Exit 8
Droga do Vermiglio
CHOPIN, CHOPIN!
Zamach na papieża
Droga do Vermiglio
Zamach na papieża
PRZEDPREMIERA: Harvest
Rok z kinem Azji: Agent szczęścia
CHOPIN, CHOPIN!
Droga do Vermiglio
Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Rodzina w kinie: Skrzat. Nowy początek
Zamach na papieża
CHOPIN, CHOPIN!
Antarktyda
Droga do Vermiglio
Zamach na papieża
CHOPIN, CHOPIN!
Droga do Vermiglio
Zamach na papieża
CHOPIN, CHOPIN!
Zamach na papieża
Droga do Vermiglio
Rok z kinem Azji: Miód dla Dakini
CHOPIN, CHOPIN!
Droga do Vermiglio
Rok z kinem Azji: Lunana. Szkoła na końcu świata
Zamach na papieża
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek 2. Skarpetki górą! + WARSZTATY
Rok z kinem Azji: Duch śniegów
Rodzina w kinie: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Licz do czterech
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Ben nie ma lekko + prelekcja
Złote gody: Zaklęte rewiry
Niesamowite przygody skarpetek 2. Skarpetki górą!
PRZEDPREMIERA: Franz Kafka
Triumf serca + spotkanie z Marcinem Kwaśnym
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
Filmowe popołudnie dla dzieci: Z wizytą u skrzatów
CHOPIN, CHOPIN!
Jedna bitwa po drugiej
CHOPIN, CHOPIN!
SPOTKANIE WOKÓŁ KSIĄŻKI „LEGENDA I PRAWDA. ELIASZ I PISTULKA W KULTURZE ŚLĄSKIEJ” ANTONIEGO HALORA
Jedna bitwa po drugiej
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
Złote gody: Lot nad kukułczym gniazdem
Pora dla seniora: CHOPIN, CHOPIN!
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
MISTRZOWSKI KWINTET: PASOLINI – Ewangelia wg św. Mateusza
Antarktyda
CHOPIN, CHOPIN!
Jedna bitwa po drugiej
Antarktyda
Filmowe popołudnie dla dzieci: O kinie w kinie
Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń
Antarktyda
Has. Kroniki wyobraźni: Sanatorium pod klepsydrą
Antarktyda
Antarktyda
MISTRZOWSKI KWINTET: PASOLINI – Salo, czyli 120 dni Sodomy
PREMIERA: Zapiski śmiertelnika + spotkanie z udziałem gwiazd filmu
Ty [Romantyka]
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Antarktyda
Filmowe popołudnie dla dzieci: Bajki Bolka i Lolka
MISTRZOWSKI KWINTET : PASOLINI – Opowieści kanterberyjskie
NAJLEPSZE Z NAJGORSZYCH: Dude Bro Party Massacre III
TEATR W KINIE: Frankenstein
Złote gody: Rocky Horror Picture Show
Rok z kinem Azji: The Ring – Krąg | Taśma 35mm
Czyściec. Pokaz specjalny
Złote gody: Pieskie popołudnie
MISTRZOWSKI KWINTET : PASOLINI – Kwiat tysiąca i jednej nocy
Il Volo. Najnowszy koncert z Doliny Świątyń
Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Mój piękny syn + prelekcja
Kurosawa. Siedmiu samurajów
TEATR W KINIE: Present Laughter
Kurosawa. Tron we krwi + prelekcja
SKOCZ DO KINA 2025 – Festiwal filmów rowerowych
Kurosawa. Rashomon | Klub Filmowy Ambasada
Kurosawa. Ran | Klub Filmowy Ambasada
TEATR W KINIE: Profesja pani Warren
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
2024 ROK Z KINEM AZJI: Zabójczyni
Nie yin niang

SEANS Z PRELEKCJĄ SŁAWOMIRA WASIŃSKIEGO (blog Wchłonięty przez Orient)
9 stycznia, wtorek, godz. 18:30
dodatkowe seanse filmu w dniach 20.01, 22.01, 24.01, 26.01, seans z prelekcją wyłącznie w dniu 9.01.2024
Hou Hsiao-hsien, najbardziej znany po Angu Lee reżyser z Tajwanu, jest uwielbiany przez europejskich widzów i krytyków oraz fetowany na najważniejszych światowych festiwalach.
Jego najnowsze dzieło to opowieść o pięknej zabójczyni, która otrzymuje zadanie, by zgładzić ukochanego. „ZABÓJCZYNI” jest wielkim hołdem dla gatunku wuxia - opowieści o legendarnych wojownikach i mistrzach walk wushu. …Historia rozgrywa się w Chinach dynastii Tang. Dziesięcioletnia dziewczynka trafia do klasztoru, w którym zostaje wyszkolona na profesjonalną zabójczynię. Po latach powraca w rodzinne strony, by zrealizować tajną misję. Jej lojalność zostaje wystawiona na ciężką próbę – celem jest miły jej sercu książę… Klasyczną dworską intrygę reżyser opowiada w autorski sposób. Historię o honorze, zdradzie i wierności Hou rozpisuje na detale: spojrzenia zza zasłon, obserwowane z daleka spotkania, chwile milczenia zawieszone pomiędzy słowami. Nie brakuje oczywiście sekwencji walk, fenomenalnie sfotografowanych przez autora zdjęć do „Spragnionych miłości” Wong Kar-waia.
GŁOSY PRASY „Zabójczyni” osiąga szczyty filmowego wyrafinowania, niewielu filmowców jest do tego zdolnych. Boston Globe Strona wizualna spycha wszystko na dalszy plan i sprawia, że „Zabójczyni” jest filmem niezapomnianym. Seattle Times WYWIAD Z REŻYSEREM (fragmenty) - Akcja twojego filmu dzieje się w IX wieku, pod koniec panowania dynastii Tang (618-907). To okres, w którym powstawały krótkie opowiadania, znane jako chuanqi. Czy stanowiły one inspirację podczas prac nad „Zabójczynią”? - Znałem i uwielbiałem chuanqi z czasów dynastii Tang jeszcze w liceum i przez długi czas marzyłem o przeniesieniu ich na ekran.
„Zabójczyni” inspirowana jest jedną z takich opowieści. Można powiedzieć, że z niej zaczerpnąłem dramaturgiczny pomysł (…). Interesowało mnie też polityczne tło tamtych czasów. A był to okres chaosu, kiedy wszechwładny dwór Tang zagrożony był przez zarządców prowincji kwestionujących autorytet cesarza. Część prowincji próbowała nawet siłą dokonać secesji. Paradoksalnie te zbuntowane regiony i ich garnizony stworzone zostały przez dynastię Tang, by chronić imperium przed zagrożeniem z zewnątrz. Po serii rebelii na prowincji w ostatnich latach IX wieku dynastia upadła w 907 roku, a jej imperium się rozpadło. - W „Zabójczyni” jest wiele postaci kobiecych. - Zawsze biorę stronę kobiet. Ich świat, ich psychika zawsze wydawały mi się dużo bardziej interesujące. Kobiety mają własną wrażliwość i bardziej kompleksowy sposób myślenia. Intryguje mnie sposób, w jaki odnoszą się do rzeczywistości. Można powiedzieć, że uczucia kobiet są wyrafinowane i ekscytujące, podczas gdy mężczyźni dążą do racjonalności i są raczej nudni. Co więcej, każda kobieta różni się znacząco od innej. W filmie żona księcia Tiana nie cofnie się przed niczym, by chronić interesy klanu Weibo. Zabójczyni dla odmiany jest rozdarta pomiędzy obowiązkiem – powinna bezrefleksyjnie wykonywać rozkazy – a uczuciem, które żywi dla mężczyzny, którego ma zabić. Niezależne, zdeterminowane, samotne – to trzy podstawowe cechy moich kobiecych bohaterek.
o prelegencie:
Sławomir Wasiński jest filmoznawcą, historykiem filmu, badaczem kina azjatyckiego i krytykiem filmowym. Ukończył filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje go kino z każdego zakątka świata, ale specjalizuję się w kinematografii azjatyckiej. Interesuje się także kinem dokumentalnym, fantastyką, sci-fi i horrorem w każdym wydaniu. Publikował m.in. na portalach Filmweb, Stopklatka, 5kilo kultury, a także w czasopismach: „Litteraria Copernicana”, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, „EKRANy”, „Torii”, „Verte”, „Kontrast”. Jest autorem książek pt. „O kinie wartościowym” (2010) i „Buntownik neonowego boga. O kinowej i telewizyjnej twórczości Tsai Ming-lianga” (2013), a także współautorem publikacji „Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej” (tom I, 2016) i „Made in Hong Kong. Kino czasu przemian” (2019). Na portalu Bad Taste tworzył cykl zatytułowany Fraktale Azji, który kontynuuje na swoim blogu filmowym o nazwie Wchłonięty przez Orient. Współpracuje z festiwalami filmowymi: Pięć Smaków, Nowe Horyzonty oraz Ars Independent. Pracuje nad książką opisującą temat poetyki kina samurajskiego.

Rodzina w kinie: Skrzat. Nowy początek

Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek 2. Skarpetki górą! + WARSZTATY

Filmowa profilaktyka zdrowia psychicznego: Ben nie ma lekko + prelekcja
