Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Sobota
Jutro
Niedziela
04.12
Poniedziałek
05.12
Wtorek
06.12
Środa
07.12
Czwartek
08.12
Piątek
09.12
Sobota
10.12
Niedziela
11.12
Poniedziałek
12.12
Wtorek
13.12
Środa
14.12
Czwartek
15.12
Piątek
16.12
Sobota
17.12
Niedziela
21.12
Czwartek
26.12
Wtorek
27.12
Środa
28.12
Czwartek
29.12
Piątek
30.12
Sobota
31.12
Niedziela
05.01
Piątek
10.01
Środa
12.01
Piątek
18.01
Czwartek
21.01
Niedziela
23.01
Wtorek
24.01
Środa
25.01
Czwartek
07.02
Środa
25.02
Niedziela
29.02
Czwartek
17.03
Niedziela
14.04
Niedziela
26.05
Niedziela
sala
Solaris
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Jak zostać Świętym Mikołajem 3
RODZINA W KINIE
reż.
Christian Dyekjaer
Dania, 2022
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Kicia Kocia pod choinkę [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
reż.
Marta Stróżycka
Polska, 2023
17:00
Bilet
Callas w Operze Paryskiej (1958)
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Tom Volf
Włochy/Francja, 2023
18:00
Bilet
Porozmawiaj z nią | gość specjalny: Tomasz Raczek
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania, 2002
17:00
Bilet
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Klub cudownych kobiet
Pora Dla Seniora
reż.
Thaddeus O'Sullivan
W. Brytania, USA, 2023
18:30
Bilet
Callas w Operze Paryskiej (1958)
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Tom Volf
Włochy/Francja, 2023
20:20
Bilet
To właśnie miłość. 20 rocznica
Wydarzenia specjalne
reż.
Richard Curtis
Wielka Brytania, USA, Francja, 2003
16:30
Bilet
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
18:00
Bilet
To właśnie miłość. 20 rocznica
Wydarzenia specjalne
reż.
Richard Curtis
Wielka Brytania, USA, Francja, 2003
17:00
Bilet
Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Francja
18:00
Bilet
Akademia Pana Kleksa. PRZEDPREMIERA!
Wydarzenia specjalne
reż.
Maciej Kawulski
Polska, 2023
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Vika!
Pora Dla Seniora
reż.
Agnieszka Zwiefka
Polska, Niemcy, Finlandia, 2023
17:30
Bilet
Akademia Pana Kleksa. PRZEDPREMIERA!
Wydarzenia specjalne
reż.
Maciej Kawulski
Polska, 2023
17:30
Bilet
2001. Odyseja kosmiczna | finał Roku z science fiction
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
reż.
Stanley Kubrick
USA, Wielka Brytania, 1968
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Niedziela z Bolkiem i Lolkiem
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
17:30
Bilet
Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Holandia, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
18:00
Bilet
2024. ROK Z KINEM AZJI. PRZEDPREMIERA: Chłopiec i czapla
2024. ROK Z KINEM AZJI
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia, 2023
17:00
Bilet
Orfeusz w piekle [J. Offenbach] retransmisja operetki | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Barrie Kosky
Austria, 2023
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
17:00
Bilet
Turandot [G. Puccini] retransmisja opery | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
reż.
Robert Wilson
Francja, 2023
17:00
Bilet
Śpiąca królewna [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Szwajcaria, 2022
Anioł zemsty (Angel)
Angel
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
USA, 1983
Gatunek:
kryminał, akcja, niezamierzona komedia
Reżyseria:
Robert Vincent O'Neil
Scenariusz:
Robert Vincent O'Neil
Producent:
Adams Apple Film Company, Planet Productions, Angel Venture
Obsada:
Donna Wilkes, Dick Shawn, Rory Calhoun, Susan Tyrrell, John Diehl
Czas trwania:
94 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
ANIOŁ ZEMSTY
thriller, dramat / USA / 1983 / 1 h 34 min
Ona nie jest aniołem
"Anioł zemsty" to celuloidowa kwintesencja lat 80., kino klasy B w najlepszej postaci i lektura obowiązkowa dla miłośników filmowych thrillerów, których akcja rozgrywa się w obskurnych barach, w blasku neonów, na marginesie społeczeństwa.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę.
Film Roberta Vincenta O'Neila ma średnio oryginalną fabułę, ale wylewająca się z każdego kadru atmosfera dekadenckiego showbizu lat 80. sprawia, że "Anioł zemsty" wyróżnia się na tle innych, podobnych filmów z tamtej dekady. Przyjaciele Molly reprezentują dyskryminowane wówczas mniejszości, a wśród nich na szczególną uwagę zasługują dwie wspaniałe postaci: przebrzmiały gwiazdor westernów, który tęskni za spektakularną strzelaniną na ubitej ziemi oraz transseksualna Mae (w tej roli doskonały Dick Shawn, który do historii przeszedł kreacją LSD w "Producentach" Mela Brooksa). Na drugim planie koncertowo gra także kultowa aktorka Susan Tyrrell: jako niezbyt utalentowana malarka-lesbijka wprowadza do filmu nową jakość i wynosi go o kilka poziomów wyżej. Wprowadzenie do scenariusza tak wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
"Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. Film dystrybuowała firma New Concorde, należąca do zwanego "papieżem złego kina" Rogera Cormana: producenta, który od lat 50. dał światu ponad pół tysiąca tytułów.
"Anioł zemsty" zrobił furorę w wypożyczalniach kaset VHS, co oczywiście zaowocowało kilkoma kontynuacjami. "Anioł zemsty II" i "Anioł zemsty III" trzymały poziom pierwszej części, choć Molly mierzyła się w nich z innymi problemami. Czwarta odsłona cyklu powstała już na potrzeby kablówki i niewiele ma wspólnego z duchem oryginału.
W każdym z rozdziałów historii Molly, w bohaterkę wcielała się inna aktorka. W oryginale Molly ma twarz 23-letniej w czasie realizacji zdjęć Donny Wilkes, która karierę przerwała na ponad dwie dekady niedługo po premierze "Anioła zemsty". Rolą Molly bez wątpienia jednak zapisała się w historii kina klasy B.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę. "Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. A wprowadzenie do scenariusza wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
Czym są Najlepsze z Najgorszych?
To pokazy różnorodnego kina klasy B, od starych, amerykańskich filmów s-f z kosmitami i latającymi spodkami wiszącymi na sznurkach, przez przebojowe kino akcji lat 80. z nieskazitelnymi bohaterami w ortalionowych dresach, po horrory z gumowymi potworami.
Niskie budżety, absurdalne dialogi, kiepskie aktorstwo, nielogiczna fabuła a także zaangażowanie i pasja autorów to tylko niektóre cechy wspólne najgorszych filmów w historii kinematografii światowej, które prezentowane są na przeglądzie. Filmy Najlepsze z Najgorszych rozbudzają wśród widzów miłość do kina klasy B od 2015 roku. Dotychczas odbyło się ponad 150 seansów i wydarzeń w ramach przeglądu.
Więcej: www.najlepszeznajgorszych.pl
thriller, dramat / USA / 1983 / 1 h 34 min
Ona nie jest aniołem
"Anioł zemsty" to celuloidowa kwintesencja lat 80., kino klasy B w najlepszej postaci i lektura obowiązkowa dla miłośników filmowych thrillerów, których akcja rozgrywa się w obskurnych barach, w blasku neonów, na marginesie społeczeństwa.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę.
Film Roberta Vincenta O'Neila ma średnio oryginalną fabułę, ale wylewająca się z każdego kadru atmosfera dekadenckiego showbizu lat 80. sprawia, że "Anioł zemsty" wyróżnia się na tle innych, podobnych filmów z tamtej dekady. Przyjaciele Molly reprezentują dyskryminowane wówczas mniejszości, a wśród nich na szczególną uwagę zasługują dwie wspaniałe postaci: przebrzmiały gwiazdor westernów, który tęskni za spektakularną strzelaniną na ubitej ziemi oraz transseksualna Mae (w tej roli doskonały Dick Shawn, który do historii przeszedł kreacją LSD w "Producentach" Mela Brooksa). Na drugim planie koncertowo gra także kultowa aktorka Susan Tyrrell: jako niezbyt utalentowana malarka-lesbijka wprowadza do filmu nową jakość i wynosi go o kilka poziomów wyżej. Wprowadzenie do scenariusza tak wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
"Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. Film dystrybuowała firma New Concorde, należąca do zwanego "papieżem złego kina" Rogera Cormana: producenta, który od lat 50. dał światu ponad pół tysiąca tytułów.
"Anioł zemsty" zrobił furorę w wypożyczalniach kaset VHS, co oczywiście zaowocowało kilkoma kontynuacjami. "Anioł zemsty II" i "Anioł zemsty III" trzymały poziom pierwszej części, choć Molly mierzyła się w nich z innymi problemami. Czwarta odsłona cyklu powstała już na potrzeby kablówki i niewiele ma wspólnego z duchem oryginału.
W każdym z rozdziałów historii Molly, w bohaterkę wcielała się inna aktorka. W oryginale Molly ma twarz 23-letniej w czasie realizacji zdjęć Donny Wilkes, która karierę przerwała na ponad dwie dekady niedługo po premierze "Anioła zemsty". Rolą Molly bez wątpienia jednak zapisała się w historii kina klasy B.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę. "Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. A wprowadzenie do scenariusza wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
Czym są Najlepsze z Najgorszych?
To pokazy różnorodnego kina klasy B, od starych, amerykańskich filmów s-f z kosmitami i latającymi spodkami wiszącymi na sznurkach, przez przebojowe kino akcji lat 80. z nieskazitelnymi bohaterami w ortalionowych dresach, po horrory z gumowymi potworami.
Niskie budżety, absurdalne dialogi, kiepskie aktorstwo, nielogiczna fabuła a także zaangażowanie i pasja autorów to tylko niektóre cechy wspólne najgorszych filmów w historii kinematografii światowej, które prezentowane są na przeglądzie. Filmy Najlepsze z Najgorszych rozbudzają wśród widzów miłość do kina klasy B od 2015 roku. Dotychczas odbyło się ponad 150 seansów i wydarzeń w ramach przeglądu.
Więcej: www.najlepszeznajgorszych.pl
Wydarzenia powiązane cyklem