Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Jutro
Czwartek
26.04
Piątek
27.04
Sobota
28.04
Niedziela
29.04
Poniedziałek
30.04
Wtorek
01.05
Środa
02.05
Czwartek
03.05
Piątek
04.05
Sobota
05.05
Niedziela
06.05
Poniedziałek
07.05
Wtorek
08.05
Środa
09.05
Czwartek
10.05
Piątek
11.05
Sobota
12.05
Niedziela
17.05
Piątek
19.05
Niedziela
21.05
Wtorek
26.05
Niedziela
sala
Solaris
14:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:15
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Lee Hae-young
Korea Południowa, 2023
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
15:40
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota (lektor)
RODZINA W KINIE
reż.
Hiroyuki Morita
Japonia, 2002
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Plastuś i przyjaciele
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
sala
Nostromo
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
13:55
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
15:45
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2024
17:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:10
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:40
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
16:10
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
12:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
reż.
Jim Jarmusch
Francja/Niemcy/USA/W.Brytania/Cypr, 2013
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
reż.
Nikolaj Arcel
Dania, Szwecja, Niemcy, 2023
13:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
reż.
Alfred Hitchcock
USA, 1954
20:20
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:40
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: O ptaszku, który nie chciał śpiewać
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Dusigrosz
Radin !
Kraj, rok:
Francja, 2016
Reżyseria:
Fred Cavaye
Scenariusz:
Nicolas Cuche, Laurent Turner
Obsada:
Dany Boon, Laurence Arne, Noemie Schmidt
Czas trwania:
90 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
Był już hipochondrykiem, pracownikiem poczty na dalekiej północy, celnikiem, który nikomu nie przepuści, a teraz będzie człowiekiem, którego najlepszym przyjacielem jest wąż w kieszeni.
Najpopularniejszy francuski komik Dany Boon w zwariowanej komedii Freda Cavayé „DUSIGROSZ” o człowieku, który kocha pieniądze do szaleństwa.
Pod prysznic wchodzi ze stoperem. Myje się wyłącznie w zimnej wodzie. Telewizję ogląda przez lornetkę w oknie sąsiada. W domu korzysta tylko ze światła ulicznych neonów. Utalentowany skrzypek François Gautier od dziecka jest chorobliwie skąpy. Nie ma przyjaciół, bo postawienie drinka kosztowałoby go zawał serca. Nie związał się z kobietą, bo nawet zakup uschłych kwiatów to w jego oczach finansowe szaleństwo. Pewnego dnia świat François staje na głowie. Do orkiestry dołącza młoda i piękna wiolonczelistka, którą oczaruje jego muzyczny talent. Na domiar złego znikąd pojawia się 16-letnia Laura, przekonana, że jest jego córką. Biedny dusigrosz nagle poczuje, że jest kochany przez dwie kobiety, które nie wiedzą, że jego serce jest już zajęte przez… lokatę bankową.
„DUSIGROSZ” to najpiękniejsza opowieść o miłości… do pieniędzy.
Pytanie do Dany Boona:
- Czy właściwym będzie stwierdzenie, że ten film był z początku wyłącznie jednym z wielu twoich projektów aktorskich, ale ostatecznie wiedziałeś, że musisz w nim zagrać?
- To prawda. Zupełnie nie planowałem „Dusigrosza”. Przeczytałem pierwszą wersję scenariusza i uznałem, że to znakomity pomysł, któremu czegoś jeszcze brakuje, pewnego pogłębienia psychologicznego. Gdy projekt przejął Fred Cavayé, przesłał mi poprawioną wersję scenariusza, która spodobała mi się tak bardzo, że powiedziałem sam do siebie: „Nie mogę czegoś takiego odpuścić!” Cała sprawa była natomiast mocno skomplikowana, bowiem pracowałem wówczas przy kilku innych projektach, między innymi przy reżyserowanym przez siebie „Raid Dingue”, więc musieliśmy trochę pokombinować, żeby ułożyć wszystko tak, by każdy był zadowolony.
Pytanie do Freda Cavayé
- W „Dusigroszu”, który jest komedią, opowiadasz jednocześnie o poważniejszych zagadnieniach jak ojcostwo, ludzkie emocje, rodzina. W ten sposób postać grana przez Dany'ego zyskuje ciekawe oblicze.
- Oczywiście, ale to była obustronna wymiana pomysłów i myśli. Dany'emu spodobało się w scenariuszu to, że komediowa z natury historia prowadzi do prawdziwych i szczerych emocji. Znał moje wcześniejsze filmy, bardzo sobie cenił „Dla niej wszystko”, wiedział, że będzie w stanie połączyć w swojej roli komediową lekkość z poważniejszymi motywami. Uważam, że właśnie czegoś takiego brakuje we współczesnych komediach: ekranowe emocje bywają sztuczne. W „Dusigroszu” udało nam się osiągnąć coś znacznie lepszego, a aktorstwo Dany'ego znakomicie się w to wpasowało.
Najpopularniejszy francuski komik Dany Boon w zwariowanej komedii Freda Cavayé „DUSIGROSZ” o człowieku, który kocha pieniądze do szaleństwa.
Pod prysznic wchodzi ze stoperem. Myje się wyłącznie w zimnej wodzie. Telewizję ogląda przez lornetkę w oknie sąsiada. W domu korzysta tylko ze światła ulicznych neonów. Utalentowany skrzypek François Gautier od dziecka jest chorobliwie skąpy. Nie ma przyjaciół, bo postawienie drinka kosztowałoby go zawał serca. Nie związał się z kobietą, bo nawet zakup uschłych kwiatów to w jego oczach finansowe szaleństwo. Pewnego dnia świat François staje na głowie. Do orkiestry dołącza młoda i piękna wiolonczelistka, którą oczaruje jego muzyczny talent. Na domiar złego znikąd pojawia się 16-letnia Laura, przekonana, że jest jego córką. Biedny dusigrosz nagle poczuje, że jest kochany przez dwie kobiety, które nie wiedzą, że jego serce jest już zajęte przez… lokatę bankową.
„DUSIGROSZ” to najpiękniejsza opowieść o miłości… do pieniędzy.
Pytanie do Dany Boona:
- Czy właściwym będzie stwierdzenie, że ten film był z początku wyłącznie jednym z wielu twoich projektów aktorskich, ale ostatecznie wiedziałeś, że musisz w nim zagrać?
- To prawda. Zupełnie nie planowałem „Dusigrosza”. Przeczytałem pierwszą wersję scenariusza i uznałem, że to znakomity pomysł, któremu czegoś jeszcze brakuje, pewnego pogłębienia psychologicznego. Gdy projekt przejął Fred Cavayé, przesłał mi poprawioną wersję scenariusza, która spodobała mi się tak bardzo, że powiedziałem sam do siebie: „Nie mogę czegoś takiego odpuścić!” Cała sprawa była natomiast mocno skomplikowana, bowiem pracowałem wówczas przy kilku innych projektach, między innymi przy reżyserowanym przez siebie „Raid Dingue”, więc musieliśmy trochę pokombinować, żeby ułożyć wszystko tak, by każdy był zadowolony.
Pytanie do Freda Cavayé
- W „Dusigroszu”, który jest komedią, opowiadasz jednocześnie o poważniejszych zagadnieniach jak ojcostwo, ludzkie emocje, rodzina. W ten sposób postać grana przez Dany'ego zyskuje ciekawe oblicze.
- Oczywiście, ale to była obustronna wymiana pomysłów i myśli. Dany'emu spodobało się w scenariuszu to, że komediowa z natury historia prowadzi do prawdziwych i szczerych emocji. Znał moje wcześniejsze filmy, bardzo sobie cenił „Dla niej wszystko”, wiedział, że będzie w stanie połączyć w swojej roli komediową lekkość z poważniejszymi motywami. Uważam, że właśnie czegoś takiego brakuje we współczesnych komediach: ekranowe emocje bywają sztuczne. W „Dusigroszu” udało nam się osiągnąć coś znacznie lepszego, a aktorstwo Dany'ego znakomicie się w to wpasowało.