Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Pani od polskiego
Wspaniały świat
Ukryty motyw
Utrata równowagi
The Last Showgirl
Pani od polskiego
Ukryty motyw
Wspaniały świat
Wspaniały świat
Rodzina w kinie: Dam radę! + warsztaty arteterapeutyczne
Pani od polskiego
Utrata równowagi
Flow
Pani od polskiego
Wspaniały świat
Utrata równowagi
Utrata równowagi
Wspaniały świat
Pani od polskiego
Flow
Pani od polskiego
Wspaniały świat
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Flow
Wspaniały świat
Konklawe
The Last Showgirl
Wrócicie do siebie
Ukryty motyw
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Diva Futura
Wrócicie do siebie
Ostatnia podróż
Diva Futura
Ukryty motyw
Ostatnia podróż
Szpiedzy
Rodzina w kinie: Akiko. Latająca małpka + warsztaty
Wrócicie do siebie
Diva Futura
Ostatnia podróż
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Szpiedzy
Ostatnia podróż
Girls Will Be Girls
Wrócicie do siebie
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Ukryty motyw
Diva Futura
Ukryty motyw
Girls Will Be Girls
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Wrócicie do siebie
Wrócicie do siebie
Ukryty motyw
Diva Futura
Niesamowite przygody skarpetek
Laputa – podniebny zamek
Chłopiec i czapla
Księżniczka Mononoke
Narzeczona dla kota
Tajemniczy świat Arrietty
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Trust Me (Zaufaj mi)
Podniebna poczta Kiki
Chłopiec i czapla
Mój sąsiad Totoro (dubbing) + warsztaty
Rodzina w kinie: Królestwo Kensuke + warsztaty botaniczne
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
Podniebna poczta Kiki
Szkarłatny pilot + prelekcja
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota + prelekcja
Księżniczka Mononoke (dubbing)
Laputa – podniebny zamek
Podniebna poczta Kiki
Nausicaä z Doliny Wiatru
Ponyo
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Flow
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Noc muzeów: Legenda o Ondalu
Filmowe popołudnie dla dzieci: pieskie życie
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Ukryty motyw
The Last Showgirl
Ukryty motyw
Konklawe
The Last Showgirl
Ukryty motyw
Flow
Konklawe
Ukryty motyw
Tribute to David Lynch: Głowa do wycierania + prelekcja
PORA DLA SENIORA: The Last Showgirl
Wspaniały świat
Utrata równowagi
Konklawe
Ukryty motyw
The Last Showgirl
Utrata równowagi
Pani od polskiego
Rok z kinem Azji: Tchórz
Ukryty motyw
Ostatnia podróż
Girls Will Be Girls
Szpiedzy
Lśnienie. 45-lecie premiery
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Szpiedzy
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Filmowe popołudnie dla dzieci: małpi gaj
Ja jestem Niepokalane Poczęcie
PRZEDPREMIERA: Małe miłości
Ukryty motyw
Ukryty motyw
Wrócicie do siebie
Diva Futura
Szpiedzy
Girls Will Be Girls
Szpiedzy
KF AMBASADA: Monty Python i Święty Graal
Szpiedzy
Diva Futura
Najlepsze z najgorszych: OBYWATEL TOXIE – TOKSYCZNY MŚCICIEL 4
Szpiedzy
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Girls Will Be Girls
Rok z kinem Azji: Idol
Szpiedzy
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Filmowe popołudnie dla dzieci: podróż do Azji
Rodzina w kinie: Ponyo + warsztaty origami
Szkarłatny pilot + prelekcja
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
MODOWY KLUB FILMOWY: Annie Hall
Tribute to David Lynch: Shorts 1966-1995 + wstępy Davida Lyncha
Dr Strangelove [sezon2025]
Fenicki układ. Fantastyczna premiera nowego filmu Genialnego Pana Andersona w Grand Kosmos Kino
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zielone Świątki
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Ruchomy Zamek Hauru (dubbing)
Spirited Away: W krainie bogów
Nausicaä z Doliny Wiatru + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk 2
Madame Butterfly [sezon 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: pojedynki
Księżniczka Mononoke + prelekcja
Mój sąsiad Totoro
Tribute to David Lynch: Dumbland + portret reżysera
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Maraton Ghibli: Podniebna poczta Kiki + Szopy w natarciu
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
Filmowe popołudnie dla dzieci: czasem słońce, czasem deszcz
KF AMBASADA: Barry Lyndon
Spirited Away: W krainie bogów + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Chłopiec i czapla
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Czym chata bogata!
A bras ouverts

„CZYM CHATA BOGATA!” to najnowsza komedia twórców „Za jakie grzechy dobry Boże?” (reżyser Philippe de Chauveron) …Jean-Etienne Fougerole, bogaty pisarz – celebryta podczas telewizyjnego programu, promując swoją nową książkę „Czym chata bogata”, nieopatrznie zaprasza pod swój dach romską rodzinę. Gdy do jego wspaniałego domu wprowadzą się nowi lokatorzy, cały świat stanie na głowie. Dwie rodziny, dwa światy, różne obyczaje, czy wzajemne uprzedzenia mogą doprowadzić do… wielkiego cygańskiego wesela?
- Jak wpadł Pan na pomysł filmu „Czym chata bogata!"?
- REŻYSER, PHILIPPE CHAUVRON: Przyznam, że to nie ja na niego wpadłem, lecz Guy Laurent i Marc de Chauveron - mój brat. Inspiracją była debata, którą obejrzeli w telewizji. Często podczas takich programów uczestnicy gadają bzdury, nawet, gdy są szczerzy! Guy i Marc wyobrazili sobie sytuację, w której jeden z gości podaje swój adres, żeby zachować twarz. (…) Baza była bardzo solidna: przygody lewicowego intelektualisty, zmuszonego przyjąć u siebie Romów. (…) Uważam Christiana (Claviera) za komediowego geniusza. To niezwykle pracowity aktor. Gdy stawia się na plan, nie tylko świetnie zna własną rolę, ale także cały scenariusz - dzięki temu możemy kręcić każdą scenę, niezależnie od kolejności... Christian posiada niewiarygodny instynkt komiczny, który znajduje wyraz w filmach tego typu, gdzie rytm i intensywność to wartości kluczowe. (…) Podoba mi się jego precyzja. Zresztą, tę zaletę posiada również Ary. Obaj są bardzo kreatywni.
- Co Pana skłoniło do ponownej współpracy z reżyserem Philippem de Chauveronem i jak Wam się pracowało?
- CHRISTIAN CLAVIER: Przede wszystkim spodobał mi się scenariusz. Przekonał mnie też efekt wspólnej pracy reżysera i scenarzystów: wzięli na warsztat stereotypy związane z uchodźcami, którzy nie są tutaj zbyt mile widziani, i postawę tych, którzy, sami wiodąc bardzo wygodne życie, prawią morały innym! Bawiła mnie rola jednego z tych lewicowych intelektualistów, który wpadł w pułapkę własnych przekonań i jest zmuszony doświadczyć sytuacji, przeciwko której się buntuje. (…) Postać Fougerole'a jest w filmie potraktowana dość przychylnie. To facet, który wpada w zastawioną przez siebie pułapkę, ale może budzić sympatię widza. Wraz z żoną przyjmują do siebie Romów, a ich syn jest wręcz zachwycony tą sytuacją! Oczywiście mają mnóstwo pieniędzy i mieszkają w pięknym domu. Z drugiej strony film pozwala też odkryć inną społeczność, inną kulturę, wobec której mamy mnóstwo uprzedzeń. Romowie okazują się znacznie milsi i ciekawi, niż to się z początku wydaje. To prawdziwy temat społeczny i sądzę, że bez takich tematów nie ma prawdziwej komedii.
- Proszę opowiedzieć o Daphné Fougerole, którą Pani gra.
- ELSA ZYLBERSTEIN: Opisałabym ją jako bogatą burżujkę, dziedziczkę, kobietę rozpieszczaną przez życie, która nigdy się nad tym życiem nie zastanawiała i która, choć nie ma talentu, zajmuje się sztuką, tworząc rzeźby w swoim ogrodzie. Daphné miewa przypływy szlachetności, tak częste u lewicujących mieszczan i w tym przypomina kobiety, które wszyscy znamy. To osoba, której poczucie tożsamość zachwieje się w posadach - i z tego powodu bywa rozbrajająca. Właściwością komedii jest przerysowywanie sytuacji i postaci. W filmie piękne jest to, że każdy ewoluuje. Pod koniec Daphné wyrywa się zdanie „Wszyscy jesteśmy Romami" - co świadczy o tym, że zapewne jest lepszym człowiekiem, niż sama myślała.
