Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Rodzina w kinie: Kicia Kocia na pikniku [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
Krótka Historia Polskiego Kina: Gorączka
Krótka historia polskiego kina
Warsztaty: Design thinking, a projektowanie dostępnych usług kulturalnych + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o dostępności
Krótka Historia Polskiego Kina: Przypadek
Krótka historia polskiego kina
Rok 2384, czyli parodia ponuklearna
Najlepsze z najgorszych
Przystanek Śląsk | Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
PRZYSTANEK ŚLĄSK
POKAZ SPECJALNY „Strzępy” i spotkanie z twórcami
Wydarzenia specjalne
Moda na Kosmos: seans „Beksa” połączony z prelekcją Karoliny Kostyry
Moda na Kosmos
Warsztaty: Jak zadbać o dostępność architektoniczną naszych instytucji + seans filmu „La Singla”
III Śląska Konferencja o dostępności
Letni koncert z Maastricht 2023. André Rieu. Miłość mieszka pośród nas
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Jonas Kaufmann & Sonya Yoncheva & Ludovic Tézier | Gala operowo-operetkowa
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
Elektroniczne babcie
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
100 lat Warner Bros: Oczy szeroko zamknięte
100 LAT WARNER BROS.
Wesele Figara [W.A. Mozart] retransmisja opery
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
100 lat Warner Bros: Wielki Gatsby
100 LAT WARNER BROS.
Dziadek do orzechów [P. Czajkowski] retransmisja baletu | sezon 2023-24
Opera & Operetka & Balet w kinie | sezon 2023-24
16. MDAG: Sakawa + Wieloryb
Sakawa / Wieloryb

Sakawa
Belgia, Holandia 2018, 81 min.
Reżyseria: Ben Asamoah
Zdjęcia: Jonathan Wannyn
Producent: Peter Krüger, Pieter van Hystee
Produkcja: Inti Film, Pieter van Hystee Films
Wybrane festiwale i nagrody: 2018 – IDFA Amsterdam
Sakawa to grupa internetowych oszustów z Ghany. Jej członkowie korzystają z nowoczesnych technologii i mediów społecznościowych, które łączą z afrykańskimi rytuałami wudu. Naciągają na pieniądze głównie obcokrajowców, szczególnie z Europy i Stanów Zjednoczonych. Łatwo usprawiedliwiają swoje oszustwa. Zachodnie kraje okradały Afrykę z zasobów takich jak złoto, boksyt, kobalt, diamenty przemysłowe, fosforowe, skały, metale z grupy platynowców, wermikulit czy cyrkon. A teraz oni – oszuści z Sakawy – odbijają to sobie z nawiązką. Wyłudzanie pieniędzy postrzegają jako akt zadośćuczynienia za popełnione na ich kraju kolonialne zbrodnie. W ubogiej Ghanie to jeden ze sposobów na przetrwanie i poradzenie sobie ze wszechobecnym bezrobociem. Brak skrupułów nie razi tu nikogo. Ile współczucia można się spodziewać po kimś, kto co tydzień musiał kupować rybę o wartości 250 euro dla swojego szefa, podczas gdy sam zarabiał 12 euro miesięcznie?
There's a treasure trove of information to be found in the poisonous e-waste in Ghana. It's a relatively simple matter to open up hard drives and gain access to photos and personal details of their former owners. Almost anybody can be found online. The film follows young mother Ama who tries to become an internet con artist but she doesn't appear to have much of a knack for it. She looks in astonishment at an American street that she has conjured up on Google and wonders if she will able to scam a man who lives there. One Dollar, on the other hand, knows how to use his fake account to drive men crazy: they fall for the photo of a buxom woman - and his high-pitched voice.
...............................................................................................................
Wieloryb
(Big Fish)
Polska, rok 2018, 6:30 min.
Reżyseria: Izabela Pająk
Zdjęcia: Józefina Gocman
Producent wykonawczy: Kamila Boruc
Produkcja: Fundacja Przekrój
Ogromny kaszalot leży nad brzegiem Wisły w Warszawie. Absurdalna sytuacja porusza i mobilizuje mieszkańców miasta oraz turystów. Z jednej strony wieloryb jest metaforą ekologicznej tragedii dziejącej się na świecie, z drugiej służy jako medium do obserwacji ludzkich reakcji na śmierć. Zgromadzeni wokół wieloryba ludzie spekulują, martwią się, próbują pomóc lub zadają pytania. Film kreśli socjologiczny portret społeczeństwa i pokazuje, jak blisko jesteśmy od ekologicznej tragedii, której sami jesteśmy autorami. Co jeszcze musi się wydarzyć, abyśmy w końcu zadbali o naszą Ziemię?
A sperm whale is lying by the Vistula River in Warsaw. This absurd situation stirs and mobilizes the local community and tourists who gather by the riverbank. On one hand, the whale is a metaphor for the disruption of the ecological system, but at the same time, it's a medium to study people’s reactions to the death of a huge mammal. We observe a sociological portrait of the audience. People speculate and wonder, offer help or ask questions. The sperm whale appeals to everyone, regardless of their social or cultural background. The movie is a complicated riddle. It depicts how close we are to a man-made ecological disaster – what more needs to happen to stop global pollution?
.............................................................................................................................
ceny biletów:
18 zł – bilet normalny
15 zł – cena biletu przy jednorazowym zakupie co najmniej 6 biletów na dowolne seanse festiwalowe dostępne w Rilacie, Światowidzie oraz Kosmosie – zniżka dostępna tylko w kasach kin
12 zł – bilety dla seniorów, za okazaniem legitymacji
12 zł – dla grup zorganizowanych, powyżej 10 osób – zniżka dostępna tylko w kasach kin

Doppelgänger. Sobowtór

Warsztaty: Design thinking, a projektowanie dostępnych usług kulturalnych + seans filmu „La Singla”

Jonas Kaufmann & Sonya Yoncheva & Ludovic Tézier | Gala operowo-operetkowa
