Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
Moje ulubione ciasto
Błazny
Minghun
Rodzina w kinie: Razem na świecie. Święto krótkiego kina.
Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów
Moje ulubione ciasto
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów
To nie mój film
Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów
To nie mój film
W pokoju obok
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
To nie mój film
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
Here. Poza czasem
Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów
W pokoju obok
W pokoju obok
Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów
Rodzina w kinie: Zima Mamy Mu
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
Crossing
Crossing
Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów
Pod skórą
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
PRZEDPREMIERA: Babygirl
W pokoju obok
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
To nie mój film
W pokoju obok
Crossing
Agent szczęścia
Crossing
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Agent szczęścia
Pod skórą
Crossing
Rodzina w kinie: Wielka przygoda Niny
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
PRZEDPREMIERA: Flow
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Agent szczęścia
Crossing
W pokoju obok
Crossing
Agent szczęścia
Crossing
Agent szczęścia
W pokoju obok
Sztuka pięknego życia
Agent szczęścia
Crossing
Rodzina w kinie: Smok Diplodok
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
Rodzina w kinie: Solan i Ludwik – Misja Księżyc
Minghun
Konklawe
Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Zimowe Harce
Saint-Exupéry. Zanim powstał Mały Książę
Błazny
Minghun
Dziadek do orzechów i Król myszy [P. Czajkowski] | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Here. Poza czasem.
Crossing
Here. Poza czasem
Najlepsze z najgorszych: Wizyta Świętego Mikołaja
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
PRZEDPREMIERA: Flow
2001: Odyseja kosmiczna.
Here. Poza czasem
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Śladami Yeti
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Rok z kinem Azji: Siedmiu samurajów
W pokoju obok
Here. Poza czasem
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
W pokoju obok
MODOWY KLUB FILMOWY: Panowie w cylindrach
W pokoju obok
Zakochany Sylwester z azjatyckim smaczkiem
Here. Poza czasem
Crossing
W pokoju obok
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
PRZEDPREMIERA: Babygirl
Filmowe popołudnie dla dzieci: Czary-mary
W pokoju obok
PRZEDPREMIERA: The Brutalist
Sztuka pięknego życia
Here. Poza czasem
W pokoju obok
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
To nie mój film + prelekcja
Agent szczęścia
Nienawiść
Nienawiść
Filmowe popołudnie dla dzieci: Sportowe życie
PRZEDPREMIERA: Dziewczyna z Igłą
Lekcje filmowe: Obcy. Ósmy pasażer Nostromo (wersja reżyserska)
PORA DLA SENIORA: Moje ulubione ciasto
Filmowe powtórki do matury: 1984
Rok z kinem Azji: Tetsuo: Człowiek z żelaza
Filmowe popołudnie dla dzieci: Magiczne krainy + Hobbit po śląsku dla dzieci
Najlepsze z najgorszych: ROBOT MONSTER
Filmowe popołudnie dla dzieci: Urodziny kina
KF AMBASADA: Omen
PORA DLA SENIORA: Kiedy nadchodzi jesień
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Dziewczyna, która została królem
Tyttokuningas
„DZIEWCZYNA, KTÓRA ZOSTAŁA KRÓLEM” w reżyserii Miki Kaurismäkiego to dramat historyczny o ekscentrycznej Królowej, film o kontrowersyjnej przedstawicielce dynastii Wazów.
…Szwecja, rok 1632. Jako sześciolatka, Krystyna Wazówna zostaje następczynią swego ojca Gustawa Adolfa po jego śmierci na polu bitwy. Krystyna dorasta na konserwatywnym dworze luteriańskim. Odrzucona przez matkę, zdominowana przez mężczyzn, od dziecka przedkłada naukę władania szpadą nad kobiece rozrywki.
Wstępując na tron w wieku lat osiemnastu, obiecuje podtrzymać tradycję i poślubić ciotecznego brata, syna przyrodniej siostry Gustawa Adolfa – Karola Gustawa. Nie wywiązuje się jednak z obietnicy, odmawia również licznym adoratorom. Spiskujące otoczenie widzi w hrabinie Ebbie, którą Krystyna wydaje się być zainteresowana klucz do kontrolowania ekscentrycznej, androgynicznej królowej. Spiskowcy nie doceniają jednak przenikliwego umysłu władczyni, rozmiłowanej zarówno w podwładnej, jak i w kartezjańskiej idei „wolnej woli”.
„DZIEWCZYNA, KTÓRA…” to fascynująca postać królowej Krystyny(o mały włos a zostałaby królową Polski) dzięki której Szwecja zyskała pokój, rozwój intelektualny oraz kulturowy. Film, który portretuje jedną za najważniejszych kobiet w historii.
OŚWIADCZENIE REŻYSERA
Już dawno wpadłem po uszy w historię królowej Krystyny. Sporo o niej czytałem, próbowałem nawet dowiadywać się rzeczy mniej oczywistych, nieopisywanych w podręcznikach. Nagle ktoś zapytał, czy jestem zainteresowany wyreżyserowaniem filmu o tej niezwykłej postaci. Nie wahałem się ani chwili. Wazówna nie bez powodu generuje zainteresowanie setki lat po śmierci. Ona wyprzedzała swoją epokę, wyróżniała się pod każdym względem, od sposobu bycia do poglądów. Miała bardzo nowoczesny charakter. Niektóre z jej pomysłów nawet dziś mogłyby sprawiać wrażenie prekursorskich. Dlatego i ja nie byłem zainteresowany robieniem kolejnego „muzealnego” dramatu kostiumowego. W ogóle myślę, że w obecnych czasach jesteśmy bardziej purytańscy niż przed wiekami. Wówczas intymne relacje poligamiczne młodych kobiet nie były niczym niezwykłym. Z pewnością tolerowano je znacznie lepiej niż teraz, choć po części także dlatego że wymuszała to sytuacja – mężczyźni walczyli na wojnach i tamże, z dala od domu, mieli swoje nałożnice, zaś osamotnione kobiety podobnie oddawały się uciechom cielesnym pod nieobecność mężów. To było naprawdę tolerowane, z tym że Krystyna swoim związkiem z Ebbą posunęła się jednak za daleko, jak na ówczesne standardy. Mika Kaurismäki
PRASA O FILMIE
Największą siłą filmu jest sama fascynująca postać historyczna oraz niesamowita aktorka, która ją portretuje. Katie Walsh, Los Angeles Times
Przeładowany seksem melodramat odważnie mieszający geopolitykę z transgenderowymi dylematami. Susan Granger, SSG Syndicate
To nie jest zwykły eskapistyczny dramat kostiumowy, to film zdumiewająco aktualny. Jennie Kermode, Eye for Film
Kreatywność reżysera sprawia, że postaci nie giną pod fasadą ekstrawaganckiej opery mydlanej. Cecilia Barroso, Cenas de Cinema