Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Rodzina w kinie: Cudowny chłopak. Biały ptak
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Rerberg i Tarkowski: Odwrotna strona „Stalkera”
РЕРБЕРГ И ТАРКОВСКИЙ: ОБРАТНАЯ СТОРОНА «СТАЛКЕРА»
Film pokazujący kulisy powstania arcydzieł kina - Zwierciadła i Stalkera - to wielka gratka dla miłośników Andrieja Tarkowskiego, sztuki operatorskiej i fenomenu rosyjskości. Dzięki niepublikowanym materiałom i dziesiątkom wywiadów Igor Majboroda dociera do nieznanych faktów i pokazuje Tarkowskiego z nieoczekiwanej strony. Film nie jest bynajmniej (tylko?) próbą demitologizacji uwielbianego geniusza, ale i tak pokazuje go jako człowieka, ze wszystkimi jego słabostkami. Jednak głównym celem Majborody jest przywrócenie do świadomości kinomanów postaci genialnego operatora, Georgija Rerberga, pochodzącego z rodziny o korzeniach artystycznych, spokrewnionego z wiolonczelistą Rostropowiczem (patrz: Elegia życia Sokurowa) i uwielbianego przez dyrygenta Mrawińskiego. Odtworzenie starcia dwóch wielkich osobowości i wizji artystycznych, do jakiego doszło na planieStalkera, pozwoliło Majborodzie wniknąć w samą istotę tworzenia. Reżyser delikatnie przepytuje świadków (m.in. Michałkowa, Wójcika, Nykvista), niespiesznie krąży wokół zdarzeń i relacji, powraca, przypomina i powtarza.