Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Simona Kossak
Gladiator II
Laputa – podniebny zamek
Prawdziwy ból
Veni Vidi Vici
Anora
Prawdziwy ból
Imago
Rodzina w kinie: Szkarłatny pilot + warsztaty ayatori i origami
Anora
Simona Kossak
Anora
Simona Kossak
Naturalna dzikość serca
Anora
Veni Vidi Vici
Anora
Ars Cameralis: Ich noce
Gladiator II
Japońskie krótkie metraże dla dzieci + angielskie warsztaty ayatori i origami
Veni Vidi Vici
Prawdziwy ból
Simona Kossak
Ars Cameralis: Naga prawda
Anora
Anora
Simona Kossak
Ars Cameralis: Filadelfijska opowieść
Anora
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro + warsztaty języka japońskiego
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru + warsztaty kamishibai
Anora
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Konklawe
Simona Kossak
Anora
Gladiator II
Anora
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Dobre uczynki + familijne spotkania arteterapeutyczne
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Gladiator II
Prawdziwy ból
Gladiator II
Simona Kossak
Konklawe
Anora
Konklawe
Złote gody: Rozmowa
Simona Kossak
PORA DLA SENIORA: Simona Kossak
Anora
Gladiator II
KF AMBASADA: O-bi, O-ba. Koniec cywilizacji
Veni Vidi Vici
Gladiator II
Rok z kinem Azji: Żegnaj moja konkubino
Historia na ekranie: Pianista
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk
Filmowe popołudnie dla dzieci: Rok smoka
Minghun | pokaz z udziałem Jana P. Matuszyńskiego i Marcina Dorocińskiego
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Minghun
Lekcje filmowe: Buntownik bez powodu
Rok z kinem Azji: Zarządca Sansho
KF AMBASADA: Milczenie owiec
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Czy radość może rosnąć jak grzyby po deszczu? + FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZNE
Historia na ekranie: Żeby nie było śladów
Miasto nauki. Tydzień człowieka: Człowiek z żelaza
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
„Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów” z prelekcją tolkienistów
Rok z kinem Azji: Siedmiu samurajów
MODOWY KLUB FILMOWY: Panowie w cylindrach
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Biały szejk
Lo sceicco bianco
Rok z Federico Fellinim
20.01 – 10.12.2020
……………………………
Autorzy biografii Federico Felliniego od zawsze mieli kłopot z wiarygodnością opowieści włoskiego Mistrza o własnym życiu. Rozliczne wersje życiorysu obrosły w legendę, powtarzane anegdoty istnieją niezależnie od faktów. Jedno jest pewne – jeden z największych wizjonerów w dziejach kina przyszedł na świat 20 stycznia 1920 roku w Rimini. Z okazji setnej rocznicy urodzin reżysera Kino Kosmos przygotowało całoroczną retrospektywę jego twórczości, począwszy od „Białego szejka” (1952), drugiego pełnometrażowego filmu w jego dorobku, po „Miasto kobiet” (1980).
Jego nazwisko jest symbolem kina autorskiego, pełnego fantazji, metaforycznych znaczeń i obrazów wielkiej urody, które zapadają widzom w pamięć. Fellini udowadnia, że wyobraźnia nie ma granic, a technikę filmową można podporządkować wysnutym z rozlicznych inspiracji osobistym wizjom. Jest uważany za reżysera wszech czasów, który wywarł wielki wpływ na całe pokolenia twórców filmowych. Jego filmy zajmują czołowe miejsca w rankingach arcydzieł sztuki filmowej, choćby tych opracowanych przez redakcje „Cahiers du cinéma” czy „Sight&Sound”. Jego filmy w otrzymały w sumie 12 nominacji do Oscara, zdobywając aż 4 statuetki w kategorii „najlepszy film nieanglojęzyczny” (za „La stradę”, „Noce Cabirii”, „Osiem i pół” i „Amarcord”). W 1993 roku nagrodzono go Honorowym Oscarem za całokształt twórczości.
Fellini zaludnia swoje filmy rozbitkami życiowymi, wędrownymi artystami, wałkoniami i różnej maści uwodzicielami. Czyni bohaterami oszustów, prostytutki, a miejscem akcji często prowincjonalne miasteczka lub peryferie stolicy. Rola sztuki i artysty to powtarzający się motyw jego twórczości, a większość jego filmów ma silny rys autotematyczny i autobiograficzny. Jest niezrównanym obserwatorem włoskiej ulicy i jej mieszkańców, a jednocześnie błyskotliwym recenzentem współczesnej kultury i odkrywcą ludzkiej duszy.
……………………………
20 stycznia | poniedziałek | 18.30
Biały szejk
Włochy 1952, 86 min
wyst. Brunella Bovo, Leopoldo Trieste, Alberto Sordi, Giulietta Masina,
Pierwszy samodzielnie wyreżyserowany przez Felliniego film to pełna ironii i nawiązań do kina niemego komedia piętnująca tchórzostwo w braniu odpowiedzialności za własne życie. Młode małżeństwo, Wanda i Ivan, w trakcie podróży poślubnej przyjeżdża do Rzymu. Każde z małżonków inaczej wyobraża sobie swój wymarzony dzień w stolicy: podczas gdy Ivan ma wszystko dokładnie zaplanowane, jego żona, rozczytująca się w obrazkowo-fotograficznych romansach, pragnie jedynie spotkać się Białym szejkiem – bohaterem jednego z nich.
Przed seansem prelekcję poprowadzi prof. dr hab. Tadeusz Miczka.