Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Moje ulubione ciasto
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024] [G. Puccini] opera | sezon 2024-25
Substancja
Moje ulubione ciasto
Dahomej
Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksio i ptaki
Japońskie krótkie metraże dla dzieci + warsztaty wprowadzające do świata japońskiego komiksu
Maryja. Matka ludzkości
Substancja
Dahomej
Moje ulubione ciasto
Modowy Klub Filmowy: Love Story
Rok z kinem Azji: Oldboy
Substancja
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
Krótka Historia Polskiego Kina: Konopielka
Substancja
Nausicaä z Doliny Wiatru
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
PO ZACHODZIE SŁOŃCA: Substancja
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Konklawe
Rodzina w kinie: Laputa – podniebny zamek
JOHN WICK 10th Anniversary
KF AMBASADA: Siedmiu samurajów
JOHN WICK 10th Anniversary
PRZEDPREMIERA: Konklawe
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024] [G. Puccini] opera | sezon 2024-25
Złote Gody: Ziemia obiecana
Rok z kinem Azji: Godzilla
Maryja. Matka ludzkości
MODOWY KLUB FILMOWY: Gilda
Złote gody: Teksańska masakra piłą mechaniczną
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
Złote Gody: Emmanuelle
Rok z kinem Azji: Wschód księżyca
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Rok z kinem Azji: Żegnaj moja konkubino
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk
Lekcje filmowe: Buntownik bez powodu
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Destrukcja
Demolition
Odnoszący sukcesy bankier inwestycyjny, Davis (Jake Gyllenhaal) próbuje uporać się ze śmiercią żony, którą stracił w wypadku samochodowym. Nie pomaga mu w tym presja, jaką wywiera teść (Chris Cooper). Mimo to Davis stara się, by życie wróciło do normalnego biegu. Któregoś dnia wysyła skargę na niedziałający automat z napojami i słodyczami, jaki możemy spotkać na każdym rogu. Tak zaczyna się korespondencja między nim a pracującą w firmie, zajmującej się automatami, Karen (Naomi Watts). Z czasem ich rozmowy stają się coraz bardziej osobiste i tworzy się między nimi głęboką więź. Z pomocą Karen i jej piętnastoletniego syna (Judah Lewis), Davis zaczyna odzyskiwać równowagę wewnętrzną, stopniowo wydostając się z rozpaczy. (kinoinfo.pl)
Za reżyserię filmu odpowiada Jean-Marc Vallée, twórca znakomicie przyjętych przez krytykę i publiczność filmów „Witaj w klubie” i „Dzika droga”.
Scenariusz filmu napisał młody twórca – Bryan Sipe, ale scenariusz tak naprawdę napisało życie. – Próbowałem odnaleźć się w innych gatunkach, tworzyłem zupełnie inne postacie, inne historie, aż w końcu nie wiedziałem jak pracować. I zrezygnowałem. To z tej rezygnacji narodził się Davis. Ktoś, kto nie umiał się odnaleźć w rzeczywistości – wspomina Sipe. To właśnie twórcza niemoc ulepiła tę postać. Po stracie żony Davisowi wydaje się, że nic nie ma sensu. Staje się zuchwały, niepokorny, ale i brutalnie szczery. Dlatego niszczy wszystko, co staje na jego drodze, łącznie z przedmiotami. Niszczenie ma mu przynieść (podświadome) przebudzenie. To zresztą również łączy tę postać z życiem Sipe’a, który jako nastolatek pracował przy rozbiórkach domów. – Nagle chcesz porzucić wszystko, bo życie wydaje ci się pozbawione sensu. Tak jest zresztą ze wszystkim w życiu, przede wszystkim z emocjami. Aby coś docenić, musisz to stracić. Aby coś scalić, najpierw trzeba to zniszczyć. (tylkohity.pl)