Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Wrócicie do siebie
Ukryty motyw
Diva Futura
Szpiedzy
Wrócicie do siebie
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Wszystkie odcienie światła
Niesamowite przygody skarpetek
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
The Last Showgirl
Ukryty motyw
Girls Will Be Girls
Wszystkie odcienie światła
Ukryty motyw
The Last Showgirl
Diva Futura
Wrócicie do siebie
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Girls Will Be Girls
Ukryty motyw
The Last Showgirl
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Ukryty motyw
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Laputa – podniebny zamek
Szpiedzy
Ukryty motyw
Szpiedzy
Wrócicie do siebie
Chłopiec i czapla
Wszystkie odcienie światła
The Last Showgirl
Księżniczka Mononoke
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Narzeczona dla kota
Tajemniczy świat Arrietty
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Trust Me (Zaufaj mi)
Podniebna poczta Kiki
Chłopiec i czapla
Mój sąsiad Totoro (dubbing) + warsztaty
Rodzina w kinie: Królestwo Kensuke + warsztaty botaniczne
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
Podniebna poczta Kiki
Szkarłatny pilot + prelekcja
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota + prelekcja
Księżniczka Mononoke (dubbing)
Laputa – podniebny zamek
Podniebna poczta Kiki
Nausicaä z Doliny Wiatru
Ponyo
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Girls Will Be Girls
Rok z kinem Azji: Idol
Szpiedzy
Girls Will Be Girls
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Szpiedzy
Flow
Wszystkie odcienie światła
Szpiedzy
Diva Futura
Flow
Filmowe popołudnie dla dzieci: podróż do Azji
Rodzina w kinie: Ponyo + warsztaty origami
Szpiedzy
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
The Last Showgirl
Szpiedzy
Szkarłatny pilot + prelekcja
Wszystkie odcienie światła
Szpiedzy
Wrócicie do siebie
Wszystkie odcienie światła
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
Girls Will Be Girls
MODOWY KLUB FILMOWY: Annie Hall
Wszystkie odcienie światła
Tribute to David Lynch: Shorts 1966-1995 + wstępy Davida Lyncha
Szpiedzy
Dr Strangelove [sezon2025]
Fenicki układ. Fantastyczna premiera nowego filmu Genialnego Pana Andersona w Grand Kosmos Kino
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zielone Świątki
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Ruchomy Zamek Hauru (dubbing)
21.37
Spirited Away: W krainie bogów
PORA DLA SENIORA: Wszystkie odcienie światła
Nausicaä z Doliny Wiatru + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk 2
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Madame Butterfly [sezon 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: pojedynki
Księżniczka Mononoke + prelekcja
Mój sąsiad Totoro
Tribute to David Lynch: Dumbland + portret reżysera
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Maraton Ghibli: Podniebna poczta Kiki + Szopy w natarciu
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
Filmowe popołudnie dla dzieci: czasem słońce, czasem deszcz
KF AMBASADA: Barry Lyndon. 50-lecie premiery
PORA DLA SENIORA: Wiosna Juliette
Spirited Away: W krainie bogów + prelekcja
Gorączka złota. 100-lecie premiery!
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Miś + spotkanie
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Chłopiec i czapla
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Dziewczyna z pociągu
The Girl on the Train

Czasem niewinne marzenia zmieniają się w przerażającą rzeczywistość.
“DZIEWCZYNA Z POCIĄGU” w reżyserii Tate Taylora z Emily Blunt w roli głównej to ekranizacja największego bestsellera ostatnich lat.
…Załamana rozwodem Rachel spędza dnie na fantazjach o pięknej parze mieszkającej w domu, który codziennie mija jadąc pociągiem. Pewnego ranka zobaczy tam coś, co wkrótce wywróci jej życie do góry nogami. Rachel będzie zmuszona zmierzyć się z makabryczną tajemnicą, której rozwiązanie może okazać się ponad jej siły.
Mimo że była dziennikarka Paula Hawkins, która przekwalifikowała się na pisarkę do wynajęcia, napisała już wcześniej kilka książek, „Dziewczyna z pociągu” była pierwsza powieścią, którą wydała pod swoim imieniem i nazwiskiem. Po publikacji w styczniu 2015 roku wymyślona przez Hawkins historia zyskała w błyskawicznym czasie miano jednej z najszybciej sprzedających się powieści – na całym świecie sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy książki.
Inspiracją dla jej zwodniczej powieści kryminalnej, w której świadkowie stają się podejrzanymi, były własne doświadczenia Hawkins, która codziennie dojeżdżała w Londynie do pracy pociągami. „Na jednej z tras pociągi bardzo często się psuły, więc siedziałam wpatrzona w bloki, które znajdywały się tak blisko, że można było podglądać ludzi w ich mieszkaniach”, wspomina pisarka. „Zawsze miałam nadzieję, że uda mi się zobaczyć coś interesującego, ale nigdy tak się nie stało. Jednakże moja wyobraźnia zaczęła mi niedługo podsuwać ciekawe pomysły, z których wyklarował się zalążek „Dziewczyny z pociągu”. Fabuła powieści zostaje opowiedziana z perspektywy trzech kobiet, jednakże główną narratorką jest Rachel, trzydziestokilkuletnia kobieta, która nie potrafi dojść do siebie po nieudanym małżeństwie. Mimo że przez pociąg do butelki straciła pracę, Rachel ciągle dojeżdża do miasta, by znajoma, u której mieszka, nie zaczęła czegoś podejrzewać.
Dla producenta Marca Platta – oraz milionów innych czytelników, którzy pochłonęli trzymającą w napięciu powieść Hawkins – „Dziewczyna z pociągu” jest czymś znacznie więcej niż tylko zwodniczym, naładowanym erotycznie kryminałem. „Poza wszystkimi gatunkowymi emocjami jest to również satysfakcjonująca opowieść o pewnej kobiecie i jej przemianie”, podkreśla producent. „Główna bohaterka znajduje nowy sposób na samą siebie i naprawia to, co było w niej zepsute”.
Jedną z kluczowych zmian przy ekranizacji powieści jest miejsce akcji, które zostało przeniesione z Londynu do Nowego Jorku, a British Rail zastąpiono przez Metro-North, która łączy hrabstwo Westchester z miastem. Należąca do niej linia Hudson, rozpoczynająca swoją podróż na Manhattanie, przebiega przez Harlem i Bronx, by później przekroczyć rzekę Hudson i mijać różne miasteczka, zalesione obszary oraz spokojne przedmieścia Westchester. Taka zamiana zapewniła ekipie filmowej mnóstwo wspaniałych plenerów. Akcja powieści rozgrywa się w Londynie, z jego skomplikowaną siecią połączeń pociągowych, którymi ludzie dojeżdżają do miasta, ale filmowcy wybrali Nowy Jork nie bez powodu. „Nowy Jork bardzo przypomina w tym aspekcie Londyn, a dzięki przeniesieniu do niego akcji, przy jednoczesnym zachowaniu dynamiki całej opowieści, mogliśmy bardziej zaangażować w historię amerykańską publiczność”, opowiada Platt.
Reżyser podsumowuje całą historię informacją, że w każdym z projektów, w które się angażuje, najważniejsze są zawsze emocje i refleksje, które widzowie wynoszą z kina. „Pragnę, by publiczność kończyła seans Dziewczyny z pociągu myśląc o ludzkiej naturze, żeby poszczególni widzowie byli w stanie utożsamiać się z przynajmniej jedną z postaci”, wyjaśnia Tate Taylor. „Możecie nie znajdować się sytuacji Rachel, Megan czy Anny, ale macie z nimi więcej wspólnego niż wam się wydaje”, podsumowuje reżyser.

Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery

Filmowe popołudnie dla dzieci: pojedynki

Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
