Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
sala
Solaris
16:00
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Lee Hae-young
Korea Południowa, 2023
20:00
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Lee Hae-young
Korea Południowa, 2023
14:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:15
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Lee Hae-young
Korea Południowa, 2023
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
13:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:15
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
13:55
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
15:45
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2024
17:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:10
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:40
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
16:10
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
reż.
Jim Jarmusch
Francja/Niemcy/USA/W.Brytania/Cypr, 2013
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
reż.
Nikolaj Arcel
Dania, Szwecja, Niemcy, 2023
18:00
Bilet
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
reż.
Alfred Hitchcock
USA, 1954
20:20
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:40
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
DOUBLE FEATURES: Człowiek, który zabił Don Kichota + Monty Python i Święty Graal
The Man Who Killed Don Quixote, Monty Python and the Holy Grail
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Portugalia, Belgia,
Reżyseria:
Terry Gilliam, Terry Jones
Scenariusz:
Terry Gilliam, Tony Grisoni, John Cleese, Graham Chapman, Eric Idle, Terry Jones, Michael Palin
Obsada:
Adam Driver, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Olga Kurylenko, Graham Chapman, Eric Idle
Czas trwania:
223 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
DOUBLE FEATURES – POKAZY PODWÓJNE | 9 SIERPNIA | CZW | 19:00
Zapraszamy na przedpremierowy pokaz epickiego kina przygodowego, nad którym Terry Gilliam ("Dwanaście małp", "Brazil", "Las Vegas Parano") pracował przez 30 lat. Po seansie "Człowieka, który zabił Don Kichota" pokażemy jeden z pierwszych filmów Gilliama - jedynego Amerykanina i najmłodszego członka kultowej grupy Monty Pythona - nakręcony wspólnie z komikiem Terry'm Jonesem, "Monty Python i święty Graal".
Oba filmy łączą komizm i kino przygodowe z klasycznymi tekstami kultury - kolejno powieścią Carvantesa oraz XII-wiecznym romansie rycerskim o Percewalu. Twórcy jednak nie skupiają się wyłącznie na parodiowaniu gatunków. Członkowie Monty Pythona w komedii z 1975 roku dokonują obdarcia średniowiecznych realiów z romantycznego patosu i blichtru, w które najczęściej ubiera się rycerskie opowieści. Gilliam zaś dokonuje dekonstrukcji kultowej hiszpańskiej powieści i wprowadza do uniwersum rycerza z La Manchy postać 30-letniego reżysera reklam, w życiu którego niespodziewania pojawia się legendarny Don Kichot.
Człowiek, który zabił Don Kichote | reż. Terry Gilliam, Hiszpania/Portugalia/Wielka Brytania 2018, 132 min
Prace nad filmem rozpoczęły się w roku... 1989. Reżyser wraz z kolejnymi ekipami wchodził na plan zdjęciowy 4 razy, a przez obsadę przewijali się m.in. Johnny Depp, Ewan McGregor, Robert Duvall, Michael Palin, Vanessa Paradis. Za każdym razem przeciwności losu krzyżowały jego plany i przerywały produkcję, która stała się koronnym przykładem tzw. development hell (piekła produkcyjnego). Jednak Gilliam okazał się być nie tylko szalonym wizjonerem, ale i człowiekiem wielkiego uporu: pod koniec 2017 padł ostatni klaps na planie filmu. Jego długo wyczekiwana, ostateczna wersja trafiła prosto na finał tegorocznego MFF w Cannes, gdzie widzowie zgotowali Gilliamowi najdłuższą w historii owację dla filmu zamykającego imprezę.
Ostatecznie w rolach głównych wystąpili: Adam Driver, Olga Kurylenko, Jonathan Pryce oraz Stellan Skarsgård. „Człowiek, który zabił Don Kichota” to nieopowiedziana dotąd alternatywna wersja historii błędnego rycerza i jeden z najbardziej oczekiwanych filmów w historii kina.
Znudzony reżyser reklam zostaje wysłany na plan filmowy do Hiszpanii. Na skutek zaskakującego zbiegu wydarzeń trafia do małej wioski, gdzie jeden z mieszkańców żyje w przekonaniu, że jest… Don Kichotem. Obu bohaterów połączy wkrótce seria zwariowanych przygód, które jednemu z nich pozwolą przewartościować swoje życie, a drugiemu zrealizować pozornie nierealne marzenia.
Monty Python i święty Graal | reż. Terry Gilliam, Terry Jones, Wielka Brytania 1975, 90 min
Akcja filmu toczy się w roku 932. Artur, obdarzony przez panią Jeziora mieczem Excalibur i mianowany przez nią królem Brytyjczyków, namawia pięciu rycerzy: Sir Bedeverea, Sir Lancelota zwanego Odważnym, Sir Galahada zwanego Czystym, Sir Roberta Nie-Tak-Całkiem-Odważnego i Sir Nie-Pojawiającego-Się-W-Tym-Filmie, by przyłączyli się do niego i zostali Rycerzami Okrągłego Stołu. Artur pragnie dotrzeć do zamku Camelot, ale Bóg przemawia do niego z niebios i poleca mu szukać świętego Graala. Te poszukiwania stanowią właściwą treść filmu. Artur i rycerze Okrągłego Stołu - wedle legendy waleczni, rozważni i sprawiedliwi - w wersji Monty Pythona są tchórzliwi i nie grzeszą mądrością. Nie mają nawet koni, a stukot końskich kopyt imitują uderzając o siebie połówki orzecha kokosowego. Jest w Świętym Graalu wiele perełek najczystszego nonsensu i ten pierwszy pełnometrażowy film brytyjskich komików okazał się sukcesem, który dał zielone światło dla kolejnych kultowych komedii - Żywotu Briana i Sensu życia.
...........................................
Poprzez DOUBLE FEATURES | POKAZY PODWÓJNE naszym celem jest stworzenie przestrzeni filmowych spotkań, w których uczestniczyć mogą prawdziwi filmowi fani, nie klasyfikujący kina na popularne i ambitne lub lepsze i gorsze. Chcemy pokazywać Wam filmy, które w jakiś sposób ze sobą "rozmawiają" i odnoszą się do siebie lub których kontekst po latach wydawać się może jeszcze bogatszy w zestawieniu z innym tytułem. Mamy nadzieję, że wyobrażone "rozmowy dwóch filmów" przełożą się na realne rozmowy wielu kinomanów.
Zapraszamy na przedpremierowy pokaz epickiego kina przygodowego, nad którym Terry Gilliam ("Dwanaście małp", "Brazil", "Las Vegas Parano") pracował przez 30 lat. Po seansie "Człowieka, który zabił Don Kichota" pokażemy jeden z pierwszych filmów Gilliama - jedynego Amerykanina i najmłodszego członka kultowej grupy Monty Pythona - nakręcony wspólnie z komikiem Terry'm Jonesem, "Monty Python i święty Graal".
Oba filmy łączą komizm i kino przygodowe z klasycznymi tekstami kultury - kolejno powieścią Carvantesa oraz XII-wiecznym romansie rycerskim o Percewalu. Twórcy jednak nie skupiają się wyłącznie na parodiowaniu gatunków. Członkowie Monty Pythona w komedii z 1975 roku dokonują obdarcia średniowiecznych realiów z romantycznego patosu i blichtru, w które najczęściej ubiera się rycerskie opowieści. Gilliam zaś dokonuje dekonstrukcji kultowej hiszpańskiej powieści i wprowadza do uniwersum rycerza z La Manchy postać 30-letniego reżysera reklam, w życiu którego niespodziewania pojawia się legendarny Don Kichot.
Człowiek, który zabił Don Kichote | reż. Terry Gilliam, Hiszpania/Portugalia/Wielka Brytania 2018, 132 min
Prace nad filmem rozpoczęły się w roku... 1989. Reżyser wraz z kolejnymi ekipami wchodził na plan zdjęciowy 4 razy, a przez obsadę przewijali się m.in. Johnny Depp, Ewan McGregor, Robert Duvall, Michael Palin, Vanessa Paradis. Za każdym razem przeciwności losu krzyżowały jego plany i przerywały produkcję, która stała się koronnym przykładem tzw. development hell (piekła produkcyjnego). Jednak Gilliam okazał się być nie tylko szalonym wizjonerem, ale i człowiekiem wielkiego uporu: pod koniec 2017 padł ostatni klaps na planie filmu. Jego długo wyczekiwana, ostateczna wersja trafiła prosto na finał tegorocznego MFF w Cannes, gdzie widzowie zgotowali Gilliamowi najdłuższą w historii owację dla filmu zamykającego imprezę.
Ostatecznie w rolach głównych wystąpili: Adam Driver, Olga Kurylenko, Jonathan Pryce oraz Stellan Skarsgård. „Człowiek, który zabił Don Kichota” to nieopowiedziana dotąd alternatywna wersja historii błędnego rycerza i jeden z najbardziej oczekiwanych filmów w historii kina.
Znudzony reżyser reklam zostaje wysłany na plan filmowy do Hiszpanii. Na skutek zaskakującego zbiegu wydarzeń trafia do małej wioski, gdzie jeden z mieszkańców żyje w przekonaniu, że jest… Don Kichotem. Obu bohaterów połączy wkrótce seria zwariowanych przygód, które jednemu z nich pozwolą przewartościować swoje życie, a drugiemu zrealizować pozornie nierealne marzenia.
Monty Python i święty Graal | reż. Terry Gilliam, Terry Jones, Wielka Brytania 1975, 90 min
Akcja filmu toczy się w roku 932. Artur, obdarzony przez panią Jeziora mieczem Excalibur i mianowany przez nią królem Brytyjczyków, namawia pięciu rycerzy: Sir Bedeverea, Sir Lancelota zwanego Odważnym, Sir Galahada zwanego Czystym, Sir Roberta Nie-Tak-Całkiem-Odważnego i Sir Nie-Pojawiającego-Się-W-Tym-Filmie, by przyłączyli się do niego i zostali Rycerzami Okrągłego Stołu. Artur pragnie dotrzeć do zamku Camelot, ale Bóg przemawia do niego z niebios i poleca mu szukać świętego Graala. Te poszukiwania stanowią właściwą treść filmu. Artur i rycerze Okrągłego Stołu - wedle legendy waleczni, rozważni i sprawiedliwi - w wersji Monty Pythona są tchórzliwi i nie grzeszą mądrością. Nie mają nawet koni, a stukot końskich kopyt imitują uderzając o siebie połówki orzecha kokosowego. Jest w Świętym Graalu wiele perełek najczystszego nonsensu i ten pierwszy pełnometrażowy film brytyjskich komików okazał się sukcesem, który dał zielone światło dla kolejnych kultowych komedii - Żywotu Briana i Sensu życia.
...........................................
Poprzez DOUBLE FEATURES | POKAZY PODWÓJNE naszym celem jest stworzenie przestrzeni filmowych spotkań, w których uczestniczyć mogą prawdziwi filmowi fani, nie klasyfikujący kina na popularne i ambitne lub lepsze i gorsze. Chcemy pokazywać Wam filmy, które w jakiś sposób ze sobą "rozmawiają" i odnoszą się do siebie lub których kontekst po latach wydawać się może jeszcze bogatszy w zestawieniu z innym tytułem. Mamy nadzieję, że wyobrażone "rozmowy dwóch filmów" przełożą się na realne rozmowy wielu kinomanów.