Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Czwartek
Jutro
Piątek
04.01
Sobota
05.01
Niedziela
06.01
Poniedziałek
07.01
Wtorek
08.01
Środa
09.01
Czwartek
10.01
Piątek
11.01
Sobota
12.01
Niedziela
14.01
Wtorek
15.01
Środa
16.01
Czwartek
19.01
Niedziela
23.01
Czwartek
25.01
Sobota
26.01
Niedziela
28.01
Wtorek
29.01
Środa
06.02
Czwartek
11.02
Wtorek
06.03
Czwartek
10.04
Czwartek
sala
Solaris
20:00
Bilet
To nie mój film
reż.
Maria Zbąska
Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
99 min.
format:
2D
16:00
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Crossing
reż.
Levan Akin
Szwecja/ Dania/ Francja/ Turcja/ Gruzja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
20:00
Bilet
Agent szczęścia
reż.
Arun Bhattarai
Bhutan, Węgry
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
94 min.
format:
2D NAP
14:00
Bilet
Crossing
reż.
Levan Akin
Szwecja/ Dania/ Francja/ Turcja/ Gruzja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia 1988
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
86 min.
format:
2D DUB
18:00
Bilet
Agent szczęścia
reż.
Arun Bhattarai
Bhutan, Węgry
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
94 min.
format:
2D NAP
20:15
Bilet
Pod skórą
reż.
Jonathan Glazer
Wielka Brytania, Szwajcaria, USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 17.
czas trwania:
107 min.
format:
2D NAP
14:00
Bilet
Crossing
reż.
Levan Akin
Szwecja/ Dania/ Francja/ Turcja/ Gruzja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Wielka przygoda Niny
reż.
Alain Gagnol, Jean-Loup Felicioli
Francja 2023
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
79 min.
format:
2D DUB
18:00
Bilet
Here. Poza czasem
reż.
Robert Zemeckis
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
104 min.
format:
2D NAP
20:00
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
13:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
15:00
Bilet
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia 1988
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
86 min.
format:
2D DUB
17:00
Bilet
Agent szczęścia
reż.
Arun Bhattarai
Bhutan, Węgry
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
94 min.
format:
2D NAP
19:10
Bilet
Crossing
reż.
Levan Akin
Szwecja/ Dania/ Francja/ Turcja/ Gruzja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Crossing
reż.
Levan Akin
Szwecja/ Dania/ Francja/ Turcja/ Gruzja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
20:00
Bilet
Agent szczęścia
reż.
Arun Bhattarai
Bhutan, Węgry
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
94 min.
format:
2D NAP
16:30
Bilet
Crossing
reż.
Levan Akin
Szwecja/ Dania/ Francja/ Turcja/ Gruzja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Agent szczęścia
reż.
Arun Bhattarai
Bhutan, Węgry
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
94 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
Agent szczęścia
reż.
Arun Bhattarai
Bhutan, Węgry
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
94 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
Crossing
reż.
Levan Akin
Szwecja/ Dania/ Francja/ Turcja/ Gruzja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Smok Diplodok
reż.
Wojtek Wawszczyk
Polska 2024
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
93 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
reż.
Juan Jesús García Galocha
Hiszpania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
93 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Solan i Ludwik – Misja Księżyc + warsztaty
reż.
Rasmus A. Sivertsen
Norwegia 2018
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
80 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
20:15
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
16:15
Bilet
Here. Poza czasem
reż.
Robert Zemeckis
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
104 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
20:20
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
14:15
Bilet
Here. Poza czasem
reż.
Robert Zemeckis
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
104 min.
format:
2D NAP
16:20
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Czary-mary
Polska, 1964-1973
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
16:15
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
PRZEDPREMIERA: The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
od 18 lat.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
12:15
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
14:15
Bilet
Here. Poza czasem
reż.
Robert Zemeckis
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
104 min.
format:
2D NAP
19:30
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
16:15
Bilet
Here. Poza czasem
reż.
Robert Zemeckis
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
104 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
20:20
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
16:15
Bilet
Here. Poza czasem
reż.
Robert Zemeckis
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
104 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
PRZEDPREMIERA: Kiedy nadchodzi jesień
reż.
François Ozon
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
102 min.
format:
2D NAP
20:15
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
16:30
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
To nie mój film + prelekcja
reż.
Maria Zbąska
Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
99 min.
format:
2D
20:45
Bilet
Agent szczęścia
reż.
Arun Bhattarai
Bhutan, Węgry
kategoria wiekowa:
Od lat 10.
czas trwania:
94 min.
format:
2D NAP
18:40
Bilet
Nienawiść
reż.
Mathieu Kassovitz
Francja 1995
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
96 min.
format:
2D NAP
16:50
Bilet
PRZEDPREMIERA: The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
od 18 lat.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
20:40
Bilet
Nienawiść
reż.
Mathieu Kassovitz
Francja 1995
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
96 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Sportowe życie
Polska, 1964-1978
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
16:15
Bilet
Nienawiść
reż.
Mathieu Kassovitz
Francja 1995
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
96 min.
format:
2D NAP
20:15
Bilet
PRZEDPREMIERA: Dziewczyna z Igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Obcy. Ósmy pasażer Nostromo (wersja reżyserska)
reż.
Ridley Scott
USA/ Wielka Brytania 1979
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
117 min.
format:
2D NAP
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Moje ulubione ciasto
reż.
Maryam Moghadam, Behtash Sanaeeha
Iran/ Francja/ Szwecja/ Niemcy 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
97 min.
format:
2D NAP
10:00
Bilet
Filmowe powtórki do matury: 1984
reż.
Michael Radford
Wielka Brytania 1984
czas trwania:
113 min.
18:30
Bilet
Rok z kinem Azji: Tetsuo: Człowiek z żelaza
reż.
Shinya Tsukamoto
Japonia 1989
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
67 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Magiczne krainy + Hobbit po śląsku dla dzieci
Polska, 1973-1987
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
19:00
Bilet
Najlepsze z najgorszych: ROBOT MONSTER
reż.
Phil Tucker
USA 1953
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
66 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ ZEA/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
123 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Urodziny kina
Polska,
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
18:30
Bilet
KF AMBASADA: Omen
reż.
Richard Donner
Wielka Brytania/USA 1976
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
111 min.
format:
2D NAP
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Kiedy nadchodzi jesień
reż.
François Ozon
Francja 2024
kategoria wiekowa:
od 15 lat.
czas trwania:
102 min.
10:00
Bilet
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
reż.
Waldemar Szarek
Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
113 min.
format:
2D
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
reż.
James Cameron
USA/Wielka Brytania 1986
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
154 min.
format:
2D NAP
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Anioł zemsty (Angel)
Angel
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
USA, 1983
Gatunek:
kryminał, akcja, niezamierzona komedia
Reżyseria:
Robert Vincent O'Neil
Scenariusz:
Robert Vincent O'Neil
Producent:
Adams Apple Film Company, Planet Productions, Angel Venture
Obsada:
Donna Wilkes, Dick Shawn, Rory Calhoun, Susan Tyrrell, John Diehl
Czas trwania:
94 min.
Format:
kie.
Wydarzenie archiwalne
Opis
ANIOŁ ZEMSTY
thriller, dramat / USA / 1983 / 1 h 34 min
Ona nie jest aniołem
"Anioł zemsty" to celuloidowa kwintesencja lat 80., kino klasy B w najlepszej postaci i lektura obowiązkowa dla miłośników filmowych thrillerów, których akcja rozgrywa się w obskurnych barach, w blasku neonów, na marginesie społeczeństwa.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę.
Film Roberta Vincenta O'Neila ma średnio oryginalną fabułę, ale wylewająca się z każdego kadru atmosfera dekadenckiego showbizu lat 80. sprawia, że "Anioł zemsty" wyróżnia się na tle innych, podobnych filmów z tamtej dekady. Przyjaciele Molly reprezentują dyskryminowane wówczas mniejszości, a wśród nich na szczególną uwagę zasługują dwie wspaniałe postaci: przebrzmiały gwiazdor westernów, który tęskni za spektakularną strzelaniną na ubitej ziemi oraz transseksualna Mae (w tej roli doskonały Dick Shawn, który do historii przeszedł kreacją LSD w "Producentach" Mela Brooksa). Na drugim planie koncertowo gra także kultowa aktorka Susan Tyrrell: jako niezbyt utalentowana malarka-lesbijka wprowadza do filmu nową jakość i wynosi go o kilka poziomów wyżej. Wprowadzenie do scenariusza tak wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
"Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. Film dystrybuowała firma New Concorde, należąca do zwanego "papieżem złego kina" Rogera Cormana: producenta, który od lat 50. dał światu ponad pół tysiąca tytułów.
"Anioł zemsty" zrobił furorę w wypożyczalniach kaset VHS, co oczywiście zaowocowało kilkoma kontynuacjami. "Anioł zemsty II" i "Anioł zemsty III" trzymały poziom pierwszej części, choć Molly mierzyła się w nich z innymi problemami. Czwarta odsłona cyklu powstała już na potrzeby kablówki i niewiele ma wspólnego z duchem oryginału.
W każdym z rozdziałów historii Molly, w bohaterkę wcielała się inna aktorka. W oryginale Molly ma twarz 23-letniej w czasie realizacji zdjęć Donny Wilkes, która karierę przerwała na ponad dwie dekady niedługo po premierze "Anioła zemsty". Rolą Molly bez wątpienia jednak zapisała się w historii kina klasy B.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę. "Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. A wprowadzenie do scenariusza wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
Czym są Najlepsze z Najgorszych?
To pokazy różnorodnego kina klasy B, od starych, amerykańskich filmów s-f z kosmitami i latającymi spodkami wiszącymi na sznurkach, przez przebojowe kino akcji lat 80. z nieskazitelnymi bohaterami w ortalionowych dresach, po horrory z gumowymi potworami.
Niskie budżety, absurdalne dialogi, kiepskie aktorstwo, nielogiczna fabuła a także zaangażowanie i pasja autorów to tylko niektóre cechy wspólne najgorszych filmów w historii kinematografii światowej, które prezentowane są na przeglądzie. Filmy Najlepsze z Najgorszych rozbudzają wśród widzów miłość do kina klasy B od 2015 roku. Dotychczas odbyło się ponad 150 seansów i wydarzeń w ramach przeglądu.
Więcej: www.najlepszeznajgorszych.pl
thriller, dramat / USA / 1983 / 1 h 34 min
Ona nie jest aniołem
"Anioł zemsty" to celuloidowa kwintesencja lat 80., kino klasy B w najlepszej postaci i lektura obowiązkowa dla miłośników filmowych thrillerów, których akcja rozgrywa się w obskurnych barach, w blasku neonów, na marginesie społeczeństwa.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę.
Film Roberta Vincenta O'Neila ma średnio oryginalną fabułę, ale wylewająca się z każdego kadru atmosfera dekadenckiego showbizu lat 80. sprawia, że "Anioł zemsty" wyróżnia się na tle innych, podobnych filmów z tamtej dekady. Przyjaciele Molly reprezentują dyskryminowane wówczas mniejszości, a wśród nich na szczególną uwagę zasługują dwie wspaniałe postaci: przebrzmiały gwiazdor westernów, który tęskni za spektakularną strzelaniną na ubitej ziemi oraz transseksualna Mae (w tej roli doskonały Dick Shawn, który do historii przeszedł kreacją LSD w "Producentach" Mela Brooksa). Na drugim planie koncertowo gra także kultowa aktorka Susan Tyrrell: jako niezbyt utalentowana malarka-lesbijka wprowadza do filmu nową jakość i wynosi go o kilka poziomów wyżej. Wprowadzenie do scenariusza tak wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
"Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. Film dystrybuowała firma New Concorde, należąca do zwanego "papieżem złego kina" Rogera Cormana: producenta, który od lat 50. dał światu ponad pół tysiąca tytułów.
"Anioł zemsty" zrobił furorę w wypożyczalniach kaset VHS, co oczywiście zaowocowało kilkoma kontynuacjami. "Anioł zemsty II" i "Anioł zemsty III" trzymały poziom pierwszej części, choć Molly mierzyła się w nich z innymi problemami. Czwarta odsłona cyklu powstała już na potrzeby kablówki i niewiele ma wspólnego z duchem oryginału.
W każdym z rozdziałów historii Molly, w bohaterkę wcielała się inna aktorka. W oryginale Molly ma twarz 23-letniej w czasie realizacji zdjęć Donny Wilkes, która karierę przerwała na ponad dwie dekady niedługo po premierze "Anioła zemsty". Rolą Molly bez wątpienia jednak zapisała się w historii kina klasy B.
Główną bohaterką "Anioła zemsty" jest Molly Stewart: nastolatka, która za dnia uchodzi za pilną uczennicę, a nocami, na szpilkach wysokości wieżowców, przemierza bulwary Los Angeles w poszukiwaniu klientów. Od 12-ego roku życia jest prostytutką, przyzwyczajoną do tego, by ze światem mierzyć się sama. Kiedy na ulicach zaczyna grasować bestialski morderca, Molly znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wraz z grupą wyrzutków, którzy od lat stanowią jej najbliższą rodzinę, postanawia zastawić na maniaka pułapkę. "Anioł zemsty" to kino mocno campowe, czasami boleśnie melodramatyczne, wciągające jednak widza w migający neonami świat bez reszty. I to już od pierwszej sceny. A wprowadzenie do scenariusza wielu postaci reprezentujących mniejszości seksualne było w połowie lat 80. uznawane za ruch śmiały i rzadki. "Anioł zemsty" zdobył nawet w 1984 r. nagrodę publiczności na festiwalu San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival.
Czym są Najlepsze z Najgorszych?
To pokazy różnorodnego kina klasy B, od starych, amerykańskich filmów s-f z kosmitami i latającymi spodkami wiszącymi na sznurkach, przez przebojowe kino akcji lat 80. z nieskazitelnymi bohaterami w ortalionowych dresach, po horrory z gumowymi potworami.
Niskie budżety, absurdalne dialogi, kiepskie aktorstwo, nielogiczna fabuła a także zaangażowanie i pasja autorów to tylko niektóre cechy wspólne najgorszych filmów w historii kinematografii światowej, które prezentowane są na przeglądzie. Filmy Najlepsze z Najgorszych rozbudzają wśród widzów miłość do kina klasy B od 2015 roku. Dotychczas odbyło się ponad 150 seansów i wydarzeń w ramach przeglądu.
Więcej: www.najlepszeznajgorszych.pl