Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Powiększenie (Blow-up) | 1966 r. | reż. Michelangelo Antonioni | Wlk. Brytania, Włochy, USA | 111 min.
Znakomicie nakręcone, kipiące niepokojem dzieło Michelangela Antonioniego Film - zagadka, który zaprasza widzów do rozkoszowania się zmysłową atmosferą londyńskiego szyku lat 60. Niezadowolony ze swego stylu życia, rozgoryczony i rozczarowany fotograf bezmyślnie włóczy się po Londynie, utrwalając na kliszy momenty z codziennego życia. Po wywołaniu filmu okazuje się, że nieświadomie uchwycił scenę morderstwa.
Michelangelo Antonioni
Urodzony w 1912 roku w Ferrarze, zmarł w 2007 roku w Rzymie. Jeden z najważniejszych twórców w historii kina. Od dziecka zdradzał talenty artystyczne, rysował, znakomicie zapowiadał się jako skrzypek. Studiował ekonomię na Uniwersytecie Bolońskim, ale w 1935 roku zaczął publikować recenzje filmowe. W czasie II wojny światowej współpracował m.in. z Roberto Rossellinim i Marcelem Carné, a także uczestniczył w ruchu oporu. W pełnym metrażu debiutował w 1950 roku filmem Kronika pewnej miłości. Przełomowym dziełem Antonioniego okazała się Przygoda (1960), która ustaliła jego pozycję jako mistrza niedopowiedzenia i poszukiwacza nowych form narracji.