Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Jutro
Piątek
27.04
Sobota
28.04
Niedziela
29.04
Poniedziałek
30.04
Wtorek
01.05
Środa
02.05
Czwartek
03.05
Piątek
04.05
Sobota
05.05
Niedziela
06.05
Poniedziałek
07.05
Wtorek
08.05
Środa
09.05
Czwartek
10.05
Piątek
11.05
Sobota
12.05
Niedziela
17.05
Piątek
19.05
Niedziela
21.05
Wtorek
26.05
Niedziela
sala
Solaris
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
15:40
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota (lektor)
RODZINA W KINIE
reż.
Hiroyuki Morita
Japonia, 2002
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Ponyo + warsztaty [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2008
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Plastuś i przyjaciele
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
RODZINA W KINIE
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
18:30
Bilet
Krótka Historia Polskiego Kina: Słońce wschodzi raz na dzień
reż.
Henryk Kluba
Polska, 1967
sala
Nostromo
13:55
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
15:45
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2024
17:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:10
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:40
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
16:10
Bilet
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hiromasa Yonebayashi
Japonia, 2010
20:30
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
12:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
16:00
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
reż.
Jim Jarmusch
Francja/Niemcy/USA/W.Brytania/Cypr, 2013
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
reż.
Nikolaj Arcel
Dania, Szwecja, Niemcy, 2023
13:20
Bilet
Back to Black. Historia Amy Winehouse
reż.
Sam Taylor-Johnson
Wielka Brytania, USA, Francja, 2024
18:00
Bilet
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
reż.
Alfred Hitchcock
USA, 1954
20:20
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:40
Bilet
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2001
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: O ptaszku, który nie chciał śpiewać
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Anioł zemsty (Angel)
Angel
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
USA, 1983
Gatunek:
kryminał, akcja, niezamierzona komedia
Reżyseria:
Robert Vincent O'Neil
Scenariusz:
Robert Vincent O'Neil
Producent:
Adams Apple Film Company, Planet Productions, Angel Venture
Obsada:
Donna Wilkes, Dick Shawn, Rory Calhoun, Susan Tyrrell, John Diehl
Czas trwania:
94 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
ANIOŁ ZEMSTY
thriller, dramat / USA / 1983 / 1 h 34 min
Ona nie jest aniołem
"Anioł zemsty" to celuloidowa kwintesencja lat 80., kino klasy B w najlepszej postaci i lektura obowiązkowa dla miłośników filmowych thrillerów, których akcja rozgrywa się w obskurnych barach, w blasku neonów, na marginesie społeczeństwa.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę.
Film Roberta Vincenta O'Neila ma średnio oryginalną fabułę, ale wylewająca się z każdego kadru atmosfera dekadenckiego showbizu lat 80. sprawia, że "Anioł zemsty" wyróżnia się na tle innych, podobnych filmów z tamtej dekady. Przyjaciele Molly reprezentują dyskryminowane wówczas mniejszości, a wśród nich na szczególną uwagę zasługują dwie wspaniałe postaci: przebrzmiały gwiazdor westernów, który tęskni za spektakularną strzelaniną na ubitej ziemi oraz transseksualna Mae (w tej roli doskonały Dick Shawn, który do historii przeszedł kreacją LSD w "Producentach" Mela Brooksa). Na drugim planie koncertowo gra także kultowa aktorka Susan Tyrrell: jako niezbyt utalentowana malarka-lesbijka wprowadza do filmu nową jakość i wynosi go o kilka poziomów wyżej. Wprowadzenie do scenariusza tak wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
"Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. Film dystrybuowała firma New Concorde, należąca do zwanego "papieżem złego kina" Rogera Cormana: producenta, który od lat 50. dał światu ponad pół tysiąca tytułów.
"Anioł zemsty" zrobił furorę w wypożyczalniach kaset VHS, co oczywiście zaowocowało kilkoma kontynuacjami. "Anioł zemsty II" i "Anioł zemsty III" trzymały poziom pierwszej części, choć Molly mierzyła się w nich z innymi problemami. Czwarta odsłona cyklu powstała już na potrzeby kablówki i niewiele ma wspólnego z duchem oryginału.
W każdym z rozdziałów historii Molly, w bohaterkę wcielała się inna aktorka. W oryginale Molly ma twarz 23-letniej w czasie realizacji zdjęć Donny Wilkes, która karierę przerwała na ponad dwie dekady niedługo po premierze "Anioła zemsty". Rolą Molly bez wątpienia jednak zapisała się w historii kina klasy B.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę. "Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. A wprowadzenie do scenariusza wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
Czym są Najlepsze z Najgorszych?
To pokazy różnorodnego kina klasy B, od starych, amerykańskich filmów s-f z kosmitami i latającymi spodkami wiszącymi na sznurkach, przez przebojowe kino akcji lat 80. z nieskazitelnymi bohaterami w ortalionowych dresach, po horrory z gumowymi potworami.
Niskie budżety, absurdalne dialogi, kiepskie aktorstwo, nielogiczna fabuła a także zaangażowanie i pasja autorów to tylko niektóre cechy wspólne najgorszych filmów w historii kinematografii światowej, które prezentowane są na przeglądzie. Filmy Najlepsze z Najgorszych rozbudzają wśród widzów miłość do kina klasy B od 2015 roku. Dotychczas odbyło się ponad 150 seansów i wydarzeń w ramach przeglądu.
Więcej: www.najlepszeznajgorszych.pl
thriller, dramat / USA / 1983 / 1 h 34 min
Ona nie jest aniołem
"Anioł zemsty" to celuloidowa kwintesencja lat 80., kino klasy B w najlepszej postaci i lektura obowiązkowa dla miłośników filmowych thrillerów, których akcja rozgrywa się w obskurnych barach, w blasku neonów, na marginesie społeczeństwa.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę.
Film Roberta Vincenta O'Neila ma średnio oryginalną fabułę, ale wylewająca się z każdego kadru atmosfera dekadenckiego showbizu lat 80. sprawia, że "Anioł zemsty" wyróżnia się na tle innych, podobnych filmów z tamtej dekady. Przyjaciele Molly reprezentują dyskryminowane wówczas mniejszości, a wśród nich na szczególną uwagę zasługują dwie wspaniałe postaci: przebrzmiały gwiazdor westernów, który tęskni za spektakularną strzelaniną na ubitej ziemi oraz transseksualna Mae (w tej roli doskonały Dick Shawn, który do historii przeszedł kreacją LSD w "Producentach" Mela Brooksa). Na drugim planie koncertowo gra także kultowa aktorka Susan Tyrrell: jako niezbyt utalentowana malarka-lesbijka wprowadza do filmu nową jakość i wynosi go o kilka poziomów wyżej. Wprowadzenie do scenariusza tak wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
"Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. Film dystrybuowała firma New Concorde, należąca do zwanego "papieżem złego kina" Rogera Cormana: producenta, który od lat 50. dał światu ponad pół tysiąca tytułów.
"Anioł zemsty" zrobił furorę w wypożyczalniach kaset VHS, co oczywiście zaowocowało kilkoma kontynuacjami. "Anioł zemsty II" i "Anioł zemsty III" trzymały poziom pierwszej części, choć Molly mierzyła się w nich z innymi problemami. Czwarta odsłona cyklu powstała już na potrzeby kablówki i niewiele ma wspólnego z duchem oryginału.
W każdym z rozdziałów historii Molly, w bohaterkę wcielała się inna aktorka. W oryginale Molly ma twarz 23-letniej w czasie realizacji zdjęć Donny Wilkes, która karierę przerwała na ponad dwie dekady niedługo po premierze "Anioła zemsty". Rolą Molly bez wątpienia jednak zapisała się w historii kina klasy B.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę. "Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. A wprowadzenie do scenariusza wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
Czym są Najlepsze z Najgorszych?
To pokazy różnorodnego kina klasy B, od starych, amerykańskich filmów s-f z kosmitami i latającymi spodkami wiszącymi na sznurkach, przez przebojowe kino akcji lat 80. z nieskazitelnymi bohaterami w ortalionowych dresach, po horrory z gumowymi potworami.
Niskie budżety, absurdalne dialogi, kiepskie aktorstwo, nielogiczna fabuła a także zaangażowanie i pasja autorów to tylko niektóre cechy wspólne najgorszych filmów w historii kinematografii światowej, które prezentowane są na przeglądzie. Filmy Najlepsze z Najgorszych rozbudzają wśród widzów miłość do kina klasy B od 2015 roku. Dotychczas odbyło się ponad 150 seansów i wydarzeń w ramach przeglądu.
Więcej: www.najlepszeznajgorszych.pl
Wydarzenia powiązane cyklem