Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota (lektor)
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Ponyo + warsztaty [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
Filmowe popołudnie dla dzieci: Plastuś i przyjaciele
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rodzina w kinie: Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Słońce wschodzi raz na dzień
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
Back to Black. Historia Amy Winehouse
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Filmowe popołudnie dla dzieci: O ptaszku, który nie chciał śpiewać
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Czerwony pająk
Czerwony pająk
POKAZ W RAMACH festiwalu REGIOFUN
po seansie o godz. 17:30 spotkanie z Marcinem Koszałką poprowadzi Łukasz Maciejewski.
Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Karlowych Warach 2015: konkurs główny
MFF w Hajfie 2015: sekcja East of the West
MFF w Arras 2015: nagroda Francuskiego Stowarzyszenia Krytyków Filmowych
Wstrząsająca historia PRL-owskiego seryjnego mordercy polującego na ofiary w latach 60. XX wieku.
Scenariusz autorstwa Marcina Koszałki i Łukasza M. Maciejewskiego powstał na podstawie oryginalnego scenariusza Marty Szreder nagrodzonego Małopolską Nagrodą Filmową w konkursie Trzy Korony i został zainspirowany miejskimi legendami Krakowa.
Jedna opowiada całkowicie fikcyjną historię o Lucjanie Staniaku zwanym Czerwonym Pająkiem, druga to autentyczny życiorys jedynego znanego światowej kryminalistyce seryjnego mordercy - nastolatka: Karola Kota, który jako „Wampir z Krakowa” stał się prawdziwą gwiazdą mediów pod koniec lat 60.
Film jest debiutem fabularnym wielokrotnie nagradzanego krakowskiego dokumentalisty i operatora Marcina Koszałki, twórcy obsypanych nagrodami dokumentów Deklaracja nieśmiertelności, Istnienie czy Takiego pięknego syna urodziłam, laureata Złotych Lwów w Gdyni za zdjęcia do filmów Rewers i Pręgi.
Karol (Filip Pławiak) jest zwyczajnym nastolatkiem. Pochodzi z dobrego domu, odnosi sukcesy w sporcie, zakochuje się. Punktem zwrotnym w jego życiu jest moment, gdy przypadkiem zostaje świadkiem morderstwa. Kierowany ciekawością, zaczyna śledzić zabójcę. W ten sposób odkrywa „potrzebę“, której istnienia nie był świadomy lub nie miał odwagi, czy możliwości jej nazwać.
Karol wchodzi z zabójcą w silną i emocjonalną relację mistrz - uczeń w sztuce zabijania. Jednak gdy nadejdzie dzień próby, uczeń stanie przed niezwykle trudnym wyborem.
Chciałem i byłem katem ludzi. Cieszyła mnie moja robota (...). Niczego nie żałuję. Gdybym mógł, mordowałbym dalej. Karol Kot, „Wampir z Krakowa”
W każdym z nas jest ciemna strona, tylko zatuszowana. Seryjni mordercy bardzo nas intrygują - i mężczyzn, i kobiety. Istnieje w nas perwersyjna fascynacja czymś, co jest złe, przekroczeniem pewnych granic. Marcin Koszałka, reżyser
Pozostając w tradycji ‘kina’ czystego, Koszałka demonstruje wielką pewność i elegancję. Jego debiut to zapowiedź nowego, ważnego głosu na filmowej scenie. Variety
Reżyser pieczołowicie odtworzył ponurą atmosferę peerelowskiego Krakowa. Aktivist
Czerwony pająk jest w każdym geście, słowie, milimetrze kadru, nawet pogodzie polski, ba!, krakowski. I bardzo autorski. Film.onet.pl
W oczekiwanym z niecierpliwością debiucie Koszałka unika gatunkowych klisz. Jako reżyser stawia na klimat i zagadkowość. Screendaily