Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
W pokoju obok
Balkoniary
Dziewczyna z igłą
Flow
Dziewczyna z igłą
W pokoju obok
Flow
Balkoniary
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
Dziewczyna z igłą
Grand Tour
The Brutalist
Flow
Kompletnie nieznany
Nienawiść
Grand Tour
Kubi
Flow
Prawdziwy ból
Rodzina w kinie: Emma Odważna (dubbing)
The Brutalist
Grand Tour
Flow
Prawdziwy ból
Kompletnie nieznany
Kubi
The Brutalist
Dziewczyna z igłą
Grand Tour
The Brutalist
Kompletnie nieznany
The Brutalist
Maria Callas
Kicia Kocia w przedszkolu
Rodzina w kinie: Basia. Radzę sobie! + warsztaty
Fantastyczny Angelo
Kicia Kocia w przedszkolu
Flow
Nosferatu
Zima Mamy Mu
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty
Kicia Kocia w przedszkolu
Fantastyczny Angelo
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Flow
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
PRZEDPREMIERA: Jak zostałam perliczką
Sztuka pięknego życia
The Brutalist
Babygirl
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
Sztuka pięknego życia
Babygirl
The Brutalist
Flow
Maria Callas
Hamlet [sezon 2025]
„Brutalista” w samo południe
Prawdziwy ból
Maria Callas
Dziewczyna z igłą
Kompletnie nieznany
Filmowe popołudnie dla dzieci: Królowe i królewny
Maria Callas
Nocny Kochanek: Urwany film. Pokaz + spotkanie
Maria Callas
The Brutalist
Dziewczyna z igłą
Maria Callas
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
Walentynkowa Pora dla Seniora: Piętro wyżej
Kompletnie nieznany
Flow
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Maria Callas
Maria Callas
Dziewczyna z igłą
Rok z kinem Azji: Pieta
Prawdziwy ból
Kompletnie nieznany + prelekcja
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dalekie podróże
PRZEDPREMIERA: Queer + prelekcja
Zima Mamy Mu + warsztaty
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Kina i Yuk + warsztaty
KF AMBASADA: Mulholland Drive
Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
Nosferatu
Najlepsze z najgorszych: Manos – ręce przeznaczenia
Nosferatu
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Nosferatu
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ahoj, przygodo!
Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
Rok z kinem Azji: Zombie Express
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
SIEDEM. 30-lecie filmu.
Filmowe popołudnie dla dzieci: Na Dzikim Zachodzie
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Rok z kinem Azji: Oldboy
Filmowe powtórki do matury: Lalka
Najlepsze z najgorszych: SZYBCIEJ, KOTECZKU! ZABIJ! ZABIJ!
Fleabag [sezon 2025]
BOSKA PRZEDPREMIERA: Bogini Partenope
KF AMBASADA: Gorączka
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
Filmowe powtórki do matury: Wesele
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Czym chata bogata!
A bras ouverts
„CZYM CHATA BOGATA!” to najnowsza komedia twórców „Za jakie grzechy dobry Boże?” (reżyser Philippe de Chauveron) …Jean-Etienne Fougerole, bogaty pisarz – celebryta podczas telewizyjnego programu, promując swoją nową książkę „Czym chata bogata”, nieopatrznie zaprasza pod swój dach romską rodzinę. Gdy do jego wspaniałego domu wprowadzą się nowi lokatorzy, cały świat stanie na głowie. Dwie rodziny, dwa światy, różne obyczaje, czy wzajemne uprzedzenia mogą doprowadzić do… wielkiego cygańskiego wesela?
- Jak wpadł Pan na pomysł filmu „Czym chata bogata!"?
- REŻYSER, PHILIPPE CHAUVRON: Przyznam, że to nie ja na niego wpadłem, lecz Guy Laurent i Marc de Chauveron - mój brat. Inspiracją była debata, którą obejrzeli w telewizji. Często podczas takich programów uczestnicy gadają bzdury, nawet, gdy są szczerzy! Guy i Marc wyobrazili sobie sytuację, w której jeden z gości podaje swój adres, żeby zachować twarz. (…) Baza była bardzo solidna: przygody lewicowego intelektualisty, zmuszonego przyjąć u siebie Romów. (…) Uważam Christiana (Claviera) za komediowego geniusza. To niezwykle pracowity aktor. Gdy stawia się na plan, nie tylko świetnie zna własną rolę, ale także cały scenariusz - dzięki temu możemy kręcić każdą scenę, niezależnie od kolejności... Christian posiada niewiarygodny instynkt komiczny, który znajduje wyraz w filmach tego typu, gdzie rytm i intensywność to wartości kluczowe. (…) Podoba mi się jego precyzja. Zresztą, tę zaletę posiada również Ary. Obaj są bardzo kreatywni.
- Co Pana skłoniło do ponownej współpracy z reżyserem Philippem de Chauveronem i jak Wam się pracowało?
- CHRISTIAN CLAVIER: Przede wszystkim spodobał mi się scenariusz. Przekonał mnie też efekt wspólnej pracy reżysera i scenarzystów: wzięli na warsztat stereotypy związane z uchodźcami, którzy nie są tutaj zbyt mile widziani, i postawę tych, którzy, sami wiodąc bardzo wygodne życie, prawią morały innym! Bawiła mnie rola jednego z tych lewicowych intelektualistów, który wpadł w pułapkę własnych przekonań i jest zmuszony doświadczyć sytuacji, przeciwko której się buntuje. (…) Postać Fougerole'a jest w filmie potraktowana dość przychylnie. To facet, który wpada w zastawioną przez siebie pułapkę, ale może budzić sympatię widza. Wraz z żoną przyjmują do siebie Romów, a ich syn jest wręcz zachwycony tą sytuacją! Oczywiście mają mnóstwo pieniędzy i mieszkają w pięknym domu. Z drugiej strony film pozwala też odkryć inną społeczność, inną kulturę, wobec której mamy mnóstwo uprzedzeń. Romowie okazują się znacznie milsi i ciekawi, niż to się z początku wydaje. To prawdziwy temat społeczny i sądzę, że bez takich tematów nie ma prawdziwej komedii.
- Proszę opowiedzieć o Daphné Fougerole, którą Pani gra.
- ELSA ZYLBERSTEIN: Opisałabym ją jako bogatą burżujkę, dziedziczkę, kobietę rozpieszczaną przez życie, która nigdy się nad tym życiem nie zastanawiała i która, choć nie ma talentu, zajmuje się sztuką, tworząc rzeźby w swoim ogrodzie. Daphné miewa przypływy szlachetności, tak częste u lewicujących mieszczan i w tym przypomina kobiety, które wszyscy znamy. To osoba, której poczucie tożsamość zachwieje się w posadach - i z tego powodu bywa rozbrajająca. Właściwością komedii jest przerysowywanie sytuacji i postaci. W filmie piękne jest to, że każdy ewoluuje. Pod koniec Daphné wyrywa się zdanie „Wszyscy jesteśmy Romami" - co świadczy o tym, że zapewne jest lepszym człowiekiem, niż sama myślała.