Dzisiaj
Poniedziałek
Jutro
Wtorek
29.06
Środa
30.06
Czwartek
01.07
Piątek
02.07
Sobota
03.07
Niedziela
05.07
Wtorek
06.07
Środa
07.07
Czwartek
09.07
Sobota
10.07
Niedziela
13.07
Środa
15.07
Piątek
17.07
Niedziela
21.07
Czwartek
23.07
Sobota
24.07
Niedziela
27.07
Środa
28.07
Czwartek
31.07
Niedziela
04.08
Czwartek
09.08
Wtorek
12.08
Piątek
18.08
Czwartek
20.08
Sobota
23.08
Wtorek
25.08
Czwartek
27.08
Sobota
10.09
Sobota
sala
Solaris
20:15
Bilet
Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun
Kino Lato
reż.
Wes Anderson
Niemcy, USA, 2021
18:00
Bilet
Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun
Kino Lato
reż.
Wes Anderson
Niemcy, USA, 2021
16:00
Bilet
RODZINA W KINIE: Yakari i wielka podróż
RODZINA W KINIE
reż.
Toby Genkel / Xavier Giacometti
Belgia / Francja / Niemcy, 2020
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Nawet myszy idą do nieba
RODZINA W KINIE
reż.
Jan Bubeníček / Denisa Grimmová
Czechy / Francja / Polska / Słowacja, 2021
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
sala
Nostromo
18:00
Bilet
Seans z lektorką: Sekret Madeleine Collins
SEANS Z LEKTOREM/LEKTORKĄ
reż.
Antoine Barraud
Belgia / Francja / Szwajcaria, 2021
20:15
Bilet
Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun
Kino Lato
reż.
Wes Anderson
Niemcy, USA, 2021
16:25
Bilet
Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun
Kino Lato
reż.
Wes Anderson
Niemcy, USA, 2021
18:30
Bilet
KLUB FILMOWY AMBASADA: Rodzina Addamsów
Klub Filmowy Ambasada
reż.
Barry Sonnenfeld
USA, 1991
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: Easy Rider
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Dennis Hopper
USA, 1969
18:00
Bilet
FILM i MIASTO VOL.4: Obiekty w przebudowie | pokazy filmów | debata architektoniczna
FILM I MIASTO VOL. 4
,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Tu pracuje wyobraźnia [obowiązują zapisy na warsztaty]
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Pamiętniki Tatusia Muminka
RODZINA W KINIE
reż.
Ira Carpelan / Jakub Wroński
Finlandia / Polska, 2021
11:00
Bilet
PORA DLA SENIORA: Między dwoma światami
Pora Dla Seniora
reż.
Emmanuel Carrère
Francja, 2021
18:30
Bilet
ROK GROZY: Dzieci nocy
2022. ROK Z KINEM GROZY
reż.
Harry Kümel
Belgia, Francja, Niemcy, 1971
15:00
Bilet
Filmowe popołudnie dla dzieci: Poznajcie Lisa Leona
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Polska,
16:00
Bilet
Rodzina w kinie: Pamiętniki Tatusia Muminka
RODZINA W KINIE
reż.
Ira Carpelan / Jakub Wroński
Finlandia / Polska, 2021
18:00
Bilet
Buena Vista Social Club
FILM I MIASTO VOL. 4
reż.
Wim Wenders
Francja, Kuba, Niemcy, USA, W. Brytania, 1999
18:00
Bilet
LEKCJE FILMOWE: W łóżku z Madonną
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
reż.
Alek Keshishian
USA, 1991
18:00
Bilet
FILM i MIASTO VOL.4: Społeczna przestrzeń zmian | pokaz archiwalnych materiałów | debata architektonicznana
FILM I MIASTO VOL. 4
,
UPS...
W wybranym dniu brak seansów w tej sali.
Aida
Quo vadis, Aida?
Kraj, rok:
Polska, Niemcy, Francja, Holandia, Norwegia, Austria, Turcja, Rumunia, Bośnia i Hercegowina, 2020
Reżyseria:
Jasmila Žbanić
Obsada:
Jasna Duričić, Raymond Thiry, Reinout Bussemaker, Johan Heldenbergh
Czas trwania:
101 min.
Wydarzenie archiwalne

Opis
To był szok, który nauczył nas, że świat może wywrócić się do góry nogami w ciągu jednej chwili. Życie jest kruche. System jest kruchy. To poczucie stale mi towarzyszy. – mówi Jasmila Žbanić, reżyserka nominowanej do Oscara, pokazywanej w Konkursie Festiwalu w Wenecji „Aidy”. Podobnie jak w głośnej, nagrodzonej przed laty Złotym Niedźwiedziem na Berlinale „Grbavicy”, również i w swoim najnowszym filmie Žbanić podejmuje temat wojny w byłej Jugosławii. A dokładnie masakry w Srebrenicy, gdzie ponad 8 tysięcy bośniackich muzułmanów, mężczyzn i chłopców, zostało zamordowanych przez Serbów na oczach żołnierzy międzynarodowych sił pokojowych.
Ale ta wojna jest inna, bo widziana oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki, desperacko próbującej nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Aida (warta wszystkich nagród, wybitna kreacja Jasny Đuričić) pracuje w bazie ONZ, wokół której gromadzą się tysiące cywilów. Szukając w tłumie męża i synów, wierzy, że uda jej się kogoś przekonać, komuś wytłumaczyć, wybłagać jeden podpis, wynegocjować życie. Ta wstrząsająca, chwytająca za gardło, do głębi poruszająca opowieść o samotności ofiary zbiera rewelacyjne recenzje i rozpala emocje widzów. Opowieść Žbanić ma tak ogromną siłę również dlatego, że okazuje się do szpiku kości współczesna. Jej scenariusz, w którym główną rolę odgrywa bezradność ofiar, cynizm sprawców, słabość instytucji i obojętność świata, powtarza się coraz częściej, coraz intensywniej wszyscy odczuwamy głód solidarności.
Warto dodać, że znaczący wkład w koprodukowaną przez kilka państw „Aidę” mają także polscy członkowie ekipy: muzykę skomponował Antoni Komasa-Łazarkiewicz („Szarlatan”, „Obywatel Jones”), zmontował ją Jarosław Kamiński („Zimna wojna”, „Śniegu już nigdy nie będzie”), nad kostiumami pracowała Małgorzata Karpiuk („Ślepnąc od świateł”), a polską producentką „Aidy” jest Ewa Puszczyńska, która stoi m.in. za oscarowymi sukcesami „Idy” i „Zimnej wojny”.
Ale ta wojna jest inna, bo widziana oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki, desperacko próbującej nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Aida (warta wszystkich nagród, wybitna kreacja Jasny Đuričić) pracuje w bazie ONZ, wokół której gromadzą się tysiące cywilów. Szukając w tłumie męża i synów, wierzy, że uda jej się kogoś przekonać, komuś wytłumaczyć, wybłagać jeden podpis, wynegocjować życie. Ta wstrząsająca, chwytająca za gardło, do głębi poruszająca opowieść o samotności ofiary zbiera rewelacyjne recenzje i rozpala emocje widzów. Opowieść Žbanić ma tak ogromną siłę również dlatego, że okazuje się do szpiku kości współczesna. Jej scenariusz, w którym główną rolę odgrywa bezradność ofiar, cynizm sprawców, słabość instytucji i obojętność świata, powtarza się coraz częściej, coraz intensywniej wszyscy odczuwamy głód solidarności.
Warto dodać, że znaczący wkład w koprodukowaną przez kilka państw „Aidę” mają także polscy członkowie ekipy: muzykę skomponował Antoni Komasa-Łazarkiewicz („Szarlatan”, „Obywatel Jones”), zmontował ją Jarosław Kamiński („Zimna wojna”, „Śniegu już nigdy nie będzie”), nad kostiumami pracowała Małgorzata Karpiuk („Ślepnąc od świateł”), a polską producentką „Aidy” jest Ewa Puszczyńska, która stoi m.in. za oscarowymi sukcesami „Idy” i „Zimnej wojny”.
Nasze wydarzenia