Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Małe miłości
F1: Film
Mizerykordia
Małe miłości
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Mizerykordia
F1: Film
Brzydka siostra
Materialiści
Małe miłości
Fenicki układ
Brzydka siostra
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Materialiści
Brzydka siostra
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Małe miłości
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Magia Podlasia. Szeptuchy
Małe miłości
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Brzydka siostra
Małe miłości
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Felek i Tola ratują las
Materialiści
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Małe miłości
F1: Film
Brzydka siostra
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Szpieg
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Nasze Monte
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Ramen. Smak wspomnień
Szpieg
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Ramen. Smak wspomnień
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Bezlitosny
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Fenicki układ
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Materialiści
Fenicki układ
Materialiści
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek + warsztaty
Wakacje dla dzieci: Fantastyczny Angelo
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Małe miłości
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
F1: Film
Fenicki układ
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
F1: Film
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Materialiści
Fenicki układ
Rok z kinem Azji: Chungking Express + prelekcja
Materialiści
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
F1: Film
Małe miłości
Brzydka siostra
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
Materialiści
Rok z kinem Azji: Chungking Express
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Wakacje dla dzieci: Fantastyczny Angelo
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Piknik pod Wiszącą Skałą + prelekcja. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Rok z kinem Azji: Happy Together
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Happy Together
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery + prelekcja
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046 + prelekcja
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
MODOWY KLUB FILMOWY: Pół żartem, pół serio | Jack Lemmon 100 + Moda na Kosmos
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Szatan kazał tańczyć

Kasia Rosłaniec, autorka przebojów „Galerianki” i „Bejbi blues” (łącznie ponad 1 000 000 widzów, prestiżowy Kryształowy Niedźwiedź Berlinale 2013), powraca na ekrany z odważnym i bezkompromisowym portretem młodej kobiety zagubionej we współczesnym świecie. W roli głównej Magdalena Berus, uhonorowana za występ w „Bejbi blues” nagrodą za najlepszy debiut aktorski 38. Gdynia Film Festival. Partnerują jej Łukasz Simlat, Danuta Stenka, Tomasz Tyndyk, Jacek Poniedziałek, Marta Nieradkiewicz, holenderski aktor Tygo Gernandt oraz wokalista John Porter.
Karolina (Magdalena Berus) – jak wiele współczesnych 20-, 30-latek – żyje szybko, intensywnie, pragnie doświadczyć wszystkiego ze zdwojoną siłą. W odróżnieniu od większości rówieśników, nie pracuje w korporacji – jest artystką, jakiś czas temu wydała pierwszą powieść, współczesną wersję „Lolity”, która stała się międzynarodowym sukcesem. Dziewczyna wiedzie nihilistyczny tryb życia, spędzając czas na podróżach po świecie, romansach i ostrych imprezach. Ale jej życie wypełnia pustka, której nie są w stanie pokonać ani narkotyki, ani seks. Świat Karoliny, żyjącej w cieniu nie radzącej sobie z przemijaniem matki (Danuta Stenka) i atrakcyjniejszej siostry Matyldy (Hanna Koczewska), stopniowo się rozpada…
Na festiwalu Netia OffCamera Magdalena Berus za rolę w „Szatan kazał tańczyć” otrzymała nagrodę dla najlepszej aktorki.
„Szatan kazał tańczyć” jest niczym filmowy Instagram w czasach selfie. To kalejdoskop chwil z życia Karoliny – młodej pisarki, która nie stroni od imprez, narkotyków i przygodnych znajomości. Bohaterka dopiero odkrywa swoją seksualność w złożonych relacjach z mężczyznami. Wydaje się, że droga, którą obrała prowadzi do samozniszczenia.
Kasia Rosłaniec zrezygnowała z przyczynowo-skutkowej narracji, by pełniej odnieść się do życiowych doświadczeń współczesnych młodych ludzi, którzy dorastają w modnych, europejskich metropoliach. To osoby, które nie tworzą długoterminowych relacji, nie planują przyszłości i nie odkładają przyjemności na później. Żyją tu i teraz. Nie myślą o karierze, wykształceniu, dorobku. Chcą przede wszystkim doświadczać, czuć. Młodzi ludzie chcą żyć jak ich idole. Podpatrują styl bycia celebrytów na Instagramie. Kopiując ich, spełniają swe marzenia na temat hedonistycznego życia, które stało się ideałem generacji.
Najważniejszym założeniem filmu Kasi Rosłaniec jest wolność absolutna. Historię, którą przedstawia można opowiedzieć na wiele sposobów – to kolejny ważny element projektu: jakkolwiek nie ułożyć by scen, zawsze powstanie ta sama opowieść. Reżyserka tak zrealizowała film, że chronologia wydarzeń – nawet jeśli by ją zmienić – nie wpływa na fabułę, wydźwięk poszczególnych wątków czy finał. Nie ma tradycyjnie rozumianych filmowych rozdziałów, nie ma scenografii i kostiumów, które łączyłyby ze sobą sceny, nie ma wydarzeń, które dominowałyby w filmie i wyznaczały przebieg historii, określały ton wprowadzenia lub zakończenia.
Fragment wywiadu z reżyserką:
Film był pokazywany za granicą, m.in. w Teksasie na festiwalu SXSW. Jaki jest odbiór opowieści o Karolinie? Czy widzowie traktują tę historię w sposób uniwersalny, czy jednak wiążą ją mocno z Polską?
To dla nich uniwersalna opowieść, nie przypisują jej do Warszawy. Cieszy mnie takie podejście. Sporo dziewczyn podeszło do mnie po premierowym pokazie w Teksasie i przyznało, że żyją jak Karolina. Mówiły, że myślały, iż tylko one są chaotyczne, skoncentrowane na sobie, nieokreślone. Dokładnie mówiły, że żyją w chaosie i obawiały się, że tylko one tak mają. Z filmu wyłonił im się obraz dziewczyny, która jest podobna do nich i również żyje w pędzie i pośpiechu.
Choć akcja rozgrywa się w stolicy, to Warszawy nie ma w tym filmie. Miasto stało się uniwersalnym miejskim tłem dla fabuły. To mogła być każda inna europejska – i nie tylko europejska – metropolia. „Szatan kazał tańczyć” jest historią współczesnej dziewczyny i portretem czasów, w których ona żyje. Opowiadam o ogólnie panującym egoizmie, narcyzmie i samotności. I na to też zwracali uwagę amerykańscy widzowie. Okazuje się, że to są cechy wspólne dla współczesnych społeczeństw na całym świecie.

Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem

Najlepsze z najgorszych: Bad Black

Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
