Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Przepiękne!
Mickey 17
Basia. Radzę sobie!
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Nasienie świętej figi
Bogini Partenope. Premiera z prelekcją
Przepiękne!
Filmowe popołudnie dla dzieci: wiosna, ach to ty!
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
Bogini Partenope
Jutro o świcie
Flow
Przepiękne!
Konklawe
Siedem
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Jutro o świcie
Flow
Nasienie świętej figi
Jutro o świcie
Flow
Nasienie świętej figi
Nasienie świętej figi
Mickey 17
Jutro o świcie
Przygody błękitnego rycerzyka
Rodzina w kinie: Porwanie w Tiutiurlistanie
Basia. Radzę sobie!
Rodzina w kinie: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Ruchomy Zamek Hauru (dub) + prelekcja
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Przedpremiera: Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Bogini Partenope
Mickey 17
Jutro o świcie
Mickey 17
PRZEDPREMIERA: Apetyt na więcej. La Cocina
Nasienie świętej figi
Bogini Partenope
„Mickey 17”. Sklonowana premiera.
Jutro o świcie
Przepiękne!
Bogini Partenope
Mickey 17
Bogini Partenope
Mickey 17
Przepiękne!
Przepiękne!
Bogini Partenope
Rok z kinem Azji: Płomienie + wstęp o twórczośći H. Murakamiego
„Amelia” na pierwszy dzień wiosny
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 1
KF AMBASADA: Gorączka
PORA DLA SENIORA: Przepiękne!
Serce Ojca. Cuda Świętego Józefa
Nosferatu – symfonia grozy. Pokaz specjalny.
Byliśmy rekrutami
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 2
Carmen [sezon 2025]
Rok z kinem Azji: Służąca
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
Byliśmy rekrutami
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Lokator
PORA DLA SENIORA: Ostatni przystanek. Podróż życia
POKAZ SPECJALNY: Exhuma (Ekshumacja)
Filmowe powtórki do matury: Wesele
Najlepsze z najgorszych: Fateful Findings
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Opera!
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
Rok z kinem Azji: Podejrzana
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Fargo
Vanya [sezon 2025]
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
KF AMBASADA: Taksówkarz
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
Dr Strangelove [sezon2025]
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Dziewczyna, która została królem
Tyttokuningas

„DZIEWCZYNA, KTÓRA ZOSTAŁA KRÓLEM” w reżyserii Miki Kaurismäkiego to dramat historyczny o ekscentrycznej Królowej, film o kontrowersyjnej przedstawicielce dynastii Wazów.
…Szwecja, rok 1632. Jako sześciolatka, Krystyna Wazówna zostaje następczynią swego ojca Gustawa Adolfa po jego śmierci na polu bitwy. Krystyna dorasta na konserwatywnym dworze luteriańskim. Odrzucona przez matkę, zdominowana przez mężczyzn, od dziecka przedkłada naukę władania szpadą nad kobiece rozrywki.
Wstępując na tron w wieku lat osiemnastu, obiecuje podtrzymać tradycję i poślubić ciotecznego brata, syna przyrodniej siostry Gustawa Adolfa – Karola Gustawa. Nie wywiązuje się jednak z obietnicy, odmawia również licznym adoratorom. Spiskujące otoczenie widzi w hrabinie Ebbie, którą Krystyna wydaje się być zainteresowana klucz do kontrolowania ekscentrycznej, androgynicznej królowej. Spiskowcy nie doceniają jednak przenikliwego umysłu władczyni, rozmiłowanej zarówno w podwładnej, jak i w kartezjańskiej idei „wolnej woli”.
„DZIEWCZYNA, KTÓRA…” to fascynująca postać królowej Krystyny(o mały włos a zostałaby królową Polski) dzięki której Szwecja zyskała pokój, rozwój intelektualny oraz kulturowy. Film, który portretuje jedną za najważniejszych kobiet w historii.
OŚWIADCZENIE REŻYSERA
Już dawno wpadłem po uszy w historię królowej Krystyny. Sporo o niej czytałem, próbowałem nawet dowiadywać się rzeczy mniej oczywistych, nieopisywanych w podręcznikach. Nagle ktoś zapytał, czy jestem zainteresowany wyreżyserowaniem filmu o tej niezwykłej postaci. Nie wahałem się ani chwili. Wazówna nie bez powodu generuje zainteresowanie setki lat po śmierci. Ona wyprzedzała swoją epokę, wyróżniała się pod każdym względem, od sposobu bycia do poglądów. Miała bardzo nowoczesny charakter. Niektóre z jej pomysłów nawet dziś mogłyby sprawiać wrażenie prekursorskich. Dlatego i ja nie byłem zainteresowany robieniem kolejnego „muzealnego” dramatu kostiumowego. W ogóle myślę, że w obecnych czasach jesteśmy bardziej purytańscy niż przed wiekami. Wówczas intymne relacje poligamiczne młodych kobiet nie były niczym niezwykłym. Z pewnością tolerowano je znacznie lepiej niż teraz, choć po części także dlatego że wymuszała to sytuacja – mężczyźni walczyli na wojnach i tamże, z dala od domu, mieli swoje nałożnice, zaś osamotnione kobiety podobnie oddawały się uciechom cielesnym pod nieobecność mężów. To było naprawdę tolerowane, z tym że Krystyna swoim związkiem z Ebbą posunęła się jednak za daleko, jak na ówczesne standardy. Mika Kaurismäki
PRASA O FILMIE
Największą siłą filmu jest sama fascynująca postać historyczna oraz niesamowita aktorka, która ją portretuje. Katie Walsh, Los Angeles Times
Przeładowany seksem melodramat odważnie mieszający geopolitykę z transgenderowymi dylematami. Susan Granger, SSG Syndicate
To nie jest zwykły eskapistyczny dramat kostiumowy, to film zdumiewająco aktualny. Jennie Kermode, Eye for Film
Kreatywność reżysera sprawia, że postaci nie giną pod fasadą ekstrawaganckiej opery mydlanej. Cecilia Barroso, Cenas de Cinema