Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ponyo
Fenicki układ
Materialiści
Fenicki układ
Rodzina w kinie: Tajemniczy świat Arrietty + prelekcja
Materialiści
Małe miłości
Wiosna Juliette
Fenicki układ
Małe miłości
Mizerykordia
Małe miłości
Wiosna Juliette
Magia Podlasia. Szeptuchy
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Mizerykordia
Małe miłości
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Mizerykordia
F1: Film
Brzydka siostra
Materialiści
Małe miłości
Fenicki układ
Brzydka siostra
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Materialiści
Brzydka siostra
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Małe miłości
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Magia Podlasia. Szeptuchy
Małe miłości
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Brzydka siostra
Małe miłości
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Felek i Tola ratują las
Materialiści
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Małe miłości
F1: Film
Brzydka siostra
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Nasze Monte
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Nasze Monte
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Wiosna Juliette
Małe miłości
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Miś + spotkanie
F1: Film
Filmowe popołudnie dla dzieci: na wsi
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
F1: Film
Materialiści
Chłopiec i czapla
F1: Film
Fenicki układ
F1: Film
Fenicki układ
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Materialiści
Fenicki układ
Materialiści
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek + warsztaty
Fantastyczny Angelo
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Małe miłości
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
F1: Film
Fenicki układ
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
F1: Film
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Materialiści
Fenicki układ
Rok z kinem Azji: Chungking Express
Materialiści
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
F1: Film
Małe miłości
Brzydka siostra
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
Materialiści
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Piknik pod Wiszącą Skałą + prelekcja. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Rok z kinem Azji: Happy Together
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery.
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
2024 ROK Z KINEM AZJI: Zabójczyni
Nie yin niang

SEANS Z PRELEKCJĄ SŁAWOMIRA WASIŃSKIEGO (blog Wchłonięty przez Orient)
9 stycznia, wtorek, godz. 18:30
dodatkowe seanse filmu w dniach 20.01, 22.01, 24.01, 26.01, seans z prelekcją wyłącznie w dniu 9.01.2024
Hou Hsiao-hsien, najbardziej znany po Angu Lee reżyser z Tajwanu, jest uwielbiany przez europejskich widzów i krytyków oraz fetowany na najważniejszych światowych festiwalach.
Jego najnowsze dzieło to opowieść o pięknej zabójczyni, która otrzymuje zadanie, by zgładzić ukochanego. „ZABÓJCZYNI” jest wielkim hołdem dla gatunku wuxia - opowieści o legendarnych wojownikach i mistrzach walk wushu. …Historia rozgrywa się w Chinach dynastii Tang. Dziesięcioletnia dziewczynka trafia do klasztoru, w którym zostaje wyszkolona na profesjonalną zabójczynię. Po latach powraca w rodzinne strony, by zrealizować tajną misję. Jej lojalność zostaje wystawiona na ciężką próbę – celem jest miły jej sercu książę… Klasyczną dworską intrygę reżyser opowiada w autorski sposób. Historię o honorze, zdradzie i wierności Hou rozpisuje na detale: spojrzenia zza zasłon, obserwowane z daleka spotkania, chwile milczenia zawieszone pomiędzy słowami. Nie brakuje oczywiście sekwencji walk, fenomenalnie sfotografowanych przez autora zdjęć do „Spragnionych miłości” Wong Kar-waia.
GŁOSY PRASY „Zabójczyni” osiąga szczyty filmowego wyrafinowania, niewielu filmowców jest do tego zdolnych. Boston Globe Strona wizualna spycha wszystko na dalszy plan i sprawia, że „Zabójczyni” jest filmem niezapomnianym. Seattle Times WYWIAD Z REŻYSEREM (fragmenty) - Akcja twojego filmu dzieje się w IX wieku, pod koniec panowania dynastii Tang (618-907). To okres, w którym powstawały krótkie opowiadania, znane jako chuanqi. Czy stanowiły one inspirację podczas prac nad „Zabójczynią”? - Znałem i uwielbiałem chuanqi z czasów dynastii Tang jeszcze w liceum i przez długi czas marzyłem o przeniesieniu ich na ekran.
„Zabójczyni” inspirowana jest jedną z takich opowieści. Można powiedzieć, że z niej zaczerpnąłem dramaturgiczny pomysł (…). Interesowało mnie też polityczne tło tamtych czasów. A był to okres chaosu, kiedy wszechwładny dwór Tang zagrożony był przez zarządców prowincji kwestionujących autorytet cesarza. Część prowincji próbowała nawet siłą dokonać secesji. Paradoksalnie te zbuntowane regiony i ich garnizony stworzone zostały przez dynastię Tang, by chronić imperium przed zagrożeniem z zewnątrz. Po serii rebelii na prowincji w ostatnich latach IX wieku dynastia upadła w 907 roku, a jej imperium się rozpadło. - W „Zabójczyni” jest wiele postaci kobiecych. - Zawsze biorę stronę kobiet. Ich świat, ich psychika zawsze wydawały mi się dużo bardziej interesujące. Kobiety mają własną wrażliwość i bardziej kompleksowy sposób myślenia. Intryguje mnie sposób, w jaki odnoszą się do rzeczywistości. Można powiedzieć, że uczucia kobiet są wyrafinowane i ekscytujące, podczas gdy mężczyźni dążą do racjonalności i są raczej nudni. Co więcej, każda kobieta różni się znacząco od innej. W filmie żona księcia Tiana nie cofnie się przed niczym, by chronić interesy klanu Weibo. Zabójczyni dla odmiany jest rozdarta pomiędzy obowiązkiem – powinna bezrefleksyjnie wykonywać rozkazy – a uczuciem, które żywi dla mężczyzny, którego ma zabić. Niezależne, zdeterminowane, samotne – to trzy podstawowe cechy moich kobiecych bohaterek.
o prelegencie:
Sławomir Wasiński jest filmoznawcą, historykiem filmu, badaczem kina azjatyckiego i krytykiem filmowym. Ukończył filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje go kino z każdego zakątka świata, ale specjalizuję się w kinematografii azjatyckiej. Interesuje się także kinem dokumentalnym, fantastyką, sci-fi i horrorem w każdym wydaniu. Publikował m.in. na portalach Filmweb, Stopklatka, 5kilo kultury, a także w czasopismach: „Litteraria Copernicana”, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, „EKRANy”, „Torii”, „Verte”, „Kontrast”. Jest autorem książek pt. „O kinie wartościowym” (2010) i „Buntownik neonowego boga. O kinowej i telewizyjnej twórczości Tsai Ming-lianga” (2013), a także współautorem publikacji „Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej” (tom I, 2016) i „Made in Hong Kong. Kino czasu przemian” (2019). Na portalu Bad Taste tworzył cykl zatytułowany Fraktale Azji, który kontynuuje na swoim blogu filmowym o nazwie Wchłonięty przez Orient. Współpracuje z festiwalami filmowymi: Pięć Smaków, Nowe Horyzonty oraz Ars Independent. Pracuje nad książką opisującą temat poetyki kina samurajskiego.