Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Utrata równowagi
Surfer
Pani od polskiego
Wspaniały świat
Ukryty motyw
Utrata równowagi
The Last Showgirl
Pani od polskiego
Ukryty motyw
Wspaniały świat
Wspaniały świat
Rodzina w kinie: Dam radę! + warsztaty arteterapeutyczne
Pani od polskiego
Utrata równowagi
Flow
Pani od polskiego
Wspaniały świat
Utrata równowagi
Utrata równowagi
Wspaniały świat
Pani od polskiego
Flow
Pani od polskiego
Wspaniały świat
PRZEDPREMIERA: Wrócicie do siebie
Flow
Wspaniały świat
Konklawe
The Last Showgirl
Wrócicie do siebie
Ukryty motyw
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Diva Futura
Wrócicie do siebie
Ostatnia podróż
Diva Futura
Ukryty motyw
Ostatnia podróż
Szpiedzy
Rodzina w kinie: Akiko. Latająca małpka + warsztaty
Wrócicie do siebie
Diva Futura
Ostatnia podróż
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Szpiedzy
Ostatnia podróż
Girls Will Be Girls
Wrócicie do siebie
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Ukryty motyw
Diva Futura
Ukryty motyw
Girls Will Be Girls
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Wrócicie do siebie
Wrócicie do siebie
Ukryty motyw
Diva Futura
Niesamowite przygody skarpetek
Laputa – podniebny zamek
Chłopiec i czapla
Księżniczka Mononoke
Narzeczona dla kota
Tajemniczy świat Arrietty
Rodzina w kinie: Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Trust Me (Zaufaj mi)
Podniebna poczta Kiki
Chłopiec i czapla
Mój sąsiad Totoro (dubbing) + warsztaty
Rodzina w kinie: Królestwo Kensuke + warsztaty botaniczne
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
Podniebna poczta Kiki
Szkarłatny pilot + prelekcja
Rodzina w kinie: Narzeczona dla kota + prelekcja
Księżniczka Mononoke (dubbing)
Laputa – podniebny zamek
Podniebna poczta Kiki
Nausicaä z Doliny Wiatru
Ponyo
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Rok z kinem Azji: Samotna kobieta
Pani od polskiego
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Flow
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Noc muzeów: Legenda o Ondalu
Filmowe popołudnie dla dzieci: pieskie życie
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Ukryty motyw
The Last Showgirl
Ukryty motyw
Konklawe
The Last Showgirl
Ukryty motyw
Flow
Konklawe
Ukryty motyw
Tribute to David Lynch: Głowa do wycierania + prelekcja
PORA DLA SENIORA: The Last Showgirl
Wspaniały świat
Utrata równowagi
Konklawe
Ukryty motyw
The Last Showgirl
Utrata równowagi
Pani od polskiego
Rok z kinem Azji: Tchórz
Ukryty motyw
Ostatnia podróż
Girls Will Be Girls
Szpiedzy
Lśnienie. 45-lecie premiery
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Szpiedzy
Jezioro łabędzie [P. Czajkowski] balet | sezon 2024-25
PRZEDPREMIERA: Gaucho Gaucho
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Filmowe popołudnie dla dzieci: małpi gaj
Ja jestem Niepokalane Poczęcie
PRZEDPREMIERA: Małe miłości
Ukryty motyw
Ukryty motyw
Wrócicie do siebie
Diva Futura
Szpiedzy
Girls Will Be Girls
Szpiedzy
KF AMBASADA: Monty Python i Święty Graal
Szpiedzy
Diva Futura
Najlepsze z najgorszych: OBYWATEL TOXIE – TOKSYCZNY MŚCICIEL 4
Szpiedzy
Dalajlama. Przez mądrość do szczęścia
Girls Will Be Girls
Rok z kinem Azji: Idol
Szpiedzy
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Filmowe popołudnie dla dzieci: podróż do Azji
Rodzina w kinie: Ponyo + warsztaty origami
Szkarłatny pilot + prelekcja
Lekcje filmowe: Człowiek z blizną
MODOWY KLUB FILMOWY: Annie Hall
Tribute to David Lynch: Shorts 1966-1995 + wstępy Davida Lyncha
Dr Strangelove [sezon2025]
Fenicki układ. Fantastyczna premiera nowego filmu Genialnego Pana Andersona w Grand Kosmos Kino
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zielone Świątki
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Ruchomy Zamek Hauru (dubbing)
Spirited Away: W krainie bogów
Nausicaä z Doliny Wiatru + prelekcja
Najlepsze z najgorszych: Wiklinowy koszyk 2
Madame Butterfly [sezon 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: pojedynki
Księżniczka Mononoke + prelekcja
Mój sąsiad Totoro
Tribute to David Lynch: Dumbland + portret reżysera
Ruchomy Zamek Hauru + prelekcja
Maraton Ghibli: Podniebna poczta Kiki + Szopy w natarciu
Tribute to David Lynch: Żyć sztuką
Filmowe popołudnie dla dzieci: czasem słońce, czasem deszcz
KF AMBASADA: Barry Lyndon
Spirited Away: W krainie bogów + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Chłopiec i czapla
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Anima w Kosmosie. Zbigniew Rybczyński – droga do Oscara

Anima w Kosmosie. Historia polskiej animacji. Edycja druga
Polska animacja to uznana marka na całym świecie, czego najbardziej spektakularnym dowodem oscarowe statuetki dla „Tanga” Zbigniewa Rybczyńskiego oraz polsko-brytyjskiego „Piotrusia i wilka” Suzie Templeton czy nominacje do tej zaszczytnej nagrody dla „Katedry” Tomasza Bagińskiego oraz polsko-brytyjskiego „Twojego Vincenta” Doroty Kobieli i Hugh Welchmana. „Anima w Kosmosie” to dziewięć atrakcyjnych wieczorów, podczas których najlepszym polskim filmom animowanym towarzyszyć będą spotkania z ich autorami. Gospodarzem cyklu jest Jerzy Armata, autor wielu książek poświęconych animacji.
Każdy z seansów to trwające około 3 godzin spotkanie, gdzie najwybitniejszy znawca polskiej animacji, Jerzy Armata, konsekwentnie będzie przeprowadzał lekcje historii polskiej animacji, bazując na swojej wiedzy i ponad 40 letnim doświadczeniu w branży. Każdemu ze spotkań towarzyszyć będzie prezentacja kilkunastu krótkometrażowych animacji, a gośćmi będą artyści - legendarni twórcy animacji.
Spotkanie 3: ZBIGNIEW RYBCZYŃSKI – DROGA DO OSCARA (68 min)
Niespodzianka na dobry początek | 10 min
„Plamuz”, Polska 1973 | 9 min
„Zupa”. Polska 1974 | 8 min
„Oj! Nie mogę się zatrzymać!”, Polska 1975 | 10 min
„Nowa książka”, Polska 1975 | 10 min
„Święto”, Polska 1976 | 10 min
„Piątek – sobota”, Polska 1977 | 3 min
„Tango”, Polska 1980 | 8 min
Zbigniew Rybczyński (ur. 27 stycznia 1949 w Łodzi) – polski reżyser, operator filmowy, programista komputerowy, artysta multimedialny, laureat Oscara. Ukończył liceum plastyczne w Warszawie. Absolwent wydziału operatorskiego PWSFTviT w Łodzi. W szkole zrealizował etiudy „Kwadrat” i „Take five”. W czasie studiów i bezpośrednio po studiach, oprócz realizacji własnych projektów, pracował jako autor zdjęć do filmów zaprzyjaźnionych reżyserów: Piotra Andrejewa, Filipa Bajona i Andrzeja Barańskiego. Z tym ostatnim zrealizował trzy wielokrotnie nagradzane etiudy szkole: „Kręte ścieżki”, „Dzień pracy” i „Podanie”. Zrealizowany z Piotrem Andrejewem film telewizyjny „Rozmowa” z 1974 roku zdobył szereg nagród, w tym Grand Prix, na Festiwalu Filmowym w Oberhausen w 1975. Przez krótki czas był uczestnikiem łódzkiej grupy Warsztat Formy Filmowej. Debiutował w Se-Ma-Forze w 1973 filmem „Plamuz”. Zrealizowany do muzyki Zbigniewa Namysłowskiego, „Plamuz” uchodzi za jeden z pierwszych w Polsce animowanych teledysków muzycznych. W Se-Ma-Forze Rybczyński zrealizował szereg filmów z wykorzystaniem pomysłów formalnych, ukazujących różnorodne możliwości techniki filmowej. Jego filmy: „Zupa”, „Nowa Książka”, „Oj! Nie mogę się zatrzymać!”, „Lokomotywa”, „Święto”, „Piątek – Sobota”, „Media”, „Wdech – wydech” i wreszcie – nakręcone w 1980 – „Tango” były entuzjastycznie przyjmowane na wielu festiwalach filmowych. Za ten ostatni otrzymał w 1983 roku Oscara® w kategorii najlepszy krótkometrażowy film animowany.
„Tango” zakończyło współpracę Rybczyńskiego z łódzkim Se-Ma-Forem, a on sam wraz z rodziną wyjechał z Polski do Austrii, a potem do USA, gdzie robił swoje kolejne filmy: zrealizowane w technice komputerowej „Schody”, „Orkiestra”, „Manhattan”, „Washington”, „Kafka”. Realizował też teledyski m. in. dla Micka Jaggera, do piosenki „Imagine” Johna Lennona, dla Simple Minds, The Art of Noise, Chucka Mangione, Pet Shop Boys, Alan Parsons Project, Yoko Ono, Lou Reeda, Supertramp, Rush, Lady Pank (angielska wersja piosenki „Mniej niż zero”).
Około roku 1992 artysta rozpoczął pisanie własnych programów komputerowych i kreowanie obrazu poprzez tworzenie nowych narzędzi cyfrowych. Technika łączenia wielowarstwowych obrazów (image compositing) przyniosła mu amerykańskie patenty techniczne, a jego software znajduje zastosowanie w przemyśle filmowym i telewizyjnym.
Jerzy Armata - krytyk filmowy i muzyczny, dziennikarz, pedagog. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego (1977). W latach 1977-1990 kierownik Działu Filmów Oświatowych i Festiwali w Okręgowym Przedsiębiorstwie Rozpowszechniania Filmów w Krakowie. W latach 1985-1991 – adiunkt w Pracowni Filmu Animowanego krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1991 r. – redaktor w Studiu Filmów Animowanych w Krakowie, w latach 1992-2011 – redaktor w krakowskim oddziale „Gazety Wyborczej". Od 2012 – redaktor naczelny „Magazynu Filmowego SFP”. Współpracuje m.in. z „Kinem”, „TVPro”, portalfilmowy.pl. Laureat nagrody Stowarzyszenia Filmowców Polskich za publikacje poświęcone polskiemu filmowi animowanemu (1989) oraz nagrody SDP dla najlepszego publicysty Małopolski (2012). Autor cykli telewizyjnych poświęconych filmom krótkometrażowym („Małe Kino", „Dwóch ludzi z filmem", „Anima"), felietonista Radia Kraków.
Selekcjoner i juror wielu festiwali filmowych. Członek Rady Programowej Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Dyrektor artystyczny Tarnowskiej Nagrody Filmowej, uhonorowanej w 2011 roku nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii najlepsze wydarzenie krajowe. Twórca Akademii Filmowej w Tarnowie, nominowanej w roku 2010 do nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii edukacja młodego widza. Ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Wiceprzewodniczący krakowskiego oddziału Stowarzyszenia Filmowców Polskich, członek zarządów: Koła Realizatorów Filmów dla Dzieci i Młodzieży oraz Sekcji Filmu Animowanego SFP.
Autor monografii: Studio Filmów Animowanych w Krakowie (1995) oraz Filmowy Tarnów. 25 lat Tarnowskiej Nagrody Filmowej (2012), współtwórca wielu książek (m.in. Kino końca wieku (2000), Kręci nas Zebra. 20 lat Studia Filmowego Zebra (2008), Historia kina polskiego (2006), Polski film animowany (2008), Amerykański sen (2009), encyklopedii – m.in. Encyklopedia kina (2003), Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Film. Kinematografia (1994), Aktualizacje encyklopedyczne. Suplement do Wielkiej ilustrowanej encyklopedii powszechnej Wydawnictwa Gutenberga, t. 8, Film (1997), Encyklopedia Krakowa (2000), leksykonów i katalogów o tematyce filmowej. Kurator retrospektyw twórczości mistrzów polskiej animacji na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Era Nowe Horyzonty: w 2007 – Juliana Józefa Antonisza, w 2008 – Alexandra Sroczyńskiego (z tej okazji – książka Kino-Olo, czyli Alexander Sroczyński Show), w 2009 – Piotra Dumały (której towarzyszyła książka Śnione filmy Piotra Dumały), w 2010 – Daniela Szczechury (książka Hobby animacja. Kino Daniela Szczechury), w 2011 – Mariusza Wilczyńskiego (książka Z Armatą na Wilka. Animowany blues Mariusza Wilczyńskiego, uhonorowana Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej), w 2012 – Witolda Giersza (książka Witold Giersz – malarz ekranu napisana wspólnie z Joanną Prosińską-Giersz). Współautor – z Natalią Chojną – wystawy (i towarzyszącego jej albumu) 65 lat polskiej animacji dla dzieci.