Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Rodzina w kinie: Cudowny chłopak. Biały ptak
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Ósmy dzień tygodnia + spotkanie z autorem książki „Ford. Reżyser” Michałem Danielewiczem
Ósmy dzień tygodnia
ALEKSANDER FORD. REŻYSER
Aleksander Ford urodzony na początku dwudziestego stulecia w biednej żydowskiej rodzinie, w wieku 24 lat został uznany za najzdolniejszego twórcę filmowego i największą nadzieję polskiej kinematografii. Po wojnie stał się najbardziej wpływową osobą polskiego, tworzonego na nowo, przemysłu filmowego. Elegant, światowiec, milczący i tajemniczy u jednych wzbudzał strach, u innych podziw. Był synonimem filmowego profesjonalizmu, człowiekiem, któremu wielu twórców zawdzięczało swoje artystyczne sukcesy, ale i którego wielu obwiniało o zawodowe niepowodzenia i upadek kariery. Postać tyleż kontrowersyjna i intrygująca, co tragiczna.
Dzisiaj, przy okazji premiery znakomitej książki związanej z jego postacią – Ford. Reżyser Michała Danielewicza – przypominamy najważniejsze powojenne filmy Forda, bez których historia polskiej kinematografii byłaby niepełna.
7 listopada | czwartek | 18.00 | Kino Kosmos
„Ósmy dzień tygodnia”, reż. Aleksander Ford, Polska 1959 | 83 min
Spotkanie z Michałem Danielewiczem, autorem książki Ford. Reżyser
Zrealizowana przez Aleksandra Forda adaptacja opowiadania Marka Hłaski stała się legendą jeszcze przed wejściem na ekran. Wstrzymana przez komunistyczną cenzurę na rekordowy okres 25 lat, choć pozbawiona przez Forda najbardziej drastycznych elementów literackiego pierwowzoru, wiernie oddaje klimat lat pięćdziesiątych w Polsce: świata głęboko zdemoralizowanego i pełnego pogardy dla jakichkolwiek wartości.
Warszawa, schyłek lat pięćdziesiątych. Historia młodej pary zakochanych, Piotra i Agnieszki, którzy cierpią z powodu braku własnego kąta, braku prywatności i niechęci do otaczającego ich świata. W rolach głównych Zbigniew Cybulski, Sonia Ziemann, Tadeusz Łomnicki, Emil Karewicz.