Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
Vinci 2
Życie Chucka
Bird
Kwiat ośmiu gór
Rodzina w kinie: Królestwo siedmiu mórz + warsztaty
Życie Chucka
Bird
Pewnego razu w Paryżu
Życie Chucka
Bird
Vinci 2
Kwiat ośmiu gór
Nasze Monte
PRZEDPREMIERA: Paw zwyczajny
Życie Chucka
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz + warsztaty
Vinci 2
Pewnego razu w Paryżu
Magia Podlasia. Szeptuchy
Bird
Bird
Kwiat ośmiu gór
PRZEDPREMIERA: Nasze królestwo
Boska Sarah Bernhardt
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Życie Chucka
Bird
PRZEDPREMIERA: Wściekłość
Wakacje dla dzieci: Pani Bucik
Nasze Monte
Bird
Boska Sarah Bernhardt
Życie Chucka
Życie Chucka
Rodzina w kinie: Pamiętniki Tatusia Muminka
Bird
Pewnego razu w Paryżu
Życie Chucka
Pewnego razu w Paryżu
Magia Podlasia. Szeptuchy
Bird
Życie Chucka
Nasze Monte
PRZEDPREMIERA: Listy sycylijskie
Bird
Magia Podlasia. Szeptuchy
Boska Sarah Bernhardt
Bird
Życie Chucka
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Magia Podlasia. Szeptuchy
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Bird
Wakacje dla dzieci: Szkoła magicznych zwierząt 3
PRZEDPREMIERA: Listy sycylijskie
Rodzina w kinie: Pani Bucik + warsztaty
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Wakacje dla dzieci: Szkoła magicznych zwierząt 3 + warsztaty
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Wakacje dla dzieci: Szkoła magicznych zwierząt 3
PRZEDPREMIERA: Trzy miłości
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt 3 + warsztaty
Przegląd Piosenki Przegiętej – „7-my sierpnia” i „Przytul mnie mocno” + spotkanie
Rok z kinem Azji: Ne Zha 2. W krainie potworów DUB
Przedpremiera: Sirât
Rok z kinem Azji: Ne Zha 2. W krainie potworów NAP
Ninjababy. Dojrzewanie po norwesku.
Rok z kinem Azji: Ne Zha 2. W krainie potworów DUB
Rok z kinem Azji: Ne Zha 2. W krainie potworów NAP
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Boska Sarah Bernhardt
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Wakacje dla dzieci: Flow
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Pewnego razu w Paryżu
Boska Sarah Bernhardt
Vinci 2
Vinci 2
Boska Sarah Bernhardt
PRZEDPREMIERA: Together
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Vinci 2
Boska Sarah Bernhardt
Zza grobu
PORA DLA SENIORA: Boska Sarah Bernhardt
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Kwiat ośmiu gór
Agent szczęścia
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Życie Chucka
Vinci 2
Życie Chucka
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Pamiętniki Tatusia Muminka
Vinci 2
Pewnego razu w Paryżu
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Boska Sarah Bernhardt
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Pewnego razu w Paryżu
Vinci 2
Wściekłe psy. Pożegnanie Michaela Madsena
Zza grobu
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
PRZEDPREMIERA: Sorry, Baby
Boska Sarah Bernhardt
Vinci 2
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Boska Sarah Bernhardt
Rok z kinem Azji: Happy Together
Vinci 2
Vinci 2
Goonies. 40-lecie kultowej przygody!
Boska Sarah Bernhardt
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Pewnego razu w Paryżu
Vinci 2
KF AMBASADA: Amadeusz
Boska Sarah Bernhardt
Vinci 2
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości
Diamenty
PRZEDPREMIERA: Eddington
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Wakacje dla dzieci: Flow
Filmowe popołudnie dla dzieci: Opiekunowie + warsztaty
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Zza grobu
Rok z kinem Azji: 2046
PORA DLA SENIORA: Diamenty
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Pamiętniki Tatusia Muminka
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Grobowiec świetlików
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Cinema Paradiso i spotkanie z Salvatore Cascio
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Przedpremiera: Sirât
PORA DLA SENIORA: Teściowie 3
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
MODOWY KLUB FILMOWY: Pół żartem, pół serio | Jack Lemmon 100 + Moda na Kosmos
KF AMBASADA: Siekierezada
Najlepsze z najgorszych: Niebezpieczni faceci
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Gnijąca panna młoda. 20-lecie premiery
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Czym chata bogata!
A bras ouverts

„CZYM CHATA BOGATA!” to najnowsza komedia twórców „Za jakie grzechy dobry Boże?” (reżyser Philippe de Chauveron) …Jean-Etienne Fougerole, bogaty pisarz – celebryta podczas telewizyjnego programu, promując swoją nową książkę „Czym chata bogata”, nieopatrznie zaprasza pod swój dach romską rodzinę. Gdy do jego wspaniałego domu wprowadzą się nowi lokatorzy, cały świat stanie na głowie. Dwie rodziny, dwa światy, różne obyczaje, czy wzajemne uprzedzenia mogą doprowadzić do… wielkiego cygańskiego wesela?
- Jak wpadł Pan na pomysł filmu „Czym chata bogata!"?
- REŻYSER, PHILIPPE CHAUVRON: Przyznam, że to nie ja na niego wpadłem, lecz Guy Laurent i Marc de Chauveron - mój brat. Inspiracją była debata, którą obejrzeli w telewizji. Często podczas takich programów uczestnicy gadają bzdury, nawet, gdy są szczerzy! Guy i Marc wyobrazili sobie sytuację, w której jeden z gości podaje swój adres, żeby zachować twarz. (…) Baza była bardzo solidna: przygody lewicowego intelektualisty, zmuszonego przyjąć u siebie Romów. (…) Uważam Christiana (Claviera) za komediowego geniusza. To niezwykle pracowity aktor. Gdy stawia się na plan, nie tylko świetnie zna własną rolę, ale także cały scenariusz - dzięki temu możemy kręcić każdą scenę, niezależnie od kolejności... Christian posiada niewiarygodny instynkt komiczny, który znajduje wyraz w filmach tego typu, gdzie rytm i intensywność to wartości kluczowe. (…) Podoba mi się jego precyzja. Zresztą, tę zaletę posiada również Ary. Obaj są bardzo kreatywni.
- Co Pana skłoniło do ponownej współpracy z reżyserem Philippem de Chauveronem i jak Wam się pracowało?
- CHRISTIAN CLAVIER: Przede wszystkim spodobał mi się scenariusz. Przekonał mnie też efekt wspólnej pracy reżysera i scenarzystów: wzięli na warsztat stereotypy związane z uchodźcami, którzy nie są tutaj zbyt mile widziani, i postawę tych, którzy, sami wiodąc bardzo wygodne życie, prawią morały innym! Bawiła mnie rola jednego z tych lewicowych intelektualistów, który wpadł w pułapkę własnych przekonań i jest zmuszony doświadczyć sytuacji, przeciwko której się buntuje. (…) Postać Fougerole'a jest w filmie potraktowana dość przychylnie. To facet, który wpada w zastawioną przez siebie pułapkę, ale może budzić sympatię widza. Wraz z żoną przyjmują do siebie Romów, a ich syn jest wręcz zachwycony tą sytuacją! Oczywiście mają mnóstwo pieniędzy i mieszkają w pięknym domu. Z drugiej strony film pozwala też odkryć inną społeczność, inną kulturę, wobec której mamy mnóstwo uprzedzeń. Romowie okazują się znacznie milsi i ciekawi, niż to się z początku wydaje. To prawdziwy temat społeczny i sądzę, że bez takich tematów nie ma prawdziwej komedii.
- Proszę opowiedzieć o Daphné Fougerole, którą Pani gra.
- ELSA ZYLBERSTEIN: Opisałabym ją jako bogatą burżujkę, dziedziczkę, kobietę rozpieszczaną przez życie, która nigdy się nad tym życiem nie zastanawiała i która, choć nie ma talentu, zajmuje się sztuką, tworząc rzeźby w swoim ogrodzie. Daphné miewa przypływy szlachetności, tak częste u lewicujących mieszczan i w tym przypomina kobiety, które wszyscy znamy. To osoba, której poczucie tożsamość zachwieje się w posadach - i z tego powodu bywa rozbrajająca. Właściwością komedii jest przerysowywanie sytuacji i postaci. W filmie piękne jest to, że każdy ewoluuje. Pod koniec Daphné wyrywa się zdanie „Wszyscy jesteśmy Romami" - co świadczy o tym, że zapewne jest lepszym człowiekiem, niż sama myślała.
