Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dzisiaj
Czwartek
Jutro
Piątek
25.01
Sobota
26.01
Niedziela
27.01
Poniedziałek
28.01
Wtorek
29.01
Środa
30.01
Czwartek
31.01
Piątek
01.02
Sobota
02.02
Niedziela
03.02
Poniedziałek
04.02
Wtorek
05.02
Środa
06.02
Czwartek
07.02
Piątek
09.02
Niedziela
11.02
Wtorek
13.02
Czwartek
14.02
Piątek
15.02
Sobota
16.02
Niedziela
17.02
Poniedziałek
19.02
Środa
21.02
Piątek
22.02
Sobota
23.02
Niedziela
24.02
Poniedziałek
26.02
Środa
01.03
Sobota
02.03
Niedziela
06.03
Czwartek
08.03
Sobota
25.03
Wtorek
29.03
Sobota
04.04
Piątek
10.04
Czwartek
15.04
Wtorek
09.05
Piątek
06.06
Piątek
sala
Solaris
20:20
Bilet
The Outrun
reż.
Nora Fingscheidt
Niemcy/ Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
118 min.
format:
2D NAP
14:30
Bilet
Dalej jazda
reż.
Mariusz Kuczewski
Polska
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
100 min.
format:
2D
16:25
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
18:15
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
20:15
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
13:30
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
15:50
Bilet
Dalej jazda
reż.
Mariusz Kuczewski
Polska
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
100 min.
format:
2D
17:45
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
20:35
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
12:10
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
14:20
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Solan i Ludwik – Misja Księżyc + wykład
reż.
Rasmus A. Sivertsen
Norwegia 2018
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
80 min.
format:
2D DUB
17:40
Bilet
Dalej jazda
reż.
Mariusz Kuczewski
Polska
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
100 min.
format:
2D
19:40
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
14:00
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
reż.
Rich Peppiatt
Irlandia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
Reagan
reż.
Sean McNamara
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
135 min.
format:
2D LEKTOR
15:35
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
17:45
Bilet
Dalej jazda
reż.
Mariusz Kuczewski
Polska
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
100 min.
format:
2D
19:45
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
14:00
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
15:45
Bilet
Dalej jazda
reż.
Mariusz Kuczewski
Polska
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
100 min.
format:
2D
17:40
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
19:40
Bilet
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
reż.
Rich Peppiatt
Irlandia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
Dalej jazda
reż.
Mariusz Kuczewski
Polska
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
100 min.
format:
2D
20:30
Bilet
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
reż.
Rich Peppiatt
Irlandia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
14:30
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
16:20
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
14:15
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
16:00
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Grand Tour + prelekcja
reż.
Miguel Gomes
Portugalia/ Włochy/ Francja/ Niemcy/ Japonia/ Chiny 2024
kategoria wiekowa:
12+.
czas trwania:
129 min.
format:
2D NAP
20:40
Bilet
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
reż.
Rich Peppiatt
Irlandia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
14:00
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
20:30
Bilet
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
reż.
Rich Peppiatt
Irlandia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
14:15
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
16:20
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
W blasku Oscarów: Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Łotwa, Francja, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
20:25
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
17:10
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
19:10
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
20:20
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
14:20
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
16:30
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
18:15
Bilet
Balkoniary
reż.
Noémie Merlant
Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
reż.
Rich Peppiatt
Irlandia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Emma Odważna (dubbing)
reż.
Leo Lewis Liao
USA
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
79 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
13:15
Bilet
Kicia Kocia w przedszkolu
reż.
Marta Stróżycka
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
42 min.
format:
2D DUB
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Basia. Radzę sobie! + warsztaty
reż.
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
52 min.
format:
2D DUB
12:45
Bilet
Fantastyczny Angelo
reż.
Alexis Ducord, Vincent Paronnaud
Francja / Luksemburg
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D DUB
12:45
Bilet
Kicia Kocia w przedszkolu
reż.
Marta Stróżycka
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
42 min.
format:
2D DUB
13:30
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
13:00
Bilet
Zima Mamy Mu
reż.
Christian Ryltenius
Szwecja
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
67 min.
format:
2D DUB
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty
reż.
Alexis Ducord, Vincent Paronnaud
Francja / Luksemburg
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D DUB
12:30
Bilet
Kicia Kocia w przedszkolu
reż.
Marta Stróżycka
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
42 min.
format:
2D DUB
12:30
Bilet
Fantastyczny Angelo
reż.
Alexis Ducord, Vincent Paronnaud
Francja / Luksemburg
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D DUB
14:10
Bilet
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
reż.
Hayao Miyazaki
Japonia 1988
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
86 min.
format:
2D DUB
14:15
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
reż.
Juan Jesús García Galocha
Hiszpania
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
93 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
19:00
Bilet
Najlepsze z najgorszych: ROBOT MONSTER
reż.
Phil Tucker
USA 1953
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
66 min.
format:
2D NAP
20:40
Bilet
Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
14:00
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
16:40
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
19:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Daaaaaali!
reż.
Quentin Dupieux
Francja 2023
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
79 min.
format:
2D NAP
20:40
Bilet
PRZEDPREMIERA: Nosferatu
reż.
Robert Eggers
USA, Czechy 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
13:00
Bilet
Flow
reż.
Gints Zilbalodis
Francja, Łotwa, Belgia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
84 min.
format:
2D
18:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Maria Callas
reż.
Pablo Larraín
Niemcy/ USA/ ZEA/ Włochy 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
123 min.
format:
2D NAP
20:20
Bilet
PRZEDPREMIERA: Nosferatu
reż.
Robert Eggers
USA, Czechy 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
12:25
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Urodziny kina
Polska,
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
16:30
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
19:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
reż.
Jacques Audiard
Francja/ USA/ Meksyk 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
13:45
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
15:45
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
18:15
Bilet
Dalej jazda
reż.
Mariusz Kuczewski
Polska
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
100 min.
format:
2D
20:15
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
15:50
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
18:30
Bilet
KF AMBASADA: Omen
reż.
Richard Donner
Wielka Brytania/USA 1976
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
111 min.
format:
2D NAP
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Kiedy nadchodzi jesień
reż.
François Ozon
Francja 2024
kategoria wiekowa:
od 15 lat.
czas trwania:
102 min.
13:10
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
15:30
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
18:00
Bilet
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE + prelekcja Michała Oleszczyka na 60. urodziny Kina Kosmos
reż.
Wojciech Jerzy Has
Polska 1965
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
180 min.
format:
2D NAP
15:35
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
17:40
Bilet
Kompletnie nieznany
reż.
James Mangold
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
140 min.
format:
2D
20:15
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
14:45
Bilet
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
reż.
Rich Peppiatt
Irlandia 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
105 min.
format:
2D NAP
16:45
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
19:00
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
14:30
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
16:50
Bilet
Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dzień świstaka
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
16:15
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
20:10
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
12:20
Bilet
W pokoju obok
reż.
Pedro Almodóvar
Hiszpania/ USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
106 min.
format:
2D NAP
14:30
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
16:50
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
20:40
Bilet
Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
16:00
Bilet
Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
Dziewczyna z igłą
reż.
Magnus von Horn
Dania/ Polska/ Szwecja 2024
kategoria wiekowa:
18+.
czas trwania:
123 min.
format:
2D
14:45
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
16:50
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
20:40
Bilet
Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
10:00
Bilet
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
reż.
Waldemar Szarek
Polska 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
113 min.
format:
2D
14:45
Bilet
Sztuka pięknego życia
reż.
John Crowley
Wielka Brytania, Francja 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
108 min.
format:
2D NAP
16:50
Bilet
Babygirl
reż.
Halina Reijn
USA 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
114 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
The Brutalist
reż.
Brady Corbet
USA, Węgry, Wielka Brytania 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
215 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Hamlet [sezon 2025]
reż.
Lyndsey Turner
Wielka Brytania 2015
kategoria wiekowa:
15+.
czas trwania:
220 min.
format:
polskie
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Królowe i królewny
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
18:00
Bilet
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
reż.
James Cameron
USA/Wielka Brytania 1986
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
154 min.
format:
2D NAP
18:30
Bilet
Rok z kinem Azji: Pieta
reż.
Ki-duk Kim
Korea Południowa 2012
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
104 min.
format:
2D NAP
20:30
Bilet
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
reż.
Jacques Audiard
Francja/ USA/ Meksyk 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dalekie podróże
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
10:00
Bilet
Zima Mamy Mu + warsztaty
reż.
Christian Ryltenius
Szwecja
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
67 min.
format:
2D DUB
10:00
Bilet
Kina i Yuk + warsztaty
reż.
Guillaume Maidatchevsky
Francja / Kanada / Włochy
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
85 min.
format:
2D LEKT
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Mulholland Drive
reż.
David Lynch
Francja/USA 2001
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
146 min.
format:
2D NAP
10:00
Bilet
Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
reż.
Juan Jesús García Galocha
Hiszpania
kategoria wiekowa:
Od lat 7.
czas trwania:
83 min.
format:
2D DUB
18:30
Bilet
Najlepsze z najgorszych: Manos – ręce przeznaczenia
reż.
Harold P. Warren
USA 1966
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
70 min.
format:
2D NAP
18:00
Bilet
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
reż.
Jacques Audiard
Francja/ USA/ Meksyk 2024
kategoria wiekowa:
Od lat 16.
czas trwania:
132 min.
format:
2D NAP
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ahoj, przygodo!
Polska
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
40 min.
format:
2D
10:00
Bilet
Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
reż.
Rémi Durin, Arnaud Demuynck
Belgia, Francja
kategoria wiekowa:
G (general audiences).
czas trwania:
65 min.
format:
2D DUB
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
10:00
Bilet
Filmowe powtórki do matury: Lalka
reż.
Wojciech Jerzy Has
Polska , 1968
kategoria wiekowa:
12+.
czas trwania:
151 min.
18:30
Bilet
Fleabag [sezon 2025]
reż.
Tony Gretch-Smith, Vicky Jones
Wielka Brytania 2019
czas trwania:
81 min.
format:
polskie
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Gorączka
reż.
Michael Mann
USA 1995
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
170 min.
format:
2D NAP
18:15
Bilet
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
reż.
Jacques Rivette
Francja 1991
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
238 min.
format:
2D NAP
19:00
Bilet
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
reż.
Max Webster
Wielka Brytania 2024
czas trwania:
165 min.
format:
polskie
10:00
Bilet
Filmowe powtórki do matury: Wesele
reż.
Andrzej Wajda
Polska 1973
kategoria wiekowa:
Od lat 12.
czas trwania:
102 min.
format:
2D
18:00
Bilet
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
reż.
Sergio Leone
Włochy / Hiszpania / RFN 1966
kategoria wiekowa:
Od lat 15.
czas trwania:
165 min.
format:
2D NAP
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
ANIMA W KOSMOSIE: Hobby animacja – kino Daniela Szczechury
Hobby. Daniel Szczechura
Wydarzenie w cyklu:
Kraj, rok:
Polska, 2002
Reżyseria:
Damian Szczechura
Producent:
Studio Filmowe Anima-Pol (Łódź),
Czas trwania:
180 min.
Wydarzenie archiwalne
Opis
Anima w Kosmosie. Historia polskiej animacji
Spotkanie 6: Hobby animacja - kino Daniela Szczechury
Polska animacja to uznana marka na całym świecie, czego najbardziej spektakularnym dowodem oscarowe statuetki dla „Tanga” Zbigniewa Rybczyńskiego oraz polsko-brytyjskiego „Piotrusia i wilka” Suzie Templeton czy nominacje do tej zaszczytnej nagrody dla „Katedry” Tomasza Bagińskiego oraz polsko-brytyjskiego „Twojego Vincenta” Doroty Kobieli i Hugh Welchmana. „Anima w Kosmosie” to dziewięć atrakcyjnych wieczorów, podczas których najlepszym polskim filmom animowanym towarzyszyć będą spotkania z ich autorami. Gospodarzem cyklu jest Jerzy Armata, autor wielu książek poświęconych animacji.
Każdy z seansów to trwające około 3 godzin spotkanie, gdzie najwybitniejszy znawca polskiej animacji, Jerzy Armata, konsekwentnie będzie przeprowadzał lekcje historii polskiej animacji, bazując na swojej wiedzy i ponad 40 letnim doświadczeniu w branży. Każdemu ze spotkań towarzyszyć będzie prezentacja kilkunastu krótkometrażowych animacji, a gośćmi będą artyści - legendarni twórcy animacji, m.in. Piotr Dumała i Mariusz Wilczyński, który jest autorem oprawy graficznej cyklu.
Podczas szóstego spotkania zaprezentujemy "Hobby. Daniel Szczechura" - pełnometrażowy film animowany, będący autorskim uszeregowaniem własnej twórczości. Kilka filmów reżyser połączył współczesnymi "dokrętkami": początkowo widzimy pustą salę kinową, słyszymy terkot projektora, a na ekranie - etiuda szkolna "Konflikty" rozpoczyna retrospektywę Szczechury. Pod koniec sala się zapełnia... jednym widzem. Jest nim reżyser.
Daniel Szczechura - Scenarzysta, autor opracowania plastycznego i reżyser filmów rysunkowych, wycinankowych, a także dokumentalnych, pedagog. Urodził się 11 lipca 1930 roku w Wilczogębach. Absolwent Wydziału Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego (1958) oraz Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej i Telewizyjnej w Łodzi (1962). Studiował także w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (1951-52). Członek warszawskiego Studenckiego Teatru Satyryków (STS), gdzie pełnił funkcję scenografa. Od 1961 roku związany ze Studiem Małych Form Filmowych „Se-Ma-For” w Łodzi. Współpracownik Studia Filmowego Anima-Pol. Od 1970 roku pracownik dydaktyczny warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (od 1988 roku – profesor nadzwyczajny sztuk plastycznych), gdzie na Wydziale Grafiki prowadził Pracownię Filmu Animowanego. W latach 1982-83 pełnił funkcję wiceprezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Filmu Animowanego (Association Internationale du Film d'Animation – ASIFA).
Początkowo nic nie wskazywało, że Daniel Szczechura – późniejszy klasyk filmu animowanego, jeden ze współtwórców słynnej w latach 60. i 70. ubiegłego wieku polskiej szkoły animacji – przez większość swego życia będzie się zajmował tym rodzajem kina. Zaczynał bowiem od kręconych amatorsko krótkich filmów fabularnych, a w łódzkiej Szkole Filmowej studiował sztukę operatorską, wspomagając często zdjęciami etiudy dokumentalne i fabularne, realizowane przez kolegów z wydziału reżyserii. Pełnienie roli operatora, a więc sprawowanie funkcji – w mniejszym czy większym stopniu – usługowej w stosunku do reżysera, niezbyt mu odpowiadało. Stąd chyba animacja, którą odkrył nieco przypadkowo podczas studiów operatorskich. Ona dawała samodzielność, zbliżała autora do swego dzieła, znacznie ograniczając pośredników w przenoszeniu własnych idei na ekran, zamieniała kino, które ze swej istoty jest sztuką kolektywną, w bardziej indywidualną, osobistą wypowiedź.
Pierwsze filmy Szczechury – Konflikty (1960), Maszyna(1961), Litera (1962) oraz Fotel (1963) – w dużej mierze wynikają ze specyfiki esteesowskiego pojmowania satyry oraz jej społecznej funkcji. Konflikty kierują swe ostrze w stronę cenzury, Maszyna ośmiesza absurdy naszego życia codziennego, Litera wykpiwa ludzką głupotę i nadgorliwość, a Fotel to krótka, skondensowana opowiastka – wręcz instruktaż – o sposobach zdobywania władzy. Grupę satyrycznych filmów Szczechury domykają: Karol (1966), zabawna historyjka o mężczyźnie malującym ukradkiem hasło na murze oraz stróżach porządku, usiłujących mu w tym przeszkodzić, oraz Desant (1968), pełna purnonsensowego humoru, skrząca się dowcipnymi dialogami opowieść o dwóch spadających żołnierzach, którzy wyskoczyli z samolotu, zapominając o spadochronach.
Niebawem miejsce satyrycznych uszczypliwości zajęła w filmach Szczechury filozoficzna zaduma nad sensem ludzkiej egzystencji. Refleksję nad przemijaniem zawartą w Wykresie (1966) kontynuuje w Podróży (1970) i Skoku(1978). Warto zwrócić uwagę, że w obu tych filmach animowany bohater wcale nie jest anonimowy, jego rysy przypominają samego reżysera. To jego dzieła najbardziej osobiste, kto wie – czy nie najważniejsze.
Do rekordowego – pod względem przyznanych nagród i wyróżnień Fotelu – zbliżyło się zrealizowane pięć lat później groteskowe Hobby (1968), efektowna surrealistyczna powiastka o złej, wyrafinowanej kobiecie i naiwnych mężczyznach. Ten film rozpoczął nową ścieżkę w twórczości Szczechury. Miejsce realistycznego opisu, uproszczonego do form prawie abstrakcyjnych, jak w Fotelu czy Wykresie, ale jednak realistycznego, zaczęła zastępować luźna gra wyobraźni, a linearną akcję – penetracja w głąb. W surrealistycznej poetyce utrzymany jest dyptyk: Fatamorgana 1 (1981) i Fatamorgana 2 (1983). To swoiste kino drogi, ale nie wędrują w nim ludzie, a przedmioty. Opowieścią podróżną jest również, pełna poezji i nostalgii, inspirowana plastyką Stasysa Eidrigeviciusa Dobranocka(1997).
Kino Szczechury zaczęło się od opisu rzeczywistości, satyrycznego, przejaskrawionego, szyderczego, ale jednak opisu. Szybko tonację buffo zastąpiło spojrzenie bardziej serio, a dokumentowanie naszej „zewnętrzności” – penetrowanie spraw, które siedzą ukryte gdzieś głęboko w nas.
Szczechura jest laureatem ponad pół setki prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. w Barcelonie, Buenos Aires, Mamai, Montevideo, Oberhausen. Za całokształt twórczości uhonorowano go m.in. w Linzu, Genui, Zagrzebiu i Krakowie, gdzie podczas 57. Krakowskiego Festiwalu Filmowego (2017) – kiedy polska animacja obchodziła swe 70. urodziny – otrzymał statuetkę Smoka Smoków
Jest bohaterem drugiego odcinka cyklu telewizyjnego Jerzego Armaty Anima (2000) oraz filmu dokumentalnego Macieja Giżyckiego Podróże Daniela Szczechury (2005), a także książki Jerzego Armaty Hobby animacja. Daniel Szczechura (Warszawa 2009).
Jerzy Armata - krytyk filmowy i muzyczny, dziennikarz, pedagog. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego (1977). W latach 1977-1990 kierownik Działu Filmów Oświatowych i Festiwali w Okręgowym Przedsiębiorstwie Rozpowszechniania Filmów w Krakowie. W latach 1985-1991 – adiunkt w Pracowni Filmu Animowanego krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1991 r. – redaktor w Studiu Filmów Animowanych w Krakowie, w latach 1992-2011 – redaktor w krakowskim oddziale „Gazety Wyborczej". Od 2012 – redaktor naczelny „Magazynu Filmowego SFP”. Współpracuje m.in. z „Kinem”, „TVPro”, portalfilmowy.pl. Laureat nagrody Stowarzyszenia Filmowców Polskich za publikacje poświęcone polskiemu filmowi animowanemu (1989) oraz nagrody SDP dla najlepszego publicysty Małopolski (2012). Autor cykli telewizyjnych poświęconych filmom krótkometrażowym („Małe Kino", „Dwóch ludzi z filmem", „Anima"), felietonista Radia Kraków.
Selekcjoner i juror wielu festiwali filmowych. Członek Rady Programowej Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Dyrektor artystyczny Tarnowskiej Nagrody Filmowej, uhonorowanej w 2011 roku nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii najlepsze wydarzenie krajowe. Twórca Akademii Filmowej w Tarnowie, nominowanej w roku 2010 do nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii edukacja młodego widza. Ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Wiceprzewodniczący krakowskiego oddziału Stowarzyszenia Filmowców Polskich, członek zarządów: Koła Realizatorów Filmów dla Dzieci i Młodzieży oraz Sekcji Filmu Animowanego SFP.
Autor monografii: Studio Filmów Animowanych w Krakowie (1995) oraz Filmowy Tarnów. 25 lat Tarnowskiej Nagrody Filmowej (2012), współtwórca wielu książek (m.in. Kino końca wieku (2000), Kręci nas Zebra. 20 lat Studia Filmowego Zebra (2008), Historia kina polskiego (2006), Polski film animowany (2008), Amerykański sen (2009), encyklopedii – m.in. Encyklopedia kina (2003), Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Film. Kinematografia (1994), Aktualizacje encyklopedyczne. Suplement do Wielkiej ilustrowanej encyklopedii powszechnej Wydawnictwa Gutenberga, t. 8, Film (1997), Encyklopedia Krakowa (2000), leksykonów i katalogów o tematyce filmowej. Kurator retrospektyw twórczości mistrzów polskiej animacji na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Era Nowe Horyzonty: w 2007 – Juliana Józefa Antonisza, w 2008 – Alexandra Sroczyńskiego (z tej okazji – książka Kino-Olo, czyli Alexander Sroczyński Show), w 2009 – Piotra Dumały (której towarzyszyła książka Śnione filmy Piotra Dumały), w 2010 – Daniela Szczechury (książka Hobby animacja. Kino Daniela Szczechury), w 2011 – Mariusza Wilczyńskiego (książka Z Armatą na Wilka. Animowany blues Mariusza Wilczyńskiego, uhonorowana Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej), w 2012 – Witolda Giersza (książka Witold Giersz – malarz ekranu napisana wspólnie z Joanną Prosińską-Giersz). Współautor – z Natalią Chojną – wystawy (i towarzyszącego jej albumu) 65 lat polskiej animacji dla dzieci.
(za akademiafilmupolskiego.pl)
Spotkanie 6: Hobby animacja - kino Daniela Szczechury
Polska animacja to uznana marka na całym świecie, czego najbardziej spektakularnym dowodem oscarowe statuetki dla „Tanga” Zbigniewa Rybczyńskiego oraz polsko-brytyjskiego „Piotrusia i wilka” Suzie Templeton czy nominacje do tej zaszczytnej nagrody dla „Katedry” Tomasza Bagińskiego oraz polsko-brytyjskiego „Twojego Vincenta” Doroty Kobieli i Hugh Welchmana. „Anima w Kosmosie” to dziewięć atrakcyjnych wieczorów, podczas których najlepszym polskim filmom animowanym towarzyszyć będą spotkania z ich autorami. Gospodarzem cyklu jest Jerzy Armata, autor wielu książek poświęconych animacji.
Każdy z seansów to trwające około 3 godzin spotkanie, gdzie najwybitniejszy znawca polskiej animacji, Jerzy Armata, konsekwentnie będzie przeprowadzał lekcje historii polskiej animacji, bazując na swojej wiedzy i ponad 40 letnim doświadczeniu w branży. Każdemu ze spotkań towarzyszyć będzie prezentacja kilkunastu krótkometrażowych animacji, a gośćmi będą artyści - legendarni twórcy animacji, m.in. Piotr Dumała i Mariusz Wilczyński, który jest autorem oprawy graficznej cyklu.
Podczas szóstego spotkania zaprezentujemy "Hobby. Daniel Szczechura" - pełnometrażowy film animowany, będący autorskim uszeregowaniem własnej twórczości. Kilka filmów reżyser połączył współczesnymi "dokrętkami": początkowo widzimy pustą salę kinową, słyszymy terkot projektora, a na ekranie - etiuda szkolna "Konflikty" rozpoczyna retrospektywę Szczechury. Pod koniec sala się zapełnia... jednym widzem. Jest nim reżyser.
Daniel Szczechura - Scenarzysta, autor opracowania plastycznego i reżyser filmów rysunkowych, wycinankowych, a także dokumentalnych, pedagog. Urodził się 11 lipca 1930 roku w Wilczogębach. Absolwent Wydziału Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego (1958) oraz Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej i Telewizyjnej w Łodzi (1962). Studiował także w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (1951-52). Członek warszawskiego Studenckiego Teatru Satyryków (STS), gdzie pełnił funkcję scenografa. Od 1961 roku związany ze Studiem Małych Form Filmowych „Se-Ma-For” w Łodzi. Współpracownik Studia Filmowego Anima-Pol. Od 1970 roku pracownik dydaktyczny warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (od 1988 roku – profesor nadzwyczajny sztuk plastycznych), gdzie na Wydziale Grafiki prowadził Pracownię Filmu Animowanego. W latach 1982-83 pełnił funkcję wiceprezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Filmu Animowanego (Association Internationale du Film d'Animation – ASIFA).
Początkowo nic nie wskazywało, że Daniel Szczechura – późniejszy klasyk filmu animowanego, jeden ze współtwórców słynnej w latach 60. i 70. ubiegłego wieku polskiej szkoły animacji – przez większość swego życia będzie się zajmował tym rodzajem kina. Zaczynał bowiem od kręconych amatorsko krótkich filmów fabularnych, a w łódzkiej Szkole Filmowej studiował sztukę operatorską, wspomagając często zdjęciami etiudy dokumentalne i fabularne, realizowane przez kolegów z wydziału reżyserii. Pełnienie roli operatora, a więc sprawowanie funkcji – w mniejszym czy większym stopniu – usługowej w stosunku do reżysera, niezbyt mu odpowiadało. Stąd chyba animacja, którą odkrył nieco przypadkowo podczas studiów operatorskich. Ona dawała samodzielność, zbliżała autora do swego dzieła, znacznie ograniczając pośredników w przenoszeniu własnych idei na ekran, zamieniała kino, które ze swej istoty jest sztuką kolektywną, w bardziej indywidualną, osobistą wypowiedź.
Pierwsze filmy Szczechury – Konflikty (1960), Maszyna(1961), Litera (1962) oraz Fotel (1963) – w dużej mierze wynikają ze specyfiki esteesowskiego pojmowania satyry oraz jej społecznej funkcji. Konflikty kierują swe ostrze w stronę cenzury, Maszyna ośmiesza absurdy naszego życia codziennego, Litera wykpiwa ludzką głupotę i nadgorliwość, a Fotel to krótka, skondensowana opowiastka – wręcz instruktaż – o sposobach zdobywania władzy. Grupę satyrycznych filmów Szczechury domykają: Karol (1966), zabawna historyjka o mężczyźnie malującym ukradkiem hasło na murze oraz stróżach porządku, usiłujących mu w tym przeszkodzić, oraz Desant (1968), pełna purnonsensowego humoru, skrząca się dowcipnymi dialogami opowieść o dwóch spadających żołnierzach, którzy wyskoczyli z samolotu, zapominając o spadochronach.
Niebawem miejsce satyrycznych uszczypliwości zajęła w filmach Szczechury filozoficzna zaduma nad sensem ludzkiej egzystencji. Refleksję nad przemijaniem zawartą w Wykresie (1966) kontynuuje w Podróży (1970) i Skoku(1978). Warto zwrócić uwagę, że w obu tych filmach animowany bohater wcale nie jest anonimowy, jego rysy przypominają samego reżysera. To jego dzieła najbardziej osobiste, kto wie – czy nie najważniejsze.
Do rekordowego – pod względem przyznanych nagród i wyróżnień Fotelu – zbliżyło się zrealizowane pięć lat później groteskowe Hobby (1968), efektowna surrealistyczna powiastka o złej, wyrafinowanej kobiecie i naiwnych mężczyznach. Ten film rozpoczął nową ścieżkę w twórczości Szczechury. Miejsce realistycznego opisu, uproszczonego do form prawie abstrakcyjnych, jak w Fotelu czy Wykresie, ale jednak realistycznego, zaczęła zastępować luźna gra wyobraźni, a linearną akcję – penetracja w głąb. W surrealistycznej poetyce utrzymany jest dyptyk: Fatamorgana 1 (1981) i Fatamorgana 2 (1983). To swoiste kino drogi, ale nie wędrują w nim ludzie, a przedmioty. Opowieścią podróżną jest również, pełna poezji i nostalgii, inspirowana plastyką Stasysa Eidrigeviciusa Dobranocka(1997).
Kino Szczechury zaczęło się od opisu rzeczywistości, satyrycznego, przejaskrawionego, szyderczego, ale jednak opisu. Szybko tonację buffo zastąpiło spojrzenie bardziej serio, a dokumentowanie naszej „zewnętrzności” – penetrowanie spraw, które siedzą ukryte gdzieś głęboko w nas.
Szczechura jest laureatem ponad pół setki prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. w Barcelonie, Buenos Aires, Mamai, Montevideo, Oberhausen. Za całokształt twórczości uhonorowano go m.in. w Linzu, Genui, Zagrzebiu i Krakowie, gdzie podczas 57. Krakowskiego Festiwalu Filmowego (2017) – kiedy polska animacja obchodziła swe 70. urodziny – otrzymał statuetkę Smoka Smoków
Jest bohaterem drugiego odcinka cyklu telewizyjnego Jerzego Armaty Anima (2000) oraz filmu dokumentalnego Macieja Giżyckiego Podróże Daniela Szczechury (2005), a także książki Jerzego Armaty Hobby animacja. Daniel Szczechura (Warszawa 2009).
Jerzy Armata - krytyk filmowy i muzyczny, dziennikarz, pedagog. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego (1977). W latach 1977-1990 kierownik Działu Filmów Oświatowych i Festiwali w Okręgowym Przedsiębiorstwie Rozpowszechniania Filmów w Krakowie. W latach 1985-1991 – adiunkt w Pracowni Filmu Animowanego krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1991 r. – redaktor w Studiu Filmów Animowanych w Krakowie, w latach 1992-2011 – redaktor w krakowskim oddziale „Gazety Wyborczej". Od 2012 – redaktor naczelny „Magazynu Filmowego SFP”. Współpracuje m.in. z „Kinem”, „TVPro”, portalfilmowy.pl. Laureat nagrody Stowarzyszenia Filmowców Polskich za publikacje poświęcone polskiemu filmowi animowanemu (1989) oraz nagrody SDP dla najlepszego publicysty Małopolski (2012). Autor cykli telewizyjnych poświęconych filmom krótkometrażowym („Małe Kino", „Dwóch ludzi z filmem", „Anima"), felietonista Radia Kraków.
Selekcjoner i juror wielu festiwali filmowych. Członek Rady Programowej Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Dyrektor artystyczny Tarnowskiej Nagrody Filmowej, uhonorowanej w 2011 roku nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii najlepsze wydarzenie krajowe. Twórca Akademii Filmowej w Tarnowie, nominowanej w roku 2010 do nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii edukacja młodego widza. Ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Wiceprzewodniczący krakowskiego oddziału Stowarzyszenia Filmowców Polskich, członek zarządów: Koła Realizatorów Filmów dla Dzieci i Młodzieży oraz Sekcji Filmu Animowanego SFP.
Autor monografii: Studio Filmów Animowanych w Krakowie (1995) oraz Filmowy Tarnów. 25 lat Tarnowskiej Nagrody Filmowej (2012), współtwórca wielu książek (m.in. Kino końca wieku (2000), Kręci nas Zebra. 20 lat Studia Filmowego Zebra (2008), Historia kina polskiego (2006), Polski film animowany (2008), Amerykański sen (2009), encyklopedii – m.in. Encyklopedia kina (2003), Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Film. Kinematografia (1994), Aktualizacje encyklopedyczne. Suplement do Wielkiej ilustrowanej encyklopedii powszechnej Wydawnictwa Gutenberga, t. 8, Film (1997), Encyklopedia Krakowa (2000), leksykonów i katalogów o tematyce filmowej. Kurator retrospektyw twórczości mistrzów polskiej animacji na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Era Nowe Horyzonty: w 2007 – Juliana Józefa Antonisza, w 2008 – Alexandra Sroczyńskiego (z tej okazji – książka Kino-Olo, czyli Alexander Sroczyński Show), w 2009 – Piotra Dumały (której towarzyszyła książka Śnione filmy Piotra Dumały), w 2010 – Daniela Szczechury (książka Hobby animacja. Kino Daniela Szczechury), w 2011 – Mariusza Wilczyńskiego (książka Z Armatą na Wilka. Animowany blues Mariusza Wilczyńskiego, uhonorowana Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej), w 2012 – Witolda Giersza (książka Witold Giersz – malarz ekranu napisana wspólnie z Joanną Prosińską-Giersz). Współautor – z Natalią Chojną – wystawy (i towarzyszącego jej albumu) 65 lat polskiej animacji dla dzieci.
(za akademiafilmupolskiego.pl)
Nasze wydarzenia