Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Babygirl
Daaaaaali!
Sztuka pięknego życia
Kicia Kocia w przedszkolu
Daaaaaali!
Kompletnie nieznany
Flow
Babygirl
„Brutalista” w samo południe
Rodzina w kinie: Basia. Radzę sobie! + warsztaty
Sztuka pięknego życia
Babygirl
Flow
Fantastyczny Angelo
Kompletnie nieznany
Dziewczyna z igłą
Nienawiść
Flow
Dziewczyna z igłą
Daaaaaali!
Światłoczuła
Kicia Kocia w przedszkolu
Daaaaaali!
Flow
Nienawiść
Daaaaaali!
Kompletnie nieznany
Maria Callas
Flow
Daaaaaali!
Światłoczuła
Flow
Nosferatu
Zima Mamy Mu
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty
PRZEDPREMIERA: I’m Still Here
Kicia Kocia w przedszkolu
Fantastyczny Angelo
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Flow
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
PRZEDPREMIERA: Jak zostałam perliczką
Bogini Partenope. Premiera z prelekcją
Filmowe popołudnie dla dzieci: wiosna, ach to ty!
Rodzina w kinie: Porwanie w Tiutiurlistanie
Dziewczyna z igłą
Światłoczuła
Maria Callas
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
„Brutalista” w samo południe
Sztuka pięknego życia
Maria Callas
Światłoczuła
Daaaaaali!
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dalekie podróże
Maria Callas
PRZEDPREMIERA: Queer + prelekcja
Zima Mamy Mu + warsztaty
Maria Callas
Światłoczuła
Daaaaaali!
The Brutalist
Kompletnie nieznany
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Maria Callas
Kina i Yuk + warsztaty
Maria Callas
KF AMBASADA: Mulholland Drive
Kompletnie nieznany
Maria Callas
Dziewczyna z igłą
Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
Nosferatu
Najlepsze z najgorszych: Manos – ręce przeznaczenia
Dawid Podsiadło – zapis koncertu 360° ze Stadionu Śląskiego w Chorzowie
Nosferatu
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Gotycka premiera: Nosferatu
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ahoj, przygodo!
Serce Ojca. Cuda Świętego Józefa
Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
Diuna: Część druga
Rok z kinem Azji: Zombie Express
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Przedpremiera: Nasienie świętej figi
SIEDEM. 30-lecie filmu.
Diuna: Część druga
Cyganeria [sezon 2025]
Krótkometrażowe Filmy Fabularne Nominowane do Oscara 2025
Filmowe popołudnie dla dzieci: Na Dzikim Zachodzie
Krótkometrażowe Filmy Animowane Nominowane do Oscara 2025
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Rok z kinem Azji: Oldboy
Filmowe powtórki do matury: Lalka
Najlepsze z najgorszych: SZYBCIEJ, KOTECZKU! ZABIJ! ZABIJ!
Fleabag [sezon 2025]
BOSKA PRZEDPREMIERA: Bogini Partenope
Filmowe popołudnie dla dzieci: król zwierząt
Lekcje filmowe: Dzikość serca
PORA DLA SENIORA: Maria Callas
Rok z kinem Azji: Parasite
„Amelia” na pierwszy dzień wiosny
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 1
KF AMBASADA: Gorączka
Nosferatu – symfonia grozy. Pokaz specjalny.
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 2
Carmen [sezon 2025]
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Filmowe powtórki do matury: Wesele
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Vanya [sezon 2025]
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Dziewczyna, która została królem
Tyttokuningas

„DZIEWCZYNA, KTÓRA ZOSTAŁA KRÓLEM” w reżyserii Miki Kaurismäkiego to dramat historyczny o ekscentrycznej Królowej, film o kontrowersyjnej przedstawicielce dynastii Wazów.
…Szwecja, rok 1632. Jako sześciolatka, Krystyna Wazówna zostaje następczynią swego ojca Gustawa Adolfa po jego śmierci na polu bitwy. Krystyna dorasta na konserwatywnym dworze luteriańskim. Odrzucona przez matkę, zdominowana przez mężczyzn, od dziecka przedkłada naukę władania szpadą nad kobiece rozrywki.
Wstępując na tron w wieku lat osiemnastu, obiecuje podtrzymać tradycję i poślubić ciotecznego brata, syna przyrodniej siostry Gustawa Adolfa – Karola Gustawa. Nie wywiązuje się jednak z obietnicy, odmawia również licznym adoratorom. Spiskujące otoczenie widzi w hrabinie Ebbie, którą Krystyna wydaje się być zainteresowana klucz do kontrolowania ekscentrycznej, androgynicznej królowej. Spiskowcy nie doceniają jednak przenikliwego umysłu władczyni, rozmiłowanej zarówno w podwładnej, jak i w kartezjańskiej idei „wolnej woli”.
„DZIEWCZYNA, KTÓRA…” to fascynująca postać królowej Krystyny(o mały włos a zostałaby królową Polski) dzięki której Szwecja zyskała pokój, rozwój intelektualny oraz kulturowy. Film, który portretuje jedną za najważniejszych kobiet w historii.
OŚWIADCZENIE REŻYSERA
Już dawno wpadłem po uszy w historię królowej Krystyny. Sporo o niej czytałem, próbowałem nawet dowiadywać się rzeczy mniej oczywistych, nieopisywanych w podręcznikach. Nagle ktoś zapytał, czy jestem zainteresowany wyreżyserowaniem filmu o tej niezwykłej postaci. Nie wahałem się ani chwili. Wazówna nie bez powodu generuje zainteresowanie setki lat po śmierci. Ona wyprzedzała swoją epokę, wyróżniała się pod każdym względem, od sposobu bycia do poglądów. Miała bardzo nowoczesny charakter. Niektóre z jej pomysłów nawet dziś mogłyby sprawiać wrażenie prekursorskich. Dlatego i ja nie byłem zainteresowany robieniem kolejnego „muzealnego” dramatu kostiumowego. W ogóle myślę, że w obecnych czasach jesteśmy bardziej purytańscy niż przed wiekami. Wówczas intymne relacje poligamiczne młodych kobiet nie były niczym niezwykłym. Z pewnością tolerowano je znacznie lepiej niż teraz, choć po części także dlatego że wymuszała to sytuacja – mężczyźni walczyli na wojnach i tamże, z dala od domu, mieli swoje nałożnice, zaś osamotnione kobiety podobnie oddawały się uciechom cielesnym pod nieobecność mężów. To było naprawdę tolerowane, z tym że Krystyna swoim związkiem z Ebbą posunęła się jednak za daleko, jak na ówczesne standardy. Mika Kaurismäki
PRASA O FILMIE
Największą siłą filmu jest sama fascynująca postać historyczna oraz niesamowita aktorka, która ją portretuje. Katie Walsh, Los Angeles Times
Przeładowany seksem melodramat odważnie mieszający geopolitykę z transgenderowymi dylematami. Susan Granger, SSG Syndicate
To nie jest zwykły eskapistyczny dramat kostiumowy, to film zdumiewająco aktualny. Jennie Kermode, Eye for Film
Kreatywność reżysera sprawia, że postaci nie giną pod fasadą ekstrawaganckiej opery mydlanej. Cecilia Barroso, Cenas de Cinema