Dzisiaj
Niedziela
Jutro
Poniedziałek
24.05
Wtorek
25.05
Środa
26.05
Czwartek
27.05
Piątek
28.05
Sobota
29.05
Niedziela
30.05
Poniedziałek
31.05
Wtorek
01.06
Środa
02.06
Czwartek
04.06
Sobota
05.06
Niedziela
07.06
Wtorek
11.06
Sobota
12.06
Niedziela
19.06
Niedziela
23.06
Czwartek
26.06
Niedziela
28.06
Wtorek
05.07
Wtorek
28.07
Czwartek
09.08
Wtorek
25.08
Czwartek
sala
Solaris
16:00
Bilet
19. MDAG: OKI DOKI. Relacje ze zwierzętami
reż.
Ewa Martynkien, Wojciech Szczupak
Polska, 2022
18:00
Bilet
Filmoteka Śląska przedstawia: Sekrety Parku Śląskiego
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
reż.
nieznani, E. B. Podolski
Polska, 1960
16:00
Bilet
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
reż.
Toby Genkel / Xavier Giacometti
Belgia / Francja / Niemcy, 2020
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
reż.
Toby Genkel / Xavier Giacometti
Belgia / Francja / Niemcy, 2020
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Nawet myszy idą do nieba
RODZINA W KINIE
reż.
Jan Bubeníček / Denisa Grimmová
Czechy / Francja / Polska / Słowacja, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
15:00
Bilet
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: seans „Dzikie zwierzęta” oraz zabawy [obowiązują zapisy]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
10:00
Bilet
KINO DOBRYCH EMOCJI: Belle (dubbing)
KINO DOBRYCH EMOCJI
reż.
Mamoru Hosoda
Japonia, 2021
18:30
Bilet
KLUB FILMOWY AMBASADA: Złodzieje rowerów
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Vittorio De Sica
Włochy, 1948
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Szalony świat Louisa Waina
Pora Dla Seniora
reż.
Will Sharpe
W. Brytania, 2021
10:00
Bilet
KINO DOBRYCH EMOCJI: Sala samobójców. Hejter
KINO DOBRYCH EMOCJI
reż.
Jan Komasa
Polska, 2020
18:00
Bilet
Seans z lektorką: Trzy piętra
SEANS Z LEKTOREM/LEKTORKĄ
reż.
Nanni Moretti
Francja / Włochy, 2021
19:00
Bilet
Bauhaus i miasto przyszłości. Spotkanie z książką „Malarstwo, fotografia, film” Lászla Moholya-Nagya
POKAZY FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
reż.
Lászlo Moholy‐Nagy
Republika Weimarska, ZSRR, Wielka Brytania, 1930
18:55
Bilet
Hamlet [sezon 2021-22]
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
reż.
Neil Armfield
USA, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Wejście smoka
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Robert Clouse
USA, Hongkong, 1973
16:00
Bilet
Moda na Kosmos: Spragnieni miłości
Moda na Kosmos
reż.
Kar Wai Wong
Francja / Hongkong, 2000
18:30
Bilet
ROK GROZY: Kot o dziewięciu ogonach
2022. ROK Z KINEM GROZY
reż.
Dario Argento
Włochy, Francja, Niemcy, 1971
18:30
Bilet
KLUB FILMOWY AMBASADA: Rodzina Addamsów
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Barry Sonnenfeld
USA, 1991
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Easy Rider
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Dennis Hopper
USA, 1969
18:30
Bilet
ROK GROZY: Dzieci nocy
2022. ROK Z KINEM GROZY
reż.
Harry Kümel
Belgia, Francja, Niemcy, 1971
Drive My Car
Drive My Car
Kraj, rok:
Japonia, 2021
Reżyseria:
Ryūsuke Hamaguchi
Obsada:
Hidetoshi Nishijima, Tōko Miura, Reika Kirishima, Masaki Okada
Czas trwania:
179 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Oscar 2022 za Najlepszy Film Międzynarodowy!
W zaledwie kilka miesięcy od światowej premiery „Drive My Car” stał się już filmowym fenomenem, który podbija świat. Trzy nagrody na Festiwalu w Cannes, w tym za najlepszy scenariusz, Złoty Glob dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, niemal pewny Oscar dla najlepszego filmu międzynarodowego oraz nominacja w głównej kategorii – to tylko kilka z wielu laurów, jakie ten poruszający, misterny dramat zdobył do tej pory. Film Ryūsuke Hamaguchiego to mistrzowska ekranizacja opowiadania Harukiego Murakamiego z tomu „Mężczyźni bez kobiet”. Japoński reżyser zabiera nas w filmową przejażdżkę legendarnym czerwonym Saabem 900 Turbo, podczas której nie ogranicza się do doskonałego przekładu na język kina tajemniczej, uwodzicielskiej aury książek Murakamiego. Hamaguchi rozwija zaczerpniętą z nich historię, tworząc na jej bazie własną opowieść o sekretach, zdradzie, wychodzeniu z życiowych ról, i o mężczyźnie, który kogoś stracił.
Yūsuke (Hidetoshi Nishijima) jest aktorem i reżyserem teatralnym, a jego żona, Oto (Reika Krishima), telewizyjną scenarzystką, która lubi opowiadać historie także w łóżku – choć te scenariusze ocenzurowałaby każda stacja. Łącząca ich więź wydaje się głęboka – do momentu gdy Oto niespodziewanie umiera, pozostawiając po sobie wiele tajemnic. Pogrążony w smutku Yūsuke wyjeżdża do Hiroszimy, by tam reżyserować w teatrze „Wujaszka Wanię”, w którym główną rolę dostaje młody aktor, Kōji (Masaki Okada). Kōji znał Oto i zna odpowiedzi na dręczące męża pytania. Czy jednak Yūsuke zdobędzie się na konfrontację z mężczyzną, z którym być może zdradzała go żona? Jej obecność jest w pięknym, łagodnym, melancholijnym filmie stale wyczuwalna: Yūsuke puszcza bowiem w aucie kasety z czytanymi przez nią fragmentami „Wujaszka Wani”. Za kierownicą jego dopieszczonego Saaba siada wynajęta przez teatr szoferka, Misaki (Tōko Miura), której milczenie skrywa wspomnienie dawnej tragedii. Prowadzone przez nią auto staje się konfesjonałem dla wszystkich bohaterów, a poczynione w nim wyznania przyniosą nie tylko ulgę i spokój, ale także pozwolą stworzyć samotnikom nowe więzi.
Hamaguchi z zachwytem przygląda się życiu, w którym ludzkie losy krzyżują się, plączą i prostują, jak boczne drogi, miejskie ulice i estakady autostrad. Choć „Drive My Car” wiezie potężny emocjonalny ładunek, to reżyser trzyma kierownicę tak pewną ręką, że – jak mawia główny bohater – „prawie nie czujemy grawitacji”. Opowiadający z niebywałą lekkością o samotności i traumie, pełen czułości dla swoich kruchych bohaterów, pozwalający im doświadczyć bliskości, którą i my czujemy się obdarowani, Ryūsuke Hamaguchi wyrasta nie tylko na godnego następcę japońskich mistrzów pokroju Ozu, ale i na jednego z najważniejszych artystów światowego kina.
W zaledwie kilka miesięcy od światowej premiery „Drive My Car” stał się już filmowym fenomenem, który podbija świat. Trzy nagrody na Festiwalu w Cannes, w tym za najlepszy scenariusz, Złoty Glob dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, niemal pewny Oscar dla najlepszego filmu międzynarodowego oraz nominacja w głównej kategorii – to tylko kilka z wielu laurów, jakie ten poruszający, misterny dramat zdobył do tej pory. Film Ryūsuke Hamaguchiego to mistrzowska ekranizacja opowiadania Harukiego Murakamiego z tomu „Mężczyźni bez kobiet”. Japoński reżyser zabiera nas w filmową przejażdżkę legendarnym czerwonym Saabem 900 Turbo, podczas której nie ogranicza się do doskonałego przekładu na język kina tajemniczej, uwodzicielskiej aury książek Murakamiego. Hamaguchi rozwija zaczerpniętą z nich historię, tworząc na jej bazie własną opowieść o sekretach, zdradzie, wychodzeniu z życiowych ról, i o mężczyźnie, który kogoś stracił.
Yūsuke (Hidetoshi Nishijima) jest aktorem i reżyserem teatralnym, a jego żona, Oto (Reika Krishima), telewizyjną scenarzystką, która lubi opowiadać historie także w łóżku – choć te scenariusze ocenzurowałaby każda stacja. Łącząca ich więź wydaje się głęboka – do momentu gdy Oto niespodziewanie umiera, pozostawiając po sobie wiele tajemnic. Pogrążony w smutku Yūsuke wyjeżdża do Hiroszimy, by tam reżyserować w teatrze „Wujaszka Wanię”, w którym główną rolę dostaje młody aktor, Kōji (Masaki Okada). Kōji znał Oto i zna odpowiedzi na dręczące męża pytania. Czy jednak Yūsuke zdobędzie się na konfrontację z mężczyzną, z którym być może zdradzała go żona? Jej obecność jest w pięknym, łagodnym, melancholijnym filmie stale wyczuwalna: Yūsuke puszcza bowiem w aucie kasety z czytanymi przez nią fragmentami „Wujaszka Wani”. Za kierownicą jego dopieszczonego Saaba siada wynajęta przez teatr szoferka, Misaki (Tōko Miura), której milczenie skrywa wspomnienie dawnej tragedii. Prowadzone przez nią auto staje się konfesjonałem dla wszystkich bohaterów, a poczynione w nim wyznania przyniosą nie tylko ulgę i spokój, ale także pozwolą stworzyć samotnikom nowe więzi.
Hamaguchi z zachwytem przygląda się życiu, w którym ludzkie losy krzyżują się, plączą i prostują, jak boczne drogi, miejskie ulice i estakady autostrad. Choć „Drive My Car” wiezie potężny emocjonalny ładunek, to reżyser trzyma kierownicę tak pewną ręką, że – jak mawia główny bohater – „prawie nie czujemy grawitacji”. Opowiadający z niebywałą lekkością o samotności i traumie, pełen czułości dla swoich kruchych bohaterów, pozwalający im doświadczyć bliskości, którą i my czujemy się obdarowani, Ryūsuke Hamaguchi wyrasta nie tylko na godnego następcę japońskich mistrzów pokroju Ozu, ale i na jednego z najważniejszych artystów światowego kina.
Nasze wydarzenia