sala
Solaris
sala
Nostromo

Kino Na Granicy w Drodze: Ja, Olga Hepnarová

Já, Olga Hepnarová

Kraj, rok:
Czechy/Francja/Polska/Słowacja, 2016
Gatunek:
dramat
Producent:
Frame100r
Wydarzenie archiwalne
Opis
Przystanek Katowice: Kino na Granicy w Drodze, czyli czeskie filmy w kinie Kosmos

Kino na Granicy w Drodze zatrzyma się w Katowicach 28 października.

Bilety w cenie: 25 zł (karnet na dwa filmy) oraz 15 zł (pojedynczy seans).
KARNET można kupić online

Wszystkie osoby, które zakupią karnet na oba filmy, otrzymają specjalne torby z motywem Kina na Granicy w Drodze, a wśród wszystkich uczestników rozlosowane zostaną akredytacje na 19. edycję Kina na Granicy oraz filmy DVD.


Umknęła Ci 18. edycja Kina na Granicy? A może chcesz przeżyć to jeszcze raz? Nic straconego! W październiku Kino na Granicy przyjedzie do Ciebie! Stanie się tak za sprawą specjalnego wydarzenia filmowego zatytułowanego Kino na Granicy w Drodze. W programie przedpremierowa projekcja filmów „Ja, Olga Hepnarova”, „Opieka domowa” oraz prelekcja Jacka Dziduszko o nowym kinie czeskim.

- Głównym celem imprezy jest promocja, wspieranie i prezentacja najbardziej wartościowych zjawisk i tendencji w polskim i czeskim kinie. Dlatego też zabieramy w podróż ze sobą bardzo dobre filmy, które odniosły spory sukces od momentu premiery i cieszyły się ogromnym zainteresowaniem publiczności 18. edycji Kina na Granicy. Poprzez wizytę w większych polskich i czeskich miastach chcemy także poszerzyć grono odbiorców Kina na Granicy i zaprosić ich do wizyty w Cieszynie i w Czeskim Cieszynie – wyjaśniają organizatorzy Kina na Granicy w Drodze.

Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej. Partnerami projektu są miasta: Cieszyn i Czeski Cieszyn.




Ja, Olga Hepnarová,
reż. P. Kazda, T. Weinreb, 2016 (105'), godz. 18.00
Historia, która wstrząsnęła Czechosłowacją w latach 70-tych, a obecnie jest niemal zupełnie zapomniana. Olga Hepnarová zasłynęła tym, że wjechała ciężarówką w pełen ludzi przystanek tramwajowy. W trakcie policyjnych przesłuchań utrzymywała, że swego czynu dokonała z premedytacją. Życie zbrodniarki ukazane zostało w sposób pozbawiony tabloidowej ekscytacji i psychologicznych uproszczeń. Niejednoznaczność filmu znakomicie potęguje kreacja Michaliny Olszańskiej.




Zwiastun
Fotosy