Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Materialiści
Brzydka siostra
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Małe miłości
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Magia Podlasia. Szeptuchy
Małe miłości
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Brzydka siostra
Małe miłości
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Felek i Tola ratują las
Materialiści
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Małe miłości
F1: Film
Brzydka siostra
Magia Podlasia. Szeptuchy
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Szpieg
Pewnego razu w Paryżu + prelekcja
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Nasze Monte
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Ramen. Smak wspomnień
Szpieg
Magia Podlasia. Szeptuchy
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Ramen. Smak wspomnień
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Magia Podlasia. Szeptuchy
Bezlitosny
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
F1: Film
Fenicki układ
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
F1: Film
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Materialiści
Fenicki układ
Rok z kinem Azji: Chungking Express + prelekcja
Materialiści
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
F1: Film
Małe miłości
Brzydka siostra
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
Materialiści
Rok z kinem Azji: Chungking Express
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Wakacje dla dzieci: Fantastyczny Angelo
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Piknik pod Wiszącą Skałą + prelekcja. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
PRZEDPREMIERA: Słone lato
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Rok z kinem Azji: Happy Together
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
PRZEDPREMIERA: Diamenty
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Happy Together
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Pora dla seniora: Pewnego razu w Paryżu
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Małe miłości
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery + prelekcja
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046 + prelekcja
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Najlepsze z najgorszych: Barbarzyńska nimfomanka w piekle dinozaurów
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
MODOWY KLUB FILMOWY: Pół żartem, pół serio | Jack Lemmon 100 + Moda na Kosmos
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Czym chata bogata!
A bras ouverts

„CZYM CHATA BOGATA!” to najnowsza komedia twórców „Za jakie grzechy dobry Boże?” (reżyser Philippe de Chauveron) …Jean-Etienne Fougerole, bogaty pisarz – celebryta podczas telewizyjnego programu, promując swoją nową książkę „Czym chata bogata”, nieopatrznie zaprasza pod swój dach romską rodzinę. Gdy do jego wspaniałego domu wprowadzą się nowi lokatorzy, cały świat stanie na głowie. Dwie rodziny, dwa światy, różne obyczaje, czy wzajemne uprzedzenia mogą doprowadzić do… wielkiego cygańskiego wesela?
- Jak wpadł Pan na pomysł filmu „Czym chata bogata!"?
- REŻYSER, PHILIPPE CHAUVRON: Przyznam, że to nie ja na niego wpadłem, lecz Guy Laurent i Marc de Chauveron - mój brat. Inspiracją była debata, którą obejrzeli w telewizji. Często podczas takich programów uczestnicy gadają bzdury, nawet, gdy są szczerzy! Guy i Marc wyobrazili sobie sytuację, w której jeden z gości podaje swój adres, żeby zachować twarz. (…) Baza była bardzo solidna: przygody lewicowego intelektualisty, zmuszonego przyjąć u siebie Romów. (…) Uważam Christiana (Claviera) za komediowego geniusza. To niezwykle pracowity aktor. Gdy stawia się na plan, nie tylko świetnie zna własną rolę, ale także cały scenariusz - dzięki temu możemy kręcić każdą scenę, niezależnie od kolejności... Christian posiada niewiarygodny instynkt komiczny, który znajduje wyraz w filmach tego typu, gdzie rytm i intensywność to wartości kluczowe. (…) Podoba mi się jego precyzja. Zresztą, tę zaletę posiada również Ary. Obaj są bardzo kreatywni.
- Co Pana skłoniło do ponownej współpracy z reżyserem Philippem de Chauveronem i jak Wam się pracowało?
- CHRISTIAN CLAVIER: Przede wszystkim spodobał mi się scenariusz. Przekonał mnie też efekt wspólnej pracy reżysera i scenarzystów: wzięli na warsztat stereotypy związane z uchodźcami, którzy nie są tutaj zbyt mile widziani, i postawę tych, którzy, sami wiodąc bardzo wygodne życie, prawią morały innym! Bawiła mnie rola jednego z tych lewicowych intelektualistów, który wpadł w pułapkę własnych przekonań i jest zmuszony doświadczyć sytuacji, przeciwko której się buntuje. (…) Postać Fougerole'a jest w filmie potraktowana dość przychylnie. To facet, który wpada w zastawioną przez siebie pułapkę, ale może budzić sympatię widza. Wraz z żoną przyjmują do siebie Romów, a ich syn jest wręcz zachwycony tą sytuacją! Oczywiście mają mnóstwo pieniędzy i mieszkają w pięknym domu. Z drugiej strony film pozwala też odkryć inną społeczność, inną kulturę, wobec której mamy mnóstwo uprzedzeń. Romowie okazują się znacznie milsi i ciekawi, niż to się z początku wydaje. To prawdziwy temat społeczny i sądzę, że bez takich tematów nie ma prawdziwej komedii.
- Proszę opowiedzieć o Daphné Fougerole, którą Pani gra.
- ELSA ZYLBERSTEIN: Opisałabym ją jako bogatą burżujkę, dziedziczkę, kobietę rozpieszczaną przez życie, która nigdy się nad tym życiem nie zastanawiała i która, choć nie ma talentu, zajmuje się sztuką, tworząc rzeźby w swoim ogrodzie. Daphné miewa przypływy szlachetności, tak częste u lewicujących mieszczan i w tym przypomina kobiety, które wszyscy znamy. To osoba, której poczucie tożsamość zachwieje się w posadach - i z tego powodu bywa rozbrajająca. Właściwością komedii jest przerysowywanie sytuacji i postaci. W filmie piękne jest to, że każdy ewoluuje. Pod koniec Daphné wyrywa się zdanie „Wszyscy jesteśmy Romami" - co świadczy o tym, że zapewne jest lepszym człowiekiem, niż sama myślała.


Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem

Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek

Najlepsze z najgorszych: Bad Black
