This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Dzisiaj
Środa
Jutro
Czwartek
03.02
Piątek
04.02
Sobota
05.02
Niedziela
06.02
Poniedziałek
07.02
Wtorek
08.02
Środa
09.02
Czwartek
10.02
Piątek
11.02
Sobota
12.02
Niedziela
14.02
Wtorek
16.02
Czwartek
19.02
Niedziela
22.02
Środa
26.02
Niedziela
28.02
Wtorek
21.03
Wtorek
30.03
Czwartek
07.05
Niedziela
28.05
Niedziela
26.06
Poniedziałek
02.07
Niedziela
sala
Solaris
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
reż.
Tina Mackic
Szwecja, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
Szwecja, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
15:00
Bilet
5.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piękno | 40 min | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Mężczyzna imieniem Otto
Pora Dla Seniora
reż.
Marc Forster
USA, Szwecja, 2022
18:00
Bilet
Kilof zamiast karabinu
Wydarzenia specjalne
reż.
Aleksandra Fudala-Barańska
Polska, 2023
17:00
Bilet
André Rieu w Dublinie. Dobry koncert na Nowy Rok
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Holandia, 2022
15:00
Bilet
12.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piraci | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
15:00
Bilet
19.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali przyjaciele + KĄCIK CZYTELNICZY | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
17:00
Bilet
Tosca [G. Puccini] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Barrie Kosky
Holandia, 2022
18:30
Bilet
Zestaw filmów Georges’a Mélièsa | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski
reż.
Georges Méliès
Francja, 1902
15:00
Bilet
26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
18:30
Bilet
150. KF Ambasada: Lot nad kukułczym gniazdem | GOŚĆ SPECJALNY: Grażyna Torbicka
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Miloš Forman
USA, 1975
19:10
Bilet
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Krzysztof Warlikowski
Francja, 2022
17:00
Bilet
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Christian Lacroix
Francja, 2022
17:00
Bilet
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Andreas Homoki
Austria, 2022
DOUBLE FEATURES: Człowiek, który zabił Don Kichota + Monty Python i Święty Graal
The Man Who Killed Don Quixote, Monty Python and the Holy Grail
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Portugalia, Belgia,
Reżyseria:
Terry Gilliam, Terry Jones
Scenariusz:
Terry Gilliam, Tony Grisoni, John Cleese, Graham Chapman, Eric Idle, Terry Jones, Michael Palin
Obsada:
Adam Driver, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Olga Kurylenko, Graham Chapman, Eric Idle
Czas trwania:
223 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
DOUBLE FEATURES – POKAZY PODWÓJNE | 9 SIERPNIA | CZW | 19:00
Zapraszamy na przedpremierowy pokaz epickiego kina przygodowego, nad którym Terry Gilliam ("Dwanaście małp", "Brazil", "Las Vegas Parano") pracował przez 30 lat. Po seansie "Człowieka, który zabił Don Kichota" pokażemy jeden z pierwszych filmów Gilliama - jedynego Amerykanina i najmłodszego członka kultowej grupy Monty Pythona - nakręcony wspólnie z komikiem Terry'm Jonesem, "Monty Python i święty Graal".
Oba filmy łączą komizm i kino przygodowe z klasycznymi tekstami kultury - kolejno powieścią Carvantesa oraz XII-wiecznym romansie rycerskim o Percewalu. Twórcy jednak nie skupiają się wyłącznie na parodiowaniu gatunków. Członkowie Monty Pythona w komedii z 1975 roku dokonują obdarcia średniowiecznych realiów z romantycznego patosu i blichtru, w które najczęściej ubiera się rycerskie opowieści. Gilliam zaś dokonuje dekonstrukcji kultowej hiszpańskiej powieści i wprowadza do uniwersum rycerza z La Manchy postać 30-letniego reżysera reklam, w życiu którego niespodziewania pojawia się legendarny Don Kichot.
Człowiek, który zabił Don Kichote | reż. Terry Gilliam, Hiszpania/Portugalia/Wielka Brytania 2018, 132 min
Prace nad filmem rozpoczęły się w roku... 1989. Reżyser wraz z kolejnymi ekipami wchodził na plan zdjęciowy 4 razy, a przez obsadę przewijali się m.in. Johnny Depp, Ewan McGregor, Robert Duvall, Michael Palin, Vanessa Paradis. Za każdym razem przeciwności losu krzyżowały jego plany i przerywały produkcję, która stała się koronnym przykładem tzw. development hell (piekła produkcyjnego). Jednak Gilliam okazał się być nie tylko szalonym wizjonerem, ale i człowiekiem wielkiego uporu: pod koniec 2017 padł ostatni klaps na planie filmu. Jego długo wyczekiwana, ostateczna wersja trafiła prosto na finał tegorocznego MFF w Cannes, gdzie widzowie zgotowali Gilliamowi najdłuższą w historii owację dla filmu zamykającego imprezę.
Ostatecznie w rolach głównych wystąpili: Adam Driver, Olga Kurylenko, Jonathan Pryce oraz Stellan Skarsgård. „Człowiek, który zabił Don Kichota” to nieopowiedziana dotąd alternatywna wersja historii błędnego rycerza i jeden z najbardziej oczekiwanych filmów w historii kina.
Znudzony reżyser reklam zostaje wysłany na plan filmowy do Hiszpanii. Na skutek zaskakującego zbiegu wydarzeń trafia do małej wioski, gdzie jeden z mieszkańców żyje w przekonaniu, że jest… Don Kichotem. Obu bohaterów połączy wkrótce seria zwariowanych przygód, które jednemu z nich pozwolą przewartościować swoje życie, a drugiemu zrealizować pozornie nierealne marzenia.
Monty Python i święty Graal | reż. Terry Gilliam, Terry Jones, Wielka Brytania 1975, 90 min
Akcja filmu toczy się w roku 932. Artur, obdarzony przez panią Jeziora mieczem Excalibur i mianowany przez nią królem Brytyjczyków, namawia pięciu rycerzy: Sir Bedeverea, Sir Lancelota zwanego Odważnym, Sir Galahada zwanego Czystym, Sir Roberta Nie-Tak-Całkiem-Odważnego i Sir Nie-Pojawiającego-Się-W-Tym-Filmie, by przyłączyli się do niego i zostali Rycerzami Okrągłego Stołu. Artur pragnie dotrzeć do zamku Camelot, ale Bóg przemawia do niego z niebios i poleca mu szukać świętego Graala. Te poszukiwania stanowią właściwą treść filmu. Artur i rycerze Okrągłego Stołu - wedle legendy waleczni, rozważni i sprawiedliwi - w wersji Monty Pythona są tchórzliwi i nie grzeszą mądrością. Nie mają nawet koni, a stukot końskich kopyt imitują uderzając o siebie połówki orzecha kokosowego. Jest w Świętym Graalu wiele perełek najczystszego nonsensu i ten pierwszy pełnometrażowy film brytyjskich komików okazał się sukcesem, który dał zielone światło dla kolejnych kultowych komedii - Żywotu Briana i Sensu życia.
...........................................
Poprzez DOUBLE FEATURES | POKAZY PODWÓJNE naszym celem jest stworzenie przestrzeni filmowych spotkań, w których uczestniczyć mogą prawdziwi filmowi fani, nie klasyfikujący kina na popularne i ambitne lub lepsze i gorsze. Chcemy pokazywać Wam filmy, które w jakiś sposób ze sobą "rozmawiają" i odnoszą się do siebie lub których kontekst po latach wydawać się może jeszcze bogatszy w zestawieniu z innym tytułem. Mamy nadzieję, że wyobrażone "rozmowy dwóch filmów" przełożą się na realne rozmowy wielu kinomanów.
Zapraszamy na przedpremierowy pokaz epickiego kina przygodowego, nad którym Terry Gilliam ("Dwanaście małp", "Brazil", "Las Vegas Parano") pracował przez 30 lat. Po seansie "Człowieka, który zabił Don Kichota" pokażemy jeden z pierwszych filmów Gilliama - jedynego Amerykanina i najmłodszego członka kultowej grupy Monty Pythona - nakręcony wspólnie z komikiem Terry'm Jonesem, "Monty Python i święty Graal".
Oba filmy łączą komizm i kino przygodowe z klasycznymi tekstami kultury - kolejno powieścią Carvantesa oraz XII-wiecznym romansie rycerskim o Percewalu. Twórcy jednak nie skupiają się wyłącznie na parodiowaniu gatunków. Członkowie Monty Pythona w komedii z 1975 roku dokonują obdarcia średniowiecznych realiów z romantycznego patosu i blichtru, w które najczęściej ubiera się rycerskie opowieści. Gilliam zaś dokonuje dekonstrukcji kultowej hiszpańskiej powieści i wprowadza do uniwersum rycerza z La Manchy postać 30-letniego reżysera reklam, w życiu którego niespodziewania pojawia się legendarny Don Kichot.
Człowiek, który zabił Don Kichote | reż. Terry Gilliam, Hiszpania/Portugalia/Wielka Brytania 2018, 132 min
Prace nad filmem rozpoczęły się w roku... 1989. Reżyser wraz z kolejnymi ekipami wchodził na plan zdjęciowy 4 razy, a przez obsadę przewijali się m.in. Johnny Depp, Ewan McGregor, Robert Duvall, Michael Palin, Vanessa Paradis. Za każdym razem przeciwności losu krzyżowały jego plany i przerywały produkcję, która stała się koronnym przykładem tzw. development hell (piekła produkcyjnego). Jednak Gilliam okazał się być nie tylko szalonym wizjonerem, ale i człowiekiem wielkiego uporu: pod koniec 2017 padł ostatni klaps na planie filmu. Jego długo wyczekiwana, ostateczna wersja trafiła prosto na finał tegorocznego MFF w Cannes, gdzie widzowie zgotowali Gilliamowi najdłuższą w historii owację dla filmu zamykającego imprezę.
Ostatecznie w rolach głównych wystąpili: Adam Driver, Olga Kurylenko, Jonathan Pryce oraz Stellan Skarsgård. „Człowiek, który zabił Don Kichota” to nieopowiedziana dotąd alternatywna wersja historii błędnego rycerza i jeden z najbardziej oczekiwanych filmów w historii kina.
Znudzony reżyser reklam zostaje wysłany na plan filmowy do Hiszpanii. Na skutek zaskakującego zbiegu wydarzeń trafia do małej wioski, gdzie jeden z mieszkańców żyje w przekonaniu, że jest… Don Kichotem. Obu bohaterów połączy wkrótce seria zwariowanych przygód, które jednemu z nich pozwolą przewartościować swoje życie, a drugiemu zrealizować pozornie nierealne marzenia.
Monty Python i święty Graal | reż. Terry Gilliam, Terry Jones, Wielka Brytania 1975, 90 min
Akcja filmu toczy się w roku 932. Artur, obdarzony przez panią Jeziora mieczem Excalibur i mianowany przez nią królem Brytyjczyków, namawia pięciu rycerzy: Sir Bedeverea, Sir Lancelota zwanego Odważnym, Sir Galahada zwanego Czystym, Sir Roberta Nie-Tak-Całkiem-Odważnego i Sir Nie-Pojawiającego-Się-W-Tym-Filmie, by przyłączyli się do niego i zostali Rycerzami Okrągłego Stołu. Artur pragnie dotrzeć do zamku Camelot, ale Bóg przemawia do niego z niebios i poleca mu szukać świętego Graala. Te poszukiwania stanowią właściwą treść filmu. Artur i rycerze Okrągłego Stołu - wedle legendy waleczni, rozważni i sprawiedliwi - w wersji Monty Pythona są tchórzliwi i nie grzeszą mądrością. Nie mają nawet koni, a stukot końskich kopyt imitują uderzając o siebie połówki orzecha kokosowego. Jest w Świętym Graalu wiele perełek najczystszego nonsensu i ten pierwszy pełnometrażowy film brytyjskich komików okazał się sukcesem, który dał zielone światło dla kolejnych kultowych komedii - Żywotu Briana i Sensu życia.
...........................................
Poprzez DOUBLE FEATURES | POKAZY PODWÓJNE naszym celem jest stworzenie przestrzeni filmowych spotkań, w których uczestniczyć mogą prawdziwi filmowi fani, nie klasyfikujący kina na popularne i ambitne lub lepsze i gorsze. Chcemy pokazywać Wam filmy, które w jakiś sposób ze sobą "rozmawiają" i odnoszą się do siebie lub których kontekst po latach wydawać się może jeszcze bogatszy w zestawieniu z innym tytułem. Mamy nadzieję, że wyobrażone "rozmowy dwóch filmów" przełożą się na realne rozmowy wielu kinomanów.