Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Dziewczyna z Kolonii
Brzydka siostra
Pewnego razu w Paryżu
Dziewczyna z Kolonii
Pewnego razu w Paryżu
Magia Podlasia. Szeptuchy
Brzydka siostra
Pewnego razu w Paryżu
Pewnego razu w Paryżu
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Szpieg
Fenicki układ
Dziewczyna z Kolonii
Pewnego razu w Paryżu + prelekcja
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Nasze Monte
Brzydka siostra
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Brzydka siostra
Dziewczyna z Kolonii
Fenicki układ
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Drugi akt
Pewnego razu w Paryżu
Nasze Monte
Materialiści
Brzydka siostra
Drugi akt
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Dziewczyna z Kolonii
Dziewczyna z Kolonii
Drugi akt
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Ramen. Smak wspomnień
Materialiści
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Rok z kinem Azji: Szpieg
Dziewczyna z Kolonii
Pewnego razu w Paryżu
Magia Podlasia. Szeptuchy
Materialiści
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Drugi akt
Dziewczyna z Kolonii
Piknik pod Wiszącą Skałą
Dziewczyna z Kolonii
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Materialiści
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Rok z kinem Azji: Ramen. Smak wspomnień
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Magia Podlasia. Szeptuchy
Bezlitosny
Rodzina w kinie: Basia – mam swój świat
Rodzina w kinie: Królestwo siedmiu mórz + warsztaty
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Fenicki układ
Materialiści
Rok z kinem Azji: Chungking Express
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Wakacje dla dzieci: Fantastyczny Angelo
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Piknik pod Wiszącą Skałą + prelekcja. 50-lecie premiery
Materialiści
Dziewczyna z Kolonii
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Fenicki układ
Brzydka siostra
Materialiści
Materialiści
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
Pewnego razu w Paryżu
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Materialiści
Pewnego razu w Paryżu
Rok z kinem Azji: Akira
Pewnego razu w Paryżu
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Dziewczyna z Kolonii
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Piknik pod Wiszącą Skałą
Pewnego razu w Paryżu
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
Pewnego razu w Paryżu
PRZEDPREMIERA: Słone lato
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Brzydka siostra
Drugi akt
Piknik pod Wiszącą Skałą
Pewnego razu w Paryżu
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Drugi akt
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Pewnego razu w Paryżu
Materialiści
Rok z kinem Azji: Happy Together
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Pewnego razu w Paryżu
Drugi akt
Piknik pod Wiszącą Skałą
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Vinci 2
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
PRZEDPREMIERA: Diamenty (Modowy Klub Filmowy)
Vinci 2
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Vinci 2
Rok z kinem Azji: Happy Together
Perfect Days
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Pora dla seniora: Pewnego razu w Paryżu
PRZEDPREMIERA: Boska Sarah Bernhardt
Małe miłości
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery + prelekcja
Życie Chucka
Skazani na Shawshank. Weekend ze Stephenem Kingiem.
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery
Życie Chucka
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
PRZEDPREMIERA: Bird
Życie Chucka
Rok z kinem Azji: 2046 + prelekcja
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Najlepsze z najgorszych: Barbarzyńska nimfomanka w piekle dinozaurów
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Agent szczęścia
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
MODOWY KLUB FILMOWY: Pół żartem, pół serio | Jack Lemmon 100 + Moda na Kosmos
André Rieu. Przetańczyć całą noc! Retransmisja letniego koncertu z Maastricht 2025
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Okup
Ransom!

Przemysłowiec amerykański Stannard staje pewnego dnia w obliczu wstrząsającego faktu: jego synek Andy został porwany przez kidnaperów, którzy żądają okupu w wysokości pół miliona dolarów. Rodzice zdają sobie sprawę, że przestępcy zdecydowani są na wszystko i w razie nie otrzymania okupu zabiją dziecko. Stannard uruchamia wiec wszystkie swoje aktywa, by zebrać potrzebną sumę. Ale rozmowa z reporterem miejscowej gazety Telferem wpływa na zmianę decyzji nieszczęśliwego ojca. Mimo błagań żony, mimo nalegań krewnych, a nawet nieprzychylnego dlań środowiska prasy i opinii publicznej – postanawia nie spełniać żądania kidnaperów.
Polska premiera miała miejsce w 1961 roku. Film był prezentowany w wersji zdubbingowanej z udziałem m.in. Czesława Byszewskiego, Wandy Majer i Wieńczysława Glińskiego.
Kidnapping w czasach powstania filmu stał się prawdziwą zmorą, a walka z nim stała się tyleż trudna co i często bezskuteczna.Głośnym echem odbiła się w USA sprawa porwania i zamordowania dziecka słynnego lotnika Charles Lindbergha.
Nagminność tego procederu sprawiła, że był dla filmu przez długi czas tematem „tabu”. Producentom filmowym chodziło o to, by z jednej strony nie rozpowszechniać wyrafinowanych metod stosowanych przez porywaczy, z drugiej nie budzić paniki w społeczeństwie. Film „Okup” stanowi zatem przełom w kinematografii lat 50. Powstał podobnie jak inne ważne tytuły tej dekady ( „Dwunastu gniewnych ludzi”, „Marty”) w oparciu o widowisko telewizyjne. „Straszna decyzja” - bo taki nosiło ono tytuł - wywarło wielkie wrażenie na ówczesnej widowni i na liczne żądania zostało powtórzone, co wtedy było wypadkiem wyjątkowym. Reżyser Alex Segal był wówczas uznawany za najwybitniejszego współczesnego reżysera teatralnego i telewizyjnego.
Recenzje
„...Powodzenie sztuki telewizyjnej całkowicie usprawiedliwia jej sfilmowanie i przyznać trzeba, że napięcie jakie wywołuje film, jest znacznie większe… Alex Segal wykorzystał kamerę filmową z równym mistrzostwem jak telewizyjną, a kreacja Glenna Forda wskazuje , jak wiele po tym sympatycznym kowboju z wielu filmów można jeszcze oczekiwać.”
Al Winter „New Yorker”
Seans w cyklu CZWARTEK Z KRYMINAŁEM