Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Brzydka siostra
Drugi akt
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Dziewczyna z Kolonii
Dziewczyna z Kolonii
Drugi akt
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Ramen. Smak wspomnień
Materialiści
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Rok z kinem Azji: Szpieg
Dziewczyna z Kolonii
Pewnego razu w Paryżu
Magia Podlasia. Szeptuchy
Materialiści
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Drugi akt
Dziewczyna z Kolonii
Piknik pod Wiszącą Skałą
Dziewczyna z Kolonii
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Materialiści
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Rok z kinem Azji: Ramen. Smak wspomnień
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Magia Podlasia. Szeptuchy
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Basia – mam swój świat
Rodzina w kinie: Królestwo siedmiu mórz + warsztaty
PRZEDPREMIERA: Paw zwyczajny
PRZEDPREMIERA: Nasze królestwo
PRZEDPREMIERA: Wściekłość
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Piknik pod Wiszącą Skałą
Pewnego razu w Paryżu
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
Pewnego razu w Paryżu
PRZEDPREMIERA: Słone lato
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Brzydka siostra
Drugi akt
Piknik pod Wiszącą Skałą
Pewnego razu w Paryżu
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Drugi akt
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Pewnego razu w Paryżu
Materialiści
Rok z kinem Azji: Happy Together
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Pewnego razu w Paryżu
Drugi akt
Piknik pod Wiszącą Skałą
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Vinci 2
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
PRZEDPREMIERA: Diamenty (Modowy Klub Filmowy)
Vinci 2
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Vinci 2
Rok z kinem Azji: Happy Together
ROK Z KINEM AZJI: Perfect Days
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Pora dla seniora: Pewnego razu w Paryżu
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Małe miłości
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery + prelekcja
Życie Chucka
Skazani na Shawshank. Weekend ze Stephenem Kingiem.
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery
Życie Chucka
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
PRZEDPREMIERA: Bird
Życie Chucka
PRZEDPREMIERA: Sorry, Baby
Rok z kinem Azji: 2046 + prelekcja
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Najlepsze z najgorszych: Barbarzyńska nimfomanka w piekle dinozaurów
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
PRZEDPREMIERA: Together
Agent szczęścia
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
PRZEDPREMIERA: Sorry, Baby
Goonies. 40-lecie kultowej przygody!
KF AMBASADA: Amadeusz
PRZEDPREMIERA: Eddington
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
MODOWY KLUB FILMOWY: Pół żartem, pół serio | Jack Lemmon 100 + Moda na Kosmos
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
T2: Trainspotting
T2: Trainspotting

Druga część kultowego filmu lat dziewięćdziesiątych XX wieku, dzięki której poznamy dalsze losy Marka Rentona (Ewan McGregor). Dowiemy się, czy rzeczywiście udało mu się wyrwać na dobre z brudnego, podziemnego życia Edynburga i heroinowego nałogu, przestępczego półświatka, w którym każdy czyn motywowany jest narkotykowym głodem.
Pierwsza część filmu, który z Ewana McGregora uczynił międzynarodową gwiazdę, została uznana za jeden z dziesięciu najważniejszych brytyjskich filmów w historii. Obraz powstał na podstawie autobiograficznej powieści Irvine’a Welsha. Scenariusz drugiej części bazuje na kolejnej książce Welsha –„Porno”.
- Minęło 21 lat od pierwszej części, mądrość ludowa każe myśleć, że to za długo, by zrobić sequel – mówi Danny Boyle – Ten czas minął sam, nie chcieliśmy czekać tak długo. Od wielu lat rozmawialiśmy o drugiej części. Ale potrzebowaliśmy ważnego powodu, by powstał film. Kiedy zestawimy aktorów – to jak wyglądali 20 lat temu i teraz – cóż, obrazek będzie raczej brutalny. Jeszcze 10 lat temu to samo zestawienie nie było tak bezlitosne. Przez te lata zawsze kazałem im dokładnie nawilżać twarze – śmieje się Boyle – Ale 20 lat to dwie dekady, nie da się temu zaprzeczyć. Ale chłopaki nie mieli z tym problemu. Podeszli do tego naturalnie. Nie zawstydziła ich własna dojrzałość, czas, który ich zmienił. I o tym też jest ten film...
Jonny Lee Miller (Simon/Sick Boy): – Zawsze powtarzałem, że nie ma sensu robić drugiej części, dopóki nie będzie ważnego ku temu powodu. Jak to jest być starszym? Co stało się z tymi ludźmi, kim są dziś, jakie są między nimi relacje? Proste odpowiedzi na pytania postawione w „Trainspotting” byłby na ekranie nudne i ciężkostrawne. Interesujące mogło być tylko pokazanie tych ludzi w połowie życia.
Robert Carlyle (Begbie): – To było zarazem podniecające, jak i stresujące. Długo czekałem, by zrobić to ponownie, by znów stać się Begbiem. Spodziewałem się, że całość będzie bardzo trudna, ale tak się nie stało. Nagle poczułem, że to jak stara para butów, po prostu znów je włożyłem. Znam przecież Begbiego tak dobrze. Owszem, zmienił się, ale to wciąż Begbie, wciąż jest zabawny, choć teraz ma w sobie więcej smutku i desperacji. Powrót do tej czwórki bohaterów wzbudził we mnie wiele emocji, szczerze mówiąc, więcej niż się spodziewałem. Myślę, że nawet Danny nie spodziewał się tylu emocji na planie.
- Wiedziałem, że to film o czasie, który minął – opowiada Danny Boyle – Kiedy jednak zaczęliśmy go montować, okazało się, że to także film o męskości, o mężczyznach. Jest różnica między byciem chłopakiem a byciem facetem. Brak odpowiedzialności, kiedy jesteś chłopakiem, ta bezkompromisowość, to że wszystko masz gdzieś. Tymczasem okazuje się, że to czas ma gdzieś ciebie. On po prostu płynie. Ten film jest więc trochę smutnym obrazem rzeczywistości po dwudziestu latach. Obrazem zawiedzionych oczekiwań – mężczyzn, kobiet, zawiedzionych dzieciaków i nadziei. Nagle okazuje się, że ta ich dawna brawura nic dziś nie znaczy, nie znaczyła nic nawet wtedy, ale to można zobaczyć dopiero teraz, z perspektywy czasu.
- Ludzie czują z „Trainspotting” silną więź – mówi Danny Boyle – Wiele zrobiła tu muzyka z filmu. Ona w jakiś sposób ich, nas naznaczyła. Ludzie często znają piosenkę po piosence. Całość. Cała masa ludzi nigdy nie obejrzałaby tego filmu, gdyby nie muzyka. A muzyka zawsze wiąże się z emocjami. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, dołożyliśmy wielkich starań, by i tym razem muzyka mówiła za bohaterów, była wyrazista i oryginalna – podkreśla reżyser. W filmie usłyszymy m.in.: Iggy’ego Popa, Young Fathers, Udnerworld, The Rubberbandits, Blondie, The Clash, Queen i RUN-DMC.