Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Małe miłości
Wiosna Juliette
Magia Podlasia. Szeptuchy
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Mizerykordia
Małe miłości
MODOTEKA: MODA I TELEDYSK – spotkanie drugie.
Mizerykordia
F1: Film
Brzydka siostra
Materialiści
Małe miłości
Fenicki układ
Brzydka siostra
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Materialiści
Brzydka siostra
Rodzina w kinie: Niesamowite przygody skarpetek
Małe miłości
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Magia Podlasia. Szeptuchy
Małe miłości
Brzydka siostra
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Brzydka siostra
Małe miłości
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Felek i Tola ratują las
Materialiści
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Małe miłości
F1: Film
Brzydka siostra
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las + język hiszpański
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Nasze Monte
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + język hiszpański
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Nasze Monte
Wakacje dla dzieci: Szopy w natarciu
Rodzina w kinie: Felek i Tola ratują las
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
LYNCH NA BIS: David Lynch: Żyć sztuką
Fenicki układ
F1: Film
Fenicki układ
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
Materialiści
Fenicki układ
Materialiści
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek + warsztaty
Wakacje dla dzieci: Fantastyczny Angelo
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Fenicki układ
Małe miłości
F1: Film
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Monty Python i Święty Graal. 50-lecie premiery
F1: Film
Fenicki układ
Filmowe popołudnie dla dzieci: wakacje nad morzem
F1: Film
Materialiści
Małe miłości
F1: Film
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Materialiści
Materialiści
Fenicki układ
Rok z kinem Azji: Chungking Express + prelekcja
Materialiści
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Ben nie ma lekko
F1: Film
Małe miłości
Brzydka siostra
Jack Lemmon 100: Garsoniera + prelekcja
Fenicki układ
Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Najlepsze z najgorszych: Bad Black
Materialiści
Rok z kinem Azji: Chungking Express
LYNCH NA BIS: Głowa do wycierania
Wakacje dla dzieci: Fantastyczny Angelo
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Piknik pod Wiszącą Skałą + prelekcja. 50-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: Viva Espania! + język hiszpański
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
PORA DLA SNIORA: Follemente. W tym szaleństwie jest metoda
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Rok z kinem Azji: Akira
Has. Kroniki wyobraźni: Pętla
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Rok z kinem Azji: Upadłe anioły
Wakacje dla dzieci: Królestwo siedmiu mórz
Filmowe popołudnie dla dzieci: wzdłuż Ameryki Południowej + język hiszpański
KF AMBASADA: Potomstwo (The Brood)
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Wakacje dla dzieci: Flow
Rok z kinem Azji: Happy Together
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Ucieczka z kina „Wolność” + spotkanie
Wakacje dla dzieci: Niesamowite przygody skarpetek
Wakacje dla dzieci: Oskar, Patka i Złoto Bałtyku
Rok z kinem Azji: Tokijskie opowieści
Wakacje dla dzieci: Basia – mam swój świat
Filmowe popołudnie dla dzieci: wędrowcy
Traviata [Operowe Lato 2025]
Rok z kinem Azji: Happy Together
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery + prelekcja
Rok z kinem Azji: Spragnieni miłości. 25-lecie premiery
Filmowe popołudnie dla dzieci: cztery kółka
Rok z kinem Azji: 2046 + prelekcja
Lynch na bis: Zagubiona autostrada
Rok z kinem Azji: 2046
Romeo i Julia [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: owadzie sprawy
Jack Lemmon 100: Chiński syndrom + prelekcja
Filmowe popołudnie dla dzieci: kocie przygody
KF AMBASADA: Amadeusz
Łucja z Lammermooru [Operowe Lato 2025]
Filmowe popołudnie dla dzieci: opiekunowie
TRZY DEKADY POLSKIEGO ABSURDU: Dzień świra + spokanie z reżyserem
Filmowe popołudnie dla dzieci: koniec lata
Has. Kroniki wyobraźni: Szyfry
Rigoletto [Operowe Lato 2025]
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
16. MDAG: Antropocen: epoka człowieka
Anthropocene: The Human Epoch

Antropocen: epoka człowieka
(Anthropocene: The Human Epoch)
Kanada 2018, 87 min.
Reżyseria: Jennifer Baichwal, Nicholas de Pencier, Edward Burtynsky
Zdjęcia: Nicholas de Pencier
Producent: Jennifer Baichwal, Nicholas de Pencier
Wybrane festiwale i nagrody: 2018 – TIFF Toronto, 2018 – FF Vancouver, 2019 – FF Sundance
Kręcony przez cztery lata z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik i wysokiej jakości sprzętu film dokumentuje formy i przejawy dominacji człowieka nad Ziemią. Weszliśmy w epokę, w której ludzka działalność kształtuje naszą planetę bardziej niż jakakolwiek do tej pory naturalna siła. Antropocen od lat 50. ubiegłego wieku stał się faktem i wyparł epokę halocenu. Czy antropocen to koniec gatunku ludzkiego? A może początek nowego, niekoniecznie ludzkiego? Narratorką filmu jest Alicia Vikander, nagrodzona Oscarem za rolę w „Dziewczynie z portretu”.
Od wybetonowanych brzegów Chin, które zajmują dziś aż 60% wybrzeża kontynentalnego Azji, do największych naziemnych maszyn, jakie kiedykolwiek zbudowano w Niemczech. Od psychodelicznych kopalni potasu w rosyjskim Uralu do metalowych kontenerów w mieście Norylsk 300 km na północ od koła podbiegunowego. Od zdewastowanej Wielkiej Rafy Koralowej w Australii po surrealistyczne stawy litu na pustyni Atakama. Kręcony przez cztery lata z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik i wysokiej jakości sprzętu film dokumentuje formy i przejawy dominacji człowieka nad Ziemią.
Weszliśmy w epokę, w której ludzka działalność kształtuje naszą planetę bardziej niż jakakolwiek do tej pory naturalna siła. Antropocen od lat 50. ubiegłego wieku stał się faktem i wyparł epokę halocenu. Stosowanie pojęcia z trzonem „człowiek” w nazwie jest symboliczne i ma istotną wartość informacyjną – uświadamia zagrożenia i inspiruje do przemyśleń i dalszych badań. Czy jesteśmy w stanie uśmiercić naturę? Czy antropocen to koniec gatunku ludzkiego? A może początek nowego, niekoniecznie wcale ludzkiego?
Film jest utrzymaną w surrealistycznym duchu medytacją na temat masowych, głębokich i - co najważniejsze – trwałych zmian w krajobrazie naszej planety dokonywanych przez człowieka. Jako narratorka oprowadza po nim Alicia Vikander, nagrodzona Oscarem za rolę w „Dziewczynie z portretu”. Szokujący, urzekający, hipnotyczny obraz to efekt wieloletniej współpracy reżyserki Jennifer Baichwal, operatora Nicholasa de Pencier oraz znanego fotografa Edwarda Burtynskiego. Stanowi trzecią część filmowej trylogii, jaką Jennifer Baichwal, Nicholas de Pencier i Edward Burtynski poświęcili Ziemi (pierwsza część: „Sfabrykowany krajobraz”, druga: „Wodne znaki”).
The third collaboration between award-winning photographer Edward Burtynsky and acclaimed filmmakers Jennifer Baichwal and Nicholas de Pencier continues their exploration of industrialization and extraction in an astonishing scale and perspective. Spanning numerous countries, the film reveals in stunning images how our mania for conquest defines our relationship to Planet Earth — and how we have created a global epidemic. In Kenya, mounds of elephant tusks burn in a devastating display of the impact of poaching (chillingly reminiscent of the bison skulls that were piled high in the clearing of the Canadian plains for settlement). In Russia and Germany, mining operations transform terrains into otherworldly industrial wastelands as hypnotic, colossal, lifelike machines endlessly extract on an unfathomable scale. The film is a mesmerizing and disturbing rumination on what drives us as a species, and a call to wake up to the destruction caused by our dominance.
.............................................................................................................................
ceny biletów:
18 zł – bilet normalny
15 zł – cena biletu przy jednorazowym zakupie co najmniej 6 biletów na dowolne seanse festiwalowe dostępne w Rilacie, Światowidzie oraz Kosmosie – zniżka dostępna tylko w kasach kin
12 zł – bilety dla seniorów, za okazaniem legitymacji
12 zł – dla grup zorganizowanych, powyżej 10 osób – zniżka dostępna tylko w kasach kin