Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Fenicki układ
Podniebna poczta Kiki
Punkty zwrotne
Mizerykordia
Szkarłatny pilot + prelekcja
Felek i Tola ratują las
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Gaucho Gaucho
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Felek i Tola ratują las
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota + prelekcja
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Fenicki układ
Księżniczka Mononoke (dubbing)
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Mizerykordia
Wiosna Juliette
Laputa – podniebny zamek
Teksańska masakra piłą mechaniczną
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Gaucho Gaucho
Punkty zwrotne
Flow
Ty [Romantyka]
Wiosna Juliette
Punkty zwrotne
Gaucho Gaucho
Podniebna poczta Kiki
Wiosna Juliette
Gaucho Gaucho
Fenicki układ
Magia Podlasia. Szeptuchy
Nausicaä z Doliny Wiatru
Małe miłości
Ponyo
Fenicki układ
Materialiści
Fenicki układ
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Materialiści
Małe miłości
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Małe miłości
Mizerykordia
Małe miłości
Wiosna Juliette
Magia Podlasia. Szeptuchy
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Mizerykordia
Małe miłości
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Mizerykordia
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Magia Podlasia. Szeptuchy
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Gaucho Gaucho
Wiosna Juliette
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
Fenicki układ
Punkty zwrotne
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Filmowe popołudnie dla dzieci: czasem słońce, czasem deszcz
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Punkty zwrotne
Fenicki układ
KF AMBASADA: Barry Lyndon. 50-lecie premiery
PORA DLA SENIORA: Wiosna Juliette
Fenicki układ
Mizerykordia
Spirited Away: W krainie bogów + prelekcja
Fenicki układ
Fenicki układ
Mizerykordia
Gorączka złota. 100-lecie premiery!
Fenicki układ
F1: Film
Materialiści
PRZEDPREMIERA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Wiosna Juliette
Małe miłości
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Miś + spotkanie
F1: Film
Jarosław Mądry. Teść Europy
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
F1: Film
Materialiści
Chłopiec i czapla
F1: Film
Fenicki układ
F1: Film
Fenicki układ
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Materialiści
Fenicki układ
Materialiści
F1: Film
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
Piknik pod Wiszącą Skałą + prelekcja. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
David Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Rok z kinem Azji: Happy Together
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery.
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Dziewczyna, która została królem
Tyttokuningas

„DZIEWCZYNA, KTÓRA ZOSTAŁA KRÓLEM” w reżyserii Miki Kaurismäkiego to dramat historyczny o ekscentrycznej Królowej, film o kontrowersyjnej przedstawicielce dynastii Wazów.
…Szwecja, rok 1632. Jako sześciolatka, Krystyna Wazówna zostaje następczynią swego ojca Gustawa Adolfa po jego śmierci na polu bitwy. Krystyna dorasta na konserwatywnym dworze luteriańskim. Odrzucona przez matkę, zdominowana przez mężczyzn, od dziecka przedkłada naukę władania szpadą nad kobiece rozrywki.
Wstępując na tron w wieku lat osiemnastu, obiecuje podtrzymać tradycję i poślubić ciotecznego brata, syna przyrodniej siostry Gustawa Adolfa – Karola Gustawa. Nie wywiązuje się jednak z obietnicy, odmawia również licznym adoratorom. Spiskujące otoczenie widzi w hrabinie Ebbie, którą Krystyna wydaje się być zainteresowana klucz do kontrolowania ekscentrycznej, androgynicznej królowej. Spiskowcy nie doceniają jednak przenikliwego umysłu władczyni, rozmiłowanej zarówno w podwładnej, jak i w kartezjańskiej idei „wolnej woli”.
„DZIEWCZYNA, KTÓRA…” to fascynująca postać królowej Krystyny(o mały włos a zostałaby królową Polski) dzięki której Szwecja zyskała pokój, rozwój intelektualny oraz kulturowy. Film, który portretuje jedną za najważniejszych kobiet w historii.
OŚWIADCZENIE REŻYSERA
Już dawno wpadłem po uszy w historię królowej Krystyny. Sporo o niej czytałem, próbowałem nawet dowiadywać się rzeczy mniej oczywistych, nieopisywanych w podręcznikach. Nagle ktoś zapytał, czy jestem zainteresowany wyreżyserowaniem filmu o tej niezwykłej postaci. Nie wahałem się ani chwili. Wazówna nie bez powodu generuje zainteresowanie setki lat po śmierci. Ona wyprzedzała swoją epokę, wyróżniała się pod każdym względem, od sposobu bycia do poglądów. Miała bardzo nowoczesny charakter. Niektóre z jej pomysłów nawet dziś mogłyby sprawiać wrażenie prekursorskich. Dlatego i ja nie byłem zainteresowany robieniem kolejnego „muzealnego” dramatu kostiumowego. W ogóle myślę, że w obecnych czasach jesteśmy bardziej purytańscy niż przed wiekami. Wówczas intymne relacje poligamiczne młodych kobiet nie były niczym niezwykłym. Z pewnością tolerowano je znacznie lepiej niż teraz, choć po części także dlatego że wymuszała to sytuacja – mężczyźni walczyli na wojnach i tamże, z dala od domu, mieli swoje nałożnice, zaś osamotnione kobiety podobnie oddawały się uciechom cielesnym pod nieobecność mężów. To było naprawdę tolerowane, z tym że Krystyna swoim związkiem z Ebbą posunęła się jednak za daleko, jak na ówczesne standardy. Mika Kaurismäki
PRASA O FILMIE
Największą siłą filmu jest sama fascynująca postać historyczna oraz niesamowita aktorka, która ją portretuje. Katie Walsh, Los Angeles Times
Przeładowany seksem melodramat odważnie mieszający geopolitykę z transgenderowymi dylematami. Susan Granger, SSG Syndicate
To nie jest zwykły eskapistyczny dramat kostiumowy, to film zdumiewająco aktualny. Jennie Kermode, Eye for Film
Kreatywność reżysera sprawia, że postaci nie giną pod fasadą ekstrawaganckiej opery mydlanej. Cecilia Barroso, Cenas de Cinema