Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Niedziela
Jutro
Poniedziałek
28.03
Wtorek
29.03
Środa
30.03
Czwartek
31.03
Piątek
01.04
Sobota
02.04
Niedziela
03.04
Poniedziałek
04.04
Wtorek
05.04
Środa
06.04
Czwartek
10.04
Poniedziałek
16.04
Niedziela
18.04
Wtorek
20.04
Czwartek
21.04
Piątek
23.04
Niedziela
24.04
Poniedziałek
25.04
Wtorek
26.04
Środa
30.04
Niedziela
07.05
Niedziela
23.05
Wtorek
24.05
Środa
28.05
Niedziela
30.05
Wtorek
14.06
Środa
15.06
Czwartek
26.06
Poniedziałek
27.06
Wtorek
02.07
Niedziela
sala
Solaris
15:40
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
18:30
Bilet
KINO SĄSIADÓW: Pociągi pod specjalnym nadzorem
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Jiří Menzel
Czechosłowacja, 1966
18:00
Bilet
Il Boemo
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
Peter Vaclac
Czechy, Włochy, Słowacja, 2022
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica Skorpiona | 83 min | 6+
RODZINA W KINIE
reż.
Tina Mackic
Szwecja, 2022
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Do widzenia, do jutra…
reż.
Janusz Morgenstern
Polska, 1960
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]|
RODZINA W KINIE
reż.
Arnaud Demuynck, Rémi Durin
Belgia, Francja, Szwajcaria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]
RODZINA W KINIE
reż.
Gregor Schnitzler
Austria, Niemcy, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia Kocia mówi: Dzień dobry!
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka, Jacek Rokosz, Anna Błaszczyk
Polska, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
18:00
Bilet
Skandalista Larry Flynt
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Miloš Forman
USA, 1996
19:10
Bilet
Hamlet [A. Thomas] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Krzysztof Warlikowski
Francja, 2022
15:00
Bilet
Filmowe Popołudnie dla Dzieci: Dziki Zachód [obowiązują zapisy na warsztaty KWIECIEŃ Z ARTETERAPIĄ]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
18:00
Bilet
Komuna
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Thomas Vinterberg
Dania, Szwecja, Holandia, 2015
18:30
Bilet
Planeta małp + prelekcja prof. A. Nierackiej
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Franklin J. Schaffner
USA, 1968
18:30
Bilet
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
reż.
Beata Dzianowicz
Polska, 2022
18:30
Bilet
Miasteczko Twin Peaks: Ogniu krocz za mną
Klub Filmowy Ambasada
reż.
David Lynch
USA, Francja, 1992
18:30
Bilet
Zátopek
KINO SĄSIADÓW. Przegląd filmów czeskich
reż.
David Ondříček
Czechy, Niemcy, Finlandia, 2021
17:00
Bilet
Życie paryskie [J. Offenbach] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Christian Lacroix
Francja, 2022
18:30
Bilet
Mechaniczna pomarańcza
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Stanley Kubrick
USA, Wielka Brytania, 1971
17:00
Bilet
Kraina Uśmiechu [F. Lehár] operetka | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Andreas Homoki
Austria, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:30
Bilet
Łowca Androidów. Blade Runner
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Ridley Scott
Honkong, USA, Wielka Brytania, 1982
19:10
Bilet
Romeo i Julia [Ch. Gounod] opera | sezon 2022-23
Opera & Operetka w kinie | sezon 2022-23
reż.
Thomas Jolly
Francja, 2022
Babilon
Babylon
Kraj, rok:
USA, 2022
Reżyseria:
Damien Chazelle
Producent:
Paramount Pictures, C2 Motion Picture Group, Marc Platt Productions
Obsada:
Brad Pitt, Margot Robbie, Diego Calva, Jean Smart, Jovan Adepo, Li Jun Li, P.J. Byrne, Lukas Haas, Olivia Hamilton, Tobey Maguire, Max Minghella, Rory Scovel, Katherine Waterston, Flea, Jeff Garlin, Eric Roberts, Ethan Suplee, Samara Weaving, Olivia Wilde
Czas trwania:
189 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
3 nominacje do tegorocznych Oscarów:
Najlepsza muzyka oryginalna Justin Hurwitz
Najlepsza scenografia Anthony Carlino, Florencia Martin
Najlepsze kostiumy Mary Zophres
Złoty Glob - Najlepsza muzyka Justin Hurwitz
„Babilon” to epopeja rozgrywająca się w Los Angeles lat 20. XX wieku, w której główne role grają Brad Pitt, Margot Robbie i Diego Calva, a w obsadzie są też: Jean Smart, Jovan Adepo i Li Jun Li. Opowieść o wielkich ambicjach śledzi narodziny i upadek wielu gwiazd w erze niepohamowanej dekadencji i deprawacji we wczesnym Hollywood.
Reżyserem i autorem scenariusza do filmu jest Damien Chazelle, autor nagrodzonego sześcioma Oscarami „La La Land” oraz „Whiplash” (trzy Oscary).
Dla Chazelle'a „Babilon” jest wynikiem 15 lat poszukiwań. - Chciałem przyjrzeć się branży filmowej na etapie powstania - mówi Chazelle – oraz przyjrzeć się społeczeństwu w trakcie zmian. W latach 20-tych Hollywood przeszło serię gwałtownych zawirowań i niektórzy przetrwali, ale wielu nie. Patrząc na to, przez co przeszli ci ludzie, można dostrzec jak wysoki były koszty towarzyszące ambicjom, które przyciągały tak wielu artystów do Los Angeles w tamtych czasach.
Historia tej transformacji ma ciemniejszą stronę. Wykracza ona poza pojawienie się dźwięku i obejmuje szereg nowych kodeksów moralnych - ostatecznie zebranych w Kodeksie Produkcyjnym z lat 30. - oraz reorganizację bardziej swobodnej, nieuregulowanej społeczności w globalny przemysł korporacyjny, który znamy dzisiaj. W tym samym czasie Los Angeles przekształca się z pustynnego miasteczka na początku lat 20. w jedną z największych megalopolii świata pod koniec dekady.
Gdy Chazelle dokopał się do historii ery kina niemego, zdał sobie sprawę, że pragnie przedstawić ludzi, którzy żyli w latach dwudziestych, w odmienny sposób niż do tej pory. - Często patrzymy na ten okres tak, jakby być może najbardziej 'ekstremalną' rzeczą, która się wydarzyła, było wypicie kilku martini za dużo - mówi Chazelle. - Rzeczywistość jest taka, że ci ludzie działali w świecie bez trzymanki, gdzie cały przemysł i miasto były budowane od podstaw, a to wymaga pewnego rodzaju szaleństwa.
Wiele odkryć naprawdę mnie zszokowało - zwierza się producentka Olivia Hamilton. - Hollywood było miejscem bardziej dzikim, awanturniczym, bardziej zróżnicowanym, bardziej swobodnym niż ludzie zdają sobie z tego sprawę.
Współproducent Padraic Murphy pomógł Chazelle'owi w poszukiwaniach, tropiąc wywiady, nieopowiedziane historie, klipy filmowe i zdjęcia. Getty Museum udostępniło Chazelle'owi swoje archiwa fotograficzne, a historycy tacy jak William Deverell z USC i kolekcjonerzy muzyki, jak Sherwin Dunner, dostarczyli Chazelle'owi i Murphy'emu dokumenty i nagrania, które pomogły im w badaniach.
W efekcie powstał pełniejszy portret ówczesnego Los Angeles - pustynnej społeczności, która rozrosła się w miasto światowej klasy, ewolucja, która w pewnym sensie była mikrokosmosem amerykańskiego eksperymentu. - To w ten sposób bardzo amerykańska historia - mówi Chazelle. - Grupa outsiderów i hochsztaplerów, bandytów, odmieńców i marzycieli, uciekających ze swoich rodzinnych miast, rozbijających namiot i budujących przemysł od podstaw na pustyni.
Głosy prasy:
„Chazelle wie co to żywioł kina i co to jazz.”
Tomasz Raczek (Magazyn SFP)
„(...)Chazelle, znowu mnie kupił i zahipnotyzował na trzy błyskawicznie lecące godziny”
Miłosz Stelmach (Ekrany)
„Mnie nakłonił do wielu rozmyślań. Takiego brzydkiego obrazu show biznesu nie zobaczymy zbyt prędko. Damien Chazelle miał wystarczający odwagi, by powiedzieć o tym głośno.”
Mikołajk Lipkowski (Movies Room)
„Bo kino wcale nie polega na opowiadaniu historii, a przynajmniej - nie przede wszystkim. Kino to gra obrazu: kolor i kształt pożenione ze światłem i rytmem. Roztańczone ciała, rozentuzjazmowani filmowcy, rozbłyskujące światła w podmiejskim bunkrze czy feeria barw pryskających wymiocin mają więcej wspólnego z pulsującym światłem zarejestrowanym na taśmie filmowej niż mogłoby się wydawać. I Chazelle doskonale zdaje sobie z tego sprawę, więc wprawia celuloid w ruch (...), tnie, skleja, zestawia i w jakiś zadziwiający sposób udaje mu się z tego sklecić upojną, podniecającą, zachwycającą magię.”
Michał Piepiórka (Filmweb)
Najlepsza muzyka oryginalna Justin Hurwitz
Najlepsza scenografia Anthony Carlino, Florencia Martin
Najlepsze kostiumy Mary Zophres
Złoty Glob - Najlepsza muzyka Justin Hurwitz
„Babilon” to epopeja rozgrywająca się w Los Angeles lat 20. XX wieku, w której główne role grają Brad Pitt, Margot Robbie i Diego Calva, a w obsadzie są też: Jean Smart, Jovan Adepo i Li Jun Li. Opowieść o wielkich ambicjach śledzi narodziny i upadek wielu gwiazd w erze niepohamowanej dekadencji i deprawacji we wczesnym Hollywood.
Reżyserem i autorem scenariusza do filmu jest Damien Chazelle, autor nagrodzonego sześcioma Oscarami „La La Land” oraz „Whiplash” (trzy Oscary).
Dla Chazelle'a „Babilon” jest wynikiem 15 lat poszukiwań. - Chciałem przyjrzeć się branży filmowej na etapie powstania - mówi Chazelle – oraz przyjrzeć się społeczeństwu w trakcie zmian. W latach 20-tych Hollywood przeszło serię gwałtownych zawirowań i niektórzy przetrwali, ale wielu nie. Patrząc na to, przez co przeszli ci ludzie, można dostrzec jak wysoki były koszty towarzyszące ambicjom, które przyciągały tak wielu artystów do Los Angeles w tamtych czasach.
Historia tej transformacji ma ciemniejszą stronę. Wykracza ona poza pojawienie się dźwięku i obejmuje szereg nowych kodeksów moralnych - ostatecznie zebranych w Kodeksie Produkcyjnym z lat 30. - oraz reorganizację bardziej swobodnej, nieuregulowanej społeczności w globalny przemysł korporacyjny, który znamy dzisiaj. W tym samym czasie Los Angeles przekształca się z pustynnego miasteczka na początku lat 20. w jedną z największych megalopolii świata pod koniec dekady.
Gdy Chazelle dokopał się do historii ery kina niemego, zdał sobie sprawę, że pragnie przedstawić ludzi, którzy żyli w latach dwudziestych, w odmienny sposób niż do tej pory. - Często patrzymy na ten okres tak, jakby być może najbardziej 'ekstremalną' rzeczą, która się wydarzyła, było wypicie kilku martini za dużo - mówi Chazelle. - Rzeczywistość jest taka, że ci ludzie działali w świecie bez trzymanki, gdzie cały przemysł i miasto były budowane od podstaw, a to wymaga pewnego rodzaju szaleństwa.
Wiele odkryć naprawdę mnie zszokowało - zwierza się producentka Olivia Hamilton. - Hollywood było miejscem bardziej dzikim, awanturniczym, bardziej zróżnicowanym, bardziej swobodnym niż ludzie zdają sobie z tego sprawę.
Współproducent Padraic Murphy pomógł Chazelle'owi w poszukiwaniach, tropiąc wywiady, nieopowiedziane historie, klipy filmowe i zdjęcia. Getty Museum udostępniło Chazelle'owi swoje archiwa fotograficzne, a historycy tacy jak William Deverell z USC i kolekcjonerzy muzyki, jak Sherwin Dunner, dostarczyli Chazelle'owi i Murphy'emu dokumenty i nagrania, które pomogły im w badaniach.
W efekcie powstał pełniejszy portret ówczesnego Los Angeles - pustynnej społeczności, która rozrosła się w miasto światowej klasy, ewolucja, która w pewnym sensie była mikrokosmosem amerykańskiego eksperymentu. - To w ten sposób bardzo amerykańska historia - mówi Chazelle. - Grupa outsiderów i hochsztaplerów, bandytów, odmieńców i marzycieli, uciekających ze swoich rodzinnych miast, rozbijających namiot i budujących przemysł od podstaw na pustyni.
Głosy prasy:
„Chazelle wie co to żywioł kina i co to jazz.”
Tomasz Raczek (Magazyn SFP)
„(...)Chazelle, znowu mnie kupił i zahipnotyzował na trzy błyskawicznie lecące godziny”
Miłosz Stelmach (Ekrany)
„Mnie nakłonił do wielu rozmyślań. Takiego brzydkiego obrazu show biznesu nie zobaczymy zbyt prędko. Damien Chazelle miał wystarczający odwagi, by powiedzieć o tym głośno.”
Mikołajk Lipkowski (Movies Room)
„Bo kino wcale nie polega na opowiadaniu historii, a przynajmniej - nie przede wszystkim. Kino to gra obrazu: kolor i kształt pożenione ze światłem i rytmem. Roztańczone ciała, rozentuzjazmowani filmowcy, rozbłyskujące światła w podmiejskim bunkrze czy feeria barw pryskających wymiocin mają więcej wspólnego z pulsującym światłem zarejestrowanym na taśmie filmowej niż mogłoby się wydawać. I Chazelle doskonale zdaje sobie z tego sprawę, więc wprawia celuloid w ruch (...), tnie, skleja, zestawia i w jakiś zadziwiający sposób udaje mu się z tego sklecić upojną, podniecającą, zachwycającą magię.”
Michał Piepiórka (Filmweb)