Ostatnie tango w Paryżu
Skandaliści/Krytycy
LGBT 2018 Fuck You Jessica Blair
9. LGBT Film Festival 2018
Dziennik z podróży + spotkanie z Tadeuszem Rolke i Michałem Gonickim
Człowiek NON FICTION
Nóż w wodzie (Lekcje filmowe)
LEKCJE FILMOWE – czyli jak czytać kino…
Ostatni w Aleppo
Człowiek NON FICTION
Komunia + spotkanie z reżyserką Anną Zamecką
Człowiek NON FICTION
Przy starym gramofonie – spotkanie 3 + film Kocham wszystkie kobiety
Przy starym gramofonie
Persona
Więcej niż Bergman – w 100. rocznicę urodzin reżysera
Kopciuszek [opera]
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
Makbet [transmisja na żywo]
Spektakl – Transmisje z National Theatre w Londynie
Così fan tutte | Tak czynią wszystkie
Opera – Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku
Yerma
Spektakl – Transmisje z National Theatre w Londynie
Kotka na gorącym blaszanym dachu
Spektakl – Transmisje z National Theatre w Londynie
Zaćmienie
L'eclisse

10 czerwca 1961. Na przedmieściach Rzymu, tłumaczka Vittoria, zrywa ze swoim kochankiem Riccardo. Po tym rozstaniu udaje się na giełdę, gdzie spotyka się z matką. Kobieta spędza tam większość czasu, zaaferowana powiększeniem swojego kapitału. Vittoria gubi się w tłumie i prosi o pomoc Piero - maklera giełdowego. Mężczyzna próbuje nawiązać z Vittorią bliższą znajomość. Ich pierwsze spotkania są pełne beztroskiej wesołości i całkowitej naturalności. Po paru dniach zostają kochankami. Niemniej ich szczere uczucie po chwili zmienia się w żartobliwą zabawę w miłość, dla obojga staje się jasne, że choć nic nie każe im zrywać, to nic także nie każe im tego związku kontynuować.
SEANS W RAMACH CYKLU BERGMAN/ANTONIONI - KINO MISTRZÓW
Dziesięć lat temu zakończyła się pewna epoka w historii kina. W tym samym dniu (!) 30 lipca 2007 roku otrzymaliśmy wiadomość o śmierci Ingmara Bergmana i Michelangelo Antonioniego.
Jest coś symbolicznego w fakcie, że w tej samej chwili żegnaliśmy dwóch twórców, którzy wywarli tak olbrzymi wpływ na nowoczesne kino. To oni swym własnym językiem – w pełni autorskim, niepowtarzalnym i nie do podrobienia przez innych reżyserów, opisywali otaczającą nas rzeczywistość, a przede wszystkim współczesnego człowieka z jego problemami, zagubieniem i buntem.
Przez cztery wrześniowe dni przypominamy ich wybitne dzieła. Filmy, które usadowiły ich na piedestale światowego kina i które - nagradzane i podziwiane - zmieniały oblicze kinematografii, ale i nas samych - kinowych widzów.