Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
„Brutalista” w samo południe
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty
Flow
PRZEDPREMIERA: I’m Still Here
Kicia Kocia w przedszkolu
Maria Callas
Konklawe
Dziewczyna z igłą
Nosferatu
Flow
Konklawe
Daaaaaali!
Substancja
Flow
Fantastyczny Angelo
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Daaaaaali!
Maria Callas
Konklawe
Flow
Dziewczyna z igłą
Daaaaaali!
Substancja
Anora
I’m Still Here
Nosferatu
I’m Still Here
Flow
Anora
Daaaaaali!
Emilia Pérez
Anora
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
I’m Still Here
Nosferatu
Nosferatu
Nosferatu
I’m Still Here
Emilia Pérez
Nosferatu
Krótkometrażowe Filmy Fabularne Nominowane do Oscara 2025
I’m Still Here
I’m Still Here
SIEDEM. 30-lecie filmu.
The Brutalist
Anora
Substancja
Krótkometrażowe Filmy Animowane Nominowane do Oscara 2025
I’m Still Here
Basia. Radzę sobie!
Rodzina w kinie: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku + warsztaty
PRZEDPREMIERA: Jak zostałam perliczką
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Basia. Radzę sobie!
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Bogini Partenope. Premiera z prelekcją
Filmowe popołudnie dla dzieci: wiosna, ach to ty!
Rodzina w kinie: Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
Przygody błękitnego rycerzyka
Rodzina w kinie: Porwanie w Tiutiurlistanie
Basia. Radzę sobie!
Rodzina w kinie: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ahoj, przygodo!
Daaaaaali!
Serce Ojca. Cuda Świętego Józefa
Nosferatu
Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
Flow
Daaaaaali!
Nosferatu
Diuna: Część druga
Dziewczyna z igłą
Rok z kinem Azji: Zombie Express
Nosferatu
Nosferatu
Dziewczyna z igłą
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Nosferatu
Maria Callas
Nosferatu
Przedpremiera: Nasienie świętej figi
Nosferatu
Emilia Pérez
SIEDEM. 30-lecie filmu.
Nosferatu
Diuna: Część druga
Cyganeria [sezon 2025]
Krótkometrażowe Filmy Fabularne Nominowane do Oscara 2025
Substancja
Filmowe popołudnie dla dzieci: Na Dzikim Zachodzie
Emilia Pérez
Krótkometrażowe Filmy Animowane Nominowane do Oscara 2025
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Emilia Pérez
The Brutalist
Anora
The Brutalist
Rok z kinem Azji: Oldboy
Anora
Anora
Emilia Pérez
Nosferatu
Filmowe powtórki do matury: Lalka
The Brutalist
Nosferatu
Emilia Pérez
Najlepsze z najgorszych: SZYBCIEJ, KOTECZKU! ZABIJ! ZABIJ!
Fleabag [sezon 2025]
BOSKA PRZEDPREMIERA: Bogini Partenope
Filmowe popołudnie dla dzieci: król zwierząt
Lekcje filmowe: Dzikość serca
PORA DLA SENIORA: Maria Callas
Rok z kinem Azji: Parasite
PRZEDPREMIERA: Apetyt na więcej. La Cocina
„Amelia” na pierwszy dzień wiosny
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 1
KF AMBASADA: Gorączka
Nosferatu – symfonia grozy. Pokaz specjalny.
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 2
Carmen [sezon 2025]
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Lokator
Filmowe powtórki do matury: Wesele
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Lekcje filmowe: Fargo
Vanya [sezon 2025]
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
KF AMBASADA: Taksówkarz
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
2024 ROK Z KINEM AZJI: Zabójczyni
Nie yin niang

SEANS Z PRELEKCJĄ SŁAWOMIRA WASIŃSKIEGO (blog Wchłonięty przez Orient)
9 stycznia, wtorek, godz. 18:30
dodatkowe seanse filmu w dniach 20.01, 22.01, 24.01, 26.01, seans z prelekcją wyłącznie w dniu 9.01.2024
Hou Hsiao-hsien, najbardziej znany po Angu Lee reżyser z Tajwanu, jest uwielbiany przez europejskich widzów i krytyków oraz fetowany na najważniejszych światowych festiwalach.
Jego najnowsze dzieło to opowieść o pięknej zabójczyni, która otrzymuje zadanie, by zgładzić ukochanego. „ZABÓJCZYNI” jest wielkim hołdem dla gatunku wuxia - opowieści o legendarnych wojownikach i mistrzach walk wushu. …Historia rozgrywa się w Chinach dynastii Tang. Dziesięcioletnia dziewczynka trafia do klasztoru, w którym zostaje wyszkolona na profesjonalną zabójczynię. Po latach powraca w rodzinne strony, by zrealizować tajną misję. Jej lojalność zostaje wystawiona na ciężką próbę – celem jest miły jej sercu książę… Klasyczną dworską intrygę reżyser opowiada w autorski sposób. Historię o honorze, zdradzie i wierności Hou rozpisuje na detale: spojrzenia zza zasłon, obserwowane z daleka spotkania, chwile milczenia zawieszone pomiędzy słowami. Nie brakuje oczywiście sekwencji walk, fenomenalnie sfotografowanych przez autora zdjęć do „Spragnionych miłości” Wong Kar-waia.
GŁOSY PRASY „Zabójczyni” osiąga szczyty filmowego wyrafinowania, niewielu filmowców jest do tego zdolnych. Boston Globe Strona wizualna spycha wszystko na dalszy plan i sprawia, że „Zabójczyni” jest filmem niezapomnianym. Seattle Times WYWIAD Z REŻYSEREM (fragmenty) - Akcja twojego filmu dzieje się w IX wieku, pod koniec panowania dynastii Tang (618-907). To okres, w którym powstawały krótkie opowiadania, znane jako chuanqi. Czy stanowiły one inspirację podczas prac nad „Zabójczynią”? - Znałem i uwielbiałem chuanqi z czasów dynastii Tang jeszcze w liceum i przez długi czas marzyłem o przeniesieniu ich na ekran.
„Zabójczyni” inspirowana jest jedną z takich opowieści. Można powiedzieć, że z niej zaczerpnąłem dramaturgiczny pomysł (…). Interesowało mnie też polityczne tło tamtych czasów. A był to okres chaosu, kiedy wszechwładny dwór Tang zagrożony był przez zarządców prowincji kwestionujących autorytet cesarza. Część prowincji próbowała nawet siłą dokonać secesji. Paradoksalnie te zbuntowane regiony i ich garnizony stworzone zostały przez dynastię Tang, by chronić imperium przed zagrożeniem z zewnątrz. Po serii rebelii na prowincji w ostatnich latach IX wieku dynastia upadła w 907 roku, a jej imperium się rozpadło. - W „Zabójczyni” jest wiele postaci kobiecych. - Zawsze biorę stronę kobiet. Ich świat, ich psychika zawsze wydawały mi się dużo bardziej interesujące. Kobiety mają własną wrażliwość i bardziej kompleksowy sposób myślenia. Intryguje mnie sposób, w jaki odnoszą się do rzeczywistości. Można powiedzieć, że uczucia kobiet są wyrafinowane i ekscytujące, podczas gdy mężczyźni dążą do racjonalności i są raczej nudni. Co więcej, każda kobieta różni się znacząco od innej. W filmie żona księcia Tiana nie cofnie się przed niczym, by chronić interesy klanu Weibo. Zabójczyni dla odmiany jest rozdarta pomiędzy obowiązkiem – powinna bezrefleksyjnie wykonywać rozkazy – a uczuciem, które żywi dla mężczyzny, którego ma zabić. Niezależne, zdeterminowane, samotne – to trzy podstawowe cechy moich kobiecych bohaterek.
o prelegencie:
Sławomir Wasiński jest filmoznawcą, historykiem filmu, badaczem kina azjatyckiego i krytykiem filmowym. Ukończył filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje go kino z każdego zakątka świata, ale specjalizuję się w kinematografii azjatyckiej. Interesuje się także kinem dokumentalnym, fantastyką, sci-fi i horrorem w każdym wydaniu. Publikował m.in. na portalach Filmweb, Stopklatka, 5kilo kultury, a także w czasopismach: „Litteraria Copernicana”, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, „EKRANy”, „Torii”, „Verte”, „Kontrast”. Jest autorem książek pt. „O kinie wartościowym” (2010) i „Buntownik neonowego boga. O kinowej i telewizyjnej twórczości Tsai Ming-lianga” (2013), a także współautorem publikacji „Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej” (tom I, 2016) i „Made in Hong Kong. Kino czasu przemian” (2019). Na portalu Bad Taste tworzył cykl zatytułowany Fraktale Azji, który kontynuuje na swoim blogu filmowym o nazwie Wchłonięty przez Orient. Współpracuje z festiwalami filmowymi: Pięć Smaków, Nowe Horyzonty oraz Ars Independent. Pracuje nad książką opisującą temat poetyki kina samurajskiego.

Mój sąsiad Totoro (dubbing)

Filmowe popołudnie dla dzieci: Wielka Podróż Bolka i Lolka cz. 1

SAPANA | himalajska droga do marzeń
