Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Niedziela
Jutro
Poniedziałek
28.03
Wtorek
29.03
Środa
30.03
Czwartek
31.03
Piątek
01.04
Sobota
02.04
Niedziela
03.04
Poniedziałek
04.04
Wtorek
05.04
Środa
06.04
Czwartek
10.04
Poniedziałek
16.04
Niedziela
18.04
Wtorek
20.04
Czwartek
21.04
Piątek
23.04
Niedziela
24.04
Poniedziałek
25.04
Wtorek
26.04
Środa
30.04
Niedziela
07.05
Niedziela
23.05
Wtorek
24.05
Środa
28.05
Niedziela
30.05
Wtorek
14.06
Środa
15.06
Czwartek
26.06
Poniedziałek
27.06
Wtorek
02.07
Niedziela
sala
Solaris
15:40
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
18:30
Bilet
KINO SĄSIADÓW: Pociągi pod specjalnym nadzorem
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Jiří Menzel
Czechosłowacja, 1966
18:00
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
reż.
Tina Mackic
Szwecja, 2022
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Do widzenia, do jutra…
reż.
Janusz Morgenstern
Polska, 1960
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]|
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]
RODZINA W KINIE
reż.
Gregor Schnitzler
Austria, Niemcy, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia Kocia mówi: Dzień dobry!
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka, Jacek Rokosz, Anna Błaszczyk
Polska, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
18:00
Bilet
Skandalista Larry Flynt
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Miloš Forman
USA, 1996
19:10
Bilet
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Krzysztof Warlikowski
Francja, 2022
15:00
Bilet
Filmowe Popołudnie dla Dzieci: Dziki Zachód [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
18:00
Bilet
Komuna
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Thomas Vinterberg
Dania, Szwecja, Holandia, 2015
18:30
Bilet
Planeta małp + prelekcja prof. A. Nierackiej
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Franklin J. Schaffner
USA, 1968
18:30
Bilet
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
reż.
Beata Dzianowicz
Polska, 2022
18:30
Bilet
Miasteczko Twin Peaks: Ogniu krocz za mną
Klub Filmowy Ambasada
reż.
David Lynch
USA, Francja, 1992
18:30
Bilet
Zátopek
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
David Ondříček
Czechy, Niemcy, Finlandia, 2021
17:00
Bilet
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Christian Lacroix
Francja, 2022
18:30
Bilet
Mechaniczna pomarańcza
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Stanley Kubrick
USA, Wielka Brytania, 1971
17:00
Bilet
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Andreas Homoki
Austria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:30
Bilet
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Ridley Scott
Honkong, USA, Wielka Brytania, 1982
19:10
Bilet
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Thomas Jolly
Francja, 2022
Double Features: Green Room + [REC]
Kraj, rok:
USA / Hiszpania,
Gatunek:
thriller/horror
Reżyseria:
Jeremy Saulnier / Jaume Balagueró, Paco Plaza
Obsada:
Patrick Stewart, Anton Yelchin, Imogen Poots / Manuela Velasco
Czas trwania:
180 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
Double Features, czyli pokazy podwójne to tradycja sięgająca jeszcze czasów Wielkiego Kryzysu, podczas którego w cenie jednego biletu można było oddać się uroczemu eskapizmowi na kilka dobrych godzin. Formuła ta powróciła ze zdwojoną siłą w latach sześćdziesiątych, gdy kino konkurować musiało z prężnie rozwijającym się przemysłem telewizyjnym. Nic tak nie umilało popołudnie na przedmieściach jak dwa filmy w cenie jednego. Dystrybutorzy pozwalali kinom na seanse konkretnych tytułów, w zamian za możliwość włączenia do repertuaru innego filmu. Właściciele kin, by nie stracić na takim układzie ani centa, zmuszali w pewnym sensie widzów, sprzedając bilety podwójne, na seans A oraz B. Seans A, wysokobudżetowe kino środka, miało za zadanie przykuć uwagę widzów i zachęcić do pozostania w kinie. Seans B umilać miał już jedynie późnonocne spotkania par. Właśnie dzięki tej nazwie na biletach przyjęło się mówić o tanich i niedopracowanych produkcjach filmowym jako kinie klasy B.
Nasze pokazy podwójne mają tylko pozornie nawiązywać do tamtych seansów. Przewrotnie wobec fenomenu najgorszych filmów świata, naszym celem jest stworzenie przestrzeni filmowych spotkań, w których uczestniczyć mogą prawdziwi filmowi fani, nie klasyfikujący kina na popularne i ambitne lub lepsze i gorsze. Chcemy pokazywać Wam filmy, które w jakiś sposób ze sobą "rozmawiają" i odnoszą się do siebie lub których kontekst po latach wydawać się może jeszcze bogatszy w zestawieniu z innym tytułem. Mamy nadzieję, że wyobrażone "rozmowy dwóch filmów" przełożą się na realne rozmowy wielu kinomanów.
Na pierwszym spotkaniu przedpremierowo zaprezentujemy thriller z Patrickiem Stewardem "Green Room" oraz współczesną klasykę horroru "[REC]".
Bilet w cenie 20 złotych obowiązuje na seans obu filmów.
Green Room reż. Jeremy Saulnier, USA 2015, 94 min
Punkrockowy zespół The Ain’t Rights przyjeżdża na squat zagrać koncert. Ku ich zdumieniu okazuje się, że jest to siedziba neonazistów, a członkowie kapeli zostają świadkami brutalnego morderstwa. To znaczy znaleźć się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiedniej porze. Lider nazi skinheadów nakazuje by pozbyć się niewygodnych świadków. Zdesperowana punkowa załoga próbuje uniknąć śmierci barykadując się w małym, dusznym pokoju.
Bohaterowie padają jak muchy. Nie ma tutaj sztucznych przedłużeń, pierwszy bohater ginie dosyć szybko, a kolejnych niebawem spotka ten sam los. Krwawe sceny, między innymi psów rozszarpujących gardła bohaterów, to repetytywny motyw w filmie Jeremiego Saulniera. "Green Room" to horror niezwykle realistyczny, przeplatany czarnym humorem, który paradoksalnie rozjaśnia oglądaną na ekranie jatkę. Przypomina w swojej narracji typowe horrory ucieczki, takie jak na przykład "Wzgórza mają oczy" czy "Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną". Co ciekawe, wraz z rozwojem akcji, film staje się coraz lepszy. Przez większość trwania filmu bowiem napięcie narasta, aby pod koniec opaść (...). Strach się bać!
(z recenzji Anery Błachewicz, kulturatka.pl)
[REC] reż. Jaume Balagueró, Paco Plaza, Hiszpania 2007, 80 min
Katalońska telewizja kręci program o pracy strażaków, młoda dziennikarka Ángela obserwuje ich podczas nocnej zmiany. Wezwanie do interwencji w niewielkiej barcelońskiej kamienicy okaże się początkiem makabrycznej walki z zarażonymi wirusem mieszkańcami bloku. Film uznawany po dziś za jeden z najlepszych europejskich horrorów.
Boom na hiszpańskie kino grozy miał tylko jednego ojca - Guillermo del Toro i jego "Kręgosłup diabła" z 2001 roku. Poetyka zastosowana przez del Toro nie tylko zachwyciła widzów, ale spowodowała też, że zastęp młodych reżyserów hiszpańskich i latynoamerykańskich rzucił się do kręcenia horrorów. Ten run dał nam m.in. "Ciemność", "Sierociniec", "Oczy Julii", a pośrednio nawet hiciorskie "To" i "Skórę, w której żyję" Pedro Almodóvara. W tym samym czasie dwóch początkujących hiszpańskich dokumentalistów postanowiło z malutkim budżetem zrealizować horror found footage, odcinając się zupełnie od onirycznej estetyki del Toro.
[REC] od razu stał się hitem w rodzimym kraju, szybko zyskując też popularność w całej Europie. Doświadczenia twórców z formą telewizyjną przełożyły się na całkowitą immersję, która towarzyszy każdemu seansowi, w czym pomogła też fantastyczna aktorka pierwszoplanowa Manuela Velasco, za swój debiut wyróżniona nagrodą Goya. Akcja nakręconego przez kilkuosobową ekipę horroru w całości rozgrywa się na dwóch piętrach barcelońskiej kamienicy, zaś sukces skrajnie oszczędnego w środkach filmu przypieczętował chwalony sequel i dziesiątki naśladowców na całym świecie. [REC] pod każdym względem dyskwalifikuje found footage z podobnego okresu i swoje kopie (Cloverfield / Project: Monster, Paranormal Activity, Czarnobyl. Reaktor strachu, Kwarantanna itp.), a po latach - obok włoskiego "Cannibal Holocaust" i oryginalnego "Blair Witch Project" - pozostaje niedoścignionym wzorem gatunku.
Nasze pokazy podwójne mają tylko pozornie nawiązywać do tamtych seansów. Przewrotnie wobec fenomenu najgorszych filmów świata, naszym celem jest stworzenie przestrzeni filmowych spotkań, w których uczestniczyć mogą prawdziwi filmowi fani, nie klasyfikujący kina na popularne i ambitne lub lepsze i gorsze. Chcemy pokazywać Wam filmy, które w jakiś sposób ze sobą "rozmawiają" i odnoszą się do siebie lub których kontekst po latach wydawać się może jeszcze bogatszy w zestawieniu z innym tytułem. Mamy nadzieję, że wyobrażone "rozmowy dwóch filmów" przełożą się na realne rozmowy wielu kinomanów.
Na pierwszym spotkaniu przedpremierowo zaprezentujemy thriller z Patrickiem Stewardem "Green Room" oraz współczesną klasykę horroru "[REC]".
Bilet w cenie 20 złotych obowiązuje na seans obu filmów.
Green Room reż. Jeremy Saulnier, USA 2015, 94 min
Punkrockowy zespół The Ain’t Rights przyjeżdża na squat zagrać koncert. Ku ich zdumieniu okazuje się, że jest to siedziba neonazistów, a członkowie kapeli zostają świadkami brutalnego morderstwa. To znaczy znaleźć się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiedniej porze. Lider nazi skinheadów nakazuje by pozbyć się niewygodnych świadków. Zdesperowana punkowa załoga próbuje uniknąć śmierci barykadując się w małym, dusznym pokoju.
Bohaterowie padają jak muchy. Nie ma tutaj sztucznych przedłużeń, pierwszy bohater ginie dosyć szybko, a kolejnych niebawem spotka ten sam los. Krwawe sceny, między innymi psów rozszarpujących gardła bohaterów, to repetytywny motyw w filmie Jeremiego Saulniera. "Green Room" to horror niezwykle realistyczny, przeplatany czarnym humorem, który paradoksalnie rozjaśnia oglądaną na ekranie jatkę. Przypomina w swojej narracji typowe horrory ucieczki, takie jak na przykład "Wzgórza mają oczy" czy "Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną". Co ciekawe, wraz z rozwojem akcji, film staje się coraz lepszy. Przez większość trwania filmu bowiem napięcie narasta, aby pod koniec opaść (...). Strach się bać!
(z recenzji Anery Błachewicz, kulturatka.pl)
[REC] reż. Jaume Balagueró, Paco Plaza, Hiszpania 2007, 80 min
Katalońska telewizja kręci program o pracy strażaków, młoda dziennikarka Ángela obserwuje ich podczas nocnej zmiany. Wezwanie do interwencji w niewielkiej barcelońskiej kamienicy okaże się początkiem makabrycznej walki z zarażonymi wirusem mieszkańcami bloku. Film uznawany po dziś za jeden z najlepszych europejskich horrorów.
Boom na hiszpańskie kino grozy miał tylko jednego ojca - Guillermo del Toro i jego "Kręgosłup diabła" z 2001 roku. Poetyka zastosowana przez del Toro nie tylko zachwyciła widzów, ale spowodowała też, że zastęp młodych reżyserów hiszpańskich i latynoamerykańskich rzucił się do kręcenia horrorów. Ten run dał nam m.in. "Ciemność", "Sierociniec", "Oczy Julii", a pośrednio nawet hiciorskie "To" i "Skórę, w której żyję" Pedro Almodóvara. W tym samym czasie dwóch początkujących hiszpańskich dokumentalistów postanowiło z malutkim budżetem zrealizować horror found footage, odcinając się zupełnie od onirycznej estetyki del Toro.
[REC] od razu stał się hitem w rodzimym kraju, szybko zyskując też popularność w całej Europie. Doświadczenia twórców z formą telewizyjną przełożyły się na całkowitą immersję, która towarzyszy każdemu seansowi, w czym pomogła też fantastyczna aktorka pierwszoplanowa Manuela Velasco, za swój debiut wyróżniona nagrodą Goya. Akcja nakręconego przez kilkuosobową ekipę horroru w całości rozgrywa się na dwóch piętrach barcelońskiej kamienicy, zaś sukces skrajnie oszczędnego w środkach filmu przypieczętował chwalony sequel i dziesiątki naśladowców na całym świecie. [REC] pod każdym względem dyskwalifikuje found footage z podobnego okresu i swoje kopie (Cloverfield / Project: Monster, Paranormal Activity, Czarnobyl. Reaktor strachu, Kwarantanna itp.), a po latach - obok włoskiego "Cannibal Holocaust" i oryginalnego "Blair Witch Project" - pozostaje niedoścignionym wzorem gatunku.
Nasze wydarzenia