Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje strony internetowej są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
W pokoju obok
Balkoniary
Dziewczyna z igłą
Flow
Dziewczyna z igłą
W pokoju obok
Flow
Balkoniary
Kneecap. Hip-hopowa rewolucja
Dziewczyna z igłą
Grand Tour
The Brutalist
Flow
Kompletnie nieznany
Nienawiść
Grand Tour
Kubi
Flow
Prawdziwy ból
Rodzina w kinie: Emma Odważna (dubbing)
The Brutalist
Grand Tour
Flow
Prawdziwy ból
Kompletnie nieznany
Kubi
The Brutalist
Dziewczyna z igłą
Grand Tour
The Brutalist
Kompletnie nieznany
The Brutalist
Maria Callas
Kicia Kocia w przedszkolu
Rodzina w kinie: Basia. Radzę sobie! + warsztaty
Fantastyczny Angelo
Kicia Kocia w przedszkolu
Flow
Nosferatu
Zima Mamy Mu
Rodzina w kinie: Fantastyczny Angelo + warsztaty
Kicia Kocia w przedszkolu
Fantastyczny Angelo
Mój sąsiad Totoro (dubbing)
Flow
Rodzina w kinie: Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka
PRZEDPREMIERA: Jak zostałam perliczką
Sztuka pięknego życia
The Brutalist
Babygirl
Filmowe powtórki do matury: Niepewność. Zakochany Mickiewicz
Sztuka pięknego życia
Babygirl
The Brutalist
Flow
Maria Callas
Hamlet [sezon 2025]
„Brutalista” w samo południe
Prawdziwy ból
Maria Callas
Dziewczyna z igłą
Kompletnie nieznany
Filmowe popołudnie dla dzieci: Królowe i królewny
Maria Callas
Nocny Kochanek: Urwany film. Pokaz + spotkanie
Maria Callas
The Brutalist
Dziewczyna z igłą
Maria Callas
Lekcje filmowe: Obcy – decydujące starcie (WERSJA REŻYSERSKA)
Walentynkowa Pora dla Seniora: Piętro wyżej
Kompletnie nieznany
Flow
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Maria Callas
Maria Callas
Dziewczyna z igłą
Rok z kinem Azji: Pieta
Prawdziwy ból
Kompletnie nieznany + prelekcja
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Filmowe popołudnie dla dzieci: Dalekie podróże
PRZEDPREMIERA: Queer + prelekcja
Zima Mamy Mu + warsztaty
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Kina i Yuk + warsztaty
KF AMBASADA: Mulholland Drive
Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka + warsztaty
Nosferatu
Najlepsze z najgorszych: Manos – ręce przeznaczenia
Nosferatu
PRZEDPREMIERA: Emilia Pérez
Nosferatu
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Filmowe popołudnie dla dzieci: Ahoj, przygodo!
Yuku i magiczny kwiat + warsztaty
Rok z kinem Azji: Zombie Express
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
SIEDEM. 30-lecie filmu.
Filmowe popołudnie dla dzieci: Na Dzikim Zachodzie
Jaremczuk. Niezrównany świat piękna
Rok z kinem Azji: Oldboy
Filmowe powtórki do matury: Lalka
Najlepsze z najgorszych: SZYBCIEJ, KOTECZKU! ZABIJ! ZABIJ!
Fleabag [sezon 2025]
BOSKA PRZEDPREMIERA: Bogini Partenope
KF AMBASADA: Gorączka
Pokaz specjalny: Piękna złośnica
Bądźmy poważni na serio [sezon 2025]
Filmowe powtórki do matury: Wesele
KF AMBASADA: Dobry, zły i brzydki
THE BEATLES (A Hard Day’s Night. Noc po ciężkim dniu)
Aktualny repertuar znajdziesz na Bilety24!
Staramy się przywrócić nasz repertuar tak szybko jak to tylko możliwe.
Aktualne seanse możesz znaleźć tutaj
Mechaniczna pomarańcza
A Clockwork Orange
2023. ROK Z KINEM SCIENCE FICTION
„Nie szukamy nikogo oprócz ludzi. Nie potrzeba nam innych światów. Potrzeba nam luster.”
Stanisław Lem | „Solaris”
23.05, wtorek, godz. 18:30
Mechaniczna pomarańcza, reż. Stanley Kubrick | Wielka Brytania, USA 1971 | 136 min
Film pokazywany w ramach 153. spotkania Klubu Filmowego Ambasada i 14. urodzin Klubu.
o cyklu 2023. Rok z kinem science fiction:
Film i ćwiczenia z wyobraźni na temat przyszłości naszej cywilizacji szły ze sobą w parze od samych początków X Muzy. Zrealizowana przez Georges’a Mélièsa filmowa „Podróż na Księżyc” to jedna z najbardziej znanych i wciąż fascynujących produkcji w historii kinematografii. Kino jako „wehikuł magiczny” okazało się medium szczególnie podatnym, by za jego pośrednictwem materializować na ekranie najbardziej fantastyczne, zadziwiające, ale i niepokojące wizje tego, co (nie)może się wydarzyć. Wraz z upływem czasu ruchome obrazy wykorzystujące tematy i motywy zaawansowanych technologii, eksperymentów naukowych i obcych galaktyk stworzyły wyrazistą konwencję opowiadania o naszych lękach i nadziejach dotyczących, tego co przyniesie przyszłość. Tegoroczny całoroczny cykl Kina Kosmos to podążająca tym tropem próba filmowego i kulturowego eksplorowania – jak określa to Marcin Napiórkowski – różnych „historii przyszłości” rozpiętych między utopią i jej przeciwieństwem.
Przyglądając się klasyce gatunku science fiction, skupimy się na tym, jak wyobrażano sobie przyszłość u zarania kina, kiedy marzeniem pozostawało stworzenie maszyny latającej, aż po czasy, gdy ludzkość zastanawia się, w jaki sposób powstrzymać kryzys klimatyczny i do czego może doprowadzić niekontrolowany rozwój technologii. Rozpoczniemy od wspomnianego już Georges’a Mélièsa – pierwszego wizjonera kina, „wierzącego w obraz” geniusza, który nie wahał się używać kina do kreowania nowych światów i fantastycznych obrazów przyszłości. Podczas kolejnych spotkań przyjrzymy się amerykańskim klasykom z lat 50. i 60. oraz ich politycznym i społecznym kontekstom, a także samej historii rozwoju tego fascynującego filmowego gatunku. W pierwszej części cyklu będziemy także badać, jak science fiction funkcjonuje w ramach kina artystycznego i autorskiego oraz w jaki sposób wchodzi w dialog z klasyką kina i swoimi wielkimi filmowymi protoplastami. Naszym comiesięcznym pokazom klasyki kina science fiction towarzyszyć będą spotkania z filmoznawcami, kulturoznawcami i ekspertami zajmującymi się szeroko rozumianym fenomenem gatunku science fiction w kinie, nauce i w kulturze.
o filmie:
Brawurowa ekranizacja powieści Anthony’ego Burgessa, brutalne i kontrowersyjne arcydzieło Stanleya Kubricka, który trzy lata po premierze filmu “2001: Odyseja kosmiczna” udowodnił, że w gatunku science fiction nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. W dystopijnej wersji Wielkiej Brytanii Alex i jego gang chuliganów sieją spustoszenie na ulicach. Kiedy Alex zostaje schwytany i skazany na więzienie, jedyną drogą ku wolności okazuje się być udział w kontrowersyjnym eksperymencie…
o prelegencie:
Jakub Dziewit – artysta wizualny, fotograf, kulturoznawca o zacięciu antropologicznym. Wykładowca na Wydziale Sztuki Uniwersytetu im. Jana Długosza. Prezes Fundacji unContemporary. Autor dwóch photobooków oraz dwóch książek i licznych artykułów o kulturze wizualnej. Będzie to jego czwarta prelekcja dla Klubu, po „Łowcy jeleni” i „Spotkaniach na krańcach świata” (2018) oraz „Wstyd” (2020).
o prelekcji:
W ramach prelekcji przedstawiona zostanie autorska interpretacja filmu "Mechaniczna pomarańcza" w kontekście historii społeczno-kulturowej oraz powiązań dzieła z innymi filmowymi tekstami kulturowymi klasyfikującymi się w obszarze kina tzw. "młodych gniewnych". Celem będzie ukazanie możliwości interpretacji dzieła zarówno w aspekcie jego uniwersalnego przekazu, jak i odniesienia do problemów kontekstu społeczeństwa brytyjskiego.
Organizatorem Klubu Filmowego Ambasada jest Spółdzielnia Honolulu, film powstaje dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.