Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
POKAZ SPECJALNY: Jestem Erasmusem + spotkanie
Miasto Nauki: Święta góra
FAMILIJNE SPOTKANIA ARTETERAPEUTYCZE | Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksiowa jesień
Rodzina w kinie: Nausicaä z Doliny Wiatru
Rok z kinem Azji: Oldboy
KF AMBASADA: Rok spokojnego słońca + spotkanie z Krzysztofem Zanussim
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
Krótka Historia Polskiego Kina: Krzyk
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024]
Filmowe popołudnie dla dzieci: Reksio i ptaki
Maryja. Matka ludzkości
Modowy Klub Filmowy: Love Story
Lekcje filmowe: Czas apokalipsy: wersja reżyserska
PORA DLA SENIORA: Bulion i inne namiętności
Krótka Historia Polskiego Kina: Konopielka
Najlepsze z najgorszych: Śmiertelne spa
KF AMBASADA: Siedmiu samurajów
Tosca – retransmisja z Opery Wrocławskiej [2024]
Złote Gody: Ziemia obiecana
Złote Gody: Emmanuelle
Lekcje filmowe: Moonage Daydream
SKOCZ DO KINA – Festiwal filmów rowerowych
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
16. MDAG: Sakawa + Wieloryb
Sakawa / Wieloryb
Sakawa
Belgia, Holandia 2018, 81 min.
Reżyseria: Ben Asamoah
Zdjęcia: Jonathan Wannyn
Producent: Peter Krüger, Pieter van Hystee
Produkcja: Inti Film, Pieter van Hystee Films
Wybrane festiwale i nagrody: 2018 – IDFA Amsterdam
Sakawa to grupa internetowych oszustów z Ghany. Jej członkowie korzystają z nowoczesnych technologii i mediów społecznościowych, które łączą z afrykańskimi rytuałami wudu. Naciągają na pieniądze głównie obcokrajowców, szczególnie z Europy i Stanów Zjednoczonych. Łatwo usprawiedliwiają swoje oszustwa. Zachodnie kraje okradały Afrykę z zasobów takich jak złoto, boksyt, kobalt, diamenty przemysłowe, fosforowe, skały, metale z grupy platynowców, wermikulit czy cyrkon. A teraz oni – oszuści z Sakawy – odbijają to sobie z nawiązką. Wyłudzanie pieniędzy postrzegają jako akt zadośćuczynienia za popełnione na ich kraju kolonialne zbrodnie. W ubogiej Ghanie to jeden ze sposobów na przetrwanie i poradzenie sobie ze wszechobecnym bezrobociem. Brak skrupułów nie razi tu nikogo. Ile współczucia można się spodziewać po kimś, kto co tydzień musiał kupować rybę o wartości 250 euro dla swojego szefa, podczas gdy sam zarabiał 12 euro miesięcznie?
There's a treasure trove of information to be found in the poisonous e-waste in Ghana. It's a relatively simple matter to open up hard drives and gain access to photos and personal details of their former owners. Almost anybody can be found online. The film follows young mother Ama who tries to become an internet con artist but she doesn't appear to have much of a knack for it. She looks in astonishment at an American street that she has conjured up on Google and wonders if she will able to scam a man who lives there. One Dollar, on the other hand, knows how to use his fake account to drive men crazy: they fall for the photo of a buxom woman - and his high-pitched voice.
...............................................................................................................
Wieloryb
(Big Fish)
Polska, rok 2018, 6:30 min.
Reżyseria: Izabela Pająk
Zdjęcia: Józefina Gocman
Producent wykonawczy: Kamila Boruc
Produkcja: Fundacja Przekrój
Ogromny kaszalot leży nad brzegiem Wisły w Warszawie. Absurdalna sytuacja porusza i mobilizuje mieszkańców miasta oraz turystów. Z jednej strony wieloryb jest metaforą ekologicznej tragedii dziejącej się na świecie, z drugiej służy jako medium do obserwacji ludzkich reakcji na śmierć. Zgromadzeni wokół wieloryba ludzie spekulują, martwią się, próbują pomóc lub zadają pytania. Film kreśli socjologiczny portret społeczeństwa i pokazuje, jak blisko jesteśmy od ekologicznej tragedii, której sami jesteśmy autorami. Co jeszcze musi się wydarzyć, abyśmy w końcu zadbali o naszą Ziemię?
A sperm whale is lying by the Vistula River in Warsaw. This absurd situation stirs and mobilizes the local community and tourists who gather by the riverbank. On one hand, the whale is a metaphor for the disruption of the ecological system, but at the same time, it's a medium to study people’s reactions to the death of a huge mammal. We observe a sociological portrait of the audience. People speculate and wonder, offer help or ask questions. The sperm whale appeals to everyone, regardless of their social or cultural background. The movie is a complicated riddle. It depicts how close we are to a man-made ecological disaster – what more needs to happen to stop global pollution?
.............................................................................................................................
ceny biletów:
18 zł – bilet normalny
15 zł – cena biletu przy jednorazowym zakupie co najmniej 6 biletów na dowolne seanse festiwalowe dostępne w Rilacie, Światowidzie oraz Kosmosie – zniżka dostępna tylko w kasach kin
12 zł – bilety dla seniorów, za okazaniem legitymacji
12 zł – dla grup zorganizowanych, powyżej 10 osób – zniżka dostępna tylko w kasach kin