Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dziewczyna z igłą
Grand Tour
The Brutalist
Kompletnie nieznany
The Brutalist
Maria Callas
Flow
The Brutalist
Babygirl
Daaaaaali!
Sztuka pięknego życia
Kicia Kocia w przedszkolu
Daaaaaali!
Kompletnie nieznany
Flow
Babygirl
„Brutalista” w samo południe
Rodzina w kinie: Basia. Radzę sobie! + warsztaty
Sztuka pięknego życia
Babygirl
Flow
Fantastyczny Angelo
Kompletnie nieznany
Dziewczyna z igłą
Nienawiść
Flow
Dziewczyna z igłą
Daaaaaali!
Światłoczuła
Kicia Kocia w przedszkolu
Daaaaaali!
Flow
Nienawiść
Daaaaaali!
Kompletnie nieznany
Maria Callas
Flow
Daaaaaali!
Światłoczuła
Flow
Nosferatu
Zima Mamy Mu
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty
PRZEDPREMIERA: I’m Still Here
Kicia Kocia w przedszkolu
Fantastyczny Angelo
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Flow
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
PRZEDPREMIERA: Jak zostałam perliczką
Kompletnie nieznany
Flow
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Maria Callas
Maria Callas
Dziewczyna z igłą
Rok z kinem Azji: Pieta
Prawdziwy ból
Kompletnie nieznany + prelekcja
Dziewczyna z igłą
Światłoczuła
Maria Callas
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
„Brutalista” w samo południe
Sztuka pięknego życia
Maria Callas
Światłoczuła
Daaaaaali!
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dalekie podróże
Maria Callas
PRZEDPREMIERA: Queer + prelekcja
Zima Mamy Mu + warsztaty
Maria Callas
Światłoczuła
Daaaaaali!
The Brutalist
Kompletnie nieznany
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Maria Callas
Kina i Yuk + warsztaty
Maria Callas
KF AMBASADA: Mulholland Drive
Kompletnie nieznany
Maria Callas
Dziewczyna z igłą
Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
Nosferatu
Najlepsze z najgorszych: Manos – ręce przeznaczenia
Nosferatu
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Gotycka premiera: Nosferatu
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ahoj, przygodo!
Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
Rok z kinem Azji: Zombie Express
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Przedpremiera: Nasienie świętej figi
SIEDEM. 30-lecie filmu.
Cyganeria [sezon 2025]
Krótkometrażowe Filmy Fabularne Nominowane do Oscara 2025
Filmowe popołudnie dla dzieci: Na Dzikim Zachodzie
Krótkometrażowe Filmy Animowane Nominowane do Oscara 2025
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Rok z kinem Azji: Oldboy
Filmowe powtórki do matury: Lalka
Najlepsze z najgorszych: SZYBCIEJ, KOTECZKU! ZABIJ! ZABIJ!
Fleabag [sezon 2025]
BOSKA PRZEDPREMIERA: Bogini Partenope
Lekcje filmowe: Dzikość serca
PORA DLA SENIORA: Maria Callas
„Amelia” na pierwszy dzień wiosny
KF AMBASADA: Gorączka
Nosferatu – symfonia grozy. Pokaz specjalny.
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
Carmen [sezon 2025]
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Filmowe powtórki do matury: Wesele
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Vanya [sezon 2025]
André Rieu. Niech ten sen ciągle trwa | Jubileuszowy koncert z okazji 75. urodzin Maestra
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Terminator 2. Dzień sądu PO ŚLĄSKU
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Pancernik Potiomkin
Bronienosiec Potiemkin

"Pancernik Potiomkin" to film prawdziwie rewolucyjny, zarówno w treści jak i w formie. Arcydzieło Siergieja Eisensteina, jeden z najważniejszych obrazów w historii kina, powraca w cyfrowo zremasterowanej, pieczołowicie zrekonstruowanej wersji.
Na 80. rocznicę premiery "Pancernika Potiomkina" Kino International, we współpracy z Deutsche Kinematek, British Film Institute, Bundesfilm Archive w Berlinie oraz Munich Film Museum zrealizowało projekt rekonstrukcji oryginalnej wersji arcydzieła. Wersja ta, oparta na żmudnych badaniach źródłowych, jest najbliższa autorskiej koncepcji mistrza, została cyfrowo zremasterowana i oczyszczona oraz wyposażona w nową ścieżkę dźwiękową; monumentalna muzyka, którą w 1926 napisał do filmu Edmund Meisel, została powtórnie wykonana przez Deutches Filmorchestra.
"Pancernik Potiomkin" przedstawia epizod z rewolucji roku 1905 - słynny bunt na pokładzie kotwiczącego w Odessie okrętu wojennego "Kniaź Potiomkin Tawriczeskij". Zaczęło się od zepsutego mięsa, które załoga dostała na kolację. Marynarze, odbywający służbę w nieludzkich warunkach, rozpoczęli protest. Oficerowie kazali strzelać do buntowników, ale rozkaz nie został wykonany - awantura o zepsute jedzenie zmieniła się w początek rewolucji. Marynarze opanowali statek, a następnie usiłowali wywołać powstanie w Odessie. Na reakcję carskich władz nie trzeba było długo czekać - próba wzniecenia rewolucji kończy się masakrą mieszkańców miasta.
Władze sowieckie zamówiły "Pancernika Potiomkina" jako film okolicznościowy, uświetniający 20. rocznicę rewolucji 1905. Bolszewicy widzieli w tamtych wydarzeniach zapowiedź innej, tym razem wygranej rewolucji - tej z roku 1917. Zadanie realizacji filmu powierzono SIERGIEJOWI EISENTEINOWI. Reżyser miał zaledwie 27 lat, ale zdążył już nakręcić wybitny, debiutancki "Strajk". Przed rewolucją Eisentein studiował architekturę, w 1918 wstąpił na ochotnika do Armii Czerwonej. Prowadził agitacyjny teatr frontowy, potem, już jako cywil, uczył się reżyserii pod kierunkiem Wsiewołoda Meyerholda. Z teatru przeszedł do kina, w którym miał przeprowadzić własną rewolucję. "Pancernik Potiomkin" jest dziełem w pełni tego słowa znaczenia propagandowym - młody reżyser z premedytacją manipuluje uczuciami widowni i historią, ale w kategorii języka filmowego ten obraz przeniósł kinematografię w inną epokę.
W "Pancerniku Potiomkinie" Siergiej Eisenstein zerwał z większością zasad obowiązujących w ówczesnym kinie. Fabuła jest prosta, a bohater zbiorowy. Kino lat 20. było wciąż mocno zależne od teatru. Tymczasem Eisentein poszukiwał języka czysto filmowego, nie opowiadał lecz pokazywał, do perfekcji dopracował gramatykę obrazu opartą na świeżych zdobyczach awangardy. Zasadniczym elementem tej gramatyki był "montaż atrakcji" - nieliniowe zestawienie ujęć mające działać na emocje widza na poziomie niemal podprogowym. Eisentein przywiązywał ogromne znacznie do rytmu i operowania filmowym czasem; przykładem jest sekwencja masakry cywilów na schodach odeskich - jedna z najsłynniejszych scen w historii kina. Eisentein rozciągnął czas rzeczywisty za pomocą montażowego majstersztyku uzyskując niewidziany przedtem efekt dramatyczny. Odnosi się to zresztą do całego filmu.
"Pancernik Potiomkin" był przyjmowany jako arcydzieło; zadowolone były również sowieckie władze. W przyszłości wyborne stosunki Eisensteina ze Stalinem miały się jednak dramatycznie popsuć. Reżim sowiecki zaostrzał kurs, dla awangardowych artystów i ich eksperymentów było w Związku Radzieckim coraz mniej miejsca. Odbiło się to nie tylko na osobie Eisensteina, który wykończony ciągłym stresem zmarł na atak serca w wieku 50. lat, ale również na jego dorobku. Filmy wielkiego reżysera były bez jego zgody przemontowane, skracane, cenzurowane - nie tylko zresztą w ZSRR, lecz również na Zachodzie, gdzie były postrzegane jako potencjalnie niebezpieczna komunistyczna propaganda.
www.alekinoplus.pl