Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Podróże z Albertem | pokaz filmu interaktywnego dla dzieci
Wydarzenia specjalne
Filmowe popołudnie dla dzieci: Zabawy Bolka i Lolka
FILMOWE POPOŁUDNIE DLA DZIECI
Rodzina w kinie: Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka [obowiązują zapisy na warsztaty]
RODZINA W KINIE
Rodzina w kinie: Cudowny chłopak. Biały ptak
RODZINA W KINIE
PRZEDPREMIERA: Perfect Days
2024. ROK Z KINEM AZJI
JachtFilm 2024. KARNET
JachtFilm
JachtFilm 2024. Dzień 1 – 6.04
JachtFilm
JachtFilm 2024. Dzień 2 – 7.04
JachtFilm
Perichola [J. Offenbach] retransmisja operetki | sezon 2023-24
Opera/Operetka/Balet/Koncert w kinie | sezon 2023-24
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Kaboom
Kaboom
Komiksowe, kreślone grubą kreską, neonowe jak szkolne zakreślacze i bezwstydnie młodzieńcze, jak na buntownika przystało. Takie jest kino Gregga Arakiego, który od końca lat osiemdziesiątych z tą samą werwą opowiada o dorastaniu i swoich niepokornych bohaterach, których szczerze kocha. Uznawany za jednego z najważniejszych twórców New Queer Cinema Araki pokazał, że o buncie, wyobcowaniu i tożsamości można opowiadać znanym już, lecz przekształconym, niczym młodzieżowy slang, językiem. 24 października światło dzienne ujrzała najbardziej magentowa okładka tego sezonu, "A jak Araki" Natalii Gruenpeter. Różowy leksykon amerykańskiego niezalu przybliża nam sylwetkę kalifornijskiego autora, który od lat 80. buduje swoje filmowe uniwersum, w którym wszyscy są zawsze młodzi, niepokorni i gotowi na przygodę. Dlatego nadszedł czas by pokazać i podzielić się z Państwem naszą fascynacją do filmów Gregga Arakiego. W ciągu trzech dni będziecie mieli szansę poznać trzy różne oblicza tego reżysera: skandaliczne, dydaktyczne i prześmiewcze.
Kaboom
Smith ma 18 lat, jest ambiseksualnym, młodych studentem pierwszego roku filmoznawstwa malowniczego collegu w nadmorskiej miejscowości w Południowej Karolinie. Beztroski czas pierwszego roku studiów mija mu na romansowaniu z piękną London i długich rozmowach z cyniczną Stellą. Libertyńska harmonia Smitha zostaje zachwiana na jednej z imprez, gdzie chłopak zjada halucynogenne ciastko i jest przekonany, że został świadkiem przedziwnej zbrodni czerwonowłosej dziewczyny, która zna ze swoich snów. Kaboom to film najbardziej ironiczny, komediowy i prześmiewczy wobec wcześniejszego dorobku Arakiego. To jednocześnie ostatnia część jego nastoletniej trylogii apokaliptycznej. Pierwszy w historii film nagrodzony na festiwalu w Cannes Queerową Palmą.