Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Sobota
Jutro
Niedziela
04.12
Poniedziałek
05.12
Wtorek
06.12
Środa
07.12
Czwartek
08.12
Piątek
09.12
Sobota
10.12
Niedziela
11.12
Poniedziałek
12.12
Wtorek
13.12
Środa
14.12
Czwartek
15.12
Piątek
16.12
Sobota
17.12
Niedziela
21.12
Czwartek
26.12
Wtorek
27.12
Środa
28.12
Czwartek
29.12
Piątek
30.12
Sobota
31.12
Niedziela
05.01
Piątek
10.01
Środa
12.01
Piątek
18.01
Czwartek
21.01
Niedziela
23.01
Wtorek
24.01
Środa
25.01
Czwartek
07.02
Środa
25.02
Niedziela
29.02
Czwartek
17.03
Niedziela
14.04
Niedziela
26.05
Niedziela
sala
Solaris
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Jak zostać Świętym Mikołajem 3
RODZINA W KINIE
reż.
Christian Dyekjaer
Dania, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia Kocia pod choinkę [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2023
17:00
Bilet
Callas w Operze Paryskiej (1958)
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Tom Volf
Włochy/Francja, 2023
18:00
Bilet
Porozmawiaj z nią | gość specjalny: Tomasz Raczek
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania, 2002
17:00
Bilet
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Klub cudownych kobiet
Pora Dla Seniora
reż.
Thaddeus O'Sullivan
W. Brytania, USA, 2023
18:30
Bilet
Callas w Operze Paryskiej (1958)
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Tom Volf
Włochy/Francja, 2023
20:20
Bilet
To właśnie miłość. 20 rocznica
Wydarzenia specjalne
reż.
Richard Curtis
Wielka Brytania, USA, Francja, 2003
16:30
Bilet
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
18:00
Bilet
To właśnie miłość. 20 rocznica
Wydarzenia specjalne
reż.
Richard Curtis
Wielka Brytania, USA, Francja, 2003
17:00
Bilet
Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Francja
18:00
Bilet
Akademia Pana Kleksa. PRZEDPREMIERA!
Wydarzenia specjalne
reż.
Maciej Kawulski
Polska, 2023
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Vika!
Pora Dla Seniora
reż.
Agnieszka Zwiefka
Polska, Niemcy, Finlandia, 2023
17:30
Bilet
Akademia Pana Kleksa. PRZEDPREMIERA!
Wydarzenia specjalne
reż.
Maciej Kawulski
Polska, 2023
17:30
Bilet
2001. Odyseja kosmiczna | finał Roku z science fiction
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Stanley Kubrick
USA, Wielka Brytania, 1968
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Niedziela z Bolkiem i Lolkiem
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
17:30
Bilet
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI. PRZEDPREMIERA: Chłopiec i czapla
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2023
17:00
Bilet
Orfeusz w piekle [J. Offenbach] retransmisja operetki | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Barrie Kosky
Austria, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
17:00
Bilet
Turandot [G. Puccini] retransmisja opery | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Robert Wilson
Francja, 2023
17:00
Bilet
Śpiąca królewna [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Szwajcaria, 2022
Babilon
Babylon
Kraj, rok:
USA, 2022
Reżyseria:
Damien Chazelle
Producent:
Paramount Pictures, C2 Motion Picture Group, Marc Platt Productions
Obsada:
Brad Pitt, Margot Robbie, Diego Calva, Jean Smart, Jovan Adepo, Li Jun Li, P.J. Byrne, Lukas Haas, Olivia Hamilton, Tobey Maguire, Max Minghella, Rory Scovel, Katherine Waterston, Flea, Jeff Garlin, Eric Roberts, Ethan Suplee, Samara Weaving, Olivia Wilde
Czas trwania:
189 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
3 nominacje do tegorocznych Oscarów:
Najlepsza muzyka oryginalna Justin Hurwitz
Najlepsza scenografia Anthony Carlino, Florencia Martin
Najlepsze kostiumy Mary Zophres
Złoty Glob - Najlepsza muzyka Justin Hurwitz
„Babilon” to epopeja rozgrywająca się w Los Angeles lat 20. XX wieku, w której główne role grają Brad Pitt, Margot Robbie i Diego Calva, a w obsadzie są też: Jean Smart, Jovan Adepo i Li Jun Li. Opowieść o wielkich ambicjach śledzi narodziny i upadek wielu gwiazd w erze niepohamowanej dekadencji i deprawacji we wczesnym Hollywood.
Reżyserem i autorem scenariusza do filmu jest Damien Chazelle, autor nagrodzonego sześcioma Oscarami „La La Land” oraz „Whiplash” (trzy Oscary).
Dla Chazelle'a „Babilon” jest wynikiem 15 lat poszukiwań. - Chciałem przyjrzeć się branży filmowej na etapie powstania - mówi Chazelle – oraz przyjrzeć się społeczeństwu w trakcie zmian. W latach 20-tych Hollywood przeszło serię gwałtownych zawirowań i niektórzy przetrwali, ale wielu nie. Patrząc na to, przez co przeszli ci ludzie, można dostrzec jak wysoki były koszty towarzyszące ambicjom, które przyciągały tak wielu artystów do Los Angeles w tamtych czasach.
Historia tej transformacji ma ciemniejszą stronę. Wykracza ona poza pojawienie się dźwięku i obejmuje szereg nowych kodeksów moralnych - ostatecznie zebranych w Kodeksie Produkcyjnym z lat 30. - oraz reorganizację bardziej swobodnej, nieuregulowanej społeczności w globalny przemysł korporacyjny, który znamy dzisiaj. W tym samym czasie Los Angeles przekształca się z pustynnego miasteczka na początku lat 20. w jedną z największych megalopolii świata pod koniec dekady.
Gdy Chazelle dokopał się do historii ery kina niemego, zdał sobie sprawę, że pragnie przedstawić ludzi, którzy żyli w latach dwudziestych, w odmienny sposób niż do tej pory. - Często patrzymy na ten okres tak, jakby być może najbardziej 'ekstremalną' rzeczą, która się wydarzyła, było wypicie kilku martini za dużo - mówi Chazelle. - Rzeczywistość jest taka, że ci ludzie działali w świecie bez trzymanki, gdzie cały przemysł i miasto były budowane od podstaw, a to wymaga pewnego rodzaju szaleństwa.
Wiele odkryć naprawdę mnie zszokowało - zwierza się producentka Olivia Hamilton. - Hollywood było miejscem bardziej dzikim, awanturniczym, bardziej zróżnicowanym, bardziej swobodnym niż ludzie zdają sobie z tego sprawę.
Współproducent Padraic Murphy pomógł Chazelle'owi w poszukiwaniach, tropiąc wywiady, nieopowiedziane historie, klipy filmowe i zdjęcia. Getty Museum udostępniło Chazelle'owi swoje archiwa fotograficzne, a historycy tacy jak William Deverell z USC i kolekcjonerzy muzyki, jak Sherwin Dunner, dostarczyli Chazelle'owi i Murphy'emu dokumenty i nagrania, które pomogły im w badaniach.
W efekcie powstał pełniejszy portret ówczesnego Los Angeles - pustynnej społeczności, która rozrosła się w miasto światowej klasy, ewolucja, która w pewnym sensie była mikrokosmosem amerykańskiego eksperymentu. - To w ten sposób bardzo amerykańska historia - mówi Chazelle. - Grupa outsiderów i hochsztaplerów, bandytów, odmieńców i marzycieli, uciekających ze swoich rodzinnych miast, rozbijających namiot i budujących przemysł od podstaw na pustyni.
Głosy prasy:
„Chazelle wie co to żywioł kina i co to jazz.”
Tomasz Raczek (Magazyn SFP)
„(...)Chazelle, znowu mnie kupił i zahipnotyzował na trzy błyskawicznie lecące godziny”
Miłosz Stelmach (Ekrany)
„Mnie nakłonił do wielu rozmyślań. Takiego brzydkiego obrazu show biznesu nie zobaczymy zbyt prędko. Damien Chazelle miał wystarczający odwagi, by powiedzieć o tym głośno.”
Mikołajk Lipkowski (Movies Room)
„Bo kino wcale nie polega na opowiadaniu historii, a przynajmniej - nie przede wszystkim. Kino to gra obrazu: kolor i kształt pożenione ze światłem i rytmem. Roztańczone ciała, rozentuzjazmowani filmowcy, rozbłyskujące światła w podmiejskim bunkrze czy feeria barw pryskających wymiocin mają więcej wspólnego z pulsującym światłem zarejestrowanym na taśmie filmowej niż mogłoby się wydawać. I Chazelle doskonale zdaje sobie z tego sprawę, więc wprawia celuloid w ruch (...), tnie, skleja, zestawia i w jakiś zadziwiający sposób udaje mu się z tego sklecić upojną, podniecającą, zachwycającą magię.”
Michał Piepiórka (Filmweb)
Najlepsza muzyka oryginalna Justin Hurwitz
Najlepsza scenografia Anthony Carlino, Florencia Martin
Najlepsze kostiumy Mary Zophres
Złoty Glob - Najlepsza muzyka Justin Hurwitz
„Babilon” to epopeja rozgrywająca się w Los Angeles lat 20. XX wieku, w której główne role grają Brad Pitt, Margot Robbie i Diego Calva, a w obsadzie są też: Jean Smart, Jovan Adepo i Li Jun Li. Opowieść o wielkich ambicjach śledzi narodziny i upadek wielu gwiazd w erze niepohamowanej dekadencji i deprawacji we wczesnym Hollywood.
Reżyserem i autorem scenariusza do filmu jest Damien Chazelle, autor nagrodzonego sześcioma Oscarami „La La Land” oraz „Whiplash” (trzy Oscary).
Dla Chazelle'a „Babilon” jest wynikiem 15 lat poszukiwań. - Chciałem przyjrzeć się branży filmowej na etapie powstania - mówi Chazelle – oraz przyjrzeć się społeczeństwu w trakcie zmian. W latach 20-tych Hollywood przeszło serię gwałtownych zawirowań i niektórzy przetrwali, ale wielu nie. Patrząc na to, przez co przeszli ci ludzie, można dostrzec jak wysoki były koszty towarzyszące ambicjom, które przyciągały tak wielu artystów do Los Angeles w tamtych czasach.
Historia tej transformacji ma ciemniejszą stronę. Wykracza ona poza pojawienie się dźwięku i obejmuje szereg nowych kodeksów moralnych - ostatecznie zebranych w Kodeksie Produkcyjnym z lat 30. - oraz reorganizację bardziej swobodnej, nieuregulowanej społeczności w globalny przemysł korporacyjny, który znamy dzisiaj. W tym samym czasie Los Angeles przekształca się z pustynnego miasteczka na początku lat 20. w jedną z największych megalopolii świata pod koniec dekady.
Gdy Chazelle dokopał się do historii ery kina niemego, zdał sobie sprawę, że pragnie przedstawić ludzi, którzy żyli w latach dwudziestych, w odmienny sposób niż do tej pory. - Często patrzymy na ten okres tak, jakby być może najbardziej 'ekstremalną' rzeczą, która się wydarzyła, było wypicie kilku martini za dużo - mówi Chazelle. - Rzeczywistość jest taka, że ci ludzie działali w świecie bez trzymanki, gdzie cały przemysł i miasto były budowane od podstaw, a to wymaga pewnego rodzaju szaleństwa.
Wiele odkryć naprawdę mnie zszokowało - zwierza się producentka Olivia Hamilton. - Hollywood było miejscem bardziej dzikim, awanturniczym, bardziej zróżnicowanym, bardziej swobodnym niż ludzie zdają sobie z tego sprawę.
Współproducent Padraic Murphy pomógł Chazelle'owi w poszukiwaniach, tropiąc wywiady, nieopowiedziane historie, klipy filmowe i zdjęcia. Getty Museum udostępniło Chazelle'owi swoje archiwa fotograficzne, a historycy tacy jak William Deverell z USC i kolekcjonerzy muzyki, jak Sherwin Dunner, dostarczyli Chazelle'owi i Murphy'emu dokumenty i nagrania, które pomogły im w badaniach.
W efekcie powstał pełniejszy portret ówczesnego Los Angeles - pustynnej społeczności, która rozrosła się w miasto światowej klasy, ewolucja, która w pewnym sensie była mikrokosmosem amerykańskiego eksperymentu. - To w ten sposób bardzo amerykańska historia - mówi Chazelle. - Grupa outsiderów i hochsztaplerów, bandytów, odmieńców i marzycieli, uciekających ze swoich rodzinnych miast, rozbijających namiot i budujących przemysł od podstaw na pustyni.
Głosy prasy:
„Chazelle wie co to żywioł kina i co to jazz.”
Tomasz Raczek (Magazyn SFP)
„(...)Chazelle, znowu mnie kupił i zahipnotyzował na trzy błyskawicznie lecące godziny”
Miłosz Stelmach (Ekrany)
„Mnie nakłonił do wielu rozmyślań. Takiego brzydkiego obrazu show biznesu nie zobaczymy zbyt prędko. Damien Chazelle miał wystarczający odwagi, by powiedzieć o tym głośno.”
Mikołajk Lipkowski (Movies Room)
„Bo kino wcale nie polega na opowiadaniu historii, a przynajmniej - nie przede wszystkim. Kino to gra obrazu: kolor i kształt pożenione ze światłem i rytmem. Roztańczone ciała, rozentuzjazmowani filmowcy, rozbłyskujące światła w podmiejskim bunkrze czy feeria barw pryskających wymiocin mają więcej wspólnego z pulsującym światłem zarejestrowanym na taśmie filmowej niż mogłoby się wydawać. I Chazelle doskonale zdaje sobie z tego sprawę, więc wprawia celuloid w ruch (...), tnie, skleja, zestawia i w jakiś zadziwiający sposób udaje mu się z tego sklecić upojną, podniecającą, zachwycającą magię.”
Michał Piepiórka (Filmweb)