Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Rodzina w kinie: Cudowny chłopak. Biały ptak
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tosca [Operowe Lato 2018]
W związku z olbrzymim zainteresowaniem widzów 9 czerwca o godzinie 18:00 zapraszamy na retransmisję przedstawienia.
Giacomo Puccini (1858–1924) Tosca
Melodramma w trzech aktach (1900)
Libretto: Giuseppe Giacosa i Luigi Illica wg sztuki „La Tosca” Victoriena Sardou
PREMIERA SEZONU 2017-18
Premiera niniejszej inscenizacji The Metropolitan Opera: 31 grudnia 2017
Transmisja na żywo odbyła się: 27 stycznia 2018.
Obsada:
Sonya Yoncheva jako Floria Tosca, aktorka
Vittorio Grigolo jako Cavaradossi, malarz
Željko Lučić jako baron Scarpia, prefekt policji rzymskiej
Patrick Carfizzi jako Zakrystianin
Soliści, chór i orkiestra The Metropolitan Opera
Dyrygent: Emmanuel Villaume
Realizatorzy:
Sir David McVicar reżyseria
John Macfarlane scenografia i kostiumy
David Finn światło
Leah Hausman choreografia
czas trwania: 3 godz. 24 min (w tym 2 przerwy)
opera śpiewana w j. włoskim, napisy: polskie
.......................
Premiera sezonu. Nowa inscenizacja „Toski” mierzy się z legendarnym splendorem wersji Franco Zeffirellego. Sir David McVicar, którego przedstawienia wiele razy zachwycały miłośników transmisji (m.in. trylogia Verdiego „Anna Bolena”, „Maria Stuarda”, „Robert Devereux”, czy „Rycerskość wieśniacza”/„Pajace”) umieszcza akcję opery Pucciniego w erze napoleońskiej. W roli tytułowej: Sonya Yoncheva, partię malarza Cavaradossiego śpiewa Vittorio Grigolo, a demonicznym Scarpią będzie Željko Lučić.
Libreciści Pucciniego i sam kompozytor precyzyjnie osadzili wydarzenia dziejące się w dziele w konkretnych miejscach w Rzymie i konkretnych dniach roku 1800. Może dlatego „Tosca”, jak żadna inna opera, opiera się inscenizatorom, którzy chcą uwspółcześniać dzieła przenosząc ich akcję w inny czas i miejsce. Takich zapędów nie ma Sir David McVicar, który przygotowuje nową inscenizację dla Met. Ma za to zamiar odzwierciedlić rozmach partytury Pucciniego, nadając monumentalne kształty miejscom akcji: kościołowi św. Andrzeja della Valle, Pałacowi Farnese i tarasowi Zamku Anioła. W głównych rolach aktorki Florii Toski i kochającego ją malarza Cavaradossiego, zaplątanych w polityczne śledztwo okrutnego prefekta Scarpii.
Melodramat Pucciniego o niestałej diwie, sadystycznym policjancie i idealistycznym artyście emocjonuje publiczność od ponad stu lat. Krytycy często mieli problem z oceną tej opery, kręcąc nosem na przyziemny temat, bezpośredniość i intensywność kompozycji muzycznych, a także nadmierne mnożenie dramatycznych zwrotów akcji „pod publiczkę”. Lecz właśnie te cechy czynią z „Toski” ikoniczne dzieło operowe, wciąż żywe dla odbiorców. Przyszłość „Toski” jest zapewniona, dzięki emocjonującemu librettu, dynamicznej muzyce obfitującej w przepiękne arie i tytułowej roli, która może ustawić karierę.