Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Simona Kossak
Simona Kossak
Trefliki ratują święta
Kina i Yuk
Naturalna dzikość serca
Prawdziwy ból
Prawdziwy ból
Trefliki ratują święta
Trzy kilometry do końca świata
Pod skórą
Minghun
Simona Kossak
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru + warsztaty kamishibai
Naturalna dzikość serca
Prawdziwy ból
Minghun
Zła nie ma
Trzy kilometry do końca świata
Mój sąsiad Totoro (napisy)
Prawdziwy ból
Simona Kossak
Trzy kilometry do końca świata
Prawdziwy ból
Simona Kossak
Prawdziwy ból
Trzy kilometry do końca świata
Mój sąsiad Totoro (napisy)
Konklawe
Prawdziwy ból
Pod skórą
Trzy kilometry do końca świata
Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów
Trefliki ratują święta
PRZEDPREMIERA: Flow
Kina i Yuk
Rodzina w kinie: Razem na świecie. Święto krótkiego kina.
PRZEDPREMIERA: Here. Poza czasem.
W pokoju obok
W pokoju obok
PRZEDPREMIERA: Babygirl
PRZEDPREMIERA: Flow
Konklawe
Minghun
Trzy kilometry do końca świata
PO ZACHODZIE SŁOŃCA: Zła nie ma
Simona Kossak
Zła nie ma
Kina i Yuk
Minghun
Konklawe
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Czy radość może rosnąć jak grzyby po deszczu? + FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZNE
Zła nie ma
Trzy kilometry do końca świata
Minghun
Historia na ekranie: Żeby nie było śladów
Simona Kossak
Minghun
Zła nie ma
Zła nie ma
Minghun
Konklawe
PORA DLA SENIORA: Here. Poza czasem.
Konklawe
Simona Kossak
Minghun
Zła nie ma
Simona Kossak
Zła nie ma
Minghun
Miasto nauki. Tydzień człowieka: Człowiek z żelaza
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
„Władca pierścieni: Wojna Rohirrimów” z prelekcją tolkienistów
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: LOT W KOSMOS.
PRZEDPREMIERA: Flow
Simona Kossak – seans dla osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Zimowe Harce
Dziadek do orzechów i Król myszy [P. Czajkowski] | sezon 2024-25
Najlepsze z najgorszych: Wizyta Świętego Mikołaja
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI: Śladami Yeti
Andrea Bocelli. Wielki jubileusz 30-lecia występów | retransmisja koncertu [sezon 2024-25]
Rok z kinem Azji: Siedmiu samurajów
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
W pokoju obok
MODOWY KLUB FILMOWY: Panowie w cylindrach
Zakochany Sylwester z azjatyckim smaczkiem
PRZEDPREMIERA: Babygirl
Lekcje filmowe: Obcy. Ósmy pasażer Nostromo (wersja reżyserska)
Filmowe powtórki do matury: 1984
Rok z kinem Azji: Tetsuo: Człowiek z żelaza
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
3xBelmondo: Szalony Piotruś
Pierrot le Fou
6 września 2021 roku w wieku 88 lat zmarł jeden z największych i najbardziej rozpoznawalnych aktorów w historii kina, zdobywca Cezara, Jean-Paul Belmondo. By uczcić jego pamięć Stowarzyszenie Kin Studyjnych wraz z Instytutem Francuskim przygotował przegląd trzech filmów z udziałem Aktora.
12 stycznia, środa, godz. 18:00 Szpicel
19 stycznia, środa, godz. 18:00 Człowiek z Rio
26 stycznia, środa, godz. 18:00 Szalony Piotruś
Pokaz pierwszego filmu w cyklu („Szpicel”) poprzedzi prelekcja Patryka Sławickiego, autora bloga Filmy oglądanej o 3:00 w nocy, programer sekcji filmowej festiwalu Ars Independent.
Wszystkie filmy zostaną zaprezentowane na Sali Nostromo z odnowionych nośników cyfrowych, bilety w cenie 16/13 złotych do nabycia na filmowa.net i w kasie kina.
o aktorze:
Zawodowiec, as nad asy, wspaniały obrońca, ale też raptus, łobuz, łajdak i szpicel… Jean-Paul Belmondo jest i będzie dla świata filmu tym, czym Maradona jest dla footballu, a Beatlesi dla muzyki. Nonszalancki bóg z charakterystycznie spuchniętym nosem, którego kultowy status nigdy nie został (i nie zostanie!) zachwiany. Słynny "Bebel" tworzył przecież własny Babel, a w jego szaleństwie i anarchii kryła się przede wszystkim metoda na filmową wieczność. Najsłynniejsi bohaterowie grani przez Francuza byli przecież synonimem wolności, która uciekała od konsekracji mieszczańskich prawideł. Ich zasada? Najczęściej brak zasad. (...)
Twarz "najpiękniejszego brzydala francuskiego kina" stanowi sama w sobie krajobraz emocjonalnych przeżyć. W każdym dołku i bruździe kryje się pamięć zarówno ciosów, jak i pieszczot. To twarz kogoś, kto swoje w życiu oberwał, ale nie bał się wskoczyć ponownie na ring. Nie tylko urok osobisty, ale też żywiołowość i niezwykła elain vital cechowała filmowe poczynania "Człowieka z Rio". Tajemnicą nie jest fakt, że sam przez długie lata własnoręcznie zajmował się kaskaderką. W tym aspekcie Belmondo stawał się duchowym spadkobiercą Bustera Keatona; legenda amerykańskiego splapsticku mówił, że za dobrym gagiem stoi przede wszystkim autentyczność. Choć kino to szuka iluzji, nie wszystko warto udawać. A z tym Francuz się całkowicie zgadzał.
(fragment felietonu Diany Dąbrowskiej napisanego po śmierci aktora, do przeczytania którego serdecznie zapraszamy)
opis filmu:
Szalony Piotruś
Ferdinand (Jean-Paul Belmondo), żonaty z zamożną kobietą, nudzi się. Pewnego wieczoru spotyka Marianne (Anna Karina), studentkę, którą poznał pięć lat wcześniej, która uporczywie nazywa go Piotrusiem. Porzuca małżonkę i, urzeczony, wiąże się z piękną Marianne. Ta jednak jest zamieszana w nielegalne interesy. Oboje muszą się ukrywać i wyruszają z Paryża na południe Francji.