferą pogrążonej w kryzysie Republiki Weimarskiej.
********************
Urszula Biel: „Kultura filmowa prowincji górnośląskiej. Kina, właściciele, widzowie”, Poznań 2020
O książce
Książka stanowi kontynuację pierwszej monografii autorki, dotyczącej kinematografii województwa śląskiego w latach 1918-1939. Obszarem obecnych badań stała się prowincja górnośląska, czyli część regionu, jaka przypadła Niemcom po I wojnie światowej. Pracę oparto na szerokich kwerendach archiwalnych.
Na tle kontekstów historycznych (Niemiec, Górnego Śląska, kinematografii weimarskiej, hitlerowskiej, a także europejskiej i światowej) przyglądamy się lokalnej dynamice rozwoju omawianej dziedziny. W jej głównym polu widzenia są tutejsze kina, ich właściciele oraz menadżerowie. Równie ważne okazały się zachowania publiczności, będącej ważnym ogniwem zachodzących zmian.
W dotychczasowych badaniach nad historią Górnego Śląska dominowała kategoria relacji polsko-niemieckich. Nie zapominając o nich, autorka daje prymat fenomenowi kultury popularnej. W omawianym okresie jej najważniejszą gałęzią stał się film, który przeobraził lokalne społeczności, zdemokratyzował ich sposób uczestnictwa w kulturze oraz urównouprawnił formy spędzania wolnego czasu.
O autorce
Urszula Biel – autorka dwóch monografii poświęconych historii kina na Górnym Śląsku (“Śląskie kina między wojnami, czyli przyjemność upolityczniona”, Katowice 2002, “Kultura filmowa prowincji górnośląskiej. Kina, właściciele, widzowie”, Poznań 2020) oraz licznych tekstów z zakresu tematyki rozpowszechniania i dystrybucji filmów w okresie lat 20. i 30. w publikacjach zbiorowych polskich i zagranicznych.
Ponadto animatorka kultury filmowej, prowadzi kino studyjne Amok w Gliwicach, uhonorowane nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii “Kino” (2012) oraz “Edukacja filmowa” (2017). Laureatka nagrody Prezydenta m. Gliwice w dziedzinie kultury (1999). Od 2016 roku prezes Śląskiego Towarzystwa Filmowego.
Ze wstępu
Obserwacji życia filmowego województwa śląskiego towarzyszyła refleksja, czy podział jednolitego do 1918 roku obszaru pomiędzy dwa wrogie państwa, równie mocno wpłynął na tereny Opolszczyzny. Czy jej kinematografia, pozostając częścią silnej kinematografii niemieckiej, rozwijała się bardziej swobodnie, zgodnie ze specyfiką swojej dziedziny? Czy też musiała ulegać presji ideologicznej, jakiej doświadczali właściciele kin Katowic i okolic, choć z inaczej rozłożonymi akcentami nacisku, podyktowanymi chociażby przez zmiany ustrojowe, jakie nastąpiły w Niemczech po 1918 i 1933 roku?
Dokładna analiza materiałów pozwoliła ustalić topografię kin, a także zapytać o ich właścicieli, publiczność i repertuar. Równolegle wyłoniły się kolejne zagadnienia: jakie filmy pokazywano na tutejszych ekranach i czy były cenzurowane? Jak kształtowała się obecność produkcji niemieckich, amerykańskich i polskich w programach kin? Czy istniała jakakolwiek wynikająca z panującej wówczas sytuacji społeczno-politycznej segregacja publiczności? Jaki był stosunek lokalnej administracji oraz rozmaitych instytucji, takich jak partie polityczne, organizacje społeczne, edukacyjne czy też kościelne do filmu? Jaką pozycję zajmowała nowa branża w regionalnym przemyśle, kulturze, biznesie? Skąd rekrutowali się jej menadżerowie i pracownicy?
Wiemy, jakie były reakcje znanych aktorów lub reżyserów na decyzje Josepha Goebbelsa, podczas gdy niewiele osób zastanawiało się nad zachowaniami właścicieli kin czy lokalnej publiczności. Czy dostosowali się do nazistowskich rygorów bez oporu? W jaki sposób narzucone dyrektywy wpłynęły na ekonomikę ich małych interesów. Jaka była reakcja widzów na zmiany repertuarowe, jakie niewątpliwie wtedy nastąpiły? Czy chętnie oglądali filmy propagandowe zamiast rozrywkowych? Jak wyglądała sytuacja polskiej publiczności w prowincji górnośląskiej? Czy w ogóle miała szansę oglądać swoje narodowe filmy? Czy wreszcie unikatowy status Górnego Śląska nadał odmienny kształt tutejszej kinematografii w porównaniu z innymi prowincjami Trzeciej Rzeszy?
Na rynku lokalnym zawsze ciekawie jest obserwować zmagania wielkich z małymi. W Niemczech tym wielkim była Ufa, największy ówczesny europejski koncern medialny, który odważnie podejmował konfrontację z kompaniami hollywoodzkimi. W kraju Ufa zbudowała sieć kin własnych, dostarczając im najlepszy repertuar. Jak zachowywały się w tej sytuacji pozostałe kina niezależne? Czy obrana strategia okazała się skuteczna w zmaganiach z potężnym konkurentem?
W przypadku Górnego Śląska interesującym wątkiem badawczym okazał się status osób narodowości żydowskiej, która w wielu krajach chętnie wiązała się z branżą filmową. Aryjskie przepisy wprowadzone w Trzeciej Rzeszy zrujnowały znakomite kariery wielu artystów. Górnośląscy Żydzi próbowali znaleźć dla siebie azyl w przepisach Konwencji Genewskiej, chroniącej prawa mniejszości. Czy uratowało to niektórych właścicieli przed utratą kin?
Książka stara się odpowiedzieć na powyższe pytania. Obserwujemy, jak mieszkańcy tej peryferyjnej prowincji Niemiec w rozwijającej się dynamicznie dziedzinie zobaczyli swoją szansę na nietuzinkową wtedy ścieżkę zawodową i możliwość pomnożenia kapitału. Podobnie jak dla widzów, kino stało się ich oknem na zmieniający się świat.
Fragment recenzji
Urszula Biel, co uważam za wyjątkowo cenną cechę (…), podchodzi do każdego ustalenia źródłowego, każdego znaleziska, nieznanego detalu z precyzją paleontologia, ale i entuzjazmem odkrywcy. Po prostu czuje się, śledząc karty rozprawy, ogromną satysfakcję z rozpoznawania spraw i poznawania ludzi, którzy przed stu laty tworzyli zręby kinematografii tego kulturowego pogranicza. “Kultura filmowa prowincji górnośląskiej…” przenosi bowiem czytelnika w świat niemieckiej części Górnego Śląska, (…) akcentując transnarodowy charakter rekonstruowanego mikrokosmosu. (…) Lokalne i regionalne walory tekstu nie budzą wątpliwości. Także historyk środkowoeuropejskiej kultury, poszukujący szerszych znaczeń nie powinien być zawiedziony.
Ponadto czytanie rozprawy jest, dzięki umiejętnościom narracyjnym autorki, po prostu przyjemne, co w przypadku rozpraw naukowych bynajmniej nie stanowi normy.
dr hab. Mariusz Guzek, prof. uczelni
Instytut Nauk o Kulturze | Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Książkę wydano w serii: „Niemcy – Media – Kultura”, pod patronatem Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy’ego Brandta Uniwersytetu Wrocławskiego.
Seria „Niemcy – Media – Kultura” poświęcona jest szeroko pojętej problematyce niemcoznawczej w perspektywie kulturowo zorientowanej wiedzy o mediach. Ukazują się w niej zarówno monografie autorskie, prace zbiorowe, antologie, jak i wydania krytyczne źródeł, poświęcone różnym aspektom kultury audiowizualnej niemieckiego obszaru językowego (w tym zwłaszcza filmowej i nowomedialnej) oraz relacjom polsko-niemieckim w tym zakresie.
Kolegium redakcyjne serii tworzą: Stefan Bednarek, Andrzej Dębski, Andrzej Gwóźdź – przewodniczący, Martin Loiperdinger, Krzysztof Ruchniewicz, Izabela Surynt, Marek Zybura.