Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Zezowate szczęście + spotkanie z Tomaszem Kolankiewiczem
Krótka historia polskiego kina
Rodzina w kinie: Rodzina Treflików: BLOK 1
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Rodzina Treflików: BLOK 2
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Najlepsze urodziny Królika Karola
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: PRZEDPREMIEROWO Najlepsze urodziny Królika Karola
RODZINA W KINIE
Ingmar Bergman. Bóg Kina: Milczenie
Ingmar Bergman. Bóg kina
PRZEDPREMIERA: Pamfir
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Filmowe popołudnie dla dzieci: Legendy i tajemnice
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Noc na ziemi
Noc Świętojańska 2023. Urodziny Jima Jarmuscha
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
LEKCJE FILMOWE: Inaczej niż w raju
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
DNA
ADN

Maïwenn, nagrodzona w Cannes reżyserka, powraca z mocnym i poruszającym portretem rodzinnym, czerpiącym z osobistej, złożonej historii.
Lato w Paryżu, miasto pustoszeje. Neige regularnie odwiedza ukochanego dziadka w domu spokojnej starości. To on ją wychowywał i chronił przed toksyczną rodziną, w której od lat szaleje emocjonalna burza. Kiedy Emir umiera, wszystkie międzypokoleniowe nierozwiązane konflikty wracają z nową mocą i zmuszają Neige do zgłębienia swej tożsamości.
„DNA” to subtelne i wzruszające kino, przeplatane zabawnymi momentami, ze wspaniałymi kreacjami gwiazd francuskiego kina: Maïwenn („Poliss”), Fanny Ardant („Poznajmy się jeszcze raz”) i Louisa Garrela („Małe kobietki”).
Film znalazł się w oficjalnej selekcji festiwalu w Cannes 2020, był prezentowany na MFF w San Sebastian i MFF w Zurychu (nagroda „A Tribute to...” dla Maïwenn za wkład w odrodzenie kina autorskiego). „DNA” otrzymało również 4 nominacje do Cezara oraz nagrodę Lumières 2021 za reżyserię.
Maiwenn o filmie:
Postać dziadka przypomina mojego własnego. Nie będę kłamała. Podobnie jak postać, którą gram, przypomina mnie. Jednak odrzucam określenie „autobiograficzny”, bo jest ograniczające i nieadekwatne. Zanim nakręciłam ten film, obsesyjnie zadawałam sobie pytania o tożsamość, o to, skąd pochodzę, co znaczy dla mnie Algieria. W życiu codziennym, ale też w głębi duszy, te pytania prześladowały mnie na tyle, że nie mogłam spać w nocy. Kompulsywnie badałam swoje korzenie i nigdy nie byłam usatysfakcjonowana. Potem pojechałam do Algierii i stałam się Algierką. Stało się coś fizycznego. Kiedy tylko postawiłam stopę w Algierii, poczułam się jak w łonie matki. A przynajmniej poczułam się tam lepiej niż w jakimkolwiek innym miejscu. Pytania o tożsamość stały się dla mnie obsesją, dlatego zdecydowałam się nakręcić ten film – bo uważam, że właściwym momentem wyrażenia siebie jest ten, kiedy popadamy w obsesję. Postać dziadka miała być kimś, kto jednoczy rodzinę, jest jej filarem, ale jednocześnie to osoba dręczona przez własną przeszłość.