Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona [obowiązują zapisy na warsztaty] | 6+
RODZINA W KINIE
LEKCJE FILMOWE: Warhol
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat | 65 min | 5+
RODZINA W KINIE
PORA DLA SENIORA: Mężczyzna imieniem Otto
Pora Dla Seniora
Kilof zamiast karabinu
Wydarzenia specjalne
12.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Piraci | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
19.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Mali przyjaciele + KĄCIK CZYTELNICZY | 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Tosca [G. Puccini] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Georges Méliès: zestaw filmów | Gość specjalny: Marcin Napiórkowski
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
26.02 | 15:00 | Filmowe popołudnie dla dzieci: Pomocy! Ratunku!| 40 min. | 3+
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
150. KF Ambasada: Lot nad kukułczym gniazdem | GOŚĆ SPECJALNY: Grażyna Torbicka
Klub Filmowy Ambasada
Skandalista Larry Flynt
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Komuna
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Mechaniczna pomarańcza
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
Destrukcja
Demolition

Odnoszący sukcesy bankier inwestycyjny, Davis (Jake Gyllenhaal) próbuje uporać się ze śmiercią żony, którą stracił w wypadku samochodowym. Nie pomaga mu w tym presja, jaką wywiera teść (Chris Cooper). Mimo to Davis stara się, by życie wróciło do normalnego biegu. Któregoś dnia wysyła skargę na niedziałający automat z napojami i słodyczami, jaki możemy spotkać na każdym rogu. Tak zaczyna się korespondencja między nim a pracującą w firmie, zajmującej się automatami, Karen (Naomi Watts). Z czasem ich rozmowy stają się coraz bardziej osobiste i tworzy się między nimi głęboką więź. Z pomocą Karen i jej piętnastoletniego syna (Judah Lewis), Davis zaczyna odzyskiwać równowagę wewnętrzną, stopniowo wydostając się z rozpaczy. (kinoinfo.pl)
Za reżyserię filmu odpowiada Jean-Marc Vallée, twórca znakomicie przyjętych przez krytykę i publiczność filmów „Witaj w klubie” i „Dzika droga”.
Scenariusz filmu napisał młody twórca – Bryan Sipe, ale scenariusz tak naprawdę napisało życie. – Próbowałem odnaleźć się w innych gatunkach, tworzyłem zupełnie inne postacie, inne historie, aż w końcu nie wiedziałem jak pracować. I zrezygnowałem. To z tej rezygnacji narodził się Davis. Ktoś, kto nie umiał się odnaleźć w rzeczywistości – wspomina Sipe. To właśnie twórcza niemoc ulepiła tę postać. Po stracie żony Davisowi wydaje się, że nic nie ma sensu. Staje się zuchwały, niepokorny, ale i brutalnie szczery. Dlatego niszczy wszystko, co staje na jego drodze, łącznie z przedmiotami. Niszczenie ma mu przynieść (podświadome) przebudzenie. To zresztą również łączy tę postać z życiem Sipe’a, który jako nastolatek pracował przy rozbiórkach domów. – Nagle chcesz porzucić wszystko, bo życie wydaje ci się pozbawione sensu. Tak jest zresztą ze wszystkim w życiu, przede wszystkim z emocjami. Aby coś docenić, musisz to stracić. Aby coś scalić, najpierw trzeba to zniszczyć. (tylkohity.pl)