Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
2024. ROK Z KINEM AZJI: Duch
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Rodzina w kinie: Kicia kocia w przedszkolu
RODZINA W KINIE
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Back to Black. Historia Amy Winehouse
Tajemniczy świat Arrietty (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Tajemniczy świat Arrietty (dwulektor)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Back to Black. Historia Amy Winehouse
LEKCJE FILMOWE: Tylko kochankowie przeżyją
LEKCJE FILMOWE, czyli jak czytać kino
PORA DLA SENIORA: Bękart
Pora Dla Seniora
MODOWY KLUB FILMOWY: Okno na podwórze
MODOWY KLUB FILMOWY
Spirited Away: W krainie bogów (napisy)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Spirited Away: W krainie bogów (dubbing)
2024. ROK Z KINEM AZJI
Gra cieni
Mil-jeong
Kim Jee-Woon jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych koreańskich reżyserów. Uznanie na świecie zdobył dzięki nowatorskiemu podejściu do kina gatunkowego. Jego najnowsza „GRA CIENI” była południowokoreańskim kandydatem do Oscara 2017.
…Lata 20-te XX wieku, Korea znajduje się pod japońską okupacją. Lee Jung-chool, były członek koreańskiego ruchu oporu, a teraz oficer japońskiej policji, otrzymuje specjalną misję zinfiltrowania ruchu walczącego o niepodległość Korei. Policjant poznaje się z Kim Woo-Jinem, handlarzem dziełami sztuki, który w rzeczywistości jest lokalnym przywódcą ruchu oporu. Choć obaj mężczyźni znają swoją prawdziwą tożsamość i intencje, podejmują ryzykowną grę. Gdy członkowie ruch oporu wyruszają do Szanghaju, żeby zdobyć materiały wybuchowe, które mają zamiar podłożyć w siedzibie japońskiego rządu w Seulu, Lee Jung-Chool i japoński oficer Hashimoto wyruszają za nimi w pościg. Nagle okazuje się, że informację o planowanych działaniach wyciekają z obu stron, ale nikt nie ma pojęcia kim są informatorzy...
EKSPLIKACJA REŻYSERSKA:
Wszystko zaczęło się od zauroczenia filmami szpiegowskimi. Jestem zafascynowany postaciami szpiegów i podwójnych agentów, którzy otoczeni przez wrogów, ze swoją podwójną tożsamością, muszą ciągle grać. Jest bardzo wiele filmowych arcydzieł, które pokazują Zachód podczas Zimnej Wojny. Zdałem sobie sprawę z faktu, że Korea, której historia współczesna nie jest wcale mniej dramatyczna niż krajów zachodnich, może posłużyć jako pretekst do stworzenia filmu szpiegowskiego. GRA CIENI jest ekranizacją prawdziwej historii. W 1923 roku japoński policjant Hwan Ok podłożył ładunki wybuchowe w głównej kwaterze japońskiej policji. Był to jeden z najważniejszych momentów w koreańskiej walce o niepodległość. Używając elementów charakterystycznych dla kina szpiegowskiego, chciałem pokazać skrytą nienawiść oraz porozumienie, które stały za operacją przetransportowania materiałów wybuchowych z Szanghaju do Seulu oraz wysiłek Koreańczyków w japońskiej policji, żeby temu zapobiec.
Chciałem przedstawić obraz ludzi balansujących na linie pomiędzy wsparciem ruchu oporu, a konsekwencjami opowiedzenia się po jednej ze stron. Próbowałem uchwycić zarówno atmosferę tamtych czasów jak i sposób, w jaki te wydarzenia odbiły się na życiu ludzi. (…) Moim celem było przenieść na film emocje, które poczułem dowiadując się o losach tych, którzy walczyli o niepodległość, ducha tych, którzy utracili swój kraj. Mam nadzieję, że widzom spodoba się ta historia.
GŁOSY PRASY
Zachwycający. Działy techniczne są doskonałe pod każdym względem. Scenografia jest ambitna i niesamowicie przyjemna, szczególnie w scenie, która dzieje się w pociągu. Aktorzy Song Kang-ho and Gong Yoo dają swoim postaciom dostojność oraz wielką siłę. Fionnuala Halligan Screen Daily
Podobnie jak w „Ujrzałem diabła”, scenariusz to gra w kotka i myszkę, gdzie widz nie może przewidzieć tego, co się wydarzy. Ignatiy Vishnevetsky The A.V. Club