Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
W pokoju obok
Crossing
Agent szczęścia
Crossing
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Agent szczęścia
Pod skórą
Crossing
Rodzina w kinie: Wielka przygoda Niny
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
PRZEDPREMIERA: Flow
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Agent szczęścia
Crossing
W pokoju obok
Crossing
Agent szczęścia
Crossing
Agent szczęścia
W pokoju obok
Sztuka pięknego życia
Agent szczęścia
Crossing
Rodzina w kinie: Smok Diplodok
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
Rodzina w kinie: Solan i Ludwik – Misja Księżyc + warsztaty
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
PRZEDPREMIERA: Babygirl
Filmowe popołudnie dla dzieci: Czary-mary
W pokoju obok
PRZEDPREMIERA: The Brutalist
Sztuka pięknego życia
Here. Poza czasem
W pokoju obok
Here. Poza czasem
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
Here. Poza czasem
PRZEDPREMIERA: Kiedy nadchodzi jesień
Sztuka pięknego życia
W pokoju obok
To nie mój film + prelekcja
Agent szczęścia
Nienawiść
PRZEDPREMIERA: The Brutalist
Nienawiść
Filmowe popołudnie dla dzieci: Sportowe życie
Nienawiść
PRZEDPREMIERA: Dziewczyna z Igłą
Lekcje filmowe: Obcy. Ósmy pasażer Nostromo (wersja reżyserska)
PORA DLA SENIORA: Moje ulubione ciasto
Filmowe powtórki do matury: 1984
Rok z kinem Azji: Tetsuo: Człowiek z żelaza
Filmowe popołudnie dla dzieci: Magiczne krainy + Hobbit po śląsku dla dzieci
Najlepsze z najgorszych: ROBOT MONSTER
PRZEDPREMIERA: Maria Callas
Filmowe popołudnie dla dzieci: Urodziny kina
KF AMBASADA: Omen
PORA DLA SENIORA: Kiedy nadchodzi jesień
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Doom Generation – Stracone pokolenie
The Doom Generation
Komiksowe, kreślone grubą kreską, neonowe jak szkolne zakreślacze i bezwstydnie młodzieńcze, jak na buntownika przystało. Takie jest kino Gregga Arakiego, który od końca lat osiemdziesiątych z tą samą werwą opowiada o dorastaniu i swoich niepokornych bohaterach, których szczerze kocha. Uznawany za jednego z najważniejszych twórców New Queer Cinema Araki pokazał, że o buncie, wyobcowaniu i tożsamości można opowiadać znanym już, lecz przekształconym, niczym młodzieżowy slang, językiem. 24 października światło dzienne ujrzała najbardziej magentowa okładka tego sezonu, "A jak Araki" Natalii Gruenpeter. Różowy leksykon amerykańskiego niezalu przybliża nam sylwetkę kalifornijskiego autora, który od lat 80. buduje swoje filmowe uniwersum, w którym wszyscy są zawsze młodzi, niepokorni i gotowi na przygodę. Dlatego nadszedł czas by pokazać i podzielić się z Państwem naszą fascynacją do filmów Gregga Arakiego. W ciągu trzech dni będziecie mieli szansę poznać trzy różne oblicza tego reżysera: skandaliczne, dydaktyczne i prześmiewcze.
Doom Generation - Stracone pokolenie
Siła niepoprawnych lat dziewięćdziesiątych i przekoloryzowane amerykański kino drogi w jednym. Amy Blue i Jordan White przemierzają Amerykę z pomocą zdezelowanego samochodu i autostradowych nitek, bezlitośnie tnących przestrzeń kolejnych stanów. Wszędzie gdzie się pojawiają jest zbyt nijako, niewystarczająco głośno lub zupełnie nie sexy. Wszystko to zmienia się gdy na ich drodze pojawia się Xavier Red, szaleńczo przystojny i równie niebezpieczny autostopowicz, który zamieni ich dotychczasową wyprawę w niebywałą operę przemocy. Mroczna komedia Gregga Arakiego to film, w którym kicz, zły smak i pozorne operowanie wyświechtanymi metaforami sąsiaduje z nawiązaniami do artystycznego kina najwyższych lotów. To film powstały z opętańczej miłości do kina. Doom Generation okrzyknięte zostało przez Rogera Eberta, wybitnego amerykańskiego krytyka filmowego, jednym z najgorszych filmów a sam Ebert, do szpiku kości oburzony produkcją Arakiego, postanowił nie przydzielić jej ani jednej z czterech gwiazdek.