Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Podróże z Albertem | pokaz filmu interaktywnego dla dzieci
Wydarzenia specjalne
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zabawy Bolka i Lolka
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Cudowny chłopak. Biały ptak
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
PRZEDPREMIERA: Perfect Days
2024. ROK Z KINEM AZJI
JachtFilm 2024. KARNET
JachtFilm
JachtFilm 2024. Dzień 1 – 6.04
JachtFilm
JachtFilm 2024. Dzień 2 – 7.04
JachtFilm
Perichola [J. Offenbach] retransmisja operetki | sezon 2023-24
Opera/Operetka/Balet/Koncert w kinie | sezon 2023-24
Marnie [sezon 2018-19]
Nico Muhly
Marnie
10.11.2018 | sobota | 18:55 [CET]
PREMIERA SEZONU / PO RAZ PIERWSZY W MET
dyrygent: Robert Spano
libretto: Nicholas Wright
reżyseria: Michael Mayer
scenografia i projekcje wideo: Julian Crouch i 59 Productions
kostiumy: Arianne Phillips
światło: Kevin Adams
w rolach głównych: Isabel Leonard jako Marnie, Janis Kelly jako Pani Rutland, Denyce Graves jako Matka Marnie, Iestyn Davies jako Terry Rutland, Christopher Maltman jako Mark Rutland
Coraz częściej libretta nowych oper inspirowane są wielkimi dziełami filmowymi. Tak jest też w przypadku „Marnie”, opery amerykańskiego kompozytora i aranżera Nica Muhly’ego. Treść opiera się na thrillerze Alfreda Hitchcocka z 1964 roku, inspirowanym z kolei powieścią Winstona Grahama. Marnie Edgar, piękna złodziejka, wdaje się w romans z Markiem Rutlandem. Mężczyzna wie, kim tak naprawdę jest kobieta i choć sam padł jej ofiarą, postanawia jej pomóc. Bohaterowie pobierają się, jednak happy end nie jest możliwy ze względu na zagmatwaną przeszłość Marnie – szantażowanej, a przy tym autodestrukcyjnej postaci. Premiera zostanie przygotowana w koprodukcji z English National Opera, gdzie w 2017 roku odbyła się prapremiera dzieła.