Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Brzydka siostra
Dziewczyna z Kolonii
Fenicki układ
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Drugi akt
Pewnego razu w Paryżu
Nasze Monte
Materialiści
Brzydka siostra
Drugi akt
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Dziewczyna z Kolonii
Dziewczyna z Kolonii
Drugi akt
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Ramen. Smak wspomnień
Materialiści
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Rok z kinem Azji: Szpieg
Dziewczyna z Kolonii
Pewnego razu w Paryżu
Magia Podlasia. Szeptuchy
Materialiści
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Drugi akt
Dziewczyna z Kolonii
Piknik pod Wiszącą Skałą
Dziewczyna z Kolonii
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Materialiści
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Rok z kinem Azji: Ramen. Smak wspomnień
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Magia Podlasia. Szeptuchy
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Basia – mam swój świat
Rodzina w kinie: Królestwo siedmiu mórz + warsztaty
PRZEDPREMIERA: Paw zwyczajny
PRZEDPREMIERA: Nasze królestwo
PRZEDPREMIERA: Wściekłość
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Materialiści
Pewnego razu w Paryżu
Rok z kinem Azji: Akira
Pewnego razu w Paryżu
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Dziewczyna z Kolonii
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Piknik pod Wiszącą Skałą
Pewnego razu w Paryżu
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
Pewnego razu w Paryżu
PRZEDPREMIERA: Słone lato
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Brzydka siostra
Drugi akt
Piknik pod Wiszącą Skałą
Pewnego razu w Paryżu
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Drugi akt
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Pewnego razu w Paryżu
Materialiści
Rok z kinem Azji: Happy Together
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Pewnego razu w Paryżu
Drugi akt
Piknik pod Wiszącą Skałą
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Vinci 2
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
PRZEDPREMIERA: Diamenty (Modowy Klub Filmowy)
Vinci 2
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Vinci 2
Rok z kinem Azji: Happy Together
Perfect Days
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Pora dla seniora: Pewnego razu w Paryżu
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Małe miłości
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery + prelekcja
Życie Chucka
Skazani na Shawshank. Weekend ze Stephenem Kingiem.
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery
Życie Chucka
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
PRZEDPREMIERA: Bird
Życie Chucka
Rok z kinem Azji: 2046 + prelekcja
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Najlepsze z najgorszych: Barbarzyńska nimfomanka w piekle dinozaurów
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Agent szczęścia
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
MODOWY KLUB FILMOWY: Pół żartem, pół serio | Jack Lemmon 100 + Moda na Kosmos
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
3xBelmondo: Szalony Piotruś
Pierrot le Fou

6 września 2021 roku w wieku 88 lat zmarł jeden z największych i najbardziej rozpoznawalnych aktorów w historii kina, zdobywca Cezara, Jean-Paul Belmondo. By uczcić jego pamięć Stowarzyszenie Kin Studyjnych wraz z Instytutem Francuskim przygotował przegląd trzech filmów z udziałem Aktora.
12 stycznia, środa, godz. 18:00 Szpicel
19 stycznia, środa, godz. 18:00 Człowiek z Rio
26 stycznia, środa, godz. 18:00 Szalony Piotruś
Pokaz pierwszego filmu w cyklu („Szpicel”) poprzedzi prelekcja Patryka Sławickiego, autora bloga Filmy oglądanej o 3:00 w nocy, programer sekcji filmowej festiwalu Ars Independent.
Wszystkie filmy zostaną zaprezentowane na Sali Nostromo z odnowionych nośników cyfrowych, bilety w cenie 16/13 złotych do nabycia na filmowa.net i w kasie kina.
o aktorze:
Zawodowiec, as nad asy, wspaniały obrońca, ale też raptus, łobuz, łajdak i szpicel… Jean-Paul Belmondo jest i będzie dla świata filmu tym, czym Maradona jest dla footballu, a Beatlesi dla muzyki. Nonszalancki bóg z charakterystycznie spuchniętym nosem, którego kultowy status nigdy nie został (i nie zostanie!) zachwiany. Słynny "Bebel" tworzył przecież własny Babel, a w jego szaleństwie i anarchii kryła się przede wszystkim metoda na filmową wieczność. Najsłynniejsi bohaterowie grani przez Francuza byli przecież synonimem wolności, która uciekała od konsekracji mieszczańskich prawideł. Ich zasada? Najczęściej brak zasad. (...)
Twarz "najpiękniejszego brzydala francuskiego kina" stanowi sama w sobie krajobraz emocjonalnych przeżyć. W każdym dołku i bruździe kryje się pamięć zarówno ciosów, jak i pieszczot. To twarz kogoś, kto swoje w życiu oberwał, ale nie bał się wskoczyć ponownie na ring. Nie tylko urok osobisty, ale też żywiołowość i niezwykła elain vital cechowała filmowe poczynania "Człowieka z Rio". Tajemnicą nie jest fakt, że sam przez długie lata własnoręcznie zajmował się kaskaderką. W tym aspekcie Belmondo stawał się duchowym spadkobiercą Bustera Keatona; legenda amerykańskiego splapsticku mówił, że za dobrym gagiem stoi przede wszystkim autentyczność. Choć kino to szuka iluzji, nie wszystko warto udawać. A z tym Francuz się całkowicie zgadzał.
(fragment felietonu Diany Dąbrowskiej napisanego po śmierci aktora, do przeczytania którego serdecznie zapraszamy)
opis filmu:
Szalony Piotruś
Ferdinand (Jean-Paul Belmondo), żonaty z zamożną kobietą, nudzi się. Pewnego wieczoru spotyka Marianne (Anna Karina), studentkę, którą poznał pięć lat wcześniej, która uporczywie nazywa go Piotrusiem. Porzuca małżonkę i, urzeczony, wiąże się z piękną Marianne. Ta jednak jest zamieszana w nielegalne interesy. Oboje muszą się ukrywać i wyruszają z Paryża na południe Francji.