Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Rodzina w kinie: Cudowny chłopak. Biały ptak
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
16. MDAG: Antropocen: epoka człowieka
Anthropocene: The Human Epoch
Antropocen: epoka człowieka
(Anthropocene: The Human Epoch)
Kanada 2018, 87 min.
Reżyseria: Jennifer Baichwal, Nicholas de Pencier, Edward Burtynsky
Zdjęcia: Nicholas de Pencier
Producent: Jennifer Baichwal, Nicholas de Pencier
Wybrane festiwale i nagrody: 2018 – TIFF Toronto, 2018 – FF Vancouver, 2019 – FF Sundance
Kręcony przez cztery lata z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik i wysokiej jakości sprzętu film dokumentuje formy i przejawy dominacji człowieka nad Ziemią. Weszliśmy w epokę, w której ludzka działalność kształtuje naszą planetę bardziej niż jakakolwiek do tej pory naturalna siła. Antropocen od lat 50. ubiegłego wieku stał się faktem i wyparł epokę halocenu. Czy antropocen to koniec gatunku ludzkiego? A może początek nowego, niekoniecznie ludzkiego? Narratorką filmu jest Alicia Vikander, nagrodzona Oscarem za rolę w „Dziewczynie z portretu”.
Od wybetonowanych brzegów Chin, które zajmują dziś aż 60% wybrzeża kontynentalnego Azji, do największych naziemnych maszyn, jakie kiedykolwiek zbudowano w Niemczech. Od psychodelicznych kopalni potasu w rosyjskim Uralu do metalowych kontenerów w mieście Norylsk 300 km na północ od koła podbiegunowego. Od zdewastowanej Wielkiej Rafy Koralowej w Australii po surrealistyczne stawy litu na pustyni Atakama. Kręcony przez cztery lata z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik i wysokiej jakości sprzętu film dokumentuje formy i przejawy dominacji człowieka nad Ziemią.
Weszliśmy w epokę, w której ludzka działalność kształtuje naszą planetę bardziej niż jakakolwiek do tej pory naturalna siła. Antropocen od lat 50. ubiegłego wieku stał się faktem i wyparł epokę halocenu. Stosowanie pojęcia z trzonem „człowiek” w nazwie jest symboliczne i ma istotną wartość informacyjną – uświadamia zagrożenia i inspiruje do przemyśleń i dalszych badań. Czy jesteśmy w stanie uśmiercić naturę? Czy antropocen to koniec gatunku ludzkiego? A może początek nowego, niekoniecznie wcale ludzkiego?
Film jest utrzymaną w surrealistycznym duchu medytacją na temat masowych, głębokich i - co najważniejsze – trwałych zmian w krajobrazie naszej planety dokonywanych przez człowieka. Jako narratorka oprowadza po nim Alicia Vikander, nagrodzona Oscarem za rolę w „Dziewczynie z portretu”. Szokujący, urzekający, hipnotyczny obraz to efekt wieloletniej współpracy reżyserki Jennifer Baichwal, operatora Nicholasa de Pencier oraz znanego fotografa Edwarda Burtynskiego. Stanowi trzecią część filmowej trylogii, jaką Jennifer Baichwal, Nicholas de Pencier i Edward Burtynski poświęcili Ziemi (pierwsza część: „Sfabrykowany krajobraz”, druga: „Wodne znaki”).
The third collaboration between award-winning photographer Edward Burtynsky and acclaimed filmmakers Jennifer Baichwal and Nicholas de Pencier continues their exploration of industrialization and extraction in an astonishing scale and perspective. Spanning numerous countries, the film reveals in stunning images how our mania for conquest defines our relationship to Planet Earth — and how we have created a global epidemic. In Kenya, mounds of elephant tusks burn in a devastating display of the impact of poaching (chillingly reminiscent of the bison skulls that were piled high in the clearing of the Canadian plains for settlement). In Russia and Germany, mining operations transform terrains into otherworldly industrial wastelands as hypnotic, colossal, lifelike machines endlessly extract on an unfathomable scale. The film is a mesmerizing and disturbing rumination on what drives us as a species, and a call to wake up to the destruction caused by our dominance.
.............................................................................................................................
ceny biletów:
18 zł – bilet normalny
15 zł – cena biletu przy jednorazowym zakupie co najmniej 6 biletów na dowolne seanse festiwalowe dostępne w Rilacie, Światowidzie oraz Kosmosie – zniżka dostępna tylko w kasach kin
12 zł – bilety dla seniorów, za okazaniem legitymacji
12 zł – dla grup zorganizowanych, powyżej 10 osób – zniżka dostępna tylko w kasach kin